Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (84)
Пошуковий запит: (<.>A=Романова М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Журавльова Л. П. 
Вплив емпатії на розвиток екологічної спрямованості жінок дорослого віку / Л. П. Журавльова, М. К. Романова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2013. - 18, Вип. 22, ч. 2. - С. 25-33. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено екологічну спрямованість особистості жінок дорослого віку, що мають середню спеціальну та вищу освіту. Вивчено вікову динаміку психологічних особливостей розвитку та емпатійної детермінації екологічної спрямованості. Знайдено взаємозв'язки між емпатією та структурними компонентами екологічної свідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Галюк Н. А. 
Предметизация и индексация в контексте ретроспективной конверсии во ВГБИЛ / Н. А. Галюк, М. Н. Романова // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 7-я Междунар. конф. "Крым- 2000". - 2000. - 1. - С. 395-397. - рус.

Изложены проблемы, возникшие при создании таблиц соответствия индексов ранее принятой во ВГБИЛ системы классификации индексам УДК, а также продемонстрированы результаты, которых удалось добиться в процессе данной работы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч737.210.13 + Ч737.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: В344507/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Зайчук Г. М. 
Самостійна робота студентів як фактор формування професійної компетентності майбутнього фахівця / Г. М. Зайчук, М. І. Романова // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 32. - С. 145-150. - Бібліогр.: 12 назв - укp. - рус. - англ.

Визначено шляхи формування самостійності. Розглянуто особливості організації та планування самостійної роботи. Наведено дані проведеного дослідження з питання ціннісних мотивів студентів. Зазначено, що основним мотивом одержання вищої освіти є оцінювання практичності майбутньої діяльності, однак в процесі навчання студенти часто прагнуть одержати не тільки високу професійну підготовку, але й продовжити загальнокультурний розвиток. Зроблено висновок, що самостійна робота студентів є комплексним багатобічним явищем, має значний вплив на формування всіх аспектів професійної компетентності майбутнього фахівця.

Определены пути формирования самостоятельности. Рассмотрены особенности организации и планирования самостоятельной работы. Изложены данные проведенного исследования по вопросам ценностных мотивов студентов. Отмечено, что основным мотивом получения высшего образования является оценка практичности будущей деятельности, но в процессе обучения студенты часто стремятся получить не только высокую профессиональную подготовку, но и продолжить общекультурное развитие. Сделано вывод, что самостоятельная работа студентов является комплексным многосторонним явлением, имеет значительное влияние на формирование всех аспектов профессиональной компетентности будущего учителя.

Defined ways of forming self-sufficiency. The features of the organization and planning of independent work. Lit study data on value motives students. The results of studies that show that the main motive for higher education is to assess the practicality of future work, but in the learning process, students often seek not only highly trained, but also to continue the general cultural development. Inferred that the self- study is a comprehensive multilateral phenomenon has a significant influence on the formation of all aspects of professional competence of future teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Романова М. 
Адаптація студента коледжу як аспект моніторингу навчального процесу / М. Романова // Молодь і ринок. - 2012. - № 1. - С. 89-92. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні та практичні аспекти процесу адаптації студентів першокурсників коледжу та рівень впливу цих аспектів на якість навчання та формування професійної компетентності студентів як майбутніх фахівців. Зроблено висновок, що подоланню адаптаційних бар’єрів сприяють доцільно обрані індивідуально орієнтовані форми та методи реалізації Програми адаптації першокурсників, а також система навчально-методичних заходів для викладачів, яка дозволяє вирішувати задачі актуалізації адаптаційного процесу студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.442.2 + Ч471.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Романова М. 
Ділова гра як засіб формування професійної компетентності молодших спеціалістів / М. Романова // Молодь і ринок. - 2014. - № 2. - С. 99-103. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто питання теорії та методики використання ділової гри в навчальному процесі як одного із засобів формування професійної компетентності молодшого спеціаліста. На основі аналізу публікацій щодо використання ігрових методів у навчальному процесі виокремлено чотири типи ділових ігор: виробничі (управлінські), навчальні, дослідницькі, діагностичні. В графічному форматі зображено компоненти ділової гри та термінологічні межі змістового наповнення базових понять. Висвітлено дидактичні, виховні та ігрові аспекти застосування ділових ігор. Описано цільовий блок та систему оцінювання гри.

Рассмотрены вопросы теории и методики использования деловой игры в учебном процессе как одного из средств формирования профессиональной компетентности младшего специалиста. На основании анализа публикаций по использованию игровых методов в учебном процессе выделены четыре типа деловых игр: производственные (управленческие), учебные, исследовательские, диагностические. В графическом формате изображены компоненты деловой игры и терминологические границы содержательного наполнения базовых понятий. Освещены дидактические, воспитательные и игровые аспекты применения деловых игр. Описаны целевой блок и система оценивания игры.

The problems of the theory and methods of use of a business game in the classroom as a means of formation of professional competence of junior specialist. Based on the analysis of publications on the use of gaming techniques in the teaching process singled out four types of business games: production (management), training, research, diagnostic.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Романова М. К. 
Чинники розвитку екологічної свідомості дорослої особистості / М. К. Романова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 65-69. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Здійснено дослідження факторів розвитку екологічної свідомості особистості дорослої людини. Охарактеризовано особливості розвитку та детермінації екологічної свідомості. Розглянуто сутність трьох вимірів екологічної свідомості як різновиду свідомості дорослої особистості: духовного, буттєвого та рефлексивного. Визначено вплив суб'єктивних чинників на розвиток екологічної свідомості дорослої особистості - рівнів її освіченості й емпатії, особливостей самоставлення і самоактуалізації. Об'єктивними факторами, що впливають на розвиток екологічної свідомості, є гендерні особливості особистості, які сприяють формуванню західного (в основному у чоловіків) або східного (в основному у жінок) типу її мислення, а це обумовлює розвиток світогляду людини у відповідному напрямку: егоц- або екоцентризму. Перспективою подальших досліджень є вивчення онтогенетичої динаміки екологічної свідомості дорослої особистості, а також розробка психокорекційної програми з розвитку екологічної свідомості.

Осуществлено исследование факторов развития экологического сознания личности взрослого человека. Охарактеризованы особенности развития и детерминации экологического сознания. Рассмотрена сущность трех измерений экологического сознания как разновидности сознания взрослой личности: духовного, бытийного и рефлексивного. Определено значение субъективных факторов развития экологического сознания взрослой личности - уровней ее образованности и эмпатии, особенностей самоотношения и самоактуализации. Объективными факторами, влияющими на развитие экологического сознания, являются гендерные особенности личности, способствующие формированию западного (в основном у мужчин) или восточного (в основном у женщин) типа ее мышления, обуславливающего развитие мировоззрения человека в соответственном направлении: эго- или экоцентризма. Перспективой дальнейших исследований является изучение онтогенетической динамики экологического сознания взрослой личности, а также разработка психокоррекционной программы по развитию экологического сознания.

The interrelationship between ecocentric outlook personality and high level development of its ecological consciousness is defined; peculiarities of ecological consciousness determination are considered. Peculiarities of influence of adult personality's gender, educational and emphatic levels, self-attitude and self-actualization characteristics on the development level of its ecological consciousness are examined as well. Moral concept of personality's ecological consciousness is investigated. The fact that development level of ecological consciousness of adult personality is conditioned by a number of subjective and objective personal features is determined. Personality's gender stereotypes have been defined as objective factors which affect the development of ecological consciousness. It is ascertained that adult personality’s gender stereotypes form western (specific for men) or eastern (specific for women) type of thinking and each of these types causes the development of outlook in a certain direction: egocentric or ecocentric. Levels of personalities educational and empathy peculiarities of self-attitude and self-actualization are defined as strong subjective personal factors of the development of ecological consciousness of personality. The dependence of the development of ecological consciousness of personality on the level of integral empathy is clarified. The influence of character and features of personality's self-attitude on his attitude towards nature and on the development of ecological consciousness is theoretically proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Романова М. А. 
Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу особистості / М. А. Романова // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2009. - Вип. 47. - С. 104-108. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто основні фактори розвитку інтелектуально-творчого потенціалу особистості. Доведено, що такий розвиток відбувається під впливом мікросфери та наслідування, а загальна обдарованість перетворюється в актуальну креативність. Проаналізовано вплив факторів середовища на розвиток інтелектуально-творчого потенціалу особистості.

