Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (24)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Таранченко О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Таранченко О. М. 
Становлення та розвиток системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні (ХІХ - початок ХХІ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук / О. М. Таранченко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2006. - 22 c. - укp.

Вперше на підставі системного аналізу теорії та практики навчання дітей зі зниженим слухом відтворено генезис та визначено тенденції й особливості розвитку системи спеціального навчання даної категорії дітей в Україні. На піставі детермінованого вивчення конкретно-історичних обставин науково обгрунтовано основні періоди становлення вітчизняної системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом. Визначено соціально-економічні, політичні, культурні, національні та інші чинники, що впливали на процес її формування на різних етапах. Здійснено науковий аналіз структури та змісту навчальної, виховної та корекційної роботи з особами, які мають зниження функції слухового аналізатора у кожний з періодів. Визначено особливості формування вітчизняної системи навчання дітей зі зниженим слухом на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345579 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Таранченко О. М. 
Розвиток системи освіти осіб з порушеннями слуху в контексті поступу педагогічної вітчизняної науки та практики : монографія / О. М. Таранченко. - К. : Поліпром, 2013. - 517 c. - Бібліогр.: с. 473-517 - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз генезу національної системи освіти осіб з порушенням слуху в контексті загальнопедагогічних явищ. Охарактеризовано соціально-історичні передумови виникнення національних систем освіти цієї категорії осіб в країнах Західної Європи, зокрема Франції та Германії. Висвітлено основні закономірності та тенденції розвитку теорії та практики навчання осіб з порушенням слуху в Україні на різних історичних етапах. Розглянуто прогресивні надбання вітчизняних сурдопедагогів, визначено шляхи їх використання за сучасних умов. Увагу приділено проблемам розроблення кодованого класифікатора порушень розвитку, визначенню й унормуванню переліку супровідних послуг для певної нозології, здійсненню обліку всіх осіб з порушеннями слуху від народження та створенню відповідної електронної бази даних (єдиного реєстру) для забезпезпечення комплексної допомоги та супроводу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС56286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Таранченко О. М. 
Генезис науково-теоретичних підходів до проблеми навчання дітей зі зниженим слухом / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2007. - № 1. - С. 41-46. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито стан вивчення вітчизняними науковцями розвитку сурдопедагогічної теорії і практики в Україні. Досліджено генезис ідей щодо спеціального навчання дітей зі зниженим слухом. Простежено етапи становлення системи навчання дітей як складової спеціальної освіти осіб з порушеннями психофізичного розвитку. Акцентовано увагу на розвитку ідей та їх практичній реалізації в Україні упродовж ХІХ - ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Таранченко О. 
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків з курсу "Я і Україна" для підготовчого, I - II класів шкіл для дітей зі зниженим слухом / О. Таранченко // Дефектологія. - 2008. - № 2. - С. 38-45. - укp.

Запропоновано орієнтовне календарно-тематичне планування уроків з курсу "Я і Україна" для підготовчого, I та II класів шкіл для дітей зі зниженим слухом. Висвітлено теми та зміст уроків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Таранченко О. 
Особливості реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху / О. Таранченко, С. Литовченко // Дефектологія. - 2008. - № 1. - С. 52-56. - укp.

Висвітлено матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару "особливості реалізації змісту освіти дітей з порушенням слуху", який відбувся 23 - 24 жовтня 2007 р. на базі Підкамінської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату I - III ступенів для дітей зі зниженим слухом (Бродівський район, Львівська область). Розглянуто діяльність школи-інтернату як експериментального педагогічного майданчика Інституту спеціальної педагогіки АПН України з питання поглибленого професійного навчання дітей з порушенням слуху та науковий доробок лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки АПН України з питання змісту корекційної освіти, що має вирішальне значення для забезпечення повноцінної інтеграції учнів спеціальної школи в суспільство. Розглянуто питання організації ранньої педагогічної допомоги дітям з порушеннями слуху, розширення мережі навчально-реабілітаційних закладів різних типів, які надають корекційну допомогу дошкільнятам та їх родинам, а також щодо браку підручників, технічних засобів. Наведено резолюцію науково-практичного семінару та пропозиції стосовно вирішення проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432я431(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Таранченко О. М. 
Періоди становлення та розвитку системи спеціального навчання дітей зі зніженим слухом в Україні / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 47-52. - укp.

Обгрунтовано періодизацію двохсотлітнього процесу розвитку системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом як одного з державних інститутів. Проаналізовано суспільно-політичні, соціально-економічні та соціокультурні чинники, які визначили зміст кожного з чотирьох періодів. Розкрито тенденції піднесення чи регресивні тенденції поступу цієї ланки спеціальної освіти в Україні на кожному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Таранченко О. М. 
Можливості оптимізації навчання дітей зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчального закладу / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2009. - № 2. - С. 8-11. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Виокремлено негативні та позитивні аспекти інклюзивної системи навчання. Підкреслено важливість організаційно-правового забезпечення навчання дітей зі зниженим слухом, що дасть змогу узаконити статус учня з порушеннями слуху та подолати стихійний характер інтегрованого навчання. Розглянуто особливості навчання школярів з порушеннями слуху в інклюзивних умовах. Виявлено чинники, що впливають на оптимізацію навчального процесу в умовах інклюзивного навчального закладу. Акцентовано увагу на важливість міжінституційної взаємодії різних установ, фахівців, батьків, дітей тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)712.3 + Х819(4УКР)153

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Таранченко О. 
Тенденції сучасної освіти: роль педагога у створенні ефективної інклюзивної школи / О. Таранченко // Дефектологія. - 2011. - № 1. - С. 18-24. - укp.

Висвітлено роль педагога у створенні ефективної інклюзивної школи в діалектичному протистоянні традиційної експертної моделі та моделі надання послуг. Осмислено сутність понять "інтеграція", "інклюзія" в контексті залучення дітей з різними здібностями до всіх аспектів освіти. Розглянуто завдання педагога у впровадженні інклюзивної освіти, наведено характеристики спільних консультацій. Відмічено креативність методу фасилітації, висвітлено його сутність, критерії та показники сформованості компетенцій фасилітатора. Обгрунтовано та акцентовано увагу на інклюзивності як домінуючій складовій процесу впровадження інноваційної освіти, проаналізовано об'єктивні та суб'єктивні чинники, що впливають на процес змін, запропоновано шляхи та засоби для досягнення позитивних результатів. Поглиблено уявлення про практичне дослідження як форму підвищення кваліфікації педагогів, метою якого є вдосконалення практик та залучення учасників дослідження.

Освещена роль педагога в создании эффективной инклюзивной школы в диалектическом противостоянии традиционной экспертной модели и модели предоставления услуг. Осмыслена сущность понятий "интеграция", "инклюзия" в контексте привлечения детей с разными способностями ко всем аспектам образования. Рассмотрены задачи педагога во внедрении инклюзивного образования, приведены характеристики совместных консультаций. Отмечена креативность метода фасилитации, освещены его сущность, критерии и показатели сформированности компетенций фасилитатора. Обосновано и акцентировано внимание на инклюзивности как доминирующей составляющей процесса внедрения инновационного образования, проанализированы объективные и субъективные факторы, влияющие на процесс изменений, предложены пути и средства для достижения положительных результатов. Углубленно представление о практическом исследовании как форме повышения квалификации педагогов, целью которого является совершенствование практики и привлечение участников исследования.

Article is dedicated to the role of pedagogue who is a guide of changes in effective school creation; to the obstacles on this way and means for long-term positive results achievement.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Таранченко О. М. 
Наукові напрями в галузі спеціальної освіти: Україна початку ХХ століття / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2012. - № 2. - С. 2-5. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено окремі аспекти історіографічного дослідження формування наукових засад розбудови системи спеціальної освіти в Україні на різних етапах. Зазначено, що сучасний етап модернізації освіти дає підстави до перегляду окремих сторінок поступу педагогічної думки на теренах України, оскільки саме вони можуть окреслити ті визначальні лінії та можливості, які не були реалізовані свого часу, але водночас мали визначальний вплив на її сьогоденні обриси та можуть стати дороговказом на найближчу перспективу. З'ясовано, що українські фахівці зі спеціальної освіти на початку ХХ ст. мали низку цікавих напрацювань у сфері розробки комплексних програм, психологічних і дидактичних основ комплексної системи навчання для міських та сільських шкіл, вивчення феномену дитячого колективу тощо.

Освещены отдельные аспекты историографического исследования формирования научных основ развития системы специального образования в Украине на разных этапах. Отмечено, что современный этап модернизации образования дает основания для пересмотра отдельных страниц развития педагогической мысли на просторах Украины, поскольку именно они могут очертить те определяющие линии и возможности, которые не были реализованы в свое время, но одновременно имели значительное влияние на ее сегодняшние черты и могут стать указателем на ближайшую перспективу. Выяснено, что украинские специалисты в области специального образования в начале ХХ в. имели ряд интересных наработок в сфере разработки комплексных программ, психологических и дидактических основ комплексной системы обучения для городских и сельских школ, изучения феномена детского коллектива и т. д.

When covering certain aspects of historiographical research on the scientific basis of the special education system in Ukraine at different stages. It is noted that the current stage of modernization of education gives rise to a revision of individualpages of educational thought in the vast Ukraine, because they can delineate those defining lines and features that were not realized at the time, but also had a significant impact on its current features and can be a pointer in the near future. It was found that the Ukrainian specialists in special education in the early twentieth century had a number of interesting developments in the field of integrated programs, psychological and pedagogical foundations of a comprehensive training system for urban and rural schools, the study of the phenomenon of children's team.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.3(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Таранченко О. М. 
Спеціальна освіта осіб з порушеннями слуху: періоди розбудови / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2012. - № 1. - С. 2-5. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено окремі аспекти історіографічного дослідження становлення й реформування системи освіти осіб з порушенням слуху в Україні на різних етапах. Виокремлено чотири періоди дослідження: 1 період - 1853 - 1917 рр., коли виник диференційований підхід до навчання дітей з порушеннями слуху. Вказано на спробу організації їх відокремленого навчання. ІІ період - 1917- 1950 рр., коли в Україні існувала невелика мережа закладів для дітей з порушеннями слуху. Відзначено, що історичні події, які відбувалися в Україні в цей період зумовили низку чинників, що стали на заваді справі навчання дітей з порушенням слуху. Упродовж ІІІ періоду загальне обов'язкове навчання дітей з порушенням слуху було завершено. Цей період знаменувався оформленням української наукової школи сурдопедагогіки. У ІV періоді (з 1991 р.) розпочався новий етап розбудови соціальної освіти, відбулось розширення спектра корекційних послуг у закладах освіти.

Освещены отдельные аспекты историографического исследования становления и реформирования системы образования лиц с нарушением слуха в Украине на разных этапах. Выделено четыре периода исследования: 1 период - 1853 - 1917 гг., когда возник дифференцированный подход к обучению детей с нарушениями слуха. Указаны попытки организации их отдельного обучения. II период - 1917 - 1950 гг., когда в Украине существовала небольшая сеть учреждений для детей с нарушениями слуха. Отмечено, что исторические события, которые происходили в Украине в этот период обусловили ряд факторов, которые стали помехой делу обучения детей с нарушением слуха. За III период всеобщее обязательное обучение глухих детей с нарушением слуха было завершено. Этот период ознаменовался оформлением украинской научной школы сурдопедагогики. В IV период (с 1991 г.) начался новый этап развития социального образования, произошло расширение спектра коррекционных услуг в учебных заведениях.

When covering certain aspects of historiographical studies of the formation and reform of the education of persons with hearing impairments in Ukraine at different stages. Identified four of the study period. 1 period - 1853 - 1917 years, there was a differentiated approach to teaching children with hearing impairments. Indicated an attempt to organize their individual learning. II period - 1917 - 1950's, when in Ukraine there was a small network of institutions for children with hearing impairments. It is noted that the historical events that occurred in Ukraine during this period resulted in a number of factors, which have become an obstacle case study of children with hearing impairment. During the period III universal compulsory education of deaf children with hearing impairment has been completed. This period was marked by the design of Ukrainian school of ASL. In the IV period from 19,091, the new stage of development of social education, there has been expanding the range of rehabilitative services in schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Таранченко О. М. 
Західноєвропейський контекст формування національних систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 40-45. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено аспекти історіографічного дослідження щодо передумов створення та розбудови національних систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху в Німеччині та Англії. Розглянуто досвід Німеччини, яка стрімко пройшла шлях від індивідуального навчання до створення державної системи обов'язкового спеціального навчання і широкорозгорнутої мережі освітніх закладів для дітей із порушеннями слуху. Виокремлено діяльність плеяди талановитих німецьких учених і практиків (Ф. Гілль, Ф. Гербарт, І. Фаттері ін.) у розробці теорії сурдопедагогіки та відповідних методів навчання таких дітей. Зазначено, що прагматизм і раціоналізм у політиці та практичному втіленні стратегічних рішень забезпечили успіх організації загальної освіти на території німецьких земель, закріпили пріоритет німецької школи на міжнародному рівні. Розкрито особливості формування національної системи освіти на території острівної Великобританії. Зосереджено увагу на періоді ХVІІІ - ХІХ ст., коли виникли реальні передумови її створення. Наголошено на такій особливості навчання в Англії, як становий характер освіти, пріоритет приватних навчальних закладів перед державними. Виявлено, що навчанням дітей із порушеннями в розвитку, і зокрема з порушеннями слуху, в цій країні опікувалася церква, місцеві органи управління, благодійні товариства, приватні особи, які створили систему благодійних навчальних закладів спеціальної освіти.

Освещены аспекты историографического исследования об условиях создания и развития национальных систем специального образования лиц с нарушениями слуха в Германии и Англии. Рассмотрен опыт Германии, которая стремительно прошла путь от индивидуального обучения к созданию государственной системы обязательного специального обучения и широкоразвернутой сети образовательных учреждений для детей с нарушениями слуха. Выделена деятельность плеяды талантливых немецких ученых и практиков (Ф. Хилл, Ф. Гербарт, И. Фаттер и др. ) в разработке теории сурдопедагогики и соответствующих методов обучения данных детей. Указано, что прагматизм и рационализм в политике и практическом воплощении стратегических решений обеспечили успех организации общего образования на территории германских земель, закрепили приоритет немецкой школы на международном уровне. Раскрыты особенности формирования национальной системы специального образования в островной Великобритании. Сосредоточено внимание на периоде ХVIII - ХIХ вв., когда возникли реальные предпосылки ее создания. Отмечена такая особенность обучения в Англии, как сословный характер образования, приоритет частных учебных заведений перед государственными. Выявлено, что обучением детей с нарушениями в развитии, и в частности с нарушениями слуха, в этой стране занималась церковь, местные органы управления, благотворительные общества, частные лица, создавшие систему благотворительных учебных заведений специального образования.

The article highlights some aspects of historiographical study on the establishment and development of national systems of special education of persons with hearing impairment in Germany and England.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Таранченко О. 
Діти з порушенням слуху в інклюзивному закладі / О. Таранченко // Дефектологія. - 2010. - № 4. - С. 3-8. - укp.

Висвітлено особливості організації навчання дітей з порушеннями слуху в масовому загальноосвітньому закладі. Розглянуто вади мовлення дітей з порушенням слуху, які мають свою своєрідність. Визначено найбільш типові граматичні помилки з української мови у дітей з порушенням слуху. Досліджено процес виконання вправ на уроках мови у дітей із втратою слуху. Викладено переваги навчання в масовій школі та в спеціальному інтернатному закладі дітей з вадами слуху. Зроблено висновок про роль педагога та батьків у цьому процесі, від яких вимагається не лише терпіння та любов до дитини, а й відповідні спеціальні знання.

Освещены особенности организации обучения детей с нарушениями слуха в массовом общеобразовательном учреждении. Рассмотрены недостатки речи детей с нарушением слуха. Определены наиболее типичные грамматические ошибки по украинскому языку у детей с нарушением слуха. Исследован процесс выполнения упражнений на уроках языка у детей с потерей слуха. Изложены преимущества обучения в массовой школе и в специальном интернатном учреждении детей с недостатками слуха. Сделан вывод о роли педагога и родителей в этом процессе, от которых требуется не только терпение и любовь к ребенку, но и соответствующие специальные знания.

Features of training with hearing impairment in a mass educational institutions. The shortcomings of speech hearing-impaired children who have their identity. Identified the most common grammatical errors in the Ukrainian language in children with hearing impairment. The process of performing the exercises on language lessons for children with hearing loss. Presents the advantages of studying in ordinary school and a special boarding school for children with impaired hearing. The conclusion about therole of the teacher and parents in this process, which are required not only patience and love for the child, but also relevant expertise.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Таранченко О. М. 
Генезис національної системи освіти осіб з порушеннями слуху : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / О. М. Таранченко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К., 2013. - 46 c. - укp.

Увагу приділено історико-педагогічному дослідженню процесу становлення національної системи освіти осіб з порушеннями слуху в Україні. Простежено стадіальні закономірності виникнення передумов, законодавчого й організаційного оформлення цього інституту держави, становлення та розвитку окремих ланок цієї системи до сучасного етапу. На основі синергетичного підходу виокремлено ключові чинники та детермінанти, що впливають на цей процес, охарактеризовано специфічність соціокультурного контексту на теренах України. Ретроспективний аналіз проблеми, що досліджувалась, надає підстави для здійснення періодизації генезису національної системи освіти осіб з порушеннями слуху. Запропоновано прогностичні шляхи модернізації та розбудови системи освіти цієї категорії осіб та обгрунтовано положення "Концепції розвитку національної системи освіти осіб з порушеннями слуху" на найближчу перспективу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4/8) + Ч432.3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА403715 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Таранченко О. М. 
Сучасні підходи задоволення навчальних потреб учнів із порушеннями психофізичного розвитку в спеціальних та інклюзивних закладах освіти / О. М. Таранченко // Дефектологія. - 2013. - № 1. - С. 23-27. - укp.

Розкрито окремі ключові аспекти диференційованого викладання як сучасного концептуального підходу і технології організації навчального процесу учнів з урахуванням їх потреб та можливостей. Окреслено підходи до диференціації викладання та виокремлено чинники, які забезпечують диференційоване викладання. Визначено переваги універсальної моделі навчання, розрахованої на навчання дітей з різними освітніми потребами. Розглянуто змістову та методологічну відповідність між диференційованим викладанням та гнучкою універсальною моделлю навчання. Наведено приклади практичної апробації та наукових розробок в галузі диференційованого навчання за кордоном. Відзначено чинники, які заважають впровадженню диференційованого навчання в систему освіти Україні.

Представлены отдельные ключевые аспекты дифференцированного преподавания как современного концептуального подхода и технологии организации учебного процесса учеников с учётом их потребностей и возможностей. Очерчены подходы к дифференциации преподавания и выделены факторы, которые обеспечивают дифференцированное преподавание. Определены преимущества универсальной модели обучения, рассчитанной на детей с разными потребностями в образовании. Рассмотрено содержательное и методологическое соответствие дифференцированного преподавания и гибкой универсальной моделью обучения. Приведены примеры практической апробации и научных разработок в области дифференцированного преподавания за рубежом. Отмечены факторы, которые препятствуют внедрению дифференцированного преподавания в систему образования Украины.

Particular key aspects of differentiated teaching as modern conceptual approach and educational process technology according to students’ needs and capabilities are presented. Approaches to teaching differentiation are described and the factors that provide differentiated instruction are emphasized. Identified here are the benefits of universal learning model, elaborated for children with different educational needs. Considered here is the substantive and methodological accordance between differentiated teaching and flexible universal model of education. The practical testing and scientific developments in the field of differentiated teaching abroad are exemplified. The factors that hinder the differentiated teaching implementation in the educational system of Ukraine are denominated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Таранченко О. 
Універсальна практика навчання та надання підтримки учням з особливими потребами / О. Таранченко // Дефектологія. - 2013. - № 2. - С. 18-21. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто певні аспекти диференційованого навчання учнів з особливими потребами: охарактеризовано складові технології переходу від традиційних методів викладання до особистісно-орієнтованого навчання (цільовий блок, моніторинг успішності, система оцінювання). Описано етапи, індикатори якості для визначення ефективності диференційованого навчання (ДН). Підкреслено значення вербальних та невербальних методів активізації навчання. Виокремлено та обґрунтовано п’ять індикаторів якості навчання: вчитель, зміст, учень, викладання, оцінювання і, відповідно, п’ять етапів застосування цієї технології: рефлексія, оцінювання навчального плану, аналіз індивідуальних особливостей учнів, планування уроків, удосконалення практики на основі фактичної інформації. Сформульовано основні завдання ДН: застосування традиційних методів навчання й активних методів, багаторівневий підхід до навчання, структурування кожного заняття, контроль рівня академічної успішності, створення позитивного мікроклімату.

Рассмотрены практические аспекты дифференцированного обучения учащихся с особыми потребностями: охарактеризованы составляющие технологии перехода от традиционных методов преподавания к личностно-ориентированному обучению (целевой блок, мониторинг успеваемости, система оценивания). Описаны этапы, индикаторы качества для определения эффективности дифференцированного обучения. Подчеркнуто значение вербальных и невербальных методов активизации обучения. Выделены и обоснованы пять индикаторов качества обучения: учитель, содержание, ученик, преподавание, оценка и, соответственно, пять этапов применения этой технологии: рефлексия, оценка учебного плана, анализ индивидуальных особенностей учащихся, планирование уроков, совершенствование практики на основе фактической информации. Сформулированы основные задачи дифференцированного обучения: применение традиционных и активных методов обучения, многоуровневый подход к обучению, структурирование каждого занятия, контроль уровня академической успеваемости, создание благоприятного микроклимата.

The author presents some practical aspects of differential teaching, as a modern conceptual approach, and methods of students’ work organization in the classroom regarding to their individual needs. The technology has three parts: setting goals, monitoring achievement of these goals and evaluation system. It will help transferring from the usage of traditional teaching methods to the practice of teaching based on the educational needs of students. Singled out five qualitative indicators of differentiated teaching elements (teacher, content, student, teaching, evaluation) that are agreed with the five stages of mastery of this practice.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Таранченко О. 
Пріорітетні напрями розвитку національної освіти осіб із порушеннями слуху / О. Таранченко // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 3. - С. 49-53. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено окремі аспекти модернізації та розбудови системи освіти осіб із порушенням слуху (ПС) в Україні. Вказано, що для охоплення всіх дітей із ПС місцевості та раціонального розподілу кадрових ресурсів для задоволення потреб населення треба створити Окружну службу супроводу. Розкрито основні функції цієї служби. Визначено низку першочергових завдань задля розбудови національної системи освіти осіб із ПС. Акцентовано увагу на ранньому втручанні у лікування та реабілітацію дітей із ПС. Констатовано, що модернізація системи освіти осіб із ПС потребує проведення фундаментальних порівняльних, пролонгованих досліджень у різних напрямах сурдопедагогіки та сурдопсихології освіти, менеджменту освіти, суміжних галузях.

Освещены отдельные аспекты модернизации и развития системы образования лиц с нарушением слуха ( НС) в Украине. Указано, что для охвата всех детей с НС местности и рационального распределения кадровых ресурсов для удовлетворения потребностей населения необходимо создать Окружную службу сопровождения. Раскрыты основные функции этой службы. Определен ряд первоочередных задач для развития национальной системы образования лиц с НС. Акцентировано внимание на раннем вмешательстве в лечение и реабилитацию детей с НС. Констатировано, что модернизация системы образования лиц с НС требует проведения фундаментальных сравнительных, пролонгированных исследований в различных направлениях сурдопедагогики и сурдопсихологии образования, менеджмента образования, в смежных отраслях.

Highlight certain aspects of the modernization and development of the education of persons with hearing impairment ( NA ) in Ukraine. Stated that to reach all children with NS terrain and rational allocation of human resources to meet the needs of the population need to create a circle with an escort. Covers the main features of this service. Identified a number of priorities for the development of a national system of education for the National Assembly. The attention is focused on early intervention in the treatment and rehabilitation of children with NS . Stated that modernization of education for the National Assembly requires fundamental comparative , prolonged studies in different directions Theory and surdopsihologii education , management education in related industries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Концепція розвитку дошкільної освіти дітей із порушеннями слуху / В. Жук, В. Литвинова, О. Таранченко, О. Федоренко, В. Шевченко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 38-43. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність перегляду в нашій країні ролі і місця дошкільного виховання й навчання у системі освіти дітей із порушеннями слуху. Розкрито сучасний стан, актуальність та мету розробки концепції. Зазначено, що концепція розвитку дошкільної освіти дітей із порушеннями слуху орієнтована на сучасні світові тенденції в організації допомоги таким дітям. Охарактеризовано основні принципи модифікації дошкільної освіти дітей з порушеннями слуху. Визначено шляхи реалізації положень концепції.

Обоснована необходимость пересмотра в нашей стране роли и места дошкольного воспитания и обучения в системе образования детей с нарушениями слуха. Раскрыто современное состояние, актуальность и цель разработки концепции. Отмечено, что концепция развития дошкольного образования детей с нарушениями слуха ориентирована на современные мировые тенденции в организации помощи детям с нарушениями слуха. Охарактеризованы основные принципы модификации дошкольного образования детей с нарушениями слуха. Определены пути реализации положений концепции.

The basis for the development of the concept of preschool education of children with hearing impairments were: the ideological positions, popularization of new technologies for training and education, legislative updates, and regulatory framework of pre-school education of children with hearing impairments. The concept is focused on current global trends in the organization of care for children with hearing impairment: early identification of hearing loss and early onset of professional support, integrated approach to the organization of care for children with hearing impairments and their families, variability of forms of education and teaching approaches in teaching children with hearing impairments, the use of different forms of speech and types of speech activity, content flexibility and individualization of teaching of preschool children with hearing impairments. It is expected that implementation of the concept will contribute to the humanization of education for children with hearing impairment, eliminate it to a new modern level. The concept will contribute to the development of sensory and cognitive sphere of preschool children with hearing impairment, enhance the ability of the child in mastering verbal speech wish is seen as an universal tool of communication as well as in national sign language mastering as an equal means of communication and cognition in personality formation, and identity of the child with hearing impairment as a part of society and representatives of cultural communities of people with hearing impairments.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Освіта дітей з порушеннями слуху: сучасні тенденції та технології : навч.-метод. посіб. / О. М. Таранченко, С. В. Литовченко, О. Ф. Федоренко, В. В. Жук, В. В. Литвинова, В. М. Шевченко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ : Симоненко О.І., 2018. - 219 c. - Бібліогр.: с. 210-219 - укp.

З урахуванням сучасних тенденцій в освіті в Україні та передового міжнародного досвіду окреслено новітні підходи в навчанні дітей із порушеннями слуху. Представлено ефективне технологічне забезпечення спеціальної та інклюзивної освіти дітей з особливими потребами. Наведено методичні рекомендації щодо організації навчального середовища та специфічні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб учнів із порушеннями слуху у спеціальних та інклюзивних умовах. Описано специфіку діяльності навчально-реабілітаційних центрів як нових закладів освіти. Надано поради, що сприятимуть удосконаленню педагогічної практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Навчання дітей із порушеннями слуху : навч.-метод. посіб. / С. В. Кульбіда, С. В. Литовченко, О. М. Таранченко, В. В. Жук, О. Ф. Федоренко, В. В. Литвинова. - Харків : Ранок, 2019. - 215 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Розглянуто новітні підходи у навчанні дітей з особливими потребами. Представлено ефективне технологічне забезпечення спеціального та інклюзивного навчання дітей із порушеннями слуху. Наведено методичні рекомендації щодо організації освітнього середовища та запропоновано специфічні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч434

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС68502 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського