Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Belikov A$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Belikov A. G. 
Isotope separation in a system with cusp-geometry magnetic field = Розділення ізотопів у системі з гострокутною геометрією магнітного поля / A. G. Belikov, V. G. Papkovich // Укр. фіз. журн. - 2004. - 49, № 3. - С. 303-306. - Библиогр.: 8 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: В338

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26988 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Belikov A.  
Magnetron transmitters for high-resolution radars = Магнетронні передавачі для радарів з високою роздільною здатністю / A. Belikov, R. Kozhyn, B. Trush, D. Vavriv, V. Volkov // Радиофизика и радиоастрономия. - 2002. - 7, № 4. - С. 413-414. - Библиогр.: 6 назв. - англ.

Наведено радарні передавачі (95 ГГц, 2 кВт) з вихідним імпульсом довжиною 10 нс і частотою повторення 40 кГц. Передавачі базується на просторово-гармонічному магнетроні з холодним вторинно-емісійним катодом. Описано конструкторські рішення та характеристики передавача.


Індекс рубрикатора НБУВ: З95-5-041

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Vavriv D. M. 
Millimeter-wave radars for environmental studies = Радіолокатори міліметрового діапазону довжин хвиль для дослідження параметрів навколишнього середовища / D. M. Vavriv, V. A. Volkov, V. N. Bormotov, V. V. Vynogradov, R. V. Kozhyn, B. V. Trush, A. A. Belikov, V. Ye. Semenyuta // Радиофизика и радиоастрономия. - 2002. - 7, № 2. - С. 121-138. - Библиогр.: 26 назв. - англ.

Узагальнено результати робіт, ініційованих останнім часом у Радіоастрономічному інституті НАН України, щодо створення радіолокаторів міліметрового діапазону довжин хвиль. Розроблені радіолокаційні системи включають метеорологічні локатори та літаковий радіолокатор бічного огляду. Вони дають можливість проведення вимірювань у 8- і 3-мм діапазонах довжин хвиль з високим просторовим розділенням у реальному часі. Обговорено питання побудови цих інструментів, використано нові технічні рішення та методи обробки сигналів. Представлено результати проведених вимірювань.


Індекс рубрикатора НБУВ: З95-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Vavriv D. M. 
Cost-effective airborne SAR = Недорогий ефективний літаковий РСА / D. M. Vavriv, V. V. Vynogradov, V. A. Volkov, R. V. Kozhyn, O. O. Bezvesilniy, S. V. Alekseenkov, A. V. Shevchenko, A. A. Belikov, M. P. Vasilevskiy, D. I. Zaikin // Радиофизика и радиоастрономия. - 2006. - 11, № 3. - С. 276-297. - Библиогр.: 31 назв. - англ.

Літаковий радіолокатор Ku-діапазону з синтезованою апертурою (РСА), що був розроблений та пройшов випробування в Радіоастрономічному інституті НАН України, є недорогою ефективною системою з точки зору її розробки та експлуатації. Такий РСА можна встановити на невеликому літаку і мати можливість одержувати радіолокаційні зображення з високим розрізненням у реальному часі. Важливою перевагою цієї системи є оригінальний алгоритм визначення кутів орієнтації літака у реальному часі, що базується на аналізі сигналів, відбитих від поверхні землі. Наведено принципи дії розробленої системи РСА, її будова та головні компоненти, алгоритми обробки сигналів, а також результати експериментальних польотів з використанням системи РСА.


Індекс рубрикатора НБУВ: О571.55-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ostapov K. 
Improvement of the installation with an extended barrel of cranked type used for fire extinguishing by gel-forming compositions / K. Ostapov, I. Kirichenko, Y. Senchykhyn, V. Syrovyi, D. Vorontsova, A. Belikov, A. Karasev, H. Klymenko, E. Rybalka // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 4/10. - С. 30-36. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Встановлено, що гасіння пожеж гелеутворювальними складами (ГУС) є перспективним напрямом підвищення ефективності гасіння, особливо в багатоповерхових будівлях і спорудах різного функціонального призначення, оскільки надає можливість запобігти побічним збиткам від заливання нижніх поверхів. Для оперативного гасіння пожеж в житлових і промислових спорудах запропоновано нову установку пожежогасіння ГУС. У ній за рахунок використання колінчастого подовженого ствола зі спеціальним змішувачем і розпилювачем досягається раціональне використання вогнегасної здатності ГУС. Ця нова установка надає можливість здійснювати гасіння ГУС із відстані 3 - 5 м до осередку пожежі, забезпечуючи зразок оригінального двоколінчастого ствола-розпилювача ранцевої установки. У ході проведення експериментальних досліджень доведено, що його використання завдяки компактності в складеному стані та простоті розгортання в робоче положення, забезпечує зручність транспортування й оперативність задіяння в швидко змінних умовах пожежі, особливо в будинках підвищеної поверховості. З подаванням ГУС у дрібнорозпиленому вигляді, досягається зниження їх витрати для гасіння вогнища, у порівняні з раніше запропонованими технічними рішеннями, у 1,5 разу. Для визначення ефективного значення дисперсності та інтенсивності розпилення ГУС у математичних моделях витрати на гасіння модельного вогнища та часу його гасіння використано поліноми другого ступеня. Невідомі коефіцієнти визначено стандартним методом найменших квадратів. В результаті визначено раціональні значення діаметра крапель (1 мм) і інтенсивності подачі (0,6 л/с) ГУС, що забезпечило технічний оптимум їх використання. Таким чином встановлено, що параметри гасіння модельного вогнища 1А дрібнорозпиленими ГУС відповідають сумарній витраті в 2,5 кг, що в 3,5 разу менше в порівнянні з водою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н960.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ostapov K. 
Improvement of the installation with an extended barrel of cranked type used for fire extinguishing by gel-forming compositions / K. Ostapov, I. Kirichenko, Y. Senchykhyn, V. Syrovyi, D. Vorontsova, A. Belikov, A. Karasev, H. Klymenko, E. Rybalka // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 4/10. - С. 30-36. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Встановлено, що гасіння пожеж гелеутворювальними складами (ГУС) є перспективним напрямом підвищення ефективності гасіння, особливо в багатоповерхових будівлях і спорудах різного функціонального призначення, оскільки надає можливість запобігти побічним збиткам від заливання нижніх поверхів. Для оперативного гасіння пожеж в житлових і промислових спорудах запропоновано нову установку пожежогасіння ГУС. У ній за рахунок використання колінчастого подовженого ствола зі спеціальним змішувачем і розпилювачем досягається раціональне використання вогнегасної здатності ГУС. Ця нова установка надає можливість здійснювати гасіння ГУС із відстані 3 - 5 м до осередку пожежі, забезпечуючи зразок оригінального двоколінчастого ствола-розпилювача ранцевої установки. У ході проведення експериментальних досліджень доведено, що його використання завдяки компактності в складеному стані та простоті розгортання в робоче положення, забезпечує зручність транспортування й оперативність задіяння в швидко змінних умовах пожежі, особливо в будинках підвищеної поверховості. З подаванням ГУС у дрібнорозпиленому вигляді, досягається зниження їх витрати для гасіння вогнища, у порівняні з раніше запропонованими технічними рішеннями, у 1,5 разу. Для визначення ефективного значення дисперсності та інтенсивності розпилення ГУС у математичних моделях витрати на гасіння модельного вогнища та часу його гасіння використано поліноми другого ступеня. Невідомі коефіцієнти визначено стандартним методом найменших квадратів. В результаті визначено раціональні значення діаметра крапель (1 мм) і інтенсивності подачі (0,6 л/с) ГУС, що забезпечило технічний оптимум їх використання. Таким чином встановлено, що параметри гасіння модельного вогнища 1А дрібнорозпиленими ГУС відповідають сумарній витраті в 2,5 кг, що в 3,5 разу менше в порівнянні з водою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н960.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Matsuk Z. N. 
Regularities of safe control of piston compressor units of mobile compressor stations = Закономірності безпечного регулювання поршневих компресорних агрегатів мобільних компресорних станцій / Z. N. Matsuk, T. V. Bunko, A. S. Belikov, V. A. Shalomov // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2021. - № 2. - С. 76-81. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Purpose. Ensuring the optimal mode of gas transportation from local sections of the main gas trunkline (GT), subject to repair (maintenance) and/or shutdown, to existing main gas trunkline based on the calculation, determination, and establishment of rational values of the operating modes of mobile compressor stations during the entire time of gas pumping. Methodology. The studies are based on existing physical principles and laws that describe the effect of the properties of natural gas and the geometric parameters of pipelines through which gas is pumped on the dynamics of changes in the mass and pressure of the transported gas. The calculation of the change in the mass and pressure of the gas in the gas pipeline from which the gas is pumped is based on a number of existing theoretical and empirical dependencies included in the generally accepted methods for their calculation. Known physical relationships and mathematical models are used to carry out the calculations. Findings. The "mass" approach to the issue of calculating the gas transportation time is more mathematically accurate than the "volumetric" one. The ratio of the relative mass to the relative gas pressure in a localized section of the main gas pipeline, during the entire pumping time, is a constant value. The use of the values of the quantities obtained at the point of intersection of the graphs of changes in the relative mass and relative pressure of the gas, in the preliminary calculation of the time for pumping gas, or pressure, or mass, or the volume of gas in each time interval, makes it possible to select the optimal rate of building up/reducing gas pressure by compressor units and optimal modes of gas transportation by operating gas pipelines during the operation of mobile compressor stations. Originality. The proposed approach to calculating and determining the time of gas pumping by mobile compressor stations from local sections of the main gas pipelines subject to repair (maintenance) and/or shutdown to sections of existing main gas pipelines proves that it is advisable to establish stable patterns in the transportation of natural gas using reciprocating compressor units only after modeling in time the change in the mass and pressure of gas in the local section of the main gas pipeline from which the gas is pumped. Practical value. The proposed approach to optimizing the time of gas pumping by mobile compressor stations makes it possible to increase the level of energy and resource efficiency of gas transmission enterprises, as well as to improve the technical and economic indicators of technologies for repairing the main gas pipelines, compressor stations of main gas pipelines associated with the need to bleed gas from sections of the main (technological) pipelines subject to repair (maintenance) and/or shutdown. Optimization of gas pumping time significantly reduces the time spent by employees of gas transmission enterprises under the influence of hazardous and harmful production factors, thereby reducing the level of relevant risks. Gas emissions and associated risks are reduced by 90 %.


Індекс рубрикатора НБУВ: З76

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
8.

Belikov A. 
Lubricants for rail transport liquid (plastic) for friction pair "wheel - rail" = Мастильні матеріали рейкового транспорту рідкі (пластичні) для пари тертя "колесо - рейка" / A. Belikov, K. Kreknin, Z. Matsuk, V. Protsiv // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2022. - № 1. - С. 63-68. - Бібліогр.: 20 назв. - англ.

Purpose. To formulate the requirements for the basic properties of lubricants suitable for use in the systems of on-board lubricators of rail vehicles. To develop a generalized algorithm for controlling the devices of the lubrication system of rail vehicles and to propose a method for controlling the lubrication system of the wheel flanges of a rail vehicle, which makes it possible to turn on the system in advance in order to prevent an increase in the interaction forces of the wheel flanges and rails during the entry to the curved section of the rail track, as well as on the turnouts. Methodology. Research methods include statistical analysis of the results of experimental tests of the properties of existing and proposed lubricants on the STs-2 friction machine and in the conditions of real operation of the rolling stock of JSC "Ukrzaliznytsia". Findings. Based on the results of operational tests, it was found that Relsol-M lubricant, which is regenerated, homogenized and modified with solid lubricating impurities, even with an expired shelf life, retains and demonstrates the "transfer effect" on all wheels of the VL11m/6 locomotive, and also slows down the wear rate of the combs of the wheel rims which were not chiseled during the tests by 3,57 times and the combs of the bandages which were chiseled during the tests by 4,25 times. "Mariol NT" demonstrated the effect of reducing the intensity of wear processes of the ridges of locomotive tires in the mode of freight traffic in relatively light track conditions by 2,5 times, and in more difficult road conditions - by 5 times. Originality. Requirements for the basic properties of lubricants, which are suitable for use in on-board lubricator systems of rail vehicles, have been formulated. Practical value. A generalized algorithm for controlling the lubrication system of railway rolling stock is developed and a method for controlling the lubrication system of the flanges of the rail rolling stock is proposed, which makes it possible to turn on the lubrication system in advance when a rail vehicle enters a curved section of the track, as well as a turnout.



Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського