Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Сніцаренко П$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Теорія озброєння. Науково-технічні проблеми та завдання : [монографія]. Т. 3. Військові системи дистанційного моніторингу навколишнього простору щодо рухомих об'єктів: методологічні аспекти обгрунтування вимог / П. М. Сніцаренко, С. В. Лапицький, А. А. Гультяєв, О. О. Головін, А. Ю. Гупало. - Київ, 2016. - 480 c. - Бібліогр.: с. 458-474 - укp.

Розкрито та деталізовано на конкретних прикладах узагальнений методологічний підхід до обгрунтування вимог щодо складних систем озброєння та військової техніки - територіально рознесених інформаційних систем реального часу, які грунтуються на використанні засобів радіоелектронної розвідки, визначених як окремий клас військових систем дистанційного моніторингу навколишнього простору для виявлення і супроводження рухомих об'єктів (військові системи ДМНП РО), на основі багатокритерійного оцінювання їх ефективності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц541.43 + Ц651.24 + Ц2,02

Рубрики:

Шифр НБУВ: В355692/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сніцаренко П. М. 
Аналіз існуючих підходів щодо моніторингу в системі державного управління / П. М. Сніцаренко, Ю. О. Саричев // Наук.-інформ. вісн. Акад. нац. безпеки. - 2016. - № 3/4. - С. 69-81. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проаналізовано існуючі підходи щодо моніторингу в системі державного управління як одного з видів інформаційного забезпечення, запропоновано його визначення, яке відповідає сутності процесу спостереження у складі інформаційного забезпечення системи державного управління. Обгрунтовано його роль та місце як виду інформаційного забезпечення, а також необхідність взаємодії з іншими видами інформаційного забезпечення в системі державного управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011 ф + Х819(4УКР)071.1:Х81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сніцаренко П. М. 
Аналіз існуючих підходів щодо моніторингу в системі державного управління у воєнній сфері / П. М. Сніцаренко, Ю. О. Саричев // Наук. часоп. Акад. нац. безпеки. - 2017. - № 1/2. - С. 38-49. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано існуючі підходи щодо моніторингу в системі державного управління як одного з видів інформаційного забезпечення, при цьому запропоновано його визначення, яке відповідає сутності процесу спостереження у складі інформаційного забезпечення системи державного управління у воєнній сфері. Обгрунтовано його роль та місце як виду інформаційного забезпечення, а також необхідність взаємодії з іншими видами інформаційного забезпечення в системі державного управління у воєнній сфері.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111 ф + Х819(4УКР)071.1:Х811.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сніцаренко П. М. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення державного управління: воєнний аспект / П. М. Сніцаренко, Ю. О. Саричев // Наук. часоп. Акад. нац. безпеки. - 2017. - № 3/4. - С. 75-87. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Проаналізовано існуючі підходи щодо інформаційно-аналітичного забезпечення як одного з видів інформаційного забезпечення в системі державного управління. На основі представлення послідовності процесів обробки і використання інформації та прийняття рішення в системі державного управління уточнено визначення поняття інформаційно-аналітичного забезпечення, зокрема у воєнній сфері, обгрунтовано його роль та місце як виду інформаційного забезпечення у цій сфері у взаємодії з іншими видами інформаційного забезпечення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц1(4УКР)14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сніцаренко П. М. 
Іміджеве забезпечення як вид інформаційного забезпечення в системі державного управління у воєнній сфері / П. М. Сніцаренко, Ю. О. Саричев // Наук. часоп. Акад. нац. безпеки. - 2018. - № 3/4. - С. 32-45. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проведено аналіз існуючих підходів щодо іміджевого забезпечення як одного з видів інформаційного забезпечення в системі державного управління у воєнній сфері (ВС). На підставі аналізу інформаційної суті державного управління та кібернетичної моделі системи його реалізації запропоновано нове визначення іміджевого забезпечення як виду інформаційного забезпечення в системі державного управління у ВС: іміджеве забезпечення в інформаційному забезпеченні державного управління у ВС - комплекс заходів, що здійснюються від імені держави із застосуванням засобів масової інформації і комунікації для висвітлення суті та результатів діяльності сил оборони з метою формування про них позитивної громадської думки в суспільстві і на міжнародному рівні, а також сприяння зростанню престижу системи державного управління у ВС у вітчизняному соціумі та за його межами. На основі уточненого визначення цього поняття, яке відповідає суті створення та подання позитивного образу як структурних елементів, так і самого інформаційного процесу в системі державного управління, обгрунтовано його роль та місце як виду інформаційного забезпечення у взаємодії з іншими видами інформаційного забезпечення у ВС. Роль іміджевого забезпечення полягає у створенні та поданні (доведенні) позитивного характеру прийнятих управлінських рішень суб'єктами державного військового управління визначеним цільовим аудиторіям як щодо структурних елементів, так і самого інформаційного процесу (на підставі своєчасно одержаних, достовірних і достатніх інформаційних ресурсів), а його місце визначається характером завдання щодо відповідного інформаційного впливу на об'єкт (процес) такого управління. Подальші дослідження доцільно спрямувати на обгрунтування та розкриття особливостей інших видів інформаційного забезпечення в системі державного управління у ВС та механізмів їх реалізації, що надасть змогу більш чітко зосередити зусилля інформаційної політики держави на удосконаленні інформаційної інфраструктури держави, зокрема в інтересах підвищення ефективності процесу державного військового управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сніцаренко П. М. 
Термінологічний нігілізм в інформаційній сфері та його наслідки для інформаційної безпеки України / П. М. Сніцаренко // Стратегіч. пріоритети. - 2018. - № 2. - С. 31-38. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

За нинішніх умов одним із найбільш відповідальних напрямів державної політики України є забезпечення інформаційної безпеки держави. Незважаючи на зусилля науковців і практиків, продовжує існувати невирішеність термінологічної проблематики, що загрожує негативними наслідками як у формуванні самої політики та профільних державних інституцій, так і в шляхах її реалізації. Це призводить до комплексної актуальної науково-практичної проблеми, що потребує розв'язання. Розглянуто та проаналізовано проблему неусталеності термінології в інформаційній сфері, зокрема в законодавстві України, показано наслідки цієї ситуації для інформаційної безпеки держави та подальших шляхів її забезпечення. ідеться про недосконалість інформаційного законодавства України, котра спричинена, зокрема, неналежним ставленням до термінології в інформаційній сфері. Такий стан речей призвів до невизначеності державної інформаційної політики, унаслідок чого відбувається реалізація взаємно нескоординованих державних механізмів щодо забезпечення інформаційної безпеки України, у т. ч. через штучне та нелогічне формальне розмежування кібернетичного та загального інформаційного простору. Необхідне законодавче визначення сутності державної інформаційної політики України на основі чіткого понятійного апарату й уточнення напрямів її реалізації, головним із яких має бути забезпечення інформаційної безпеки держави - єдиного процесу стосовно як кібернетичного, так і некібернетичного простору інформаційних ресурсів, що необхідно для покращення стану інформаційної безпеки, який наразі існує. Щоб подолати негативну ситуацію, яка склалася, потрібно створити (на основі єдиного підходу щодо сутності державної інформаційної політики) державний механізм реалізації системи забезпечення інформаційної безпеки України, ураховуючи нерозривність середовища електронних та неелектронних інформаційних ресурсів, що в повному обсязі відповідатиме вимозі статті 17 Конституції України. Для вирішення цього завдання необхідно: внести зміни до Закону України "Про інформацію" щодо визначення терміна "державна інформаційна політика"; розробити й ухвалити Закон України "Про інформаційну безпеку України", у якому, зокрема, уточнити чинне поняття інформаційної безпеки та шляхи її забезпечення в Україні, у т. ч. в кібернетичному просторі; визначити повноважний державний орган з питань управління та координації в галузі інформаційної безпеки України, а також органи державної влади, синхронізовано відповідальні за реалізацію державної політики за найбільш важливими напрямами забезпечення інформаційної безпеки; визначити механізми взаємодії національних суб'єктів забезпечення інформаційної безпеки України, а також порядок міжнародної співпраці у цій галузі; внести зміни у Стратегію національної безпеки України, розглядаючи кібербезпеку як складову частину інформаційної безпеки держави, а загрози інформаційній безпеці пов'язати із чинним визначенням інформаційної безпеки держави в Законі України; чинні Стратегію кібербезпеки України та Доктрину інформаційної безпеки України доопрацювати з урахуванням внесених змін до Стратегії національної безпеки України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Саричев Ю. О. 
Сутність та особливості системи державного управління у воєнній сфері при підготовці держави до оборони / Ю. О. Саричев, О. В. Устименко, П. М. Сніцаренко // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Сер. Держ. упр.. - 2019. - № 3. - С. 47-52. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Державне управління у воєнній сфері розглянуто як кібернетичний процес, в якому Верховна Рада України та Президент України справляють практичний, організуючий вплив держави на сукупний виконавчий орган, що включає всю вертикаль органів виконавчої влади, сили оборони, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи, організації і громадян та громадські об'єднання України. На основі аналізу чинного законодавства України висвітлено загальну схему системи державного управління у воєнній сфері, зокрема стосовно заходів підготовки держави до оборони. Її розгляд засвідчує, що система державного управління у воєнній сфері (сфері оборони) має не відомчий, а загальнодержавний характер. Вона є складним утворенням з багатьма елементами та паралельно-ієрархічною структурою підпорядкованості і двома базовими контурами державного управління - регуляторним та процедурним, а об'єкт державного управління - рівень спроможностей сил оборони до захисту держави в разі збройної агресії або збройного конфлікту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15105:держ.упр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Саричев Ю. О. 
Сутність та особливості системи державного управління у воєнній сфері при підготовці держави до оборони / Ю. О. Саричев, О. В. Устименко, П. М. Сніцаренко // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Сер. Держ. упр.. - 2019. - № 3. - С. 47-52. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Державне управління у воєнній сфері розглянуто як кібернетичний процес, в якому Верховна Рада України та Президент України справляють практичний, організуючий вплив держави на сукупний виконавчий орган, що включає всю вертикаль органів виконавчої влади, сили оборони, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи, організації і громадян та громадські об'єднання України. На основі аналізу чинного законодавства України висвітлено загальну схему системи державного управління у воєнній сфері, зокрема стосовно заходів підготовки держави до оборони. Її розгляд засвідчує, що система державного управління у воєнній сфері (сфері оборони) має не відомчий, а загальнодержавний характер. Вона є складним утворенням з багатьма елементами та паралельно-ієрархічною структурою підпорядкованості і двома базовими контурами державного управління - регуляторним та процедурним, а об'єкт державного управління - рівень спроможностей сил оборони до захисту держави в разі збройної агресії або збройного конфлікту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15105:держ.упр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сніцаренко П. М. 
Система державного управління у воєнній сфері при підготовці держави до оборони: сутність та особливості / П. М. Сніцаренко, Ю. О. Саричев, В. П. Зубков, О. В. Устименко // Наук. часоп. Акад. нац. безпеки. - 2019. - № 1/2. - С. 95-107. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто сутність та особливість функціонування системи державного управління у воєнній сфері (сфері оборони) при підготовці держави до оборони. Державне управління запропоновано розглядати як послідовний кібернетичний процес. В цьому процесі визначено основні елементи такої системи - орган державного управління та виконавчий орган, об'єкти впливу та моніторингу. При такому підході видно, що Верховна Рада України та Президент України комплексно здійснюють практичний, організуючий вплив держави на сукупний виконавчий орган, який включає всю вертикаль органів виконавчої влади, сили оборони, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи, організації і громадян та громадські об'єднання України. На основі аналізу чинного законодавства України окреслено загальну схему системи державного управління у воєнній сфері, зокрема на прикладі заходів підготовки держави до оборони, коли домінують планомірні, довготривалі, відносно статичні заходи, переважно мирного часу. Розгляд цієї схеми засвідчує, що система державного управління у воєнній сфері має не відомчий, а загальнодержавний характер. Вона є складним утворенням з багатьма елементами та паралельно-ієрархічною структурою підпорядкованості і двома базовими контурами державного управління - регуляторним та процедурним. При цьому органи державного управління, відповідно до повноважень, здійснюють державний моніторинг (контроль) у воєнній сфері, який доцільно поділити на три різновиди - загальний, поточний та оперативний. Об'єктом управління в цій системі державного управління має бути результативність процесу управління (завдяки реалізації заходів функціональної діяльності сукупного виконавчого органу), тобто об'єктом управління в період підготовки визначено рівень набуття необхідних спроможностей сил оборони.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сніцаренко П. М. 
Механізм системи державного управління та його інформаційна сутність (на прикладі воєнної сфери) / П. М. Сніцаренко, Ю. О. Саричев, О. В. Устименко // Вісн. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Сер. Держ. упр. - 2021. - № 1. - С. 102-109. - Бібліогр.: 107 назв. - укp.

Розглянуто новий науковий підхід до визначення сутності механізму системи державного управління (на прикладі воєнної сфери) та обгрунтовано його інформаційну природу. На основі аналізу чинного законодавства України запропоновано загальний підхід до системи державного управління у воєнній сфері. При цьому показано, що в основі механізму системи державного управління у воєнній сфері за кібернетичним принципом має бути комплексний інформаційний процес. Цей процес пронизує всі етапи, починаючи від управлінського рішення органу державного управління і закінчуючи результатами моніторингу про об'єкт управління (впливу) та продукування інформації для коригуючого управлінського впливу. Розгляд схеми засвідчує, що вона має не відомчий, а загальнодержавний характер і є складним утворенням з багатьма елементами та паралельно-ієрархічною структурою підпорядкованості та двома базовими контурами державного управління - регуляторним (по лінії Верховної Ради України) та процедурним (по лінії Президента України). При цьому організуючий вплив держави справляють Верховна Рада України та Президент України на сукупний виконавчий орган, що включає всю вертикаль органів виконавчої влади, сили оборони, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи, організації і громадян та громадські об'єднання України. У такій структурі, у разі підготовки держави до оборони, об'єктом державного управління є рівень набуття необхідних спроможностей сил оборони. У випадку ведення оборони проти збройної агресії або нейтралізації збройного конфлікту в такій структурі об'єктом державного управління стає результат операцій (бойових дій) об'єднаних сил як форма досягнення державної політичної мети. Обгрунтовано відповідні висновки та визначено шляхи подальших досліджень питань державного управління у воєнній сфері.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15105:держ.упр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Устименко О. В. 
Система державного управління у воєнній сфері при веденні оборони держави у разі збройної агресії: сутність та особливості / О. В. Устименко, Ю. О. Саричев, П. М. Сніцаренко // Наук. часоп. Акад. нац. безпеки. - 2020. - № 1/2. - С. 33-47. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Державне управління у воєнній сфері (сфері оборони) розглядається як кібернетичний процес, у якому практичний, організуючий вплив держави здійснюють Верховна Рада України та Президент України на сукупний виконавчий орган, що включає всю вертикаль органів виконавчої влади, сили оборони, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи, організації і громадян та громадські об'єднання України. На основі аналізу чинного законодавства України висвітлено загальну схему системи державного управління у воєнній сфері, зокрема щодо заходів ведення оборони держави у разі збройної агресії проти неї. Її розгляд засвідчує, що ця система має не відомчий, а загальнодержавний характер. Вона є складним утворенням з багатьма елементами та паралельно-ієрархічною структурою підпорядкованості і двома базовими контурами державного управління - регуляторним (по нитці Верховної Ради України) та процедурним (по нитці Президента України). При цьому в умовах реальної воєнної загрози, коли здійснюється процес ведення оборони, принциповою особливістю системи державного управління у воєнній сфері є наявність у її структурі такого виконавчого елемента як міжвидове (міжвідомче) угруповання військ (об'єднані сили) з його керівним органом (Об'єднаний оперативний штаб), яке очолює Командувач об'єднаних сил. В такій структурі, у випадку ведення оборони проти збройної агресії або нейтралізації збройного конфлікту, об'єктом державного управління стає результат операцій (бойових дій) об'єднаних сил як форма досягнення державної політичної мети. При цьому показано, що в основі механізму реалізації кібернетичної системи державного управління у воєнній сфері має бути комплексний процес інформаційного забезпечення, який пронизує всі етапи, починаючи від управлінського рішення органу державного управління і закінчуючи результатами моніторингу про об'єкт управління (впливу) та створенням інформації для коригуючого управлінського впливу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Воєнно-політичні інтереси України в ієрархії суспільних пріоритетів (кінець XX - початок XXI століття) : монографія / О. Муравський, В. Грицюк, О. Покотило, С. Сегеда, П. Щипанський, П. Артимишин, С. Підшибякін, Ю. Лівінська, Ю. Павлович, А. Каляєв, Ю. Полтавець, В. Ільницький, О. Аркуша, Н. Колб, А. Харчук, В. Мельник, С. Яким'як, А. Слюсаренко, А. Щеглов, І. Підіпригора, П. Сніцаренко, Ю. Саричев, В. Ткаченко, В. Грицюк, С. Попко, П. Ткачук, Р. Пуйда, М. Романюк, О. Сагайдак, Я. Марченко, О. Піх, С. Лук'янченко, Л. Скорич; ред.: І. Соляр; Національна академія наук України, Інститут українознавства імені І. Крип'якевича. - Львів : Ін-т українознавства ім. І. Крип'якевича НАН України, 2021. - 323 c. - Бібліогр. в підрядк. прим. - укp.

Один із найважливіших складників державотворчого процесу в Україні - діяльність державних органів і зацікавлених структур громадянського суспільства з питань гарантування національної безпеки, національних інтересів, складовою яких є воєнно-політичні інтереси: забезпечення миру, цілісності й недоторканості держави; зміцнення обороноздатності; євроатлантична інтеграція. Охарактеризовано зовнішньополітичні пріоритети України в умовах сучасних безпекових викликів. За 30 років незалежності вони пройшли значну еволюцію у формуваннях і положеннях головних документів держави. На певних відрізках цього етапу державницької історії влада, політичні сили, громадянське суспільство демонстрували розуміння важливості реалізації воєнно-політичних інтересів України. Проте лише російсько-українська війна, яка розпочалася 2014 р., виявила суттєві прорахунки в цій сфері та стала каталізатором реалізації воєнно-політичних інтересів держави. Досліджено шляхи удосконалення інформаційно-пропагандивного забезпечення у Збройних силах України в сучасних умовах. Охарактеризовано виклики для Української держави у спільній політиці безпеки й оборони Європейського Союзу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц013

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70867 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського