Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>A=Горбунова І$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4
|
| | | | |
1. |
Горбунова І. В. Музичне пародіювання як засіб створення сатиричної образності (на прикладі творів українських та російських композиторів XIX - XXI століть) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. В. Горбунова; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - О., 2010. - 16 c. - укp.Досліджено прийоми пародіювання в сатиричних музичних творах українських і російських композиторів ХІХ - ХХІ ст. Твори Г. Банщикова, В. Гавриліна, М. Лисенка, М. Мусоргського, І. Соневицького, А. Холмінова, Д. Шостаковича, Р. Щедріна, А. Бондаренка розглянуто в контексті актуальної для сучасної естетичної, культуро- та музикознавчої думки проблеми втілення в музичному мистецтві естетичної категорії комічне через прийоми пародіювання. Вивчення музичного матеріалу проводиться у фоні виявлення специфіки прийомів пародіювання в конкретних музичних творах. Серія музикознавчих аналізів надає підстави для висновків про те, що роль прийомів музичного пародіювання дуже важлива для окреслення сатиричних персонажів і ситуацій, для дискредитації їх несправжньої значущості та виявлення їх справжньої суті, а також для драматургічного розвитку наскрізних сатиричних образів або цілих сцен. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.464 + Щ313(4УКР)5/6-81 + Щ313(4РОС)5/6-81
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА377103 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
2. |
Україна і світ: музичний полілог : колект. монографія / А. Азарова, С. Василик, І. Горбунова, В. Кузик, О. Кушнірук, О. Летичевська, І. Лісняк, О. Прилепа, І. Сікорська; ред.: А. Калениченко; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ : ІМФЕ, 2021. - 163 c. - Бібліогр.: с. 159-163 - укp.Комплексно досліджено різноманітні аспекти розвитку української музичної культури в контексті світових полівекторних тенденцій. Тісний музичний зв'язок України зі світом розкрито на прикладі творчості українських композиторів і виконавців, визнананих світовою спільнотою, теоретичних музикознавчих розробок, фестивального руху, діяльності провідних мистецьких інституцій країни. Проаналізовано інтермедіальність творчості Богдана Лепкого в контексті українсько-польських культурних зв'язків. Розглянуто жанр фортепіанної транскрипції у європейській музиці та внесок у нього українських піаністів XX - початку XXI століття. Увагу приділено виконавському, науковому, педагогічному дискурсам австралійсько-канадського бандуриста Віктора Мішалова. Індекс рубрикатора НБУВ: Щ312(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА855863 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
3. |
Діячі української музичної культури у світі (XIX - XXI століття) : біобібліогр. довід. / ред.: Г. Скрипник, А. Азарова, С. Василик, І. Горбунова, В. Кузик, О. Кушнірук, О. Летичевська, І. Лісняк, О. Немкович, О. Прилепа, І. Сікорська; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ : Вид-во ІМФЕ, 2022. - 178 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.Представлено відомості про життя і творчість знаних українських музикантів, а також оперних режисерів, балетмейстерів, музикознавців і етномузикологів, які репрезентують українську музичну культуру в країнах Західної Європи, Північної і Південної Америки, а також в Австралії. Зазначено, що мова йде як про представників західної діаспори – вихідців з України або їхніх нащадків, які постійно мешкали поза рідними теренами, але не втратили зв’язку з історичною батьківщиною, так і про українських музичних діячів, які певний час жили і працювали в країнах Заходу. Розраховано на науковців, викладачів і студентів мистецьких навчальних закладів, засоби масової інформації та широке коло шанувальників української музичної культури. Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5/6-8 я1
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВС70108 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
4. |
Українська музична культура 1930-1941 років у європейському контексті: нові погляди, матеріали : колективна монографія / М. Гордійчук, О. Кушнірук, В. Клин, А. Калениченко, І. Антонюк, О. Кушнірук, Н. Костюк, В. Кузик, С. Василик, І. Лісняк, О. Литвинова, І. Сікорська, М. Загайкевич, І. Горбунова, О. Немкович, О. Летичевська, А. Азарова, О. Прилепа; ред.: О. М. Немкович; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ : Видавництво ІМФЕ, 2021. - 454 c. - Бібліогр. у підрядк. прим. - укp.У дослідженні під кутом зору новітніх напрацювань сучасного музикознавства висвітлено складне і багато в чому трагічне десятиліття в історії української музичної культури ХХ ст. – 1930 роки. Розділи колективної монографії згруповано у три блоки, які вміщують унікальні матеріали про композиторську творчість з погляду становлення ії жанрової системи, про здобутки і втрати у побутуванні музично-сценічних жанрів, а також культуротворчі процеси в українській музиці цього періоду у зв'язку із суспільними обставинами. Зазначено, що 1930-ті роки увійшли в історію української культури як одна з найтрагічніших її сторінок. Тоді штучно, волюнтаристськими засобами "згори" було перервано процеси, що визначили сутність попереднього періоду її еволюції, розкрили вітчизняну культурну спадщину як невіддільну складову світового культурного контексту. Було вилучено з обігу науки, мистецтва окремі галузі, величезна кількість конкретних явищ, концепції та теорії, а носії відповідних художніх і наукових ідей стали жертвами репресій, багатьох із них було позбавлено життя. Наголошено, що водночас 1930-і роки є одним із найскладніших для осмислення і дотепер малодосліджених об’єктивно періодів історії національної культури. У той час певною мірою імпліцитно, у специфічних формах, позначених нерозривністю деструктивних і конструктивних тенденцій, сформовано процеси, без яких неможливим був би ренесанс 1960-х років. Адже для досягнення наукою або мистецтвом певних вагомих результатів мають визріти як каузальні, так і іманентні умови. Виокремлено низку високих, світового рівня злетів української художньої творчості в трагічних 1930-х роках. Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)52/62-183(4)
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА867494 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
|
|