Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Борбич Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Борбич Н. В. 
Проблема соціальної компетентності в науковій літературі / Н. В. Борбич // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 17. - С. 115-120. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано роль, значення та зміст соціальної компетентності. Висвітлено дослідження цієї проблеми в науковій літературі. Охарактеризовано підходи до трактування та визначення складників поняття "соціальна компетентність", наведено власне його визначення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.203

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Борбич Н. 
Компетентність як педагогічне явище / Н. Борбич // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 91-98. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто різні підходи до визначення понять "компетентність" та "компетенція". Вміщено теоретичне обгрунтування суті компетентності та компетенцій особистості, що наведені у психолого-педагогічній літературі. Охарактеризовано визначені українськими вченими сім ключових компетентностей особистості: уміння вчитися, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, з інформаційних і комунікаційних технологій, здоров'язберігаюча. Підсумовано, що практична реалізація положень щодо компетентності особистості може бути досягнута за умов розуміння специфіки компетентності як загальної здатності, надпредметного утворення, системи життєвих вмінь і систематичної роботи, спрямованої на їх формування через реалізацію діяльнісного підходу.

Рассмотрены различные подходы к определению понятий "компетентность" и "компетенция". Помещено теоретическое обоснование сущности компетентности и компетенций личности, приведенные в психолого-педагогической литературе. Охарактеризованы определенные украинскими учеными семь ключевых компетентностей личности: умение учиться, общекультурная, гражданская, предпринимательская, социальная, по информационным и коммуникационным технологиям, здоровьесберегающая. Подытожено, что практическая реализация положений относительно компетентности личности может быть достигнута при условии понимания специфики компетентности как общей способности, надпредметного образования, системы жизненных умений и систематической работы, направленной на их формирование через реализацию деятельностного подхода.

The article considers some scientific approaches to the determination of the concepts of "competence" and "competency"; names the components of the competence and defines the key competences of a personality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Борбич Н. В. 
Соціальна компетентність як складова частина компетентнісного підходу / Н. В. Борбич // Пед. пошук. - 2011. - № 2. - С. 11-13. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано стан розробленості проблеми компетентності особистості у психолого-педагогічній літературі та розглянуто різні наукові підходи до визначення понять "компетентність" та "соціальна компетентність". Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено сутність, зміст, структуру соціальної компетентності. Визначено соціально-педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування соціальної компетентності в особистості: включеність у соціальну діяльність, соціальний вибір дій, суб'єкт-суб'єктна взаємодія. Зроблено висновок, що соціальна компетентність є набутою здатністю особистості гнучко орієнтуватися за мінливих соціальних умов та ефективно взаємодіяти з соціальним середовищем; що вивчення її змісту та структури дозволить розкрити механізми адаптації особистості до соціокультурних умов інформаційного суспільства, які постійно змінюються.

Проанализировано состояние разработанности проблемы компетентности личности в психолого-педагогической литературе и рассмотрены различные научные подходы к определению понятий "компетентность" и "социальная компетентность". Теоретически обосновано и экспериментально проверено сущность, содержание и структура социальной компетентности. Определены социально-педагогические условия, обеспечивающие эффективность формирования социальной компетентности у личности: включенность в социальную деятельность, социальный выбор действий, субъект-субъектное взаимодействие. Сделан вывод, что социальная компетентность является приобретенной способностью личности гибко ориентироваться в меняющихся социальных условиях и эффективно взаимодействовать с социальной средой; что изучение ее содержания и структуры позволит раскрыть механизмы адаптации личности к социокультурным условиям информационного общества, которые постоянно меняются.

The article deals with some scientific approaches to the definition of the notions such as "competence" and "social competence". The factors which help to form social competence of the personality are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бойчук П. М. 
Модель формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів / П. М. Бойчук, Н. В. Борбич // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 35-44. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито суть соціальної компетентності, охарактеризовано структурні елементи моделі формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів. Досліджено соціальну компетентність студентів педагогічних коледжів як комплексну характеристику особистості майбутнього вчителя, що є системою оцінних соціальних, психолого-педагогічних знань, умінь, навичок, досвіду педагогічної діяльності, цінностей і мотивів життєдіяльності, а також особистісних якостей, що надають змогу ефективно виконувати соціальні функції в межах компетенції вчителя. Проаналізовано специфіку навчально-виховного процесу педагогічного коледжу в аспекті формування соціальної компетентності особистості студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Борбич Н. В. 
Формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Н. В. Борбич; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2013. - 22 c. - укp.

Здійснено порівняльний аналіз понять "компетентність" та "компетенція". Уточнено поняття "соціальна компетентність", визначено його структуру та функції. Подано трактування феномену "соціальна компетентність студентів педагогічних коледжів", проаналізовано особливості та чинники його формування. Визначено критерії, показники та виявлено рівні сформованості соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів. Розроблено та впроваджено структуру, зміст і педагогічні умови формування соціальної компетентності студентів зазначених коледжів. Запропоновано програму навчальної дисципліни "Формуванні соціальної компетентності майбутнього вчителя". Сформовано й апробовано комплекс інтерактивних форм, методів і прийомів роботи щодо забезпечення ефективного формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.350.0 + С5*148:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА400127 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Борбич Н. В. 
Аналіз рівня сформованості соціальної компетентності студентів педагогічного коледжу / Н. В. Борбич // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 13. - С. 36-42. - Бібліогр.: 8 назв - укp. - пол. - рус. - англ.

Розглянуто окремі наукові підходи до визначення терміну "соціальна компетентність". Проаналізовано значення соціальної компетентності як провідної характеристики процесу соціалізації особистості. Визначено критерії та рівні сформованості соціальної компетентності студентів педагогічного коледжу.

Рассмотрены отдельные научные подходы к определению термина "социальная компетентность". Проанализировано значение социальной компетентности как ведущей характеристики процесса социализации личности. Определено критерии и уровни сформированности социальной компетентности студентов педагогического колледжа.

This article deals with some scientific approaches to the definition of "social competence". The importance of social competence as the leading characteristic of the process of socialization is analyzed. The criteria and levels of social competence of students of pedagogical college are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського