Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Дружененко Р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Дружененко Р. С. 
Етнопедагогічні засади формування мовленнєвих умінь і навичок учнів основної школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Р. С. Дружененко; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2005. - 18 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано, розроблено та експериментально перевірено методичну систему з формування мовленнєвих умінь і навичок учнів основної школи на засадах етнопедагогіки, що передбачає залучення традицій народної педагогіки, основ народної дидактики, народної психології та врахування етнолінгвістичних, етнопсихологічних, етнолінгводидактичних наукових досліджень. Розкрито зміст даної методики, який полягає у цілеспрямованому впровадженні народнодидактичної системи принципів, методів, засобів навчання, диференціації та засвоєнні учнями національно-культурного компонента рідної мови, оволодінні етнознаннями та фомуванні вмінь і навичок стосовно створення національно-культурних текстів різних типів, стилів, жанрів мовлення. Зазначено, що етнопедагогічна основа навчання рідної мови забезпечує духовний розвиток школярів, фомування позитивних рис характеру та національних почуттів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912

Шифр НБУВ: РА336908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дружененко Р. С. 
Елементи етнолінгвістичного аналізу тексту на уроках української мови / Р. С. Дружененко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 27-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано теоретичні засади етнолінгвістичного аналізу тексту як одного з прийомів вивчення національно-культурного мовного компонента. За глибоким переконанням автора, елементи етнолінгвоаналізу повинні носити систематичний характер на уроках української мови, оскільки забезпечують високий рівень етномовної та етнокультурної компетенції школярів. Відзначено місце етнолінгвістичного аналізу тексту на уроках української мови необмежене, систематичне впровадження завдань з елементами етнолінгвоаналізу є необхідним компонентом уроків української мови, оскільки допомагає в набутті учнями етномовної та етнокультурної компетенції.

Обоснованы теоретические основы этнолингвистического анализа текста как одного из приемов изучения национально-культурного языкового компонента. По глубокому убеждению автора, элементы этнолингвоанализа должны иметь систематический характер, поскольку обеспечивают высокий уровень этноязыковой и этнокультурной компетенции школьников.

The article tries to substantiate theoretical foundations of the ethnolinguistic analysis of the text as one of the ways of studying at national cultural component of language. According to the profound conviction of the author, elements of ethnolinguistic analysis should be systematic in the Ukrainian language lessons, as a high level of ethnolinguistic and ethnocultural competence of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дружененко Р. С. 
Етнолінгвістичний аспект аналізу тексту (фрагмент лекції для студентів-філологів) / Р. С. Дружененко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 60. - С. 73-78. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Запропоновано розгляд теоретичних засад етнолінгвістичного аналізу тексту як одного із шляхів вивчення національно-культурного мовного компонента. Визначено предмет, об’єкт, особливості етнолінгвоаналізу.

Рассмотрены теоретические основы этнолингвистического анализа текста как пути изучения национально-культурного языкового компонента. Определены предмет, объект, особенности этнолингвоанализа.

Рroposed consideration the theoretical foundations of ethnolinguistic analysis of the text as one of the ways of the study of national-cultural linguistic component. It defines subject, object and peculiarities of ethnolinguistic analysis.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дружененко Р. С. 
Етнопедагогічний підхід до ситуативних завдань у формуванні усного мовлення школярів / Р. С. Дружененко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 58. - С. 243-246. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Обгрунтовано етнопедагогічний підхід до ситуативних завдань, виявлено доцільність та ефективність його реалізації у формуванні усного мовлення школярів, наведено приклади ситуативних завдань.

Обоснован этнопедагогический подход к ситуативным заданиям, определена необходимость и эффективность его реализации в формировании устной речи школьников, предоставлены примеры ситуативных заданий.

Makes an attempt to motivate ethno-pedagojical approach to situational tasks to reveal expediency and efficiency of its realization during lessons of Ukrainian language in the work the examples of situational tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дружененко Р. С. 
Особливості роботи студентів-філологів над лінгвістичним аналізом етнотексту: семантичний і прагматичний аспекти / Р. С. Дружененко // Пед. процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 4. - С. 44-52. - Бібліогр.: 5 назв - укp. - укp. - англ.

Акцентовано увагу на семантичному та прагматичному аспектах лінгвістичного аналізу етнотексту, подано зразок характеристики національно-культурного мовного компоненту в межах семантики та прагматики висловлювання. Визначено теоретичну базу пропонованої проблеми, на конкретних прикладах проілюстровано особливості опрацювання національно-культурного мовного компонента етнотексту, його семантичного та прагматичного потенціалу. Зазначено, що національна специфіка тексту визначається синтезом слів-понять, загальним змістом, народною пісенною тональністю, а звичайні побутові слова набувають експресії, образності, оцінності та виконують текстотворчу функцію.

Раскрыты особенности лингвоанализа национально-культурного компонента текстового материала с опорой на семантическую и прагматическую основу. Акцентировано внимание на семантическом и прагматическом аспектах лингвистического анализа этнотекста, представлены образцы характеристики национально-культурного языкового компонента в пределах семантики и прагматики высказываний. Определена теоретическая база предлагаемой проблемы, на конкретных примерах проиллюстрированы особенности обработки национально-культурного языкового компонента этнотекста, его семантического и прагматического потенциала. Отмечено, что национальная специфика текста определяется синтезом слов-понятий, общим содержанием, народной музыкальной тональности, а обычные бытовые слова приобретают экспрессию, образность, оценочность и выполняют текстотворческую функцию.

The problem of the semantic and pragmatic aspects of linguistic analysis of ethnicity text was touched upon in the article, an example of the characteristics of the national-cultural component within the language semantics and pragmatics of-he text was given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.370

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського