Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Сухарніков Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Вільський Г. Б. 
Суспільство і трансформація вищої освіти в Україні : навч. посіб. / Г. Б. Вільський, К. М. Левківський, С. В. Мельник, Ю. В. Сухарніков; Миколаїв. політехн. ін-т. - Миколаїв, 2008. - 181 c. - Бібліогр.: с. 178-180. - укp.

Висвітлено основні положення організації оцінювання якісних показників освітніх послуг і сертифікації професійної компетентності випускників ВНЗ. Проаналізовано особливості діяльності приватних ВНЗ України, застосування механізмів інтеграції та демократизації вищої освіти в Україні та країнах Європи. Запропоновано модель рамки кваліфікацій, проаналізовано її стан ї динаміку розробки на міжнародному рівні та в Україні. Розглянуто вищу освіту як фактор інноваційного розвитку суспільства й інтеграції України в Європейське співтовариство.

Освещены основные положения организации оценивания качественных показателей образовательных услуг и сертификации профессиональной компетентности выпускников ВУЗ. Проанализированы особенности деятельности частных ВУЗ Украины, применения механизмов интеграции и демократизации высшего образования в Украине и странах Европы. Предложена модель рамки квалификаций, проанализированы ее состояние и динамика разработки на международном уровне и в Украине. Рассмотрено высшее образование как фактор инновационного развития общества и интеграции Украины в Европейское содружество.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к94 + У9(4УКР)49:Ч30/49 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сухарніков Ю. 
Концептуальні підстави розробки і впровадження національної рамки (академічних) кваліфікацій України / Ю. Сухарніков // Вища шк.. - 2012. - № 3. - С. 16-38. - укp.

Розкрито концептуальні підстави для розробки Національної рамки кваліфікацій в Україні. Розглянуто процес формування й висування цілей у ході розробки НРК, її втілення в реальному результаті діяльності й смислотвірний зміст практики впровадження рамки в Україні. Подано порівняльну таблицю кількості лауреатів Нобелівської премії за країнами та галузями науки з 1901 р. до 2011 р. Визначено принципи розробки національної рамки кваліфікацій. Наведено авторське трактування соціо-психологічної і дидактичної основи поняттєво-термінологічного апарату НРК.

Раскрыты концептуальные основы для разработки Национальной рамки квалификаций в Украине. Рассмотрен процесс формирования и выдвижения целей при разработке НРК, её воплощение в реальном результате деятельности и содержание практики внедрения рамки в Украине. Дана сравнительная таблица количества лауреатов Нобелевской премии по странам и отраслям науки с 1901 г. по 2011 г. Определены принципы разработки национальной рамки квалификаций. Приведена авторская трактовка социо-психологической и дидактической основы понятийно-терминологического аппарата НРК.

Еxamined the conceptual basis for the development of National Qualifications Framework in Ukraine. Revealed the formation and promotion goals for the NRC and its embodiment in the real result of the activities and semantic content of the practice of implementing the framework in Ukraine. Submitted a table comparing the number of Nobel laureates by country and by field of science from 1901 to 2011. Defines the principles of developing a national qualifications framework. Presents the author's interpretation of the socio-psychology and didactic framework of concepts and terminology NRC staff.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4УКР) п2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сухарніков Ю. 
Суть поняття Learning outcomes у вищій освіті України / Ю. Сухарніков // Вища шк.. - 2012. - № 11. - С. 7-24. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проаналізовано семантичний зміст термінів Learning та Learning outcomes, які є нині системотвірними підвалинами підходу до модернізації вищої освіти. Вказано, що ці терміни повсякчас вживаються в різних документах, пов’язаних із Болонським процесом. Відзначено, що вирішення термінологічної проблеми забезпечить семантичну порівнянність означуваних цими термінами понять у межах України та Європейського простору освіти. Зауважено, що термінологічна проблема набуває нині першорядного значення, тому що все найчастіше висувається проблема єдиної міжнародної мови у сфері освіти, що стане важливим кроком на шляху міжмовної гармонізації системи термінів, що забезпечить вирішення проблеми перекладу інформаційних документів.

Проанализировано семантическое содержание терминов Learning и Learning outcomes, которые являются сейчас системообразующей основой подхода к модернизации высшего образования. Указано, что эти термины постоянно употребляются в различных документах, связанных с Болонским процессом. Отмечено, что решение терминологической проблемы обеспечит семантическую сопоставимость обозначаемых этими терминами понятий в пределах Украины и европейского образования. Отмечено, что терминологическая проблема приобретает сейчас первостепенное значение, так как все чаще выдвигается проблема единого международного языка в сфере образования, что станет важным шагом на пути межъязыковой гармонизации системы терминов, обеспечит решение проблемы перевода информационных документов.

Analyzed the semantic content of the terms Learning and Learning outcomes, which is now the basis of a system-approach to the modernization of higher education. Indicated that these terms are always used in a variety of documents related to the Bologna process. Stated that the solution will provide a semantic terminological problems comparability designated by these terms of concepts within Ukraine and European education. It is noticed that the terminological problem becomes now of paramount importance, as is increasingly put forward the problem of a single international language in education, which would be an important step towards the harmonization of cross-language terms that provide a solution on the transfer of information documents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)в3 + Ш143.21-34:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сухарніков Ю. 
Національні особливості впровадження додатка до диплома загальноєвропейського зразка у вищій освіті України / Ю. Сухарніков // Вища шк.. - 2006. - № 2. - С. 76-88. - укp.

Наведено проект заповнення додатка до диплома про вищу освіту, що відповідає моделі, розробленій Європейською комісією, Радою Європи і UNESCO / CEPES, і вимогам Болонського процесу та доопрацьований з урахуванням специфіки національної системи вищої освіти України.

Приведен проект заполнения приложения к диплому о высшем образовании, которое отвечает модели, разработанной Европейской комиссией, Советом Европы и UNESCO / CEPES, требованиям Болонского процесса и доработанный с учетом специфики национальной системы высшего образования Украины.

The article deals with the project of filling of the appendix to the diploma about higher education which answers the model developed by the European commission, by the Council of Europe and UNESCO / CEPES, to requirements Bolonian process and modified is resulted in view of specificity of national system of higher education of Ukraine


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.448 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сухарніков Ю. 
Диверсифікація вищої освіти в контексті розробки Національної рамки кваліфікацій України / Ю. Сухарніков // Вища шк.. - 2009. - № 3. - С. 26-43. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан розробки Національної рамки кваліфікацій в Україні. Запропоновано заходи, які прискорюють цей процес. Розглянуто стан розробки Національної рамки кваліфікацій в Європі та в Україні в таблицях. Подано модель Європейської рамки кваліфікацій як стрижневу структуру для розробки Національної рамки кваліфікацій України.

Проанализировано современное состояние разработки Национальной рамки квалификаций в Украине, предложены мероприятия, которые ускорят этот процесс. Рассмотрено состояние разработки Национальной рамки квалификаций в Европе и в Украине в таблицах. Дана модель Европейской рамки квалификаций как стержневой структуры для разработки Национальной рамки квалификаций Украины.

Modern state of working out UkraineТs National framework for qualifications is being analyzed; measures which will speed up this process are being proposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) ц

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сухарніков Ю. В. 
Сутнісні розбіжності діяльнісного й компетентнісного підходів до стандартизації освіти в Україні / Ю. В. Сухарніков // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 2. - С. 34-44. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто особливості модернізації професійної освіти в Україні на основі компетентнісного підходу. Визначено головну проблему, що полягає в тім, щоб у сучасній системі професійної освіти існує перекос в бік об'єктно-орієнтованого (дисциплінарного) навчання. Наголошено, що результат освіти за компетентнісного підходу залежить не тільки від запропонованого ззовні змісту (діяльнісний підхід), але й від здібності, придатності й готовності того, хто вчиться, реалізувати знання та вміння в ефективній діяльності. За компетентнісного підходу нарощується не просто обсяг знань, а сукупні смислові орієнтації, знання, вміння, навички та досвід діяльності в реальній дійсності, потрібні для здійснення особистісно та соціально значущої продуктивної діяльності випускника ВНЗ. Впровадження компетентнісного підходу потребуватиме серйозної перебудови майже всіх елементів системи освіти - від стандартів і змісту до оцінки рівня досягнення й вимог до випускників.

Рассмотрены особенности модернизации профессионального образования в Украине на основе компетентностного подхода. Главная проблема заключается в том, что в современной системе профессионального образования существует перекос в сторону объектно-ориентированного (дисциплинарного) обучения. Результат образования в рамках компетентностного подхода принципиально зависит не только от предложенного извне содержания (деятельностный подход), но и от способности, пригодности и готовности учащегося реализовать знания и умения при эффективной деятельности. При компетентностном подходе наращивается не просто объем знаний, а совокупные смысловые ориентации, знания, умения, навыки и опыт деятельности в реальной действительности, необходимых для осуществления личностно и социально-значимой продуктивной деятельности выпускника ВУЗ. Внедрение компетентностного подхода требует серьезной перестройки почти всех элементов системы образования - от стандартов и содержания до оценки уровня достижений и требований к выпускникам.

In the report essential features of modernization of vocational training of Ukraine on the basis of competence the approach are considered. The economy based on knowledge, orientation on the staff who much more surpass parameters of education and vocational training of the majority of graduates both high school and the higher school. The main problem consists that in modern system of vocational training there is a huge skew aside object-oriented (disciplinary) training. The learning outcomes within the limits of competence the approach essentially depends not only on the contents of education offered from the outside (the approach on the basis of activity), but also from ability, suitability and readiness of the graduate for realization of knowledgeand skills at effective activity. Within the limits of competence the approach representation not simply about л escalating of volume л knowledge, but about set of semantic orientations, knowledge, ability, skills and experience of activity of the graduate in relation to the certain circle of objects of the reality necessary for realization personally and socially-significant productive activity is dominating. Introduction the approach on the basis of competence will demand serious reorganization almostall elements of an education system Ч from standards and the contents, up to an estimation of a level of achievements and requirements to graduates.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сухарніков Ю. 
Нормативно-правові підстави для модернізації вищої освіти в Україні / Ю. Сухарніков // Вища шк.. - 2014. - № 10. - С. 20-39. - укp.

Проаналізовано конституційні основи функціонування сучасної системи освіти в Україні. Показано, що нормативна база системи відображає стан і закріплює позиції на рівні 1970-х рр. Зауважено, що вона не враховує радикальні зміни в соціально-економічному житті суспільства, не відповідає вимогам сьогодення і, тим більше, не відповідає потребам у майбутньому. Розглянуто гостру необхідність у перегляді основної конституційної норми, яка стосується права людини на освіту. Запропоновано для обговорення й обгрунтування проект нової редакції ст. 53 Конституції України, з урахуванням сучасних вимог щодо забезпечення максимальної повноти регулювання сфери освітніх послуг як цілісної узагальненої структури кваліфікацій всіх рівнів, пов’язаної з ринком праці й орієнтованої на формування творчої соціально-відповідальної особистості.

Проанализированы конституционные основы функционирования современной системы образования в Украине. Показано, что нормативная база системы отражает состояние и закрепляет позиции на уровне 1970-х гг. Замечено, что она не учитывает радикальные изменения в социально-экономической жизни общества, не отвечает требованиям сегодняшнего дня и, тем более, не соответствует потребностям в будущем. Рассмотрена острая необходимость в пересмотре основной конституционной нормы, которая касается права человека на образование. Предложен для обсуждения и обоснования проект новой редакции ст. 53 Конституции Украины, с учетом современных требований по обеспечению максимальной полноты регулирования сферы образовательных услуг как целостной обобщенной структуры квалификаций всех уровней, связанной с рынком труда и ориентированной на формирование творческой социально-ответственной личности.

The constitutional basis for the functioning of a modern education system in Ukraine is analysed. It is shown that the normative basis reflects the state of the system existed in the 70s of the 20th century. It is mentioned that it does not consider radical changes in socio-economic life of society, does not meet the requirements of the present time and does not meet the needs in the future. The author considers an urgent necessity to revise the basic constitutional norm which concerns the right to education. He suggests to discuss and justify a draft of the new article 53 of the Constitution of Ukraine taking into account present requirements concerning total regulation of educational service as an integral generalized structure of all qualification degrees connected with labor market and oriented on the formation of creative socially responsible person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 + Х911.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського