Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Сухенко Я$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія:    
1.

Сухенко Я. В. 
Аналіз власного досвіду як засіб моделювання програми формувального експерименту / Я. В. Сухенко // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 67-72. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні аспекти дослідження емпатії засобами колективної суб'єктності. Описано моделі розвитку емпатії і саморегуляції практичних психологів як основи формувального експерименту, що грунтується на інтроспективно-рефлексивному аналізі власного досвіду, емпатії та саморегуляції в ході вирішення проблемної ситуації, зокрема вирішення проблеми, яка зумовлюється аутоемпатійною ситуацією, на соціальному та особистісному рівнях саморегуляції. Підкреслено існування трьох альтернативних варіантів її вирішення в такому форматі: поведінковий рівень (залишитися в наявній ситуації) - соціальний (переключення на іншу ситуацію) - емоційний та когнітивний рівні (переключитись на іншу ситуацію та перехід на інший рівень для вирішення первинної проблеми). Констатовано варіативність взаємозв'язку та взаємозалежності виникнення та вирішення проблемних ситуацій через призму аутоемпатійності та саморегуляції різними конфігураціями визначених параметрів цих засобів.

Рассмотрены теоретические аспекты исследования эмпатии средствами коллективной субъектности. Описаны модели развития эмпатии и саморегуляции практических психологов как основы формирующего эксперимента, проходящего на интроспективно-рефлексивном анализе собственного опыта, эмпатии и саморегуляции в ходе решения проблемной ситуации. Подчеркнуто существование трех альтернативных вариантов ее решения в таком формате: поведенческий уровень (оставаться в сложившейся ситуации) - социальный (переключение на другую ситуацию) - эмоциональный и когнитивный уровни (переключение на другую ситуацию и переход на другой уровень для решения первичной проблемы). Констатирована вариативность взаимосвязей и взаимозависимости возникновения и разрешения проблемных ситуаций через призму аутоэмпатийности и саморегуляции различными конфигурациями определенных параметров этих средств.

The article demonstrates the model of development of empathy and self-regulation of practical psychologists based on introspective reflexive analysis of personal experience of empathy and self-regulation, and the dynamic model of appearance and solution of problem situations through the prism of empathy and self-regulation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216 + Ю949.2 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сухенко Я. В. 
Особливості експертної діяльності психологічної служби / Я. В. Сухенко // Постметодика. - 2010. - № 4. - С. 15-21. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто актуальні питання експертної діяльності психологічної служби Полтавської області. Окреслено проблематику експертної діяльності та суб'єктів експертизи, визначено поняття психологічного та соціологічного інструментарію, розглянуто його специфіку. Висвітлено досвід впровадження та перспективи цього напряму в роботі психологічної служби на Полтавщині. З'ясовано, що актуальним питанням залишається пошук критеріїв ефективності експертної діяльності, її впливу на якість соціально-психологічного супроводу та створення оптимальних умов для розвитку особистості. Підкреслено, що сучасний етап можна вважати гарним підгрунтям для подальшої інтегрованої експертної діяльності психологічної служби. Запропоновано напрями подальшого розвитку й удосконалення експертної діяльності. Наведено таблицю видів роботи й інструментарію практичного психолога та соціального педагога.

Рассмотрены актуальные вопросы экспертной деятельности психологической службы Полтавской области. Очерчена проблематика экспертной деятельности и субъектов экспертизы, определено понятие психологического и социологического инструментария, рассмотрена его специфика. Освещен опыт внедрения и перспективы этого направления в работе психологической службы в Полтавской области. Выяснено, что актуальным вопросом остается поиск критериев эффективности экспертной деятельности, ее влияния на качество социально-психологического сопровождения и создание оптимальных условий для развития личности. Подчеркнуто, что современный этап можно считать хорошим основанием для дальнейшей интегрированной экспертной деятельности психологической службы. Предложены направления дальнейшего развития и усовершенствования экспертной деятельности. Приведена таблица видов работы и инструментария практического психолога и социального педагога.

It's considered current issues of peer counseling service, Poltava region. Outline the issues and subjects of expert examination, the notion of psychological and sociological tools, considered its specificity. It's analyzed the experience of implementation and prospects of this approach in the work of psychological services in Poltava. Found that the relevant issue is the effectiveness of search criteria, expert activity and its influence on the quality of social and psychological support and creating optimum conditions for human development. It's stressed that the current stage can be considered a good basis for further integrated expertise of psychological services. It's considered directions for further development and improvement of expert activity. Table of types of work tools and practical psychologists and social workers, in Annexes provided an example of a form of expert evaluation of remedial and enrichment programs to the method of determining compliance with the requirements of materialsfor the creation and use of psychological and sociological tools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сухенко Я. В. 
Вживання психоактивних речовин учнями: стан проблеми та орієнтири її розв'язання / Я. В. Сухенко // Постметодика. - 2011. - № 5. - С. 59-64. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено результати моніторингового дослідження вживання психоактивних речовин учнівською молоддю Полтавської області. Встановлено кількісні показники й якісні характеристики вживання учнівською молоддю алкоголю, наркотиків, причини тютюнопаління. Вказано шляхи одержання коштів учнями для придбання цигарок, алкоголю, наркотиків та місця розповсюдження наркотиків. Досліджено рівень обізнаності учнів про шкоду цих речовин за їхніми відповідями на запитання анкети. Більшість респондентів дослідження свідчать про недостатню ефективність системи профілактики шкідливих звичок у загальноосвітніх навчальних закладах. Визначено пріоритети у системі шкільної профілактичної роботи з учнями та батьками.

Представлены результаты мониторингового исследования употребления психоактивных веществ учащейся молодежью Полтавской области. Установлены количественные показатели и качественные характеристики употребления учащейся молодежью алкоголя, наркотиков, причины табакокурения. Указаны пути получения средств учениками для приобретения сигарет, алкоголя, наркотиков и места распространения наркотиков. Исследован уровень осведомленности учащихся о вреде этих веществ по их ответам на вопросы анкеты. Большинство респондентов исследования свидетельствуют о недостаточной эффективности системы профилактики вредных привычек в общеобразовательных учебных заведениях. Определены приоритеты в системе школьной профилактической работы с учащимися и родителями.

Presentation of the results of the monitoring study of drug use young students, Poltava region. Defined in quantitative and qualitative characteristics of young students use alcohol, drugs, smoking causes. The ways of getting students to buy cigarettes, alcohol, drugs, and place of distribution of drugs. The level of awareness among students about the dangers of these substances on their answers to the questionnaire. The majority of survey respondents indicated a lack of effectiveness of the prevention of bad habits in secondary schools. Identified priorities in the school system of preventive work with students and parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

REHI-світ: особистісно-професійний розвиток і психологічна допомога майбутніх психологів : [метод. рек.] / П. В. Лушин, О. В. Брюховецька, А. І. Гусєв, М. С. Діденко, Л. А. Інжиєвська, Л. Я. Мухіна, Я. В. Сухенко, В. Г. Тимофієв, Т. В. Чаусова, С. О. Хілько, С. В. Шевченко; ред.: П. В. Лушин, Я. В. Сухенко; Національна академія педагогічних наук України, Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти", Громадська організація "Українська асоціація екологічної психологічної допомоги". - Київ : Мирон І. А., 2021. - 173 c. - (Жива книга; т. 6). - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Актуальність тематики зумовлена парадоксальною, гібридною та неоднозначною природою сучасної ситуації, що останніми роками виявила ознаки стійкості та відомої керованості з точки зору уявлень про хвильовий самоорганізований характер розвитку системи освіти взагалі та підготовки психологів зокрема. Подібно до цього, методичні рекомендації також парадоксальні та гібридні. Вони побудовані таким чином, щоб сприяти майбутнім психологам у проектуванні та реалізації індивідуальних траєкторій саморозвитку і самопідготовки. Еклектичність поданих матеріалів породжує певні смислові бар'єри, подолання яких бачиться у термінах не лише індивідуальної, а й групової самоорганізації у навчальних групах на кшталт "спільноти дослідників". Охарактеризовано системні та особистісно орієнтовані ресурси сучасної підготовки психологів. Увагу приділено освітнім траєкторіям особистісного розвитку, а саме метафоричним "рекомендаціям" до проєктування. Досліджено особливості особистісного та професійного розвитку майбутнього психолога на сучасному етапі. Охарактеизовано особливості формування толерантності до невизначеності в майбутніх психологів. Висвітлено новітні підходи до самодовіри як ресурсу життєстійкості майбутнього психолога. Проаналізовано практичні аспекти діяльності психолога з різними групами осіб і запитами. Окрему увагу приділено особливостям роботи психолога з представниками ЛГБТ-спільноти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 р3 + Ю941.19:Ю9 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА858040 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського