1. |
Волянюк І. О. Становлення і розвиток ойконімії Північної Тернопільщини XII - XX ст. : автореф. дис... канд. філол. наук : 10.02.01 / І. О. Волянюк; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2009. - 19 c. - укp.З'ясовано стан дослідження ойконімії України та наявні класифікаційні схеми назв поселень. Проаналізовано словотвірну семантику 583-х ойконімів краю, зокрема, кожну ойконімну модель і функції словотвірних формантів. Визначено продуктивність у словотворенні назв поселень різних лексико-семантичних груп. Укладено історико-етимологічний словник ойконімів Північної Тернопільщини, який містить інформацію про локалізацію, паспортизацію, походження та структуру всіх назв поселень досліженого краю (тих, що існують, а також тих, що були об'єднані з іншими поселеннями або ліквідовані). Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-316.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА365392 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Волянюк І. Актуальність вивчення ономастики в школі / І. Волянюк // Нова пед. думка. - 2014. - № 2. - С. 109-111. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Виокремлено такі розділи ономастики: антропонімія (вивчає власні імена людей); топонімія (вивчає власні географічні назви, які поділяються на класи: ойконіми, гідроніми, ороніми, урбаноніми тощо); теонімія (вивчає власні назви різноманітних божеств); космонімія (вивчає назви об’єктів зоряного неба); ергонімія (вивчає власні назви організацій, виробничих і суспільних об’єднань); хрононімія (вивчає назви відрізків часу, історичних подій); поетонімія (вивчає різноманітні власні назви в художніх творах). Завдання з ономастики також сприяють засвоєнню теоретичних положень таких розділів мовознавства, як “Морфеміка” та “Словотвір”, удосконаленню орфографічних умінь та навичок. Розроблено наступні завдання для засвоєння матеріалу: виконання морфемного чи словотвірного аналізу слів – власних назв; утворення похідних прикметників від іменників власних назв та ін. Запропоновано варіанти вправ, які допоможуть закріпити наведені теоретичні положення. Выделены следующие разделы ономастики: антропонимия (изучает имена людей); топонимика (изучает собственные географические названия, которые подразделяются на классы: ойконимы, гидронимы, оронимы, урбанонимы и т.п.); теонимия (изучает имена различных божеств); космонимия (изучает названия объектов звездного неба); эргонимия (изучает имена организаций, производственных и общественных объединений); хрононимия (изучает названия отрезков времени, исторических событий); поэтонимия (изучает различные имена в художественных произведениях). Отмечено, что задачи по ономастике способствуют усвоению теоретических положений таких разделов языкознания, как “Морфемика” и “Словообразование”, совершенствованию орфографических умений и навыков. Разработаны следующие задачи для усвоения материала по данному разделу: выполнение морфемного или словообразовательного анализа слов-имен, образование производных прилагательных от имен собственных и др. Предложены варианты упражнений, которые помогут закрепить приведенные теоретические положения. The article reveals a new approach to studying lexicology at school, namely one of its sections – onomastics and on its interrelation with history, geography, ethnography and sociology. Proposed exercises and tasks would help to understand theoretical notions of onomastics. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ
|