3. |
Кантарьова Н. В. Особливості психологічного втручання в роботі з розумово відсталими дітьми та їхніми сім'ями / Н. В. Кантарьова // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 60-63. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Розглянуто сучасні методи психологічного втручання в роботі з дітьми з розумовою відсталістю та їх батьків. Запропоновано багатокомпонентну інтегровану стратегію психологічного втручання, спрямовану на покращення самопочуття розумово відсталих дітей і підвищення їх здатності протистояти стресами, формування розуміння і прийняття їх порушень ними самими, покращення фрустраційної толерантності і контролю над імпульсивністю тощо. Розкрито методи психологічного втручання, які є ефективними в роботі з даною категорією осіб, а саме: поведінкову, групову, ігрову терапію, психокорекцію, батьківське консультування. Зосереджено увагу на напрямах батьківського консультування. Зазначено, що вміле використання сучасних методів психологічного втручання може значно вплинути не лише на розвиток дитини, на стосунки між дітьми та їх батьками, але і на цілісний розвиток дитини. Рассмотрены современные методы психологического вмешательства в работу с детьми с умственной отсталостью и их родителями. Предложена многокомпонентная интегрированная стратегия психологического вмешательства, направленная на улучшение самочувствия умственно отсталых детей и повышение их способности противостоять стрессам; формирование понимания и принятия их нарушений ими самими; улучшение фрустрационной толерантности и контроля над импульсивностью и др. Раскрыты методы психологического вмешательства, которые являются эффективными в работе с данной категорией лиц, а именно: поведенческая терапия, групповая терапия, игровая терапия, психокоррекция, родительское консультирование. Сосредоточено внимание на направлениях родительского консультирования. Указано, что умелое использование современных методов психологического вмешательства может значительно повлиять не только на развитие ребенка, на отношения между детьми и их родителями, но и на целостное развитие ребенка. The modern methods of psychological intervention in work with children with mental retardation and their parents. Proposed multi-component integrated strategy of psychological interventions aimed at improving the well-being of mentally retarded children and improve their ability to cope with stress, the formation of understanding and acceptance of their violation of their own, improving the frustration tolerance and control of impulsivity, the development of appropriate social skills, development of skills in independent decision-making forming an understanding that they have no restrictions, ability to express emotions, development of adequate emotional skills; decrease auto aggressive manifestations. Disclosed methods of psychological interventions that are effective in dealing with this category of persons, namely: behavioral therapy, group therapy, play therapy, psycho-correction, parental counseling. Concentrated on areas of parental counseling. Indicated that the skillful use of modern methods of psychological intervention can significantly affect not only the development of the child, the relationship between children and their parents, but also on the child's holistic development. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.241 с + Ю948.25
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
|