1. |
Костирєв А. Ціннісна комунікація як умова консолідації української нації / А. Костирєв // Політ. менеджмент. - 2007. - № 5. - С. 105-116. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.Досліджено можливості, зміст та інструменти міжцивілізаційної комунікації як необхідної умови консолідації української нації. На підставі соціологічних даних проаналізовано геополітичні, етнокультурні та релігійні орієнтації населення України; цінності, які можуть стати змістом комунікації як процесу взаємної інтерпретації повідомлень у різних регіонах країни з метою зрозуміти їх когнітивний зміст. Індекс рубрикатора НБУВ: Ф50(4УКР) + С5*425 + Ш121(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24488 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Костирєв А. Г. Роль засобів масової інформації в процесі демократичного розвитку суспільства : Автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.02 / А. Г. Костирєв; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 17 c. - укp.Розкрито основні підходи щодо розуміння взаємозв'язку ЗМІ та політики. Використано комплекс методів під час дослідження функції ЗМІ у загальній соціальній системі та визначення механізмів їх впливу на розвиток політичної системи. Розкрито особливості функціонування ЗМІ за умов демократії. Охарактеризовано моделі взаємодії політичної та медіа-системи, а також сучасні тенденції розвитку ЗМІ, показано шляхи створення моделі, яка забезпечує функціонування ЗМІ як каналу масової комунікації, що сприяє розвитку демократії. Проаналізовано тенденції розвитку ЗМІ в Україні та визначено тип моделі взаємодії українських ЗМІ з політичною системою. Доведено необхідність формування соціально-відповідальної моделі взаємодії політичної та медіа-систем. Наведено практичні рекомендації стосовно створення у нашій державі системи засобів масової комунікації, яка сприятиме демократизації та консолідації суспільства, які включають: запровадження у життя демократичних механізмів регуляції та саморегуляції ЗМІ; здійснення демонополізації ЗМІ, засобів технічного забезпечення їх виробництва, доставки преси, трансляції телерадіопрограм; завершення роздержавлення ЗМІ за допомогою створення суспільного телебачення та радіомовлення; забезпечення суспільної підтримки вільної незалежної преси; сприяння прискореному розвитку національної складової мережі Інтернет. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ф018 + Ф023
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА326048 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Костирєв А. Формування критичного мислення у студентів за допомогою застосування методів медіаосвіти в курсах суспільно-політичних дисциплін / А. Костирєв // Вища освіта України. - 2011. - № 3. - С. 99-105. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Зроблено теоретичний аналіз певних аспектів дослідження проблеми медіаосвіти, а саме: теорії "критичного мислення", взаємозв'язку комунікації, освіти та ідеології, співвідношення естетичного та соціокультурних підходів у цьому процесі. Обгрунтовано необхідність застосування методів медіаосвіти в курсах суспільно-політичних дисциплін у ВНЗ для виховання критичного мислення та формування критичної автономії особистості як необхідних передумов розвитку демократії за умов інформаційного суспільства. Розкрито мету, завдання, етапи та конкретні способи використання методів медіаосвіти в процесі викладання суспільно-політичних дисциплін: описано процес інформування, який покладено в основу моделі медіаосвіти, запропоновану Л. Мастерманом, згідно з якою розповсюдження повідомлення диференціюється за допомогою запитань, що розділяють єдиний процес на складові елементи. Зазначено креативність даного дослідження, яка полягає у розкритті особливостей використання базових підходів медіаосвіти до формування критичного мислення у студентів. Сделан теоретический анализ определенных аспектов исследования проблемы медиаобразования, особенно теории "критического мышления", взаимосвязи коммуникации, образования и идеологии, соотношения эстетического и социокультурного подходов в этом процессе. Обоснована необходимость применения методов медиаобразования в курсах общественно-политических дисциплин в ВУЗ для воспитания критического мышления и формирования критической автономии личности как необходимых предпосылок развития демократии в условиях информационного общества. Раскрыты цель, задачи, этапы и конкретные способы использования методов медиаобразования при преподавании общественно-политических дисциплин: освещен процесс информирования, который положен в основу модели медиаобразования, предложенную Л. Мастерман, согласно которой распространение сообщения дифференцируется с помощью вопросов, разделяющих единый процесс на составные элементы. Отмечена креативность данного исследования, раскрывающего особенности использования базовых подходов медиаобразования к формированию критического мышления у студентов. Author substantiates that application of Media Education methods in the University's Social-Political Science courses becomes necessary condition for the creation of critical thinking and personal critical autonomy as a required preconditions for democratization of modern information society. Objects, tasks, stages and ways of Media Education methods using in the University's Social-Political Science courses are discovered in this article. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 р30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ
|