Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Троїцька Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Троїцька Т. С. 
З історії формування філософії українського національного відродження : Навч.-метод. посіб. для студ. вищ. мист. закл. освіти України / Т. С. Троїцька, Т. В. Мартинюк; Ін-т змісту і методів навчання. - Запоріжжя, 2001. - 135 c. - укp.

Розглянуто та проаналізовано явища, що стали етапними на початку заснування філософії Відродження у галузях етнофілософії, політико-правових вчень (витоки української національної ідеї, діяльність Кирило-Мефодіївського товариства, філософська та політико-правова думка у Галичині) та музичної культури (етнічна спрямованість музичних творів першої половини ХІХ ст., ідеї народництва у творчості композиторів).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6я73 + Ф055.256(4УКР)я73 + Ф1(4УКР)502я73 + Щ313(4УКР)5 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА611972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Троїцька Т. С. 
Філософсько-освітні пошуки відтворення втраченої парадигми "Природа - людина" в методологічній підготовці учителя / Т. С. Троїцька // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 13. - С. 75-80. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблеми збагачення методологічної культури майбутнього педагога світоглядним компонентом, назвою якого є "ціннісне ставлення людини до природи".

Статья посвящена рассмотрению проблемы обогащения методологической культуры будущего педагога мировоззренческим компонентом, названием которого является "ценностная позиция человека по отношению к природе".

The article is devoted to consideration of problem of filling of methodological culture of future teacher by a world view component the name of which the "valued position of man in relation to nature" is.


Ключ. слова: парадигма "природа-людина", етнокультурна варіативність, утілітарно-прагматичне ставлення людини до природи, генетичний пріоритет природи, екологічний імператив
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Троїцька Т. С. 
Філософська методологія як чинник модернізації професійної підготовки педагога : Моногр. / Т. С. Троїцька. - Сімф. : Таврія, 2006. - 268 c. - Бібліогр.: с. 210-229. - укp.

Викладено проблеми філософського методологічного запезпечення процесу модернізації професійної педагогічної освіти. У методологічному аспекті проаналізовано українську філософсько-антропологічну думку, висвітлено місце української антропологічної філософії у методологічній готовності педагога до саморозвитку та творчості. Розглянуто процес вивчення філософії як фактор методологічного зростання педагога.

Изложены проблемы философского методологического обеспечения процесса модернизации профессионального педагогического образования. В методологическом аспекте проанализирована украинская философско-антропологическая мысль, освещено место украинской антропологической философии в методологической готовности педагога к саморазвитию и творчеству. Рассмотрен процесс изучения философии как показатель методологического роста педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Троїцька Т. С. 
Українська філософська антропологія як теоретико-методологічна основа професійної підготовки педагога : автореф. дис... д-ра філософ. наук / Т. С. Троїцька; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2007. - 32 c. - укp.

Створено філософську концепцію модернізації професійної підготовки педагога на підставі антропологічної реконструкції української філософської думки як освітньо-культурної матриці педагогічної освіти. Розкрито сутність філософської методології як сукупності принципів цільової причинності, єдності, зв'язності, модульної побудови, ієрархії, функціональності, розвитку, що уможливлюють системність дослідження та практичної діяльності. Доведено, що методологія сучасних педагогічних пізнавальних і перетворювальних конструкцій є багаторівневою, поліфункціональною, складноструктурною та багатовимірною. З'ясовано, що методологія як системотвірний чинник діяльності орієнтує суб'єктів науково-освітнього процесу на поглиблення його філософсько-світоглядного осягнення. Проаналізовано зміст української філософської думки як сукупності антропологем світоглядного, метатеоретичного та праксеологічного рівнів забезпечення професійної педагогічної освіти. На підставі вивчення гуманістичного змісту "філософії серця", яку практикували Г.Сковорода, П.Юркевич, М.Гоголь розкрито сутність антропологеми світоглядного рівня, що полягає у визнанні як родової ознаки Homo sapiens природного прагнення людини до гармонії з природою, соціальності, культурності та духовності. З'ясовано, що розвиток особистості є результатом дії зовнішніх впливів (навіть цілеспрямованих) та розкриття внутрішніх механізмів мотивації та цілепокладання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч489.511.203 + Ю216.21 + Ю3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354376 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Троїцька Т. 
Науково-дослідницька діяльність учнів у позашкільному закладі освіти / Т. Троїцька, М. Троїцький // Рідна шк.. - 2008. - № 7/8. - С. 79-80. - укp.

На підставі аналізу організаційних, навчально-методичних і психологічних факторів учнівської науково-дослідної діяльності у позашкільному закладі освіти обгрунтовано потребу у психологічному супроводі нестандартної навчальної та наукової діяльності. Запропоновано концепцію ефективного управління науково-дослідною роботою учнів, впроваджену в Миколаївському ОЕНЦУМ, що дає змогу забезпечити всебічну творчу самореалізацію обдарованої молоді.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Троїцька Т. Б. 
Варіабельність забарвлення оцвітини IBIris pumilaD L. у природних популяціях Миколаївської області / Т. Б. Троїцька, Ю. В. Буйдін // Інтродукція рослин. - 2010. - № 2. - С. 10-14. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: П278.89-26 + Е522.912.12 Iri*69 + Е50*696.214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22632 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Троїцька Т. С. 
Філософія державотворення: деякі аспекти однієї проблеми / Т. С. Троїцька, О. С. Коротков // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2001. - Вип. 11. - С. 7-10. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4Укр)508

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Троїцька Т. С. 
Конструктивність антропологічного виміру толерантності: філософсько-освітній аспект / Т. С. Троїцька // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 34. - С. 26-30. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З'ясовано роль філософської антропології в концептуально-образних пошуках осягнення толерантності. Вказано, що освітнє мислення останнім часом поєднане як з персоналістською формулою інтолерантності "Я - не Я", так і з її розумінням як "суверенізації" іншого. Антропологічні розміркування з залученням етнокультурних компонентів створюють умови для продуктивного діалогу й полілогу культур.

Выяснена роль философской антропологии в концептуально-образных поисках постижения толерантности. Образовательное мышление последнее время сталкивается как с персоналистской формулой интолерантности "Я - не Я", так и с пониманием ее как "суверенизации" другого. Антропологические размышления с приобщением этнокультурных компонентов создают условия для продуктивного диалога и полилога культур.

The article clarifies the role of philosophic anthropology in conceptional-figurative search of tolerance comprehension. Lately educational thinking collides with personalist intolerance formula "the I - not the I" and with its comprehension as "sovereignty acquisition" of the other. Anthropological speculations with ethno-cultural components create the conditions for efficient dialogue and polilogue of the cultures.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Троїцька Т. С. 
Культурність людини в антропоекологічних мотивах філософії В.Вернадського і В.Винниченка / Т. С. Троїцька // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2007. - № 4. - С. 3-9. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано основні етапи філософського осмислення буття людини у світі природи, зокрема, у часи античності, період середньовіччя, епоху Відродження, Новий час. Виявлено, що в епоху Відродження відбулася трансформація самовизначення людини як співтворця природи у бажання перетворити її на поле власної діяльності. Доведено, що даний процес обумовив аксіологічне віддалення людини від природи. Розглянуто теорію В.Вернадського про ноосферу та філософський трактат В.Винниченка про людське щастя "Конкордизм" як антрополого-методичні концепції, основними принципами яких є узгодження всіх елементів буття кожної людини, її злагода і рівність з усіма живими істотами на землі, зі світом природи та розумовий контроль над процесами біосфери. Обгрунтовано необхідність розробки філософської антропології як методології створення нових форм співіснування системи природа - людина. Наведено рекомендації щодо впровадження антропоекологічного підходу в освіті з метою посилення впливу аксіологічних домінант на відношення людини до природи та переходу до продуктивної ноосферної діяльності.

Проанализированы основные этапы философского осмысления человеческого бытия в мире природы, в частности, во времена античности, период Средневековья, эпоху Возрождения, новое время. Выявлено, что в эпоху Возрождения произошла трансформация самоопределения человека как сотворца природы в желание преобразовать ее на поле собственной деятельности. Доказано, что данный процесс обусловил аксиологическое отдаление человека от природы. Рассмотрена теория В.Вернадского о ноосфере и философский трактат В.Винниченка о человеческом счастье "Конкордизм" как антрополого-методические концепции, основными принципами которых являются согласование всех элементов бытия каждого человека, его мирное сосуществование и равенство со всеми живыми существами на земле, с природой и умственный контроль над процессами биосферы. Обоснована необходимость разработки философской антропологии как методологии создания новых форм сосуществования системы природа - человек. Приведены рекомендации по внедрению антропоэкологического подхода в образовании с целью усиления влияния аксиологических доминант на отношение человека к природе и перехода к продуктивной ноосферной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Троїцький М. О. 
Класифікації роду Iris L. на біологічному та молекулярному рівні як основа для сучасних філогенетичних досліджень / М. О. Троїцький, Т. Б. Троїцька, Ю. В. Буйдін, Н. О. Мірошніченко, О. О. Михайленко // Журн. орган. та фармацевт. хімії. - 2021. - 19, вип. 4. - С. 12-19. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Мета роботи - проаналізувати та узагальнити дані літературних джерел щодо стану класифікації та систематики рослин роду Iris родини Iridaceae. Рід Iris L. - один із найбільших за кількістю видів рід із родини Iridaceae Juss, яка об'єднує 1800 видів 80 родів. Попри те, що ці рослини дуже поширені як декоративні, наразі не існує єдиної класифікації як для садових, так і для дикорослих видів роду Iris. Запропоновано різні класифікації та системи ірисів, основна відмінність між якими пов'язана з розумінням обсягу роду. Таксономія роду зазнала різких змін у минулому столітті, особливо в останні десятиліття після початку застосування молекулярних методів. Проаналізовано сучасні дані літератури щодо наявних класифікацій рослин роду Iris, відповідності між таксономічними дослідженнями та результатами останніх молекулярних досліджень. Викладені дані узагальнюють традиційні класифікації за Г. І. Родіоненком і B. Mathew, а також описують сучасні досягнення у вивченні цього роду з використанням функціональних геномних досліджень, із залученням молекулярних маркерів в ірисах. Зроблено висновок, що проаналізовані та узагальнені дані можуть бути корисними для розв'язання питань систематики, філогенії, генетики та практичних завдань селекції рослин роду Iris і, крім того, сприятимуть більш належному використанню сировини ірисів у практичній фармації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р282.111 ірис + Е522.912.12 Iri*99

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24793 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського