2. |
Коновець І. М. Оцінка токсичності для гідробіонтів мікробних нафтоокиснювальних препаратів / І. М. Коновець, Л. С. Кіпніс, Т. М. Ногіна, Т. У. Думанська // Гидробиол. журн.. - 2009. - 45, № 2. - С. 77-87. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.Досліджено токсичну дію на гідробіонтів різних трофічних рівнів мікробних нафтоокиснювальних препаратів еколан та родойл. Наведено результати гострих і хронічних тестів, які показують, що досліджувані препарати відносяться до класу практично нетоксичних. Доведено, що екологічного ризику для гідроекосистеми при їх використанні згідно з нормами витрат практично не існує. Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*82-642:Г2 + Е0*827.512.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж29103 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Думанська Т. В. Онлайн-сервіси для дистанційного навчання математики студентів вишів: переваги і недоліки / Т. В. Думанська // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - 3 (ч. 1). - С. 44-48. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.Закінчення навчального року у закладах вищої освіти (ЗВО) України проходило в незвичних умовах. Введення карантину, у зв'язку з епідемією короновірусу, змусило завершувати навчання за дистанційною формою. В режимі онлайн проводились лекційні та практичні заняття, лабораторні роботи, заліки, курсові та державні іспити, захист дипломних і магістерських робіт. Така форма навчання потребує відповідних засобів навчання, яких, як виявилось, замало, деякі довелось виготовляти самостійно, спішно, не завжди якісно. Що ж показав "вимушений експеримент" переходу на дистанційне навчання? Як зарекомендували себе на практиці наявні онлайн-ресурси? У ході дослідження використано досвід використаних під час дистанційної форми навчання платформ Moodle, Skype, Google Meet, Zoom. За основні методи дослідження обрано педагогічне спостереження за ходом навчання, вивчення й аналіз досягнутих результатів, систематизація й узагальнення для формулювання висновків і рекомендацій, порівняння. На підставі власного досвіду організації дистанційного навчання математики майбутніх учителів математики, бакалаврів економіки, вивчення джерельної бази з проблеми дослідження розкрито зміст поняття освіта, дистанційне навчання. Описано досвід використання платформ Moodle, Skype, Google Meet, Zoom; проаналізовано їхні переваги та недоліки в порівнянні з традиційними технологіями навчання математичних дисциплін у ЗВО. Зазначається, що вказані переваги та недоліки виступають як важливі чинники до вдосконалення дистанційного навчання, зокрема вдосконалення онлайн-сервісів, які суттєво впливають на досягнення запланованих результатів навчання. Зроблено висновки, що дистанційне навчання за якісного та ефективного технічного забезпечення має стати невід'ємною складовою у навчанні математики студентів ЗВО. Найбільш ефективним воно є під час використання групової та індивідуальної форм навчання, тим самим забезпечує диференційований, особистісно-орієнтований підходи до студентів. Індекс рубрикатора НБУВ: В1р21-36
Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
4. |
Думанська Т. В. Формування математичних компетентностей бакалаврів економічних спеціальностей у процесі навчання вищої математики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. В. Думанська; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 20 c. - укp.Дисертаційна робота присвячена проблемі формування математичних компетентностей бакалаврів економічних спеціальностей під час навчання вищої математики. На основі узагальнення проаналізованих науково-педагогічних досліджень і практичного досвіду навчання вищої математики майбутніх бакалаврів економіки уточнено зміст поняття "математична компетентність бакалаврів економічних спеціальностей"; визначено структуру математичних компетентностей; виокремлено математичні компетентності майбутнього бакалавра економіки; конкретизовано методологічні підходи та принципи для досягнення мети навчання вищої математики; виокремлено показники, за якими визначається рівень сформованості математичних компетентностей бакалаврів економічного спрямування; проаналізовано психологічні аспекти та педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування математичних компетентностей студентів; розроблено та теоретично обгрунтовано методику формування математичних компетентностей бакалаврів економічних спеціальностей під час навчання вищої математики; розроблено модель формування математичних компетентностей майбутніх фахівців економічної галузі; експериментально перевірено методику формування математичних компетентностей бакалаврів економічних спеціальностей. Результати дослідження можуть бути використані у практичній роботі закладів вищої освіти з метою підвищення рівня математичних компетентностей майбутніх економістів під час навчання вищої математики. Індекс рубрикатора НБУВ: В11 р3-3
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА433877 Пошук видання у каталогах НБУВ
|