Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Сеньовська Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Сеньовська Н. Л. 
Підготовка майбутнього вчителя до професійної саморегуляції в процесі вивчення педагогічних дисциплін : автореф. дис... канд. пед. наук / Н. Л. Сеньовська; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2008. - 22 c. - укp.

Визначено сутність поняття "професійна саморегуляція вчителя", розглянуто її структуру та функції, методи, критерії. Розроблено модель підготовки майбутніх учителів до професійної саморегуляції у процесі вивчення педагогічних дисциплін, яка корелює із структурою професійної саморегуляції вчителя та відображає взаємодію її основних компонентів (мотиваційного, рефлексивного, емоційно-вольового та діяльнісного). Встановлено показники рівнів сформованості мотиваційного, теоретичного та процесуального компонентів готовності майбутнього педагога до професійної саморегуляції. Обгрунтовано й експериментально перевірено технологію підготовки майбутніх педагогів до професійної саморегуляції, описано методи, форми та засоби підготовки. Встановлено ефективність запропонованої технології. За допомогою методів математичної статистики проаналізовано результати формувального експерименту. Основні результати наукового дослідження впроваджено у навчальний процес підготовки майбутніх учителів до професійної саморегуляції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю940.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357525 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сеньовська Н. Л. 
Підготовка майбутніх учителів до професійної саморегуляції / Н. Л. Сеньовська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 24-29. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано значення феномену професійної саморегуляції у фаховій діяльності сучасних педагогів. Визначено основні критерії, показники та рівні формування мотиваційного, теоретичного та процесуального компонентів готовності майбутнього вчителя до професійної саморегуляції. Описано методи контролю й особливості обчислення коефіцієнтів готовності

Проанализированы значения феномена профессиональной саморегуляции в деятельности современных педагогов. Рассмотрены критерии, показатели, уровни формирования мотивационного, теоретического и процессуального компонентов готовности будущего педагога профессиональной саморегуляции. Описаны методы контроля и особенности вычисления коэффициентов готовности.

The article deals with the fenomen of professional self-regulation in the activity of modern pedagogues. The thesis define the criteria, indices and levels of formation of motivating, theoretical and practical components of the readiness future teachers to professional self-regulation. The metods of control and coefficients of formation of the preparedness have been noted here.


Ключ. слова: професійна саморегуляція, підготовка майбутнього учителя, коефіцієнт готовності
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сеньовська Н. Л. 
Професійна саморегуляція вчителя: проблеми і шляхи розвитку : монографія / Н. Л. Сеньовська; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Тернопіль : Прінт-офіс, 2014. - 260 c. - Бібліогр.: с. 211-240 - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти проблеми професійної саморегуляції вчителя, з'ясовано її структуру та функції. Охарактеризовано технологічні аспекти підготовки майбутніх педагогів до цієї саморегуляції. Встановлено критерії та показники визначення рівнів готовності таких учителів до професійної саморегуляції. Здійснено моделювання процесу підготовки майбутнього вчителя до саморегуляції. Досліджено стан готовності студентів до зазначеного феномена. Розроблено технологію підготовки учителів до професійної саморегуляції. Запропоновано шляхи розвитку професійної саморегуляції студентів у процесі їх підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА778090 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сеньовська Н. 
Особливості психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів-словесників / Н. Сеньовська // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 211-213. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

З метою розробки та реалізації особистісно зорієнтованої моделі педагогічної освіти, розрахованої на підготовку висококваліфікованого вчителя, охарактеризовано найважливіші аспекти психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів-словесників на сучасному етапі розвитку освіти. Класифіковано та наведено у таблиці психічні якості особистості, що необхідні для успішного викладання мови та літератури. Розглянуто основні форми, методи та напрямки навчальної, наукової та виховної роботи, що використовуються у ході підготовки майбутніх учителів-філологів. Зазначено, що у навчальному процесі зростає частка нових освітніх технологій, інноваційних форм і методів навчання, самостійної роботи студентів. Перспективним напрямком подальших досліджень є розробка та апробація міжпредметних лекцій та курсів.

С целью разработки и реализации личностно ориентированной модели педагогического образования, рассчитанной на подготовку высококвалифицированного учителя, охарактеризованы важнейшие аспекты психолого-педагогической подготовки будущих учителей-словесников на современном этапе развития образования. Классифицированы и представлены в таблице психические качества личности, необходимые для успешного преподавания языка и литературы. Рассмотрены основные формы, методы и направления учебной, научной и воспитательной работы студентов, используемые при подготовке будущих учителей-филологов. Отмечено, что в учебном процессе растет доля новых образовательных технологий, инновационных форм и методов обучения, самостоятельной работы студентов. Перспективным направлением дальнейших исследований является разработка и апробация межпредметных лекций и курсов.

The major aspects of psychological and pedagogical preparation of future teachers-philologists on the modern stage development of education are characterized in the article. Internals, necessary for the successful teaching languages and literatures, are classified. Basic forms, methods and directions for educational, scientific and educator work of students are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.р30-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сеньовська Н. 
Формування професійної саморегуляції вчителя в процесі проходження студентами педагогічної практики / Н. Сеньовська // Наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2015. - № 1. - С. 115-120. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Охарактеризовано формування професійної саморегуляції вчителя (ПСРВ) у процесі проходження студентами педагогічної практики. Визначено місце практики в системі технології підготовки майбутніх учителів до ПСРВ; проаналізовано досвід майбутніх педагогів у контексті формування особистісних якостей, що її визначають.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сеньовська Н. Л. 
Гендерний підхід у середній освіті (на матеріалі вивчення драматургії Лесі Українки в 10 класі) / Н. Л. Сеньовська // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 439-444. - Бібліогр.: с. 444 (5 назв) - укp.

З’ясовано сучасне науково-філософське розуміння ґендеру як соціокультурного явища, що зводиться до аналізу чотирьох взаємопов’язаних підсистем: біологічна стать, ґендерні стереотипи, ґендерні ролі та ґендерна ідентичність. Охарактеризовано ґендерний підхід у середній освіті, що полягає як у тиражуванні наявних ґендерних стереотипів, так і в просуванні ідей ґендерної рівності. Описано ґендерний аналіз драматичних поем Лесі Українки як один із засобів корекції процесу соціалізації молоді залежно від статі. Зроблено висновок, що завдяки ґендерному аналізу драматичного твору вчитель може акцентувати увагу учнів на правильному розумінні ґендерних стереотипів чоловіка та жінки у суспільстві, здійснювати ґендерне виховання та сприяти розвитку моральних якостей учнів.

Выявлено современное научно-философское понимание гендера как социокультурного явления, сводится к анализу четырех взаимосвязанных подсистем: биологический пол, гендерные стереотипы, гендерные роли и гендерная идентичность. Охарактеризован гендерный подход в среднем образовании, заключающийся как в тиражировании имеющихся гендерных стереотипов, так и в продвижении идей гендерного равенства. Описаны гендерный анализ драматических поэм Леси Украинки как одно из средств коррекции процесса социализации молодежи в зависимости от пола. Сделан вывод о том, что благодаря гендерному анализу драматического произведения учитель может акцентировать внимание учащихся на правильном понимании гендерных стереотипов мужчины и женщины в обществе, осуществлять гендерное воспитание и способствовать развитию нравственных качеств учащихся.

Modern scientific-philosophical understanding of gender as a social-cultural phenomenon is clarified; it is reduced to the analysis of four interconnected subsystems: biological sex, gender stereotypes, gender roles and gender identity. Gender approach in secondary education is characterized; it constitutes of both replication of existing gender stereotypes and promotion of the gender equality ideas. Gender analysis of Lesya Ukrainka’s dramatic poems is described as one of the means of correcting the process of youth socialization according to the gender. It is concluded, that with the gender analysis of a literary work teacher can focus pupils’ attention on the correct understanding of male and female gender stereotypes in the society, provide gender education and facilitate the development of pupils’ moral qualities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УКР)5-4 + Ч421.332

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Фундаментальні ментально-ціннісні відмінності українців і росіян як підґрунтя їх цивілізаційного протистояння : колект. монографія / А. Б. Кліш, Ю. Р. Древніцький, С. В. Прийдун, А. В. Кузишин, І. В. Поплавська, О. І. Вівчар, А. Я. Шатарський, Л. П. Царик, І. Р. Кузик, Г. А. Поперечна, Н. В. Піддубна, І. Б. Скакальська, О. А. Гончаров, Т. В. Паньок, Н. Л. Сеньовська, І. М. Нестайко, І. А. Семенець-Орлова, М. С. Лугова, М. П. Сагайдак, Є. В. Смирнов, О. П. Смирнова; ред.: І. А. Семенець-Орлова, В. М. Паращенко, О. О. Паращенко. - Одеса : Олді+, 2023. - 177 c. - укp.

Висвітлено складний шлях формування Української нації. Проналізовано виклики розбудови сучасної Української держави. Наведено матеріали про світоглядні та ціннісні відмінності українців і росіян, особливі риси їх політичної та громадянської культури, що дозволяє краще зрозуміти причини збройної агресії рф проти України, яка розпочалася 24. 02. 2022 року. Подано інформацію про протидію російській пропаганді в Галичині наприкінці XIX - на початку XX ст. (за матеріалами часопису "Руслан"). Розкрито проблему відмінності українського та російського національних типів в українській філософській культурі XIX - XX ст. Проаналізовано мовний образ росіянина в українській лінгвокультурі (на матеріалі паремій та анекдотів).


Індекс рубрикатора НБУВ: Х910.131.19(4РОС):Х910.19(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА866073 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського