Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Фізер К$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
Категорія:    
1.

Фізер К. С. 
Заголовок музичного твору та його функціонування в новітній музиці (на прикладі творчості українських композиторів) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / К. С. Фізер; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2019. - 17 c. - укp.

Увагу присвячено дослідженню проблеми заголовка й особливостей його функціонування в новітній музиці. Розглянуто природу заголовка як феномена, його функції та співвідношення з художнім текстом. Спираючись на праці лінгвістів і літературознавців, які становлять важливу теоретичну основу для дослідження заголовка в музиці, запропоновано визначення поняття заголовка в музиці, класифікацію функцій і типів найменувань за жанровим і тематичним критеріями. Зазначено, що своєрідність заголовків в музиці виявляється в онтологічних зв'язках музичних номінацій зі словом, відзначено їх специфічну властивість - трансгресивність (О. В. Михайлов). На відміну від більшості музикознавчих праць, в яких заголовок розглядається майже виключно в ретроспекції, в дисертації здійснено спробу осмислити його "передтекстовий" потенціал і охарактеризувати в плані проспекції. З цією метою проаналізовано фортепіанний цикл "Дитячий альбом" П. І. Чайковського, результати якого переконують, що змістовно-смислові прогнози, здійснені виключно на основі номінативного аналізу, ще до входження в музичний світ цього твору, повністю збігаються з висновками, які ґрунтуються на аналізі музичного тексту. Розкрито історичну еволюцію програмних заголовків в музиці Нового і Новітнього часу, наголошено на зростанні тенденції до індивідуалізації найменувань музичних творів, до їх оригінальності, незвичайності, до переважання абстрактно-номінативних заголовків. Здійснено аналіз струнного тріо "гербарій ... музика спогадів..." Ю. Гомельської, фортепіанної п'єси "Подорож пінгвіна, з поступовою появою на задньому плані полярного сяйва" З. Алмаші, органного циклу О. Щетинського "Обриси та кольори". Розглянуто функцію заголовків цих творів як претексту, особливості їх співвідношення з музичним текстом щодо створюваної ними проспекції імпліцитного (тріо Ю. Гомельської, цикл О. Щетинського) і експліцитного (п'єса 3. Алмаші) характеру. Детально проаналізовано музичний текст цих опусів з урахуванням системи затекстових елементів та їх ролі в розкритті змісту художнього твору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15(4УКР)6 + Щ315.23-73(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443277 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського