Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Летичевська О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Летичевська О.  
Опера М.Лисенка "Тарас Бульба" (Особливості національного виконавського стилю хорових сцен) / О. Летичевська // Нар. творчість та етнографія. - 2001. - № 3. - С. 92-97. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4Укр)5 + Щ313(4Укр)5-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Летичевська О. М. 
Хорове виконавство як складова оперної вистави: творчість Л. М. Венедиктова : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / О. М. Летичевська; НАН України, Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім.і М.Т. Рильського. - Київ, 2015. - 20 c. - укp.

Розглянуто музично-інтерпретаційний аспект оперно-хорового виконавства як спосіб реалізації функцій хорової складової в композиційній структурі та драматургії оперної вистави. Визначено роль традицій української хорової культури в процесах становлення та розвитку оперно-хорового виконавства в Національній опері України (Київському оперному театрі). На прикладі творчої діяльності його головного хормейстера Л. М. Венедиктова (в період 1972 — 2013 рр.) досліджено систему професійних засад керівника оперного хору. Наголошено на значенні його індивідуального творчого методу у формуванні виконавського стилю хорового колективу, у створенні музично-сценічних інтерпретацій оперних творів. Досвід роботи Л. Венедиктова над втіленням виконавських завдань хору в оперних виставах проаналізовано у зв'язку з еволюцією фахових засад його мистецтва, зумовленої об'єктивними та суб'єктивними аспектами його творчої біографії. Варіантні моделі методів роботи хормейстера в процесі підготовки музично-сценічної реалізації оперних творів західноєвропейських, російських та українських композиторів проаналізовано в контексті співпраці диригента, режисера, художника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА419249 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Летичевська О. 
Хорове виконавство в оперній виставі: творчість Л. М. Венедиктова : монографія / О. Летичевська; НАН України, Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. - Київ, 2018. - 228, [1] c. - Бібліогр.: с. 181-202 - укp.

Розглянуто музично-інтерпретаційний аспект оперно-хорового виконавства як спосіб реалізації функцій хорової складової в композиційній структурі та драматургії оперної вистави. Досліджено систему професійних засад головного хормейстера Національної опери України (1972-2013) Л. М. Венедиктова, наголошено значення його індивідуального творчого методу у формуванні виконавського стилю хорового колективу, у створенні музично-сценічних інтерпретацій оперних творів. Проаналізовано фахову еволюцію хормейстера в контексті його творчої біографії. Розкрито, що хорове виконавство є відкритою системою творчих комунікацій, яке існує у соціокультурному, художньо-естетичному, жанрово-стильовому, педагогічно-просвітницькому та ментально-традиційному й інноваційному вимірах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-73(4УКР)6-83 Венедиктов Л.М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Україна і світ: музичний полілог : колект. монографія / А. Азарова, С. Василик, І. Горбунова, В. Кузик, О. Кушнірук, О. Летичевська, І. Лісняк, О. Прилепа, І. Сікорська; ред.: А. Калениченко; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ : ІМФЕ, 2021. - 163 c. - Бібліогр.: с. 159-163 - укp.

Комплексно досліджено різноманітні аспекти розвитку української музичної культури в контексті світових полівекторних тенденцій. Тісний музичний зв'язок України зі світом розкрито на прикладі творчості українських композиторів і виконавців, визнананих світовою спільнотою, теоретичних музикознавчих розробок, фестивального руху, діяльності провідних мистецьких інституцій країни. Проаналізовано інтермедіальність творчості Богдана Лепкого в контексті українсько-польських культурних зв'язків. Розглянуто жанр фортепіанної транскрипції у європейській музиці та внесок у нього українських піаністів XX - початку XXI століття. Увагу приділено виконавському, науковому, педагогічному дискурсам австралійсько-канадського бандуриста Віктора Мішалова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ312(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА855863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Діячі української музичної культури у світі (XIX - XXI століття) : біобібліогр. довід. / ред.: Г. Скрипник, А. Азарова, С. Василик, І. Горбунова, В. Кузик, О. Кушнірук, О. Летичевська, І. Лісняк, О. Немкович, О. Прилепа, І. Сікорська; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ : Вид-во ІМФЕ, 2022. - 178 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Представлено відомості про життя і творчість знаних українських музикантів, а також оперних режисерів, балетмейстерів, музикознавців і етномузикологів, які репрезентують українську музичну культуру в країнах Західної Європи, Північної і Південної Америки, а також в Австралії. Зазначено, що мова йде як про представників західної діаспори – вихідців з України або їхніх нащадків, які постійно мешкали поза рідними теренами, але не втратили зв’язку з історичною батьківщиною, так і про українських музичних діячів, які певний час жили і працювали в країнах Заходу. Розраховано на науковців, викладачів і студентів мистецьких навчальних закладів, засоби масової інформації та широке коло шанувальників української музичної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5/6-8 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70108 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Історія української музики : у 7 т. Т. 1. Від найдавніших часів до XVIII століття / О. В. Богданова, С. Й. Гриця, Р. Д. Гусак, Є. В. Єфремов, А. І. Іваницький, А. П. Калениченко, І. В. Клименко, В. М. Коваль, Г. М. Коропніченко, В. В. Кузик, К. М. Луганська, О. І. Мурзина, М. Й. Хай, О. Ю. Шевчук; ред.: О. Ю. Шевчук, Б. М. Фільц, О. П. Прилепа, О. М. Летичевська. - Київ, 2016. - 438 c. - Кн. 1, № Народна музика. - Бібліогр. в підрядк. прим. - укp. - рус. - англ.

Висвітлено історію української музики від витоків до кінця XVIII ст. за матеріалами народної традиційної музичної творчості. Жанри вокальної та інструментальної народної музики, що сформувалися на українських етнічних територіях (приурочені обрядові, неприурочені епічні, ліро-епічні й ліричні, побутові пісні тощо), розглянуто як за виданнями, здійсненими до 1991 р., так і на основі експедиційних даних і наукових досягнень вітчизняних етномузикологів кінця ХХ - початку ХХІ ст. - доби державної незалежності України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)4/5

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352816/1.1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Українська музична культура 1930-1941 років у європейському контексті: нові погляди, матеріали : колективна монографія / М. Гордійчук, О. Кушнірук, В. Клин, А. Калениченко, І. Антонюк, О. Кушнірук, Н. Костюк, В. Кузик, С. Василик, І. Лісняк, О. Литвинова, І. Сікорська, М. Загайкевич, І. Горбунова, О. Немкович, О. Летичевська, А. Азарова, О. Прилепа; ред.: О. М. Немкович; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ : Видавництво ІМФЕ, 2021. - 454 c. - Бібліогр. у підрядк. прим. - укp.

У дослідженні під кутом зору новітніх напрацювань сучасного музикознавства висвітлено складне і багато в чому трагічне десятиліття в історії української музичної культури ХХ ст. – 1930 роки. Розділи колективної монографії згруповано у три блоки, які вміщують унікальні матеріали про композиторську творчість з погляду становлення ії жанрової системи, про здобутки і втрати у побутуванні музично-сценічних жанрів, а також культуротворчі процеси в українській музиці цього періоду у зв'язку із суспільними обставинами. Зазначено, що 1930-ті роки увійшли в історію української культури як одна з найтрагічніших її сторінок. Тоді штучно, волюнтаристськими засобами "згори" було перервано процеси, що визначили сутність попереднього періоду її еволюції, розкрили вітчизняну культурну спадщину як невіддільну складову світового культурного контексту. Було вилучено з обігу науки, мистецтва окремі галузі, величезна кількість конкретних явищ, концепції та теорії, а носії відповідних художніх і наукових ідей стали жертвами репресій, багатьох із них було позбавлено життя. Наголошено, що водночас 1930-і роки є одним із найскладніших для осмислення і дотепер малодосліджених об’єктивно періодів історії національної культури. У той час певною мірою імпліцитно, у специфічних формах, позначених нерозривністю деструктивних і конструктивних тенденцій, сформовано процеси, без яких неможливим був би ренесанс 1960-х років. Адже для досягнення наукою або мистецтвом певних вагомих результатів мають визріти як каузальні, так і іманентні умови. Виокремлено низку високих, світового рівня злетів української художньої творчості в трагічних 1930-х роках.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)52/62-183(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА867494 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського