Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Трофімчук В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Трофімчук В. М. 
Формування художньо-конструкторських знань і умінь старшокласників у процесі трудової підготовки : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В. М. Трофімчук; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. - Чернігів, 2009. - 20 c. - укp.

Розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель формування художньо-конструкторських знань та умінь старшокласників у процесі трудової підготовки, яка базується на принципах сучасної освіти. Обгрунтовано критерії відбору навчального матеріалу з трудового навчання за профілем "Основи промислового дизайну" для учнів X - XI класів. Наведено класифікацію художньо-конструкторських знань та умінь, в основу якої покладено формування якостей творчої особистості. На основі відбору та систематизації матеріалу з трудового навчання, а також з урахуванням вимог Державного стандарту освітньої галузі "Технологія" розроблено програму профільного навчання. Систематизований зміст програми розроблено з дотриманням дидактичних принципів науковості, наступності та перспективності в технологічній підготовці між старшою школою та ВНЗ I - II, III - IV рівнів акредитації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ж2р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366963 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дуброва А. С. 
Принцип взаємозв'язаного навчання різних видів мовленнєвої діяльності з урахуванням їхніх особливостей і прискореним навчанням сприйняття мовлення / А. С. Дуброва, О. А. Снічук, В. М. Трофімчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 83-85. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено, що принцип взаємопов'язаного навчання різних видів мовленнєвої діяльності регулює взаємовідношення цих видів у навчальному процесі та реалізує взаємопідкріплюючий розвиток умінь і навичок у читанні, говорінні й аудіюванні. Встановлено, що читання є важливим джерелом мовного матеріалу й змісту усного мовлення під час виконання комунікативних евристичних вправ. Обгрунтовано необхідність розробки нових методів, спроб, прийомів навчання читання й аудіювання, які б прискорювали формування вмінь і навичок, а також сприяли досягненню мети навчання на немовних факультетах ВНЗ.

Указано, что принцип взаимосвязанного обучения различных видов языковой деятельности регулирует взаимоотношения этих видов в учебном процессе и реализует взаимоподкрепляющее развитие умений и навыков в чтении, беседовании и аудировании. Установлено, что чтение является важным источником языкового материала и содержания устной речи во время выполнения коммуникативных эвристических упражнений. Обоснована необходимость разработки новых методов, проб, приемов обучения чтения и аудирования, которые ускорили бы формирование умений и навыков, а также способствовали достижению цели обучения на неязыковых факультетах ВУЗ.

The article deals with the interrelated study principle of different types of the language activity and its impact on the foreign language study productivity and results for high school students of non-linguistic departments. It is stated that the useof the given principle makes it possible to accelerate substantially the development of students' foreign language skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дуброва А. С. 
Психолого-педагогічні можливості навчального перекладу і умови їхньої реалізації / А. С. Дуброва, В. М. Трофімчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 126-129. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано використання основних видів перекладу. Розглянуто проблеми психолого-педагогічних можливостей навчального перекладу й умови їх реалізації. Підсумовано, що реалізація можливостей навчального перекладу значною мірою залежить від рівня психолого-педагогічної підготовки викладача, від його знання та врахування психологічних особливостей здійснення перекладу у процесі навчання студентів різних видів іншомовної мовленнєвої діяльності.

Проанализировано использование основных видов перевода. Рассмотрены проблемы психолого-педагогических возможностей учебного перевода и условия их реализации. Подытожено, что реализация учебного перевода в значительной степени зависит от уровня психолого-педагогической подготовки преподавателя, от его знаний и учета психологических особенностей осуществления перевода в процессе обучения студентов разным видам иноязычной речевой деятельности.

Problems of psychological-pedagogical possibilities of educational translation and conditions of their realization are studies in this article. It is paid attention to the rule and it's effective using in the educational process. Psychological essenceof the educational translation, conditions and ways of it's successful mastering and practical using are analyzed in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377 + Ю940.321.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Трофімчук В. М. 
Сутність і класифікація художньо-конструкторських знань та умінь старшокласників, які формуються у процесі трудового навчання / В. М. Трофімчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 164-168. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано основні систематизації видів і властивостей знань та умінь, сформульовано власне визначення та розроблено класифікацію художньо-конструкторських знань та умінь, які формуються у старшокласників в процесі трудового навчання. Підсумовано, що учні здобувають якісні художньо-конструкторські знання та уміння лише в процесі цілеспрямованої систематичної художньо-творчої діяльності.

Проанализированы основные систематизации видов и свойств знаний и умений, сформулировано собственное определение и разработана классификация художественно-конструкторских знаний и умений старшеклассников, которые формируются в процессе трудового обучения. Подытожено, что учащиеся получают качественные художественно-конструкторские знания и умения только в процессе направленной систематичной художественно-творческой деятельности.

The principle classifications of kinds and knowledge presented during the investigation are analyzed in the article and on their basis their definition is given. The classification of artistic designing skills and knowledge are formed in the senior pupils in the process of labour studies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Трофімчук В. М. 
Проектно-дослідницька діяльність учнів на етапі розробки творчої концепції дизайн-проекту / В. М. Трофімчук // Наука і освіта. - 2011. - № 8. - С. 125-127. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто значення процесу навчального дизайн-проектування для забезпечення високого рівня пізнавальної самостійності учнів. Виокремлено та проаналізовано основні етапи цього процесу. Особливу увагу приділено специфіці дизайнерської діяльності, в якій визначено наступні стадії: дивергентний пошук, трансформація, конвергенція. Констатовано, що етап розробки дизайн-концепції є найважливішою ланкою творчого процесу й визначається індивідуально-психологічними рисами особистості. Визначено види творчих вправ, які наблизять пізнавальну діяльність учнів до дослідницької діяльності дизайнерів: клаузери та проектно-дослідницькі завдання.

Рассмотрено значение процесса учебного дизайн-проектирования для обеспечения высокого уровня познавательной деятельности учащихся. Выделены и проанализированы основные этапы этого процесса. Особое внимание уделено специфике дизайнерской деятельности, в которой определены следующие стадии: дивергенция, поиск, трансформация, конвергенция. Констатировано, что этап разработки дизайн-концепции является важнейшим звеном творческого процесса и определяется индивидуально-психологическими особенностями личности. Определены виды творческих упражнений, которые приблизят познавательную деятельность учащихся к исследовательской деятельности дизайнеров: клаузеры и проектно-исследовательские задачи.

The article considers training design-projecting to be a staged process, whose course is determined by the sequence and coordination of pupils' projecting and research activities. In addition, the article shows that the stage of development of a design concept is a key component of creative process that is determined by many individual psychological characteristics of personality- the ability of performing various activities conditioned by the process of design projecting. Particular emphasis thinking and creative imagination, as well as a graphical control determined by specificity of design-concept.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.29 + Ч421.220 + Ю983.54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Денисюк Л. 
Формування спеціалізованої комунікативної компетенції у галузі говоріння / Л. Денисюк, В. Трофімчук, Н. Данілова // Нова пед. думка. - 2014. - № 2. - С. 112-113. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Охарактеризовано cпецiaлiзoвaну кoмунiкaтивну кoмпетенцiю у гaлузi говоріння. Звернено увaгу нa ocoбливocтi, пoв’язaнi з фoрмувaнням мoвлення у студентів з використанням умoвнo-кoмунiкaтивних впрaв для фoрмувaння мoвленнєвих навичок. Виокремлено труднoщi, що виникaють у cтудентiв у ході iншoмoвнoгo спілкування. Наведено чотирифазну психологічну структуру акту гоіворіння: cпoнукaльнo-мoтивaцiйну, за якої виявляєтьcя пoтребa людини у cпiлкувaннi пiд впливoм певнoгo мoтиву i за нaявнocтi певнoї мети виcлoвлювaння; aнaлiтикo-cинтетичну, подану у виглядi “згорнутих” рoзумoвих дiй із прoгрaмувaння тa фoрмулювaння думoк; викoнaвчу, що передбачає звукoве тa iнтoнaцiйне oфoрмлення думки; перевірчу, зaвдaння якoї – cигнaлiзувaти прo мoжливi пoмилки i cприяти їх усуненню (кoнтрoль передбaчaє нaявнicть у мoвця етaлoну, який фoрмуєтьcя у результaтi мoвнoї практики). Виокремлено cпецiaльнi i неcпецiaльнi мoвнi впрaви: спецiaльнi мoвнi впрaви застосовуютьcя для нaвчання студентів викoриcтання в певних ситуаціях пiдгoтoвлених зрaзків, вiдoмих конструкцій; неcпецiaльнi мовні впрaви cпрямoвaнi нa нaвчaння не тiльки aудiювaння як зacoбу мoвленнєвoї дiяльнocтi, a й говоріння та читання.

Обращено внимание на особенности, связанные с формированием речи у студентов с использованием условно-коммуникативных упражнений для формирования речевых навыков. Выделены трудности, возникающие у студентов при иноязычном общении. Выделено четыре этапа психологической структуры акта общения: побудительно-мотивационный; при которой проявляется потребность человека в общении под влиянием определенного мотива и при наличии определенной цели высказывания; аналитико-синтетическую, представленную в виде «свернутых» умственных действий по программированию и формулированию мыслей; исполнительный, предусматривающий звуковое и интонационное оформление мысли; контролирующий – задача которой сигнализировать о возможных ошибках и способствовать их устранению. Выделены специальные и неспециальные языковые упражнения: специальные языковые упражнения применяются для обучения студентов использованию в определенных ситуациях подготовленных образцов, известных конструкций; неспециальные языковые упражнения направлены на обучение не только аудированию как средству речевой деятельности, a и общению и чтению.

The article deals with forming main components of English special competence in speaking and difficulties that teachers have in the process of its forming in their students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33 + Ш141.14-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мороз Л. В. 
Комунікативна методика навчання іноземної мови студентів професійно-природничого спрямування / Л. В. Мороз, В. М. Трофімчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6 (49). - С. 74-77. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Відзначено, що сучасне геополітичне положення України, процес інтеграції у загальноєвропейський економічний і освітній простір висувають нові вимоги до вивчення майбутніми фахівцями іноземних мов. Розкрито ефективність використання комунікативної методики навчання іноземної мови за професійним спрямуванням. Зроблено висновок про те, що комунікативна діяльнісна спрямованість занять з іноземної мови сприяє усуненню суперечностей між природним спілкуванням у соціумі та штучним спілкуванням на заняттях і дозволяє інтегровано тренувати комунікативні вміння для вільного застосування їх студентами у реальних ситуаціях.

Отмечено, что современное геополитическое положение Украины, процесс интеграции в общеевропейское экономическое и образовательное пространство выдвигают новые требования к изучению будущими специалистами иностранных языков. Раскрыта эффективность использования коммуникативной методики обучения иностранному языку профессиональной направленности. Сделан вывод о том, что коммуникативная деятельностная направленность занятий по иностранному языку способствует устранению противоречий между естественным общением в социуме и искусственным общением на занятиях и позволяет интегрировано тренировать коммуникативные умения для свободного применение студентами в реальных ситуациях.

The communicative method of teaching a foreign languages mastering problem at non-language faculties for professional purposes. The effectiveness of communication approaches in the process of foreign languages teaching is proved. It is proposed еру the wider usage of projects, business-games.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Рибіцький І. В. 
Основні чинники енергоємності газотранспортної системи України та роль управлінських заходів для їх зменшення / І. В. Рибіцький, В. І. Трофімчук, М. О. Карпаш // Розвідка та розроб. нафт. і газ. родовищ. - 2017. - № 4. - С. 19-25. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто основні причини високої енергоємності газотранспортної системи України (ГТС) та основні чинники, які на неї впливають. Проведено аналіз управлінських заходів з позиції їх впливу на енергоефективність роботи ГТС. Доведено можливість зменшення енергоємності ГТС шляхом переходу від традиційних техніко-економічних заходів до організаційних методів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О76 + У9(4УКР)377.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Трофімчук В. І. 
Аналіз методів оцінки економічного ефекту від впровадження проектів енергетичної ефективності / В. І. Трофімчук, В. Г. Савельєв // Енергетика: економіка, технології, екологія. - 2020. - № 1. - С. 68-78. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто три методики для розрахунку економічного ефекту на прикладі впровадження інвестиційного проекту по відбору тепла із лінії автоматичного повітряного охолодження масла під час роботи компресорної станції по транспортуванню природного газу. Для можливості прийняття рішення щодо ефективності інвестицій по проекту проаналізовано чинники, які вплинуть на економічний ефект під час реалізації проекту. Представлено діючу в газотранспортній системі методику по розрахунку економічного ефекту. Дана методика є статичною відносно оцінки руху грошових коштів та не враховує, що вартість грошей з часом змінюється. Ефективність інвестиційного проекту розраховано за іншою методикою, яка, згідно з міжнародними стандартами бізнес-планування, визначає основні показники економічної ефективності інвестиційних проектів. Недоліками приведених методик є те, що вони не враховують факторів (ризиків), які можуть виникнути під час експлуатації проекту енергоефективності та будуть впливати на його ефективність. Для оцінки ризиків і можливості аналізування їх впливу на показники ефективності інвестиційного проекта було вибрано метод імітаційного моделювання Монте-Карло. Визначено основні ризики, які можуть впливати на показники економічної ефективності інвестиційного проекту. Застосування методу Монте-Карло надало змону проаналізувати всі можливі наслідки рішень в ході реалізації проекту і оцінити вплив ризиків на показники ефективності проекту, що забезпечило більш високу ефективність прийняття рішень за умов невизначеності. Побудовано діаграму Торнадо, яка показала, що найбільш впливовими ризик-факторами є ціна на газ та напрацювання в опалювальний період. Діаграма Торнадо надала змогу кількісно оцінити вплив ризик-факторів на показники ефективності проекта.


Індекс рубрикатора НБУВ: О76-082.02-4 + У530.565.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22833 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Трофімчук В. І. 
Підвищення ефективності роботи газотранспортної системи України шляхом вдосконалення заходів енергетичного керування : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.15.13 / В. І. Трофімчук; Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу. - Івано-Франківськ, 2021. - 23 c. - укp.

Проведено аналіз теоретичних підходів до визначення понять у сфері енергозбереження та енергоефективності. Впроваджено у виробництво корпоративну систему знергетичного моніторингу та внутрішнього бенчмаркінгу в одному з підрозділів газотранспортної системи України, яка має можливість графічно моделювати ефективність використання знергоресурсів, виявляти причини перевитрати енергії, враховуючи фактори, що впливають на роботу обладнання, встановлювати енергетичні цілі та аналізувати рівень їх досягнення. Виведено залежність, яка враховує обсяг споживання газу, теплоту згоряння газу, коефіцієнт корисної дії (далі - ККД) котла, час роботи обладнання і умови навколишнього та внутрішнього середовища. Встановлено закономірності, які в режимі реального часу дозволяють визначити технічний стан котла на основі залежності ККД від витрати газу. Визначено оптимальну температуру газу на виході з газорозподільної станції. Розвинуто метод використання показника градусодні в частині визначення показника впливу температурні зовнішнього повітря на роботу системи опалення компресорної станції, що дозволило оцінювати якість проведених заходів з енергоефективності. Проведено моделювання роботи газорозподільної станції з проектними вихідними тисками та оптимальною температурою газу на виході. Доведено можливість, безпеку та енергоефективність транспортування газу споживачам із негативними температурами. На основі проведених досліджень визначено вплив відкладень у трубопроводах на погіршення оцінки кількості газу в газопроводі. Визначено за допомогою математичного моделювання вплив нестаціонарності на точність оцінки кількості рідини в газопроводі та визначено похибку у вирахуванні маси газу та значення критерію нестаціонарності для кожного з моментів часу нестаціонарного процесу. Встановлено допустиму величину критерію нестаціонарності щодо маси газу в умовах квазистаціонарного режиму з похибкою, що не перевищує 1%. Доведено можливість та ефективності використання надлишкової температури масла в лінії трубопроводів охолодження масла газоперекачувального агрегату для опалення приміщень компресорної станції та підтримки непрацюючих газоперекачувальних агрегатів у гарячому резерві, встановленням теплообмінників.


Індекс рубрикатора НБУВ: О76-082.02-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448915 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського