Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Щукіна Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Щукіна Ю. П. 
Еволюція театру оперети в контексті сценічної культури України другої половини ХХ - початку ХХІ ст.: жанровий аспект : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Ю. П. Щукіна; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ, 2021. - 20 c. - укp.

Уперше розглянуто вистави різних жанрів на сценах Київського Національного театру оперети і Харківського та Одеського академічних театрів музичної комедії. Матеріалом для аналізу стали понад двісті вистав 1940 - 2000-х рр. Еволюцію театру оперети простежено починаючи з 1960-х років, коли названі колективи звернулися до творів із репертуару драматичного театру. Бродвейським мюзиклом і баладною оперою послідовно оволоділи на одеській сцені. Мюзикл став головною відмінністю театру оперети доби "відлиги", приніс на сцену образи і проблематику класичної літератури та підвищив вимоги до виконавської культури. Інші театри спеціалізувалися на опереті і музкомедії. Разом з тим, київський театр новаційно втілив мюзикли радянських авторів, а харківський колектив постановки цих творів підготував до здійснення вистав-рок-опер. Героїчна музична комедія заклала основи жанрового переорієнтування театру. Участь у мюзиклах і водевілях технічно розвинула акторів. У другій половині 1980-х у репертуарі театрів оперети було зменшено долю ідеологічно забарвленого репертуару, натомість показовою стала зацікавленість мюзиклами за творами нещодавно заборонених авторів. Згідно з естетичними принципами постмодернізму, навіть у постановках за традиційними для театрів оперети творами застосовувалися прийоми інтертекстуальності, стилізації, цитатності і колажу. Мюзикли і рок-опери розширили жанрову амплітуду театру, що збагатилася трагедією та екзистенційною драмою, сприяли його інтелектуалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.43(4УКР)65-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Щукіна Ю. 
Творча діяльність театрів оперети і музичної комедії України II половини XX - початку XXI ст.: жанровий аспект : [монографія] / Ю. Щукіна; Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського. - Харків : Колегіум, 2021. - 366, [52] c. - Бібліогр.: с. 248-271 - укp.

Вперше розглянуто й проаналізовано зміни жанрових пріоритетів у репертуарній політиці та пов'язаний з ними розвиток режисури одночасно в трьох театрах України: Харківському академічному театрі музичної комедії, Київському національному театрі оперети й Одеському академічному театрі музичної комедії ім. М. Водяного - в період 1950 - 2000-х рр. Увагу приділено генерації провідних акторів, сценографів, балетмейстерів, диригентів трьох театрів. Досліджено понад 200 постановок оперет, музичних комедій, водевілів, мюзиклів, рок-, блюз- і зонг-опер профільних театрів України, а також їх зарубіжних аналогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.433(4УКР)65 + Щ335.3(4УКР)65

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС68686 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського