Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Зарічанський О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Зарічанський О. А. 
Педагогічні умови професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів вищих закладів освіти I - II рівнів акредитації МВС України : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. А. Зарічанський; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2002. - 19 c. - укp.

Вперше на підставі комплексного дослідження процесу професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів вищих навчальних закладів МВС України виявлено особливості цього виду підготовки за сучасних умов, визначено її теоретико-практичні компоненти (демонстративний - здійснення показу вправ; діагностичний - фіксування помилок, вчасне й оперативне виправлення їх; регулятивний - регулювання фізичного навантаження; контрольний - здійснення контролю за процесом навчання, планування навчально-тренувального процесу). Обгрунтовано складові професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів (теоретичну, фізичну, психологічну та прикладну підготовка). Експериментально перевірено педагогічні умови, що забезпечують ефективність професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів (використання в навчальному процесі ділових ігор, упровадження до практики тестового контролю для оцінювання знань і умінь). Уточнено суть поняття "професійно-прикладна фізична підготовка курсантів вищих закладів освіти МВС". Удосконалено методику виявлення рівнів професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.153.18 + Х819(4Укр)112.01р:451 + Ч511.Т

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318807 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Зарічанський О. А. 
Формування системи різнорівневої психолого-педагогічної підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій : автореф. дис... канд. пед. наук. : 13.00.04 / О. А. Зарічанський; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено формування системи психолого-педагогічної підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій. Виявлено особливості психолого-педагогічної підготовки до професійної діяльності. Обгрунтовано педагогічні умови та розроблено структурну модель формування різнорівневої психолого-педагогічної підготовки особового складу даних підрозділів. Виділено компоненти системи та критерії їх сформованості. Розроблено й експериментально перевірено ефективність спеціального курсу "Професійно спрямована педагогіка з основами психології" як конкретизацію системи різнорівневої підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.191-69р + Ц9-331р

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Зарічанський О. 
Загальнонаукові підходи до формування системи психолого-педагогічної підготовки особового складу підрозділів із надзвичайних ситуацій / О. Зарічанський // Рідна шк.. - 2009. - № 1. - С. 16-19. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Доведено, що система різнорівневої психолого-педагогічної підготовки, яка допомагає офіцерам підрозділів із надзвичайних ситуацій незалежно від рівня професійної діяльності виконувати свої професійні обов'язки, базується на загальнонаукових підходах, які забезпечують наукову обгрунтованість цієї системи. Розглянуто системний, синергетичний, управлінський, структурно-функціональний, аксіологічний та культурологічний загальнонаукові підходи, їх сутність, вимоги до застосування. Зокрема, акцентовано увагу на унікальності синергетичного підходу, який полягає у виявленні загальних принципів і закономірностей виникнення таких структур та функцій, які самоорганізовуються, активізуються, збільшуючи потенціал педагогічного впливу; у рамках якого відбувається інтеграція зусиль, об'єктивних зв'язків між елементами професійної підготовки до діяльності. Розкрито мету структурного та функціонального аналізу в структурно-функціональному підході, на основі якого під час формування системи різнорівневої підготовки особового складу підрозділів із надзвичайних ситуацій головний акцент робиться не на способі зв'язків, а на особливому типі відносин між елементами структури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-8 + Ц9-331

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Зарічанський О. 
Використання тестового контролю у професійній підготовці студентів-філологів / О. Зарічанський, Н. Зарічанська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 4. - С. 115-123. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Наведено авторську систему тестового контролю знань студентів-філологів із дисципліни "Педагогіка вищої школи". Вміщено схему застосування тестів різних рівнів складності у структурі навчального процесу цієї дисципліни. Подано методику створення формальних і неформальних тестів етапного і підсумкового контролю. Зазначено, що застосування розробленої методики дає змогу створити систему "багаторівневий тестовий контроль знань студентів", що враховує етапність процесу засвоєння знань, закон принципових можливостей дидактичних систем, а також вимоги до надійності вимірювального інструменту.

Предложена авторская система тестового контроля знаний студентов-филологов по дисциплине "Педагогика высшей школы". Помещена схема применения тестов разных уровней сложности в структуре учебного процесса этой дисциплины. Представлена методика создания формальных и неформальных тестов этапного и итогового контроля. Указано, что применение разработанной методики позволяет создать систему "многоуровневый тестовый контроль знаний студентов", учитывающий этапность процесса усвоения знаний, закон принципиальных возможностей дидактических систем, а также требования к надежности измерительного инструмента.

shows a system developed by the author's test control of students' knowledge philologists in the discipline "pedagogy of higher education. Abstract contains the scheme of tests of different levels of complexity in the structure of the learning processof this discipline. The technique of creating formal and informal tests graded and final control. It is indicated that the application of the developed technique allows to create a system of "multi-level test control of students' knowledge, taking into account the phasing process of learning, the law of fundamental capabilities of teaching systems, as well as the requirements for the reliability of the measuring instrument.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481 р30-284

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Зарічанський О. А. 
Нові умови та завдання сучасного соціального управління в системі професійної підготовки фахівців / О. А. Зарічанський, А. Дячук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 5. - С. 201-207. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблему управлінської кризи у суспільстві. Доведено необхідність формування управлінської компетентності й управлінської культури у студентів вищих навчальних закладів. Виділено елементи управлінської культури як органічної частини загальної культури суспільства: управлінські знання, суспільні відносини, управлінську діяльність. Охарактеризовано ідею формування сучасної управлінської еліти, здатної впливати на суспільне життя випереджувально, прогностично, спираючись на професійні знання, творчу уяву, нетрадиційне сприйняття, високий рівень інноваційної управлінської культури.

Рассмотрена проблема управленческого кризиса в обществе. Доказана необходимость формирования управленческой компетентности и управленческой культуры у студентов высших учебных заведений. Выделены элементы управленческой культуры как органической части общей культуры общества: управленческие знания, общественные отношения, управленческая деятельность. Обусловлена необходимость управленческой революции, которая начала переворот не только в объектах, но и в субъектах управления. Охарактеризована идея формирования современной управленческой элиты, способной влиять на общественную жизнь.

The problem of management of the crisis in society. Proved the need for a managerial competence and managerial culture among university students. Isolated elements of administrative culture as an organic part of the overall culture of the society: knowledge management; public relations, management activities. Due to the need for managerial revolution, which began to overturn, not only in sites but also in the subjects of management. Characterized by the idea of forming a modern managerial elite capable of influence on public life ahead, prognosis, based on professional knowledge, creative imagination, unconventional perception of a high level of innovative managerial culture.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)210

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Зарічанський О. 
Принципи побудови змісту психолого-педагогічної підготовки особового складу підрозділів із надзвичайних ситуацій / О. Зарічанський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 3. - С. 139-147. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено сутність та визначено принципи побудови змісту психолого-педагогічної підготовки особового складу підрозділів із надзвичайних ситуацій (ОСПНС). Констатовано наявність у дидактиці розбіжностей у розумінні принципів навчання ОСПНС та наведено різні підходи до розв'язання зазначеної проблеми. Зауважено, що психолого-педагогічна підготовка ОСПНС забезпечується тоді, коли на основі психологічних знань педагогічним шляхом формуються інтегровані знання, уміння, навички, цінності, що за цього відбувається цілісне формування особистості майбутнього офіцера, який знає, вміє, здатний, хоче виконувати свій професійний обов'язок, така підготовка передбачає навчання, виховання, розвиток, освіту. Розкрито зміст принципів, що пропонуються (психолого-педагогічної єдності, цілісності, предметної диференціації та інтеграції, гуманізації, розвитку професійних якостей, прогностичності).

Освещена сущность и определены принципы построения содержания психолого-педагогической подготовки личного состава подразделений по чрезвычайным ситуациям (ЛСПЧС). Констатировано наличие в дидактике расхождений в понимании принципов обучения ЛСПЧС и приведены различные подходы к решению названной проблемы. Раскрыто содержание предлагаемых принципов (психолого-педагогического единства, целостности, предметной дифференциации и интеграции, гуманизации, развития профессиональных качеств, прогностичности)

The essence of psychological and pedagogical training of emergency units personnel is analyzed and the principles of its contents structuring are determined. The principles of psychological and pedagogical unity, subject differentiation and integration, continuity, professional qualities development, humanization and prognosis are concretized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-8 + Ц9-331 р:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Зарічанський О. 
Структура правової культури майбутніх працівників органів внутрішніх справ / О. Зарічанський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 5. - С. 140-146. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проведено комплексне психолого-педагогічне дослідження структури правової культури майбутніх працівників органів внутрішніх справ (ОВС). Розглянуто й охарактеризовано ознаки комунікативної компетентності, яка є одним з найважливіших факторів, що зумовлюють високий професіоналізм правоохоронної діяльності співробітників ОВС. Визначено психологічні, моральні й етичні, естетичні, політичні вимоги до майбутнього фахівця, які доповнюють його правову культуру та створюють кодекс його професійної поведінки. Приділено увагу особливостям формування правосвідомості майбутніх правоохоронців за певними правилами. Наведено елементи структури правової культури працівників ОВС, які пов'язані з основною функцією їх професійної діяльності - забезпеченням захисту прав і свобод громадян.

Проведено комплексное психолого-педагогическое исследование структуры правовой культуры будущих сотрудников органов внутренних дел (ОВД). Рассмотрены и охарактеризованы признаки коммуникативной компетентности, которая является одним из важнейших факторов, обусловливающих высокий профессионализм правоохранительной деятельности сотрудников ОВД. Определены психологические, моральные и этические, эстетические, политические требования к будущему специалисту, которые дополняют его правовую культуру и создают кодекс его профессионального поведения. Уделено внимание особенностям формирования правосознания будущих правоохранителей по определенным правилам. Приведены элементы структуры правовой культуры сотрудников ОВД, которые связаны с основной функцией их профессиональной деятельности - обеспечением защиты прав и свобод граждан.

The article investigates the structure of the juridical culture of future employees of the Agency of Internal Affairs in the conditions of the Ukrainian state modern building.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01 р3:Ю7 + Ю752.1:Х

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Зарічанський О. 
Християнська етика як складова морального виховання особистості майбутнього працівника органів внутрішніх справ / О. Зарічанський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 149-157. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Доведено, що духовне поле суспільства та християнізація підготовки працівників ОВС (ПОВС) повинні взаємодіяти, що сучасній освіті в Україні необхідно повернутися до традиційно-християнських засад освіти та виховання, на яких вона розвивалася впродовж багатьох століть до більшовицької історії і на яких побудовано європейську культуру. Зазначено, що християнська етика базується на абсолютній моралі, яка є вічною, незмінною ціннісною концепцією. Поняття "формування особистості ПОВС" дефінійовано як сукупність об'єктивних і суб'єктивних чинників (природних, соціальних тощо), які справляють істотний вплив на становлення і розвиток людини, її соціальних характеристик, соціально-психологічних властивостей. Наголошено, що основою моральної культури особистості ПОВС є єдність свідомості та діяльності.

Доказано, что духовное поле общества и христианизация подготовки работников ОВД (РОВД) должны взаимодействовать, что современному образованию и воспитанию в Украине необходимо вернуться к традиционно-христианским принципам, на которых они развивались на протяжении многих веков и на которых построена европейская культура. Указано, что христианская этика базируется на абсолютной морали, является неизменной ценностной концепцией. Понятие "формирование личности РОВД" дефинировано как совокупность объективных и субъективных факторов (природных, социальных), которые оказывают существенное влияние на становление и развитие человека, его социальных характеристик, социально-психологических свойств. Отмечено, что основой нравственной культуры личности РОВД является единство сознания и деятельности.

The article investigates the role of Christian Ethics as one of the most important factors that influence the formation and development of the national culture, politics, education and also spiritual education of a personality of future workers of home affairs departments under the conditions of the modern Ukrainian state formation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Х819(4УКР)112.010.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Козяр М. М. 
Формування правової культури в курсантів-рятувальників засобами інформаційно-комунікаційних технологій / М. М. Козяр, О. А. Зарічанський // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2011. - № 2. - С. 23-28. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі формування правової культури майбутніх фахівців безпеки життєдіяльності. Визначено переваги електронного підручника (достовірність, доступність, інтерактивність, адаптивність, ергономічність тощо) та його недоліки (недостатня захищеність програм). Відзначено, що використання електронних підручників, методичних та довідкових матеріалів, яке розміщено на Веб-сервері навчального закладу, значно підвищує можливості самостійної роботи курсантів та дозволяє впроваджувати методи дистанційного навчання, самостійної роботи курсантів. Зазначено, що використання електронних ресурсів у процесі формування правової культури не замінює використання традиційних джерел правової інформації. Запропоновано відроджувати в нашій країні практику правового виховання населення з використанням ІКТ, ініціювати та підтримувати створення орієнтованих на правове виховання сайтів, комп'ютерних програм тощо.

Проанализировано использование информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в процессе формирования правовой культуры будущих специалистов безопасности жизнедеятельности. Определены преимущества электронного учебника (достоверность, доступность, интерактивность, адаптивность, эргономичность и др.) и его недостатки (недостаточная защищенность программ). Отмечено, что использование электронных учебников, методических и справочных материалов, которые размещены на Веб-сервере учебного заведения, значительно повышает возможности самостоятельной работы курсантов и позволяет внедрять методы дистанционного обучения, самостоятельной работы курсантов. Указано, что использование электронных ресурсов в процессе формирования правовой культуры не заменяет использования традиционных источников правовой информации. Предложено возрождать в нашей стране практику правового воспитания населения с использованием ИКТ, инициировать и поддерживать создание ориентированных на правовое воспитание сайтов, компьютерных программ и др.

Development and strengthening of an independent Ukrainian state, its national education, science and culture of the future life safety specialists much deeper and is changing in the context of modern information and communication technologies, Proved that in the process of formation of legal culture of the future life safety professionals should consider not only the benefits of electronic resources, but also their disadvantages.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц9-331 р(4УКР) ф:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського