1. |
Горпенко Г. В. Методологічна роль біоетики в осмисленні коеволюції суспільства та природи : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.09 / Г. В. Горпенко; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2007. - 19 c. - укp.Досліджено методологічну роль біотики в осмисленні феномену коеволюції суспільства та природи. Філософсько-методологічне осмислення біотики грунтується на вищих ідеалах коеволюції суспільства та природи як основи людського буття. Коеволюційна настанова є регулятивним методологічним принципом біотики, що дозволяє розкрити взаємини людства з природою, єдність природничо-наукового та гуманітарного знання. Саме коеволюційний перехід системи людина - біосфера до стану динамічно стійкої цілісності, симбіозу означатиме реальне перетворення біосфери в ноосферу. Проведено синтез біотики та синергетики. Синергетика кардинально змінила процеси розвитку та примноження наукового знання про світ і людину, пізнавальні можливості людини. З використанням синергетичного підходу виявлено цінні ідеї та уявлення, а саме: цінності, екологічної стійкості, біоетичної свідомості, глобальних наслідків локального втручання людини в природу. Біотика пропонує шлях створення суспільства, здатного до спільного розвитку з біосферою, тобто такого, яке може перейти в епоху ноосфери. Об'єктом вивчення стає відповідальна особистість. Чим більше зусиль суспільства буде спрямовано на формування такої особистості, тим більш усвідомленими, ефективними стануть зусилля людей щодо формування біотичної освіти. Одним з найважливіших компонентів біотичної освіти є підготовка спеціалістів, здатних вирішувати завдання різного масштабу. Результатом такої освіти може стати біотичний світогляд, центром якого є ідеї цінності життя, єдності людини та живої природи. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Е + Ю751.5
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА348534 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Горпенко Г. О. Ділові ігри, рольові ігри, психодрама у викладанні іноземних мов: компаративний аналіз / Г. О. Горпенко // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 24. - С. 32-40. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.Розкрито сутність імітаційно-ігрових методів навчання "ділові ігри", "рольові ігри", "психодрама". Наведено особливості застосування цих методів на заняттях з іноземної мови. Проведено компаративний аналіз та надано рекомендації для проведення занять на основі зазначених методів. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.0
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ
|