Рассмотрены основные факторы развития интеллектуально-творческого потенциала личности. Освещены представления о том, что интеллектуально-творческое развитие происходит под влиянием микросреды и подражания, а общая одаренность преобразуется в актуальную креативность. Проанализировано влияние факторов среды на развитие интеллектуально-творческого потенциала личности.

The article describes main factors of development of a personality intellectual and creative potential. The authors defend their belief that intellectual and creative development takes place under influence of microenvironment and imitation, general talent transforms into actual creativity. The impact of environmental factors on the development of intellectual and creative potential of the individual is examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю937.24-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Романова М. К. 
Розвиток екологічної свідомості в онтогенезі як чинник особистісного зростання / М. К. Романова // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 68-74. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто особливості розвитку екологічної свідомості в психологічному розрізі: від народження до становлення повноцінної особистості. Сформульовано та охарактеризовано шість стадій розвитку самосвідомості, які мають часову та якісно-психологічну послідовність. Складність опису визначальних характеристик кожного етапу визначається структурними та змістовими змінами в особистості. Зазначено, що рівень розвитку екологічної свідомості дорослої людини зумовлений особливостями її індивідуального розвитку. Доцільність подальших досліджень в царині практичного застосування теоретичного блоку для розробки психокорекційної програми з розвитку екологічної свідомості обгрунтовано об’єктивним розвитком суспільства, його економічної складової.

Рассмотрены особенности развития экологического сознания в психологическом разрезе: от рождения до становления полноценной личности. Сформулированы и охарактеризованы шесть стадий развития самосознания, которые имеют временную и качественно-психологическую последовательность. Обоснован тезис о сложности описания определяющих характеристик каждого этапа, определяющегося структурными и содержательными изменениями в личности. Отмечено, что уровень развития экологического сознания взрослого человека обусловлен особенностями его индивидуального развития. Целесообразность дальнейших исследований в области практического применения теоретического блока для разработки психокоррекционной программы по развитию экологического сознания обоснована объективным развитием общества, его экономической составляющей.

The features of ecological awareness in the psychological context from birth to becoming a complete person. Formulated and described six stages of consciousness that have the time and quality-psychological sequence. Difficulty describe the defining characteristics of each stage is determined by structural and meaningful changes in personality. Indicated that the level of environmental awareness of adult due to the peculiarities of individual development. The feasibility of further research in the field of practical application of theoretical unit to develop programs of psycho environmental awareness reasonably objective development of society and its economic component.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.3 + Ю932.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сафонов Юрій Миколайович : біобібліогр. покажч. / ред.: О. В. Мельников; уклад.: Т. О. Коноваленко, Н. А. Стельмах, М. Л. Романова; державний вищий навчальний заклад "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана". - Київ : КНЕУ, 2021. - 167, [1] c. - (Серія "Портрети вчених Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана"; вип. 17). - укp.

Висвітлено життєвий шлях, науково-дослідну та науково-педагогічну діяльність доктора економічних наук, професора, заслуженого працівника освіти України Юрія Миколайовича Сафонова. У покажчику представлено науковий доробок вченого за період 2008 - 2021 рр. - монографії, підручники, навчальні посібники, довідкові видання, статті в наукових збірниках, матеріалах конференцій, періодичних виданнях, а також відомості про наукову школу вченого.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.д(4УКР) Сафонов Ю.М. я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848047 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського