Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Ваганова Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Моляко В. О. 
Творча діяльність в ускладнених умовах : Наук.-метод. посіб. / В. О. Моляко, Н. А. Ваганова, Ю. А. Гулько, Е. В. Кіричевська, А. Б. Коваленко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 308 c. - укp.

Розкрито психологічні особливості творчої діяльності за складних і екстремальних умов. Розглянуто закономірності творчої поведінки людини під час навчання, професійної діяльності, а також в ускладнених і критичних ситуаціях. Охарактеризовано процес розуміння й особливості переробки старшими дошкільниками нової інформації. Наведено методику дослідження прояву стратегічних тенденцій розуміння за ускладнених умов і методичні засоби стимулювання процесу розв'язування учнями творчих задач. Висвітлено культурологічні та психологічні проблеми українського підприємництва.

Раскрыты психологические особенности творческой деятельности в сложных и экстремальных условиях. Рассмотрены закономерности творческого поведения человека при обучении, профессиональной деятельности, а также в усложненных и критических ситуациях. Охарактеризованы процесс понимания и особенности переработки старшими дошкольниками новой информации. Приведены методика исследования проявления стратегиальных тенденций понимания в усложненных условиях и методические средства стимулирования процесса решения учениками творческих задач. Освещены культурологические и психологические проблемы украинского предпринимательства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5 + Ю935.131 + Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ваганова Н. А. 
Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формах : Автореф. дис... канд. психол. наук / Н. А. Ваганова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Досліджено психологічні особливості розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур в аудіо- та візуальних формах (віршів, понять, байок, оповідань, репродукцій картин, малюнків). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації, що відбувається шляхом визначення ними суб'єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, які складають основу розуміння. Показано роль аналогізування та комбінування як головних механізмів формування нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну систему для навчання дітей вмінню аналізувати нові інформаційні структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201-232 + Ю944.1-232-734 + Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА344985 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Волнянская Н. В. 
Водные смазочно-охлаждающие жидкости, применяемые при механической обработке деталей и сборочных единиц ракетно-космических изделий. Исследование эффективности / Н. В. Волнянская, С. А. Линник, А. Ф. Пиджарый, Н. А. Ваганова // Хім. пром-сть України. - 2011. - № 3. - С. 56-61. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Исследованы водные смазочно-охлаждающие жидкости (СОЖ), содержащие в своем составе масла растительного происхождения (преимущественно рапсовое) или продукты их переработки, применяемые при механической обработке труднообрабатываемых сталей, а также сплавов цветных металлов. Лабораторными и производственными испытаниями определены наиболее эффективные СОЖ отечественного и импортного производства, которые удовлетворяют требования изготовления деталей и узлов ракетно-космических изделий. Приведены результаты оценки эффективности СОЖ по стойкости инструмента в процессе сверления нержавеющей стали. Показаны оптимальные условия применения испытанных СОЖ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л543.55 + О62-060.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Моляко В. О. 
Психологічне дослідження творчих перцептивних процесів на різних вікових рівнях : монографія / В. О. Моляко, В. В. Москаленко, В. В. Рибалка, Т. М. Третяк, Н. А. Ваганова; ред.: В. О. Моляко; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка . - К. : Імекс, 2012. - 209 c. - укp.

Вперше проблему творчої перцептивної діяльності, що здійснюється на різних вікових рівнях за умов засвоєння нової інформації, представленої у різних формах і модальностях. Представлено відомі теорії та концепції на основі яких ведеться пошук нових, а також оригінальні теоретико-методологічні та експериментальні вектори дослідницької орієнтації в актуальній та складній сфері сучасного інформаційного Вавілона. Досліджено психологічні аспекти проблеми сприйняття в контексті теорії творчості. Розглянуто психологічні особливості творчого сприймання старшокласниками літературних текстів і нової технічної інформації, нової візуальної, музичної та соціальної інформації. Описано сприймання старшими підлітками конфліктних ситуацій у міжособистій взаємодії. Зроблено аналіз проблеми сприйняття інформації в мережі інтернет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.53 + Ю984.54

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762261 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ваганова Н. А. 
Психологічні особливості проявів творчого сприймання у старшому дошкільному віці / Н. А. Ваганова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 32-36. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему творчого сприйняття дітьми старшого дошкільного віку нової інформації. Наголошено, що діяльність старших дошкільників у ході розв'язання для них нових завдань має творчий характер. Доведено, що в цьому віці, у порівнянні з іншими віковими періодами, виникають особливо сприятливі передумови розвитку здібностей, обдарованості. Проаналізовано загальні особливості творчої діяльності старших дошкільників у процесі ознайомлення і розв'язання нових завдань, що характеризують індивідуальні прояви сприймання і розуміння, мисленнєвої діяльності в цілому, і не просто мисленнєвої, а саме творчої. Виокремлено три рівні сприйняття (низький, середній високий) під час ознайомлення дітей з репродукціями картин відомих художників, кожний з яких характеризувався такими показниками як: повнота, адекватність, міра ситуативної суб'єктивності (виражена форма фантазування, включення в інтерпретацію різноманітних деталей, які не пов'язані з сюжетом картини). Досліджено ряд основних параметрів базисних компонентів нової для дитини інформації, що дозволило поглибити уявлення про механізми розвитку її творчого мислення. Констатовано, що у дітей старшого шкільного віку прояви творчості відбуваються уже на стадії сприймання нової інформації, хоча про конкретну детермінацію цих процесів у кожному конкретному випадку слід говорити з певним застереженням, зумовленими в першу чергу складністю досліджуваного феномена.

Рассмотрена проблема творческого восприятия детьми старшего дошкольного возраста новой информации. Отмечено, что деятельность старших дошкольников при решении для них новых задач имеет творческий характер. Доказано, что в этом возрасте, по сравнению с другими возрастными периодами, возникают особенно благоприятные предпосылки развития способностей, одаренности. Проанализированы общие особенности творческой деятельности старших дошкольников в процессе ознакомления и решения новых задач, характеризующих индивидуальные проявления восприятия и понимания, мыслительной деятельности в целом, и не просто мыслительной, а именно творческой. Выделены три уровня восприятия(низкий, средний высокий) при ознакомлении детей с репродукциями картин известных художников, каждый из которых характеризовался такими показателями как: полнота, адекватность, мера ситуативной субъективности (выраженная форма фантазирования, включение в интерпретацию различных деталей, которые не связанные с сюжетом картины). Исследован ряд основных параметров базисных компонентов новой для ребенка информации, что позволило углубить представления о механизмах развития его творческого мышления. Констатировано, что у детей старшего школьного возраста проявления творчества происходят уже на стадии восприятия новой информации, хотя о конкретной детерминации этих процессов в каждом конкретном случае следует говорить с определенной оговоркой, обусловленной в первую очередь сложностью изучаемого феномена.

The article demonstrates some results of investigation on psychological peculiarities of creative perception and understanding of new tasks by senior preschoolers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.511.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ваганова Н. А. 
Експериментальне дослідження творчого сприймання дошкільниками нової інформації / Н. А. Ваганова // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 21-24. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - рус.

Експериментально досліджено психологічну та загальну готовність дітей дошкільного віку до аналізу, інтерпретації нового матеріалу, сприймання та розуміння гумористичних малюнків. Розглянуто особливості та специфічні риси розвитку почуття гумору у дітей досліджуваної категорії, зокрема розвиток почуття гумору від зовнішнього, "поверхневого" сприймання комічного, коли діти обмежуються незвичайністю у зовнішньому вигляді, міміці, жестах до розуміння гумору у вчинках, поведінці, рисах характеру. Відзначено аналітичний, синтетичний, комбінований підходи у ставленні дошкільнят до системи малюнків та пов’язані з ним особливості сприймання, інтерпретації та первинної творчої імпровізації. На основі аналізу сприймання гумористичних малюнків дітей виокремлено дві групи: особливістю першої є зосередження на деталях, другої – на загальному сюжеті та композиції.

Экспериментально исследована психологическая и общая готовность детей дошкольного возраста к анализу и интерпретации нового материала, восприятию и пониманию юмористических рисунков. Рассмотрены специфические черты развития чувства юмора у детей исследуемой категории, в частности развитие чувства юмора от внешнего, "поверхностного" восприятия комического, когда дети ограничиваются необычностью во внешнем виде, мимике, жестах к пониманию юмора в поступках, поведении, чертах характера. Отмечены аналитический, синтетический, комбинированный подходы в отношении дошкольников к системе рисунков и связанные с ним особенности их восприятия, интерпретации и первичной творческой импровизации. На основе анализа восприятия юмористических рисунков детей выделены две группы: первая – сосредоточение на деталях, вторая – на общем сюжете и композиции.

The article demonstrates some results of experimental research of psychological peculiarities of creative perception of new information by preschool children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.511.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Соціально-психологічні аспекти професійної діяльності фахівця соціокультурної сфери : колект. монографія / В. О. Моляко, М. М. Бриль, Н. А. Ваганова, І. К. Зубіашвілі, І. О. Канюка, О. В. Костюченко, Г. М. Кот, О. В. Лавренко, О. О. Олійник, О. Ю. Пилипчук, Л. Є. Просандєєва, Л. В. Романюк, О. П. Сергєєнкова, М. В. Шепельова; ред.: Л. Є. Просандєєва; Київський національний університет культури і мистецтв. - Київ : КНУКІМ, 2019. - 333 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено соціально-психологічні аспекти професійної діяльності фахівця соціокультурної сфери. Визначено та проаналізовано основні соціально-психологічні передумови формування його особистості, зокрема: психолого-педагогічній супровід фахової підготовки в умовах навчально-виховного процесу; саморозвиток як провідний елемент ціннісної культури; система власної компетентності у контексті з мінливих запитів суспільства; економіко-моральне самовизначення та монетарна культура; здатність до професійної рефлексії та індивідуальності. До важливих складових професійного становлення і розвитку фахівця авторами віднесено: художню творчість, творчу перцептивну діяльність, креативність тощо. Репрезентовано науково-методичні засади управління процесом фахової підготовки особистості. Визначено соціально-психологічні особливості становлення фахівця. Досліджено творчу перцептивну діяльність суб’єкта у сучасному інформаційному просторі. Проаналізовано соціально-психологічні особливості медіа-освіти дитини засобами медійної студії.


Індекс рубрикатора НБУВ: С40 р3 + С5*332.1 + Ю949.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70658 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського