2. |
Малик Г. Д. Педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутнього документознавця : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. Д. Малик; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - К., 2011. - 20 c. - укp.Досліджено педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутніх документознавців у контексті її гармонізації зі світовими освітніми тенденціями. Розкрито сутність та структуру професійної компетентності документознавця, обгрунтовано зміст понять "компетентнісний підхід у професійній підготовці майбутнього документзнавця", "умови реалізації компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутнього документзнавця". Розроблено критерії, показники та методику діагностики рівнів сформованості навчально-пізнавальних, соціальних, комунікативних, іншомовних, документознавчих, інформаційно-аналітичних та інформаційно-технологічних компетенцій на різних етапах професійної підготовки. Обгрунтовано педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу та перевірено їх ефективність, виявлено позитивну динаміку формування ключових і професійних компетенцій, що дозволяє використовувати розроблений комплекс умов у широкій документознавчій освітній практиці. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ч24 р
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА381904 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Малик Г. Застосування методу моделювання у реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутнього документознавця / Г. Малик // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 70-85. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.З'ясовано специфіку моделювання як методу осмислення цілісності, багатовимірності й комплексності компетентнісного підходу (КП). Розроблено відповідний аналог для реалізації цього підходу у професійній підготовці майбутнього документознавця. Визначено моделювання реалізації КП у професійній підготовці майбутнього документознавця як дослідження алгоритму зміни чинної педагогічної реальності завдяки встановленню чітких зв'язків між сутнісними (понятійними, концептуальними, процесуальними) характеристиками КП, окремими аспектами навчально-виховного процесу, суб'єктами освітнього процесу й особливостями документно-інформаційної діяльності на різних рівнях соціокультурного простору. Конкретизовано тип означеної макромоделі. Здійснено її опис з деталізацією таких підсистем: цільового, опорно-стратегічного, інституційно-екпериментального, навчально-процесуального, оцінювально-рефлексивного блоків. Деякі з блоків представлено моделями, зокрема, онтологічною моделлю компетентнісного підходу, моделлю документно-інформаційної діяльності, процесуальною моделлю реалізації КП в освітньому просторі ВНЗ, моделлю реалізації КП з погляду формування та виконання індивідуального навчального плану студента. Розкрито особливості моделі. Унаочнено процеси адаптації змісту вітчизняної документознавчої освіти до міжнародних вимог. Констатовано, що реалізація моделі можлива за наявності суспільного консенсусу й усвідомлення суб'єктами освітнього процесу необхідності змін, прозорої, логічно побудованої Національної рамки кваліфікації вищої освіти. Рассмотрена специфика моделирования как метода осмысления целостности, многомерности и комплексности компетентностного подхода (КП). Разработан соответствующий аналог для реализации этого подхода в профессиональной подготовке будущего документоведа. Определено моделирование реализации КП в профессиональной подготовке будущего документоведа как исследование алгоритма изменения действующей педагогической реальности благодаря установлению четких связей между сущностными (понятийными, концептуальными, процессуальными) характеристиками КП, отдельными аспектами учебно-воспитательного процесса, субъектами образовательного процесса и особенностями документно-информационной деятельности на различных уровнях социокультурного пространства. Конкретизирован тип указанной макромодели. Осуществлено ее описание с детализацией следующих подсистем: целевого, опорно-стратегического, институционально-екпериментально, учебно-процессуального, оценочно-рефлексивного блоков. Некоторые из блоков представлены моделями, в частности, онтологической моделью компетентностного подхода, моделью документно-информационной деятельности, процессуальной моделью реализации КП в образовательном пространстве ВУЗ, моделью реализации КП с точки зрения формирования и выполнения индивидуального учебного плана студента. Раскрыты особенности модели. Наглядно показано процессы адаптации содержания отечественного документоведческого образования с международными требованиями. Констатировано, что реализация модели возможна при наличии общественного консенсуса и осознания субъектами образовательного процесса необходимости изменений, прозрачной, логически построенной Национальной рамки квалификации высшего образования. The author analyses the possibilities of applying the method of modeling to introducing competence approach into educational practice and presents the macro model of professional training of would-be experts in documentation on the competence basis. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч241 р30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ
|