Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Засенко В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Жестова мова й сучасність : зб. наук. пр. Вип. 3 / ред.: В. В. Засенко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 2008. - 192 с. - укp.

Розглянуто питання формування писемного мовлення учнів з порушеннями слуху в теорії сурдопедагогіки, становлення теоретико-методичних підходів до збагачення мовлення глухих учнів дієслівною лексикою. Проаналізовано взаємозв'язки та взаємозалежності між соціальним розвитком, поведінкою глухих учнів і динамікою формування їх читацьких вмінь та якостей в процесі вивчення літератури. Наведено результати дослідження української жестової мови на початковому етапі. Описано інноваційну модель підготовки та перепідготовки перекладачів і педагогів в Україні з основ вивчення жестової мови. Висвітлено історію створення першого музею Українського товариства глухих.

Рассмотрены вопросы формирования письменной речи учеников с нарушениями слуха в теории сурдопедагогики, становления теоретико-методических подходов к обогащению речи глухих учеников глагольной лексикой. Проанализированы взаимосвязи и взаимозависимости между социальным развитием, поведением глухих учеников и динамикой формирования их читательских умений и качеств в процессе изучения литературы. Приведены результаты исследования украинского жестового языка на начальном этапе. Описана инновационная модель подготовки и переподготовки переводчиков и педагогов в Украине по основам изучения жестового языка. Освещена история создания первого музея Украинского общества глухих.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-917 + Ш189.9 я54 + Ч432.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сак Т.  
Виховання дитини з порушеннями зору в умовах сім'ї : посібник / Т. Сак, В. Засенко, І. Гудим, С. Литовченко, І. Сухіна, В. Кобильченко, С. Покутнєва, С. Кульбіда, І. Білозерська; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : АТОПОЛ, 2010. - 216 c. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Висвітлено особливості розвитку дитини з глибокими порушеннями зору (ГПЗ), її пізнавальну й мовленнєву діяльність. Розкрито аспекти корекційно-розвивальної та виховної роботи дітей з ГПЗ за умов сім'ї. Розглянуто питання розвитку сенсорної сфери дошкільників. Проаналізовано особливості формування комунікативної компетентності у дошкільників, батьківського спілкування з підлітками, допомоги батькам у навчанні дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.08 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА746135 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вавіна Л.  
Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку : посібник / Л. Вавіна, Е. Данілавічюте, В. Засенко, Л. Коваль, А. Колупаєва; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : АТОПОЛ, 2010. - 242 c. - Бібліогр.: 63 назв - укp.

Розкрито проблеми розвитку та соціалізації дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку. Висвітлено особливості корекційної, навчально-виховної та психологічної роботи з даною категорією дітей. Показано можливості використання корекційно-розвивальних комп'ютерних програм у навчанні дітей шкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 я7 + Ч435.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. праць: в 5 т. Т. 2. Психологія, вікова фізіологія та дефектологія / ред.: С. Д. Максименко, Н. В. Чепелєва, В. В. Засенко; НАПН України. - К. : Пед. думка, 2012. - 398 c. - укp.

Вміщено праці членів НАПН України та науковців Відділення психології, вікової фізіології та дефектології з актуальних психологічних, соціально-психологічних, фізіологічних і дефектологічних проблем сучасності. Розглянуто методологічний аспект проблеми прогнозування розвитку психічного здоров'я особистості. Розкрито основні характеристики особистості як суб'єкта духовності, описано вияви духовності в поведінці людини. Висвітлено типові та своєрідні особливості "культури бідності" у свідомості та поведінці українців з різним рівнем матеріального добробуту. Досліджено філософські та психологічні проблеми розвитку людського потенціалу в глобальному позиціонуванні України. Розглянуто психологічні проблеми проектування дистанційних середовищ розвитку інтелекту за умов новітніх комп'ютерних технологій. Викладено основні положення змісту системно-діяльнісної концепції підготовки вчителя, які дозволяють переорієнтувати традиційну систему формування компетентностей у майбутнього вчителя. Наведено результати аналітичного огляду переваг і прогалин вітчизняної системи освіти осіб з особливостями психічного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1 я43 + Ч314.0 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В353688/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вавіна Л. 
Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та затримкою психічного розвитку : [посібник] / Л. Вавіна, Е. Данілавічютє, В. Засенко, А. Колупаєва, С. Литовченко; ред.: Л. С. Вавіна; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : Атопол, 2011. - 178 c. - Бібліогр.: с. 173-178 - укp.

Висвітлено окремі аспекти навчання та виховання дітей з дитячим церебральним паралічем та затримкою психічного розвитку. Розглянуто стратегії індивідуальної підтримки та супроводу дітей цієї категорії. Наведено особливості розвитку компонентів психологічної структури процесу письма в таких дітей і формування готовності до опанування навичок письма. Приділено увагу особливостям навчання української мови і читання учнів молодшого шкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату і затримкою психічного розвитку. Описано процес корекції порушень психофізичного розвитку учнів із зазначеними порушеннями засобами продуктивних видів діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773294 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Алисов А. Ф. 
Разряд низкого давления, индуцированный микроволновым излучением со стохастическими скачками фазы / А. Ф. Алисов, А. М. Артамошкин, С. А. Бердин, В. И. Голота, А. М. Егоров, А. Г. Загородний, И. А. Загребельный, В. И. Засенко, В. И. Карась, И. В. Карась, И. Ф. Потапенко, А. Н. Старостин // Доп. НАН України. - 2010. - № 8. - С. 74-82. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Результати експериментальних досліджень на унікальному пучково-плазмовому генераторі (ППГ) мікрохвильового випромінення зі стохастичними стрибками фази (МХВССФ) надано разом з їх теоретичною інтерпретацією. Розроблено відповідні програми розрахунків і числово змодельовано процес іонізації газу нагрітими за допомогою МХВССФ електронами та поведінку частинок запорошеної плазми у полях МХВССФ. Експериментально та теоретично визначено умови запалювання та підтримання розряду у повітрі за допомогою МХВССФ, що одержано від ППГ, та область тисків, в яких запалювання та підтримання розряду потребує мінімальної потужності.


Індекс рубрикатора НБУВ: В333.11 + В333.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22412/а Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Засенко В. І. 
Нелінійні взаємодії та стохастична динаміка частинок в нерівноважній плазмі : автореф. дис. ... д-ра фіз.-мат. наук : 01.04.08 / В. І. Засенко; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. - Х., 2013. - 32 c. - укp.

Набув подальшого розвитку алгоритм розв’язання нелінійного рівняння для поля, що описує взаємодію об’ємних та поверхневих хвиль у напівобмеженій плазмі з урахуванням різниці в масштабах областей локалізації хвиль. Знайдено точний розв'язок для лінійної об’ємної хвилі в напівобмеженій плазмі та виявлено, що об’ємна хвиля є просторово неоднорідною біля межі, причому ця неоднорідність дає істотний внесок у взаємодію об’ємних і поверхневих хвиль. Розраховано характеристики взаємодій трьох і чотирьох поверхневих та об’ємних хвиль з урахуванням особливостей напівобмеженого середовища, в тому числі вторинної неоднорідної ленгмюрівської хвилі, генерованої поверхневими коливаннями. Показано, що відхилення нерегулярного профілю шорсткої поверхні від площини під час дослідження розщеплення спектру поверхневих плазмонів не можна вважати малим параметром і користуватися теорією збурень, як це робилось раніше. Запропоновано новий непертурбативний підхід до розрахунку поверхневих полів. На основі розв'язків знайдених рівнянь надано пояснення розщеплення поверхневого резонансу.


Індекс рубрикатора НБУВ: В333.23 в641,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА404683 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Засенко В. 
Діти з особливими потребами: пріорітетні напрями державної політики України в галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров'я / В. Засенко, А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 20-29. - укp.

Розкрито особливості реформування системи освіти для дітей з особливими потребами та інвалідністю в Україні, що відбувається з урахуванням прогресивних світових тенденцій: від інституалізації до інклюзії. Висвітлено діяльність Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, який, керуючись інноваційною методологічною парадигмою дитиноцентризму, разом з МОН України розробив концептуальну базу розвитку вітчизняної дефектології, визначив нові напрями та шляхи здобуття освіти дітьми з особливими потребами. Виокремлено наукові результати досліджень проблеми використання української жестової мови, а також інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими потребами. Названо гальмівні чинники розвитку системи освіти осіб з особливостями психічного розвитку, зокрема відсутність стабільності у термінах їх навчання, постійні зміни змістового наповнення окремих освітніх галузей „масової” школи. Виначено пріоритетні напрями державної політики у галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров’я. Акцентовано увагу на змісті парламентських слухань "Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей із порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх розв’язання” (червень 2014 р.). Розглянуто рекомендації парламентських слухань щодо шляхів покращення роботи за вказаними напрямами.

Раскрыты особенности реформирования системы образования для детей с особыми потребностями и инвалидностью в Украине, что происходит с учетом прогрессивных мировых тенденций: от институализации к инклюзии. Освещена деятельность Института специальной педагогики НАПН Украины, который, руководствуясь инновационной методологической парадигмой детоцентризма, вместе с МОН Украины разработал концептуальную базу развития отечественной дефектологии, определил новые направления и пути получения образования детьми с особыми потребностями. Выделены научные результаты исследований проблемы использования украинского языка жестов, а также информационно-коммуникационных технологий в обучении детей с особыми потребностями. Названы тормозные факторы развития системы образования лиц с особенностями психического развития, в частности отсутствие стабильности в терминах их обучения, постоянные изменения содержательного наполнения отдельных образовательных областей "массовой" школы. Определены приоритетные направления государственной политики в области образования, социальной защиты и здравоохранения. Акцентировано внимание на содержании парламентских слушаний "Образование, здравоохранение и социальное обеспечение детей с нарушениями психофизического развития: проблемы и пути их решения" (июнь 2014 г.). Рассмотрены рекомендации парламентских слушаний о путях улучшения работы по указанным направлениям.

The features of the reform of the education system for children with special needs and disabilities in Ukraine, which is based on progressive global trends: from institutionalization to inclusion. Deals with the Institute of Special Pedagogy NAPS Ukraine, who guided innovative methodological paradigm childcentrism, together with MES of Ukraine has developed a conceptual framework of national Defectology, outlined new areas and ways of education of children with special needs. Author determined scientific results of studies on the use of Ukrainian sign language and ICT in teaching children with special needs. Named brake factors for developing the education of persons with features of mental development, including the lack of stability in terms of their learning, constant change content in the context of individual educational areas "mass" school. Outlined the priority directions of state policy in the field of education, social security and health care. The emphasis is on the content of parliamentary hearings on "Education, health and welfare of children with psychophysical development: problems and solutions" (June 2014). Specified acute unresolved problems in this field. Consider the recommendations of the parliamentary hearings on ways to improve the performance for your directions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Галина Мерсіянова: життєві віхи. Науковий шлях : [наук.-метод. посіб.] / Г. О. Блеч, І. В. Бобренко, Л. С. Вавіна, А. М. Висоцька, І. В. Гладченко; ред.: В. В. Засенко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ : Фенікс, 2014. - 318, [29] c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено основні життєві періоди становлення відомого українського вченого, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Г. М. Мерсіянової. Подано основні наукові здобутки теоретико-експериментальної діяльності вченого, результати наукових досліджень, виконаних під керівництвом Г. Мерсіянової, висвітлено широкий спектр використання її наукового доробку в галузі спеціальної педагогіки,спеціальної психології, логопедії, психопедагогіки. Подано бібліографічний покажчик праць вченого.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 г(4УКР)6-8 Мерсіянова Г. М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА796545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Енциклопедія освіти / ред.: В. Г. Кремень, В. І. Луговий, О. М. Топузов, О. І. Ляшенко, С. Д. Максименко, Н. Г. Ничкало, П. Ю. Саух, Л. Д. Березівська, І. Д. Бех, В. Ю. Биков, М. С. Гальченко, В. В. Засенко, С. А. Калашнікова, М. О. Кириченко, Л. Б. Лук'янова, В. Г. Панок, В. О. Радкевич, О. Я. Савченко, М. М. Слюсаревський, О. В. Сухомлинська; Національна академія педагогічних наук України. - 2-ге вид., допов. та перероб. - Київ : Юрінком Інтер, 2021. - 1143 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Представлено довідкове видання, в якому вміщено близько 1500 статей, що висвітлюють проблеми історії, теорії та практики української освіти, поняттєво-термінологічні засади педагогічної й психологічної наук; сучасні освітні парадигми та концепції. Висвітлено освітній процес у закладах освіти різних рівнів і типів, особливості зарубіжних систем освіти; персоніфіковану інформацію про педагогів і громадських діячів, котрі сприяли розвитку освіти в Україні. Подано інформацію про суміжні галузі науки, що мають вагоме значення для становлення інноваційної людини, формування конкурентоспроможного людського капіталу. Зазначено, що Національна академія педагогічних наук України відіграє важливу роль у забезпеченні модернізації національної системи освіти шляхом здійснення глибоких наукових досліджень у сфері освіти, педагогіки і психології, конструктивного вдосконалення структури й змісту освіти, упровадження інноваційних технологій і методик навчання та виховання, обґрунтування рекомендацій щодо організації системи освіти в Україні, формування ефективної мережі закладів освіти, підготовки сучасних педагогічних кадрів і забезпечення гідних умов їхньої праці тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70134 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського