1. |
Похолков Ю. Рейтинг вищих навчальних закладів у Росії / Ю. Похолков, О. Чучалін, Б. Агранович, С. Могильницький // Вища шк.. - 2010. - № 5/6. - С. 79-91. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.Розглянуто моделі рейтингів вищих навчальних закладів, які застосовуються в РФ для оцінювання слабких і сильних сторін вищої освіти, відповідно до національних, індивідуальних, загальнонаціональних і державних потреб: рейтинг ВНЗ за даними Міністерства освіти і науки РФ, який складається за такими класами, як класичні, технічні, медичні ВНЗ, педагогічні і т.д. Дана модель базується на статистичних і якісних показниках, її негативні риси - формальний підхід до оцінювання роботи університету, брак інформації щодо умов навчання, перспектив працевлаштування, думки випускників про якість навачання у ВНЗ. Визначено параметри і критерії рейтингової системи Асоціації технічних університетів. Наведено рисунки, таблиці, що ілюструють 10 провідних технічних університетів, параметри та коефіцієнти рейтингу ВНЗ за даною рейтинговою системою. Висвітлено переваги і недоліки рейтингу російських університетів за журналом "Карьера": дана модель орієнтована на суспільство і особистість, базується на інформації, що може зацікавити абітурієнтів; недостатньо врахована думка студентів і випускників, викладачів, наукова база освіти і досліджень. Критерії присвоєння статусу особливо важливого об'єкта культурної спадщини народів РФ, що їх застосовують до ВНЗ, які отримали даний статус, подано на рисунку. Досліджено розроблену Асоціацією інженерної освіти РФ нову модель рейтингу: різні освітні програми, ранжування ВНЗ за групами напрямів, орієнтовану на майбутніх студентів та інвесторів, що кредитують студентів, яка передбачає інтегральне оцінювання ВНЗ за ресурсами, процесами і результатами їх діяльності. Рассмотрены модели рейтингов высших учебных заведений, которые применяются в РФ для оценки слабых и сильных сторон высшего образования в соответствии с национальными, индивидуальными, общенациональными и государственными нуждами: рейтинг вузов по данным Министерства образования и науки РФ по такой классификации ВУЗ, как классические, технические, медицинские, педагогические и т.д. Данная модель основывается на статистических и качественных показателях, ее черты - формальный подход к оценке работы университета, недостаток информации об условиях обучения, перспективы трудоустройства, мнения выпускников о качестве обучения в вузе. Определены параметры и критерии рейтинговой системы Ассоциации технических университетов. Помещены рисунки, таблицы, иллюстрирующие 10 ведущих технических университетов, параметры и коэффициенты рейтинга ВУЗ по данной рейтинговой системе. Освещены преимущества и недостатки рейтинга российских университетов по журналу "Карьера": данная модель ориентирована на общество и личность, базируется на информации, которая может заинтересовать абитуриентов; недостаточно учтено мнение студентов, выпускников и преподавателей, научная база образования и исследований. Критерии присвоения статуса особо важного объекта культурного наследия народов РФ, их применяют для высших учебных заведений, получившие данный статус, и которые представлены на рисунке. Исследовано разработанную Ассоциацией инженерного образования России новую модель рейтинга, в которой предлагаются различные образовательные программы, ранжирование вузов по группам направлений, ориентация на будущих студентов и инвесторов, кредитующих студентов, и которая предполагает интегральную оценку вузов по ресурсам, процессам и результатам их деятельности. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4РОС) к95
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
8. |
Чучалін О. П. Київська єпархія у контексті трансформацій політико-правового статусу Православної Церкви в Україні у 1920 - 1930-ті рр. / О. П. Чучалін // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2019. - Вип. 52 (т. 1). - С. 176-183. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.Охарактеризовано становище Київської єпархії міжвоєнного періоду як церковної адміністративно-територіальної одиниці РПЦ. Досліджено наслідки запровадження радянського антицерковного законодавства та атеїзації суспільства, що підірвали соціальну та економічну базу Православної Церкви в Україні, зламали сформовані століттями державно-церковні відносини. Введення радянською владою обмеження прав віруючих громадян і релігійних організацій позбавило Церкву впливу на суспільне життя в країні, легалізувало секуляризаційний характер політики держави. Відсутність діалогу з духовенством у перші роки радянського режиму стало однією із причин загострення протиріч у відносинах Православної Церкви і держави. Кампанії з ліквідація святих мощів, вилучення церковних цінностей, створення організацій з антирелігійної пропаганди, переслідування релігійних об'єднань, закриття храмів, перепрофілювання або руйнація культових споруд, ініціювання репресій проти священиків, позбавлення їх виборчих прав внесли розкол у релігійне середовище, мали деструктивний вплив на культуру і самобутність українського народу, свідомість і духовність суспільства. Ідея швидкого перевтілення країни в атеїстичне суспільство виправдовувала жорстокість щодо священиків, єпископів та служителів культу різних конфесій. Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-36-021.5
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ
|