Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Бадалова М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Бадалова М. В. 
Формування в майбутніх психологів інтелектуальної готовності до розв'язування консультативних задач : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. В. Бадалова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Визначено загальні характеристики консультативних задач, а також способи та засоби їх розв'язання. Запропоновано теоретичну модель інтелектуальної готовності практичних психологів до розв'язування даних задач. На базі цієї моделі розроблено психодіагностичний комплекс, застосування якого та оцінка даних, одержаних за його результатами за допомогою кореляційного, кластерного та факторного аналізу, дали змогу виділити інтелектуальні детермінанти успішного розв'язування консультативних задач. Розроблено й апробовано тренінг формування в майбутніх психологів головних компонентів дослідженої інтелектуальної готовності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 р + Ю935.131

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бадалова М. В. 
Возможности применения задачного подхода в подготовке будущих психологов-консультантов / М. В. Бадалова // Наука і освіта. - 2006. - № 1/2. - С. 3-7. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Висвітлено досвід навчання майбутніх психологів основ консультативної практики; подано загальну характеристику консультативних задач, визначено способи та засоби їх розв'язання. Серед специфічних особливостей консультативних задач виділено: індивідуальність предмета завдання, залежність розв'язання поставленої задачі від характеристик розв'язувача, багатовимірну смислову структуру задачі, відсутність жорстких алгоритмів розв'язування консультативних задач різних видів. До засобів розв'язання задач віднесено специфічні професійно значущі якості мислення (консультативне розуміння, діалогізм, рефлективність, креативність, метафоричність) та уміння застосовувати широкий репертуар психотехнічних та евристичних засобів. Наведено методику діагностичного дослідження консультативних умінь студентів. Описано методичні засади організації навчальних занять.

Проанализирован опыт обучения будущих психологов основам консультативной практики. Дана общая характеристика консультативных задач, определены методы и способы их решения. Среди специфических особенностей консультативных заданий выделены: индивидуальность предмета задания, зависимость решения поставленного задания от характеристик решателя, многомерная смысловая структура задачи, отсутствие жестких алгоритмов решения консультативных заданий различных классов. К способам решения задач отнесены специфические профессионально значимые качества мышления (консультативное понимание, диалогизм, рефлексивность, креативность, метафоричность) и умение применять широкий репертуар психотехнических и евристических способов. Приведена методика диагностического исследования консультативных умений студентов. Рассмотрены методические принципы организации учебных занятий.

The article describes teaching future psychologists the principles of consultative practice. The author suggests some general characteristics of consultative aims, determines the methods and facilities of their achieving. Among specific peculiarities of consultative aims there can be named the following ones: individuality of educational subject, dependence of solving a problem on characteristics of a solver, multidimensional semantic structure of a task, lack of a fixed algorithms to solving consultative tasks of different types. To the means of solving problems the author refers specific professionally oriented qualities of thinking (a consultative understanding, dialogue character, reflexiveness, creativity, figurative meaning) as well as abilityto use a wide range of psychotechnic and heuristic methods. The method of diagnostic research is used to investigate consultative skills of students. The article describes some methodical bases of planning a lesson.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2р + Ю949.2с1/8

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бадалова М. В. 
Интеллектуальные референты психодиагностической деятельности студентов-психологов / М. В. Бадалова // Наука і освіта. - 2009. - № 6. - С. 61-66. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Представлена обобщающая модель психодиагностической деятельности психологов, выделены характеристики класса диагностических задач, систематизированы интеллектуальные составляющие различных этапов решения задачи. На примере деятельности студентов-психологов экспериментально выявлены интеллектуальные предпосылки продуктивного решения диагностических задач - выраженные способности к антиципации, проспективность, гибкость, доказательность.

Наведено узагальнювальну модель психодіагностичної діяльності психологів, виділені характеристики класу діагностичних завдань, систематизовано інтелектуальні складові різних етапів розв'язання задачі. На прикладі діяльності студентів-психологів експериментально виявленo інтелектуальні передумови продуктивного рішення діагностичних завдань - виражені здібності до антиципації, проспективність, гнучкість, доказовість.

Submitted by generalizing the model of psychodiagnostic work of psychologists, identified characteristics of a class of diagnostic problems, systematized intellectual components of the various phases of the solution. In the case of psychology studentsexperimentally identified intellectual background productive solutions of diagnostic problems - expressed ability to anticipation, prospective, flexibility, conclusiveness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бадалова М. 
Соотношение веры и знания в мыслительной деятельности психолога / М. Бадалова // Наука і освіта. - 2011. - № 3. - С. 3-9. - Библиогр.: 17 назв. - рус.

Рассмотрено значение феномена веры в профессиональной деятельности психолога. Выделены особенности веры в условиях работы психолога с психологической информации, в рамках познавательной деятельности, в контексте консультативной практики. Доказано, что гармоничное сочетание веры и рационального знания характерно для развитой интеллектуальной культуры психолога, выступает одним из его факторов продуктивного существования в профессии.

Розглянуто значення феномену віри у професійній діяльності психолога. Виокремлено особливості віри за умов роботи психолога з психологічною інформацією, у рамках пізнавальної діяльності, у контексті консультативної практики. Доведено, що гармонійне поєднання віри та раціонального знання, що характерно для розвиненої інтелектуальної культури психолога, постає одним з його факторів продуктивного існування у професії.

We consider the significance of the phenomenon of belief in the professional psychologist. Marked features of the faith in the work of psychologist with psychological information in the cognitive activity, in the context of counseling practice. It is proved that a harmonious combination of faith and knowledge management, which is typical for a developed intellectual culture of the psychologist, is one of the factors of its productive existence in the profession.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 п + Ю223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бадалова М. В. 
Мыслительные стратегии преодоления неопределенности в профессиональной деятельности психолога / М. В. Бадалова // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 3-9. - Библиогр.: 26 назв. - рус.

Сделана попытка систематизации существующих в научной литературе способов решения профессиональных психологических задач, содержащих высокую степень неопределенности, в частности задачи с высокой степенью неопределенности, типы и характеристики задач,содержащих неопределенность, стратегии их решения. Предложены общие механизмы решения задач подобного типа: избегание, поиск социальной поддержки извне, целенеправленное или "телеологическое" решение, творческое решение. Особо подчеркнуто значение антиципации возможных результатов в контексте преобразования проблемы в набор тактических задач.

Зроблено спробу систематизації існуючих в науковій літературі способів вирішення професійних психологічних завдань, що містять високий ступінь невизначеності, серед яких: завдання з високим ступенем невизначеності, типи та характеристики задач, що містять невизначеність. Розглянуто наступні стратегії їх вирішення: "конфронтація з невизначеністю", дистанціювання або уникнення, самоконтроль і планове рішення проблеми, "робити щось на свій страх і ризик", "надати світові характер стабільності", переоцінка цілей і побудова нових смислів, творче перетворення ситуації невизначеності і життєтворчість. Запропоновано загальні механізми вирішення завдань подібного типу: уникнення, пошук соціальної підтримки ззовні, цілеспрямоване або "телеологічне" рішення, творче рішення. Особливо підкреслено значення антиципації можливих результатів в контексті перетворення проблеми в набір тактичних завдань.

The article points out some situations of uncertainty in professional activity of psychologists; defines the notion of professional tasks of a high level of uncertainty and their characteristics. The author analyzes some strategies of psychologists' coping professional tasks of a high level of uncertainty.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-231.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського