Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Вержиховська О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Вержиховська О. М. 
Формування моральних якостей у молодших школярів з обмеженими розумовими можливостями у позакласній виховній роботі : монографія / О. М. Вержиховська. - Кам'янець-Поділ. : Вид. Д.Г.Зволейко, 2009. - 228 c. - Бібліогр.: с. 143-154. - укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми морального розвитку дітей з обмеженими розумовими можливостями. Увагу приділено педагогічному забезпеченню формування моральних якостей у учнів з порушенням інтелекту в позашкільній виховій роботі допоміжної школи.

Приведены результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы морального развития детей с ограниченными умственными способностями. Уделено внимание педагогическому обеспечению формирования моральных качеств у учеников с нарушениями интеллекта во внешкольной воспитатальной работе вспомогательной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вержиховська О. М. 
Формування моральних якостей у розумово відсталих молодших школярів у позакласній виховній роботі : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. М. Вержиховська; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2001. - 21 c. - укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми морального розвитку дітей з обмеженими розумовими можливостями. Запропоновано шляхи вирішення проблеми на підставі вивчення педагогічного забезпечення формування в учнів молодших класів допоміжної школи моральних якостей в процесі позакласної виховної роботи. Визначено складові вивчення та формування моральних якостей, показники та критерії оцінювання, розроблено методику їх дослідження в учнів допоміжної школи. Виявлено особливості прояву моральних якостей у розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. Розроблено цілісне педагогічне забезпечення їх формування в учнів, а саме: спеціальний добір змісту, методичних засобів і організаційних форм поетапного становлення компонентів морального розвитку відповідно до їх сутності, характеристик, особливостей прояву у дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вержиховська О. М. 
Теорія і методика виховання дітей в спеціальній школі : навч.-метод. посіб. / О. М. Вержиховська, І. Л. Рудзевич; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. - 2-ге вид., перероб. та допов. - Кам'янець-Подільський, 2016. - 291 c. - укp.

Розглянуто основні завдання, форми, методи, засоби та методичне забезпечення виховного впливу на розумово відсталих дітей. Охарактеризовано напрями педагогічної діагностики особистості. Приділено увагу плануванню виховної роботи в спеціальній школі. Висвітлено основні положення методик переконання, педагогічного та емоційного стимулювання розумово відсталих дітей. Розкрито сутність і специфіку організації та проведення корекційно-виховної позакласної роботи в спеціальній школі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вержиховська О. М. 
Теорія і спеціальна методика виховання дітей з вадами мовлення : навч. посіб. / О. М. Вержиховська, О. М. Бонецька, А. В. Козак; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Друк-Сервіс, 2013. - 383 c. - Бібліогр.: с. 360-368 - укp.

Розкрито зміст і структурні компоненти навчальної програми дисципліни. Охарактеризовано основні напрями виховного впливу. Розглянуто методики вивчення та формування особистості учнів з важкими розладами мовлення. Увагу приділено організації і методиці позакласної виховної роботи та позаурочної навчальної діяльності учнів спеціальної школи. Наведено методичні вказівки до організації самостійної роботи студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.1 я73

Шифр НБУВ: ВА775636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вержиховська О. М. 
Організація корекційно-виховної роботи з формування моральної вихованості дітей з обмеженими інтелектуальними можливостями / О. М. Вержиховська // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 37-45. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Здійснено теоретико-експериментальне дослідження проблеми морального розвитку дітей з порушенням інтелекту. Визначено складові вивчення і формування моральної вихованості, показники і критерії оцінювання. Здійснено розробку педагогічного забезпечення формування моральної вихованості в учнів, а саме: спеціальний добір змісту, методичних засобів і організаційних форм поетапного становлення компонентів морального розвитку відповідно до їх сутності та особливостей прояву у дітей. Експериментально доведено, що за умови спеціального педагогічного забезпечення формування змістового, емоційного і поведінкового компонентів становлення у дітей з обмеженими інтелектуальними можливостями молодшого шкільного віку моральних якостей значно зростає рівень їх моральної вихованості.

Осуществлено теоретико-эксперементальное исследование проблемы морального развития детей с нарушениями интеллекта. Определены составляющие изучения и формирования моральной воспитанности, показатели и критерии оценивания. Разработано педагогическое обеспечение формирования моральной воспитанности учеников, а именно: специальный подбор содержания, методических приемов и организационных форм поэтапного становления компонентов морального развития соответственно их сущности и особенностей проявления у детей. Эксперементально доказано, что при условии специального педагогического обеспечения формирования содержательного, эмоционального и поведенческого компонентов становления моральное воспитание, моральное развитие, умственно-отсталые дети, коррекционно-воспитательная работа

This problem describes result of the theoretical-experimental studies on the morel education problem. The components of study and formation of morel urbringing parameters and criteria of their evaluation have been determined, the investigation moral urbringing manifestation in mentally retarded younger schoolchildren of been established. The development of an integration of the contents, methodical means and organization form of gradual formation of morel components development according to their essence and features of manifestation in children has been carried out.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вержиховська О. М. 
Загальні теоретичні основи психолого-педагогічної підготовки нормально розвинених та розумово відсталих дітей до навчання у школі / О. М. Вержиховська // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2011. - Вип. 3. - С. 18-26. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз загальної психолого-педагогічної літератури з питань підготовки до школи. Аргументовано, що основні положення цих досліджень можна використовувати для організації психологічної діагностичної та виховної діяльності з розумово відсталими дошкільниками за умови їх адаптації, диференціації та індивідуалізації до психофізіологічних особливостей даної категорії дітей.

Осуществлен теоретический анализ общей психолого-педагогической литературы по вопросам подготовки к школе. Аргументировано, что основные положения этих исследований можно использовать при организации психологической диагностической и воспитательной деятельности с умственно отсталыми дошкольниками при условии их адаптации, дифференциации и индивидуализации к психофизиологическим особенностям данной категории детей.

Theoretic analysis of the general psychological-pedagogical literature with the questions to the school preparation was accomplished. It was argued, that the main theses of these researches are possible to use while organizing psychological diagnosticand educational activity with the backward children under school age provided their adaptation, differentiation and individualization to psycho-physiological peculiarities of the given category of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221.05 + Ч435.442.2

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Вержиховська О. М. 
Теоретичні аспекти проблеми підготовки дітей з розумовою відсталістю до навчання у школі / О. М. Вержиховська // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2013. - Вип. 4. - С. 25-35. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Здійснено теоретичний аналіз світової та вітчизняної спеціальної психолого-педагогічної літератури з проблеми підготовки дітей різних нозологій до навчання. Зазначено, що в основы системи психолого-педагогічного розвитку дитини - рівень її розумового розвитку. Наголошено, що у підготовці розумово відсталих дітей до школи головною повинна бути чітко розроблена програма, яка надає змогу врахувати індивідуальні, вікові психофізіологічні особливості кожної дитини. Підсумовано, що впровадження нових форм організації роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку, зокрема відкриття груп інтеграції та інклюзії, надає можливість змінити пріоритети підготовки дітей з розумовою відсталістю до навчання у школі, зокрема розвинути у дошкільному віці передумови навчальної діяльності, основами яких є відповідний рівень інтелектуального розвитку.

Осуществлен теоретический анализ мировой и отечественной специальной психолого-педагогической литературы по проблемам подготовки детей разных нозологий к обучению. Зафиксировано, что в основе системы психолого-педагогического развития ребенка лежит уровень его умственного развития. Отмечено, что в подготовке умственно отсталых детей к школе главной должна быть четко разработанная программа, которая позволяет учесть индивидуальные, возрастные психофизиологические особенности каждого ребенка. Освещены психологические и педагогические основы, условия и обеспечение процесса подготовки детей с умственной отсталостью к школе на протяжении всего периода воспитания в специальном детском саду, в интегрированных и инклюзивных группах при общеобразовательных учебных заведениях, во время развития всех видов детской деятельности, и с помощью всестороннего развития личностных ориентированных характеристик. Подытожено, что внедрение новых форм организации работы с детьми с нарушениями психофизического развития, в частности открытие групп интеграции и инклюзии, дает возможность изменить приоритеты подготовки детей с умственной отсталостью к учебе в школе, в частности развить в дошкольном возрасте предпосылки учебной деятельности, основами которых является соответствующий уровень интеллектуального развития.

It is done the theoretical analysis of world and national special psychological and educational literature on the preparation of children learning different nosology . It is stipulated that the psychological and educational children development is based on the mental development level. It is emphasized that the clearly developed program that allows to take into account the individual characteristics of each physiological age of the child should be principal in the preparation of mentally retarded children to school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Особистість в умовах суспільних трансформацій: становлення та розвиток : колект. монографія / О. М. Вержиховська, Н. М. Гончарук, Н. Є. Гоцуляк, Н. В. Жиляк, Л. А. Онуфрієва, Я. М. Раєвська, Н. М. Семенів; ред.: Н. М. Гончарук, Л. А. Онуфрієва, О. М. Вержиховська; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2018. - 219 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено проблеми соціально-психологічного характеру, що стосуються розвитку особистості за умови суспільних трансформацій. Проаналізовано проблеми емоційного розвитку (в ситуаціях, пов’язаних із розлученням батьків, дистантних сім’ях); морального розвитку (у школярів з інтелектуальними порушеннями), психофізичного розвитку (за небхідності смислової регуляції моторних дій, становлення креативності).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА831115 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського