Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Мацевко-Бекерська Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Мацевко-Бекерська Л. В. 
Українська мала проза кінця ХІХ - початку ХХ століть у дзеркалі наратології : монографія / Л. В. Мацевко-Бекерська. - Л. : Сплайн, 2008. - 408 c. - Бібліогр.: с. 390-405. - укp.

Проаналізовано наративні аспекти формування індивідуальної авторської стратегії письменників, які репрезентують українську літературу, зокрема, малу прозу кінця XIX - початку XX ст.: М.Коцюбинського, В.Стефаника, О.Кобилянської, Л.Мартовича, В.Винниченка, А.Тесленка. Функцію наратора розглянуто у контексті вивчення жанрово-композиційної та тематичної своєрідності літературного процесу зламу століть. У форматі наратологічної термінології досліджено тексти, що увиразнюють ознаки оповідання, новели, а також їх варіанти. Висвітлено центральну роль наратора у конкретизації художнього часопропростору літературного твору.

Проанализированы нарративные аспекты формирования индивидуальной авторской стратегии писателей, представляющих украинскую литературу, в частности, малую прозу конца XIX - начала XX вв.: М.Коцюбинского, В.Стефаника, О.Кобилянской, Л.Мартовича, В.Винниченко, А.Тесленко. Функция нарратора рассмотрена в контексте изучения жанрово-композиционного и тематического своеобразия литературы на рубеже столетий. В формате нарратологической терминологии исследованы тексты, определяющие признаки рассказа, новеллы, а также их варианты. Освещена роль нарратора в конкретизации художественного времяпространства литературного произведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА699032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мацевко-Бекерська Л. В. 
Наративні стратегії малої прози (на матеріалі української літератури кінця XIX - початку XX століть) : автореф. дис... д-ра філол. наук : 10.01.06 / Л. В. Мацевко-Бекерська; Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. - К., 2009. - 39 c. - укp.

Досліджено наративну конфігурацію української літератури кінця XIX - початку XX ст., зокрема її малу прозу. Розглянуто поняття автора, читача, рецептивного існування літературного твору у контексті термінологічної системи викладової природи прозового твору. На базі принципів основних напрямів новітнього літературознавства розроблено схему репрезентації наратора як одного з провідних смислотвірних центрів у просторі літературного тексту. Здійснено текстологічну розробку чотиричленної типологічної моделі наратора за ознакою його формальної наявності у просторі художнього твору. На матеріалі української малої прози кінця XIX - початку XX ст. показано своєрідність розгортання наративного дискурсу. Вивчено головні аспекти творення художнього світу, специфіка якого зумовлена домінуванням гетеро- чи гомодієгетичного джерела викладу у контексті екстра- чи інтрадієгетичної ситуації. У наратологічному форматі досліджено жанрово-тематичний, проблемний, образний, авторсько-стильовий рівні тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.44 + Ш5(4УКР)53-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363811 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мацевко-Бекерська Л.  
Методика викладання світової літератури : навч.-метод. посіб. / Л. Мацевко-Бекерська; МОНМС України, Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. - Л., 2011. - 319 c. - Бібліогр.: 77 назв - укp.

Висвітлено теоретико-методичну концепцію викладання світової літератури в загальноосвітніх і вищих навчальних закладах. Розкрито специфіку світової літератури як естетично-інтелектуального феномену й особливого предмета вивчення та дослідження. Запропоновано підходи до визначення головних форм і методів роботи з літературним твором з урахуванням актуальних потреб сучасного освітньо-комунікативного простору. Увагу приділено відпрацюванню навичок толерантної комунікації, спрямованої на створення атмосфери співтворчості та порозуміння в контексті опрацювання літературного твору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20 я73-1 + Ш5(0) р30 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС52003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шляхова Н. М. 
Діалог і діалогічність в українській літературі ХІХ - ХХІ ст. : монографія / Н. М. Шляхова, Л. В. Мацевко-Бекерська, Н. І. Астрахан, О. Г. Шупта-В'язовська, Н. М. Шумило; ред.: Н. П. Малютіна; Одес. нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. - О., 2013. - 287 c. - укp.

Розглянуто загальноестетичні, історико-літературні, компаративістичні, антропологічні, жанрові, поетикальні аспекти проблеми діалогу та діалогічності в українській літературі XIX - XXI ст. Наведено ряд авторських концепцій, які поглиблюють методологічні, теоретичні, історико-літературні, культурологічні засади вивчення історії української літератури. Уточнено понятійно-предметну сферу літературознавства. Висвітлено родові аспекти діалогічності в ліриці й епосі. Досліджено інтелектуальний простір авторефелексій І. Франка у передмовах до поетичних збірок. Увагу приділено аналізу творів Л. Костенко, М. Коцюбинського, М. Хвильового, В. Винниченка, Я. Мамонтова, Є. Кротевича, В. Стуса,


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-357 + Ш5(4УКР)6-357

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА767484 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мацевко-Бекерська Л. 
Гармонійне середовище як дискурс особистісноорієнтованого фахового розвитку студентів / Л. Мацевко-Бекерська // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. пед.. - 2006. - Вип. 21, ч. 1. - С. 204-211. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зазначено, що проблема гармонізації освітнього середовища за умов глобалізованого суспільства набуває нової якості та потребує поглибленого дослідження. У цьому контексті особливе місце належить соціальним ролям викладача та студента, зміні мотивації пізнавальної діяльності. Одним із засобів здійснення ефективної інтелектуальної комунікації є діагностика та корекція самостійної науково-пошукової діяльності студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203 + Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мацевко-Бекерська Л. В. 
Методика викладання світової літератури : навч.-метод. посіб. / Л. В. Мацевко-Бекерська. - 2-ге вид., допов. - Одеса : Гельветика, 2020. - 294 c. - Бібліогр.: с. 235-239 - укp.

Педставлено теоретико-методичну концепцію викладання світової літератури в закладах загальної середньої та вищої освіти. Зміст і структурау зосереджено на аспектах підготовки фахового педагога, творчого вчителя чи викладача-словесника, який завдяки системним знанням, умінням та навичкам зуміє оптимально та результативно організувати навчально-пізнавальний процес на окремих етапах. Запропонованоі підходи до визначення базових форм та методів роботи з літературним твором ґрунтуються на актуальних потребах сучасного освітньо-комунікативного простору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20-2 + Ш5(0) р30-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС67984 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Мацевко-Бекерська Л. 
Когнітивні маркери малої прози Василя Стефаника: художній наратив "простого тексту" / Л. Мацевко-Бекерська // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2022. - № 16. - С. 197-207. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Крізь контекст формування принципів когнітивної наратології здійснено (ново)(пере)прочитання окремих творів В. Стефаника як чільного репрезентанта літературного канону, літературної класики, що становить центр новітньої парадигматики гуманітарного сенсотворення. Такий кут зору на новелістичну спадщину письменника цілковито зактуалізований, виходячи із завдань когнітивної наратології. Використано наратологічний, психоаналітичний і біографічний методи вивчення творчості В. Стефаника, засади рецептивної естетики, з'ясовано домінуючі маркери поетики новели письменника, зокрема ті, що безпосередньо зв'язані з оповідними формами викладу створеного ним художнього матеріалу. Аналіз окремих поетикальних засобів, що їх зчаста використовував у своїх новелах В. Стефаник, надав можливість виявити у них закономірності розгортання когнітивного ланцюжка, у якому нанизування питань із подальшим окресленням горизонту відповідей суголосно з пошуком автором універсальних наративів у своїй новелістиці. Доведено, що художній світ В. Стефаника можна, крім інших підходів, збагнути в призмі поєднання наративних і когнітивних стратегій викладу та сприймання. Наукова новизна полягає в тому, що в дослідженні літературно-художню спадщину В. Стефаника розглянуто крізь призму когнітивної наратології так системно і комплексно, по суті, вперше, що стало одним із доволі ефективних способів пере(про)читання української літературної класики. Сформульовано нові питання та спроби (також уперше) віднайти у поетиці новел письменника нові, інакші, почасти й малопомітні відповіді, котрі є надзвичайно важливими та сутнісними у пізнанні людської психіки героїв прози В. Стефаника, зрештою, в розумінні інтелектуально-емоційних перипетій, що неодмінно супроводжують читання його творів. Отримані результати дослідження можуть бути використані під час викладання курсів української літератури в освітніх закладах, при вивченні творчості В. Стефаника, художній світ якого показаний в призмі поєднання наративних і когнітивних стратегій викладу та сприймання, під час дослідження модерних способів прозописання в українській класичній літературі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Стефаник В. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Мацевко-Бекерська Л. 
Проза Марка Черемшини: літературна класика у постмодерній призмі / Л. Мацевко-Бекерська // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2023. - № 18. - С. 126-142. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Літературна творчість М. Черемшини стала яскравою оригінальною відповіддю на запити тогочасного історико-культурного дискурсу. Сучасне літературознавство з позицій понадепохального інтервалу пізнає сутність авторського стилю та вписує його у координати нинішнього переживання кожним читачем власного місця в історико-культурному хронотопі. Проза М. Черемшини надає багатий матеріал для пізнання її когнітивно-наративної своєрідності, для розуміння мистецької манери письменника. Така методологічна перспектива тим більше переконлива, що відкриває простір для осмислення "структури почуття" (Р. Вільямс) як одного із базових концептів новітньої метамодерної парадигми. Якщо для дослідників стилю українського письменника його модерністський зміст і відповідне оформлення тексту не викликало заперечень чи сумнівів, то для читача-сучасника наступного століття цілком логічним є поворот "лінзи поляроїда" в бік метамодерних проєкцій прози М. Черемшини - передусім у сприйманні/розумінні/інтерпретації художнього тексту. Подібно до модерністських шукань цілісного відображення світу та його максимально суб'єктивного переживання нинішня доба прагне позбутися хаосу та зневіри, потребуючи ясності, зрозумілості, міметичності відображення, гармонії сприймання та цілісності значень. Практичне значення - мала проза українського митця-модерніста відкриває шлях до осмислення глибин національного світосприймання, маркує актуальний натепер простір екзистенції людини в часі Великої визвольної війни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Черемшина М. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського