Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Габович О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Дрозд В. О. 
Синтез та електрофізичні властивості твердих розчинів SrV1-IxDKVIxDPbOV3-IyDFVIyD ($E bold {0~symbol Г~x,y~symbol Г~0,20}) / В. О. Дрозд, С. О. Солопан, С. А. Неділько, О. М. Габович, М. Пекала, О. Г. Дзязько // Укр. хим. журн. - 2005. - 71, № 7-8. - С. 77-81. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г563 + В372.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21854 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Габович О. М. 
Чи повинні відставати від сучасності шкільні підручники з фізики? / О. М. Габович, Н. О. Габович // Наша шк.. - 2009. - № 6. - С. 37-41. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розглянуто питання методики викладання досягнень квантової та релятивістської фізики ХХ ст. в загальноосвітній школі. Доведено, що застарілість підходів до викладання фізики та нехтування філісофсько-методичним підгрунтям природничих наук призводить до схоластичного знищення змісту підручників. Проаналізовано недоліки на прикладі як викладання розділів класичної фізики, так сучасної фізики. Наведено обов'язкові вимоги до сучасного підручника. Рекомендовано залучати успішних дослідників з НАН, відбирати підручники тільки на конкурсних засадах, скасувати "преференції" для професійних "педагогічних фізиків", поліпшити викладання фізики в ВНЗ.

Рассмотрены вопросы методики преподавания достижений квантовой и релятивистской физики ХХ в. в общеобразовательной школе. Доказано, что устарелость подходов к преподаванию физики и пренебрежение филисофсько-методическими основами естественных наук приводит к схоластическому вырождению содержания учебников. Проанализированы недостатки на примере как преподавания разделов классической физики, так и современной физики. Приведены обязательные требования к современному учебнику. Рекомендовано привлекать успешных исследователей с НАН, отбирать учебники только на конкурсной основе, отменить "преференции" для профессиональных "педагогических физиков", улучшить преподавание физики в ВУЗ.

Some important issues of teaching quantum mechanical and relativistic physics of the XX century in high schools are considered. It is shown that obsolete approaches to the physics teaching and neglect of the philosophical and methodical basis of natural sciences often leads to scholasticism of textbooks. It concerns even those topics, which can be considered classical. As to the modern physics, although it develops rapidly both in its condensed matter and microwordls realms, this development has notbeen reflected in high school programs or textbooks. Recommendations are given, how to improve the teaching level to ensure conceptual and technological problems of the modern society.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Габович О. 
Гіркі плоди фальсифікацій у науці / О. Габович // Вісн. НАН України. - 2003. - № 3. - С. 37-42. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж20611 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Габович О. 
Чому Україна - не Японія? / О. Габович // Вісн. НАН України. - 2004. - № 2. - С. 45-52. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч114(5ЯПО) + Ч484(5ЯПО) + Ч734(5ЯПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж20611 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Габович О. 
Вчені на п'єдесталі визнання. Неупереджений аналіз на тлі бурхливого сьогодення / О. Габович, Н. Габович // Вісн. НАН України. - 2004. - № 12. - С. 41-55. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч216

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж20611 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Габович О. 
Українська фундаментальна наука і європейські цінності : наук. монографія / О. Габович, В. Кузнєцов, Н. Семенова. - 2-ге вид., допов. - Київ : Києво-Могилян. акад., 2016. - 282 c. - укp.

Досліджено глибинні та поверхневу структури в контексті цінностей науки. Розглянуто філософсько-правовий аспект організації академічної науки. Приділено увагу питанням авторитету ученого та його присутності у публічному просторі. Охарактеризовано імперативні вимоги до рівня наукових досліджень пересічних та персональних членів державних академій. Проаналізовано європейське наукометричне бачення науки та наукової еліти України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА802983 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Габович О. 
Упослідження західної науки як симптом занепаду всієї цивілізації / О. Габович, В. Кузнєцов // Сенсор. електроніка і мікросистем. технології. - 2021. - 18, № 2. - С. 33-46. - Бібліогр.: 39 назв. - укp.

Розглянуто деякі аспекти радикальної зміни ціннісних орієнтацій у сучасній західній науці. Під впливом лівацької ідеології та під гаслами абстрактної справедливості керівництво європейських та північно-американських інституцій намагається розширити присутність нових членів у науковій та освітянській сферах за квотним принципом, зважаючи на расові й гендерні, а не меритократичні ознаки (якісна загальна й університетська освіта, наполегливість при здобутті нових знань, розвинуті розумові здібності в цій царині). Показано, що швидке законодавче чи позазаконне введення квот для представників меншин замість підвищення їхнього наукового рівня та добробуту може тільки обмежити залучення до наукової діяльності талановитих осіб будь-якої статі або раси й буде мати наслідком занепад світової науки в цілому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Габович О. М. 
Філософія наукових теорій. Нарис перший: назви та реалії : [монографія] / О. М. Габович, В. І. Кузнєцов; ред.: Т. В. Гардашук; Національна академія наук України, Інститут філософії імені Г. С. Сковороди. - Київ : Наукова думка, 2023. - 517, [1] c. - Бібліогр. у кінці частин - укp.

Викладено оригінальне та узагальнювальне змістовне бачення філософії науки через призму детального аналізу полісистемної будови наукових теорій. Теорії розглянуто, по-перше, як складні спеціалізовані форми розвиненого наукового мислення про досліджувані природознавством реалії, по-друге, як постійно удосконалювані інструменти продукування нового знання у взаємодії з експериментальними дослідженнями, по-третє, як носії упорядкованого та перевіреного знання. Акцент зроблено на їхні називні та онтичні підсистеми. Дослідження спирається на велику джерельну базу, представлено праці сучасних західних дослідників у галузі природознавства та філософії науки. Розвинуто осібні та спільні дослідження авторів (фізика-теоретика та філософа), досвід викладання філософії фізики в НаУКМА, філософії науки у Вищій школі філософії при Інституті філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України та теоретичної фізики в Національному технічному університеті "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251 + Ю252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА867492 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського