Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 58
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Звірич В. В. 
Дослідження наукових теорій та шкіл управління персоналом у публічній сфері / В. В. Звірич // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 6-11. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Становлення системи публічного управління персоналом в Україні відбувається на основі сучасних концепцій, теорій та практик HR-менеджменту. Кожна історична епоха та соціально-економічна формація так чи інакше позначилася на системі управління персоналом. Дослідження різних наукових теорій і шкіл менеджменту надає змогу визначити особливості впливу кожної з них на феномен сучасної системи управління персоналом. У роботі проаналізовано різні наукові підходи, теорії та концепції формування й організації системи публічного управління персоналом у різні історичні періоди, а саме: класична школа наукового управління; класична адміністративна школа управління; теорія ідеальної бюрократії; школа людських стосунків; емпірична школа управління; школа соціальних систем; "Нова школа"; теорія менеджменту людських ресурсів; ситуаційна теорія менеджменту; системна теорія менеджменту; теорія організаційної культури; теорія сучасного працівника, що розвивається. Обгрунтовано основні принципи і постулати кожної наукової теорії, починаючи від класичної школи наукового управління (з 1885 р.) і завершуючи сьогоденням - теорією сучасного працівника, що розвивається (з 2000 р.). З'ясовано специфічні особливості тенденцій змін наукових шкіл, а саме: кожна наступна наукова теорія є наслідком прояву специфічних характеристик і принципів попередньої; наукові школи змінюються приблизно кожні 20 років, тобто період зміни наукових концепцій досить стислий; кожна теорія менеджменту персоналу вплинула на становлення системи публічного управління, проте спостерігається сповільнення темпів зміни наукових концепцій у контексті державного управління. Подальші наукові дослідження необхідно скеровувати на вивчення сучасних концепцій і наукових течій у розвитку сьогоднішньої системи управління персоналом у публічній сфері.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-640-21 + Х819(4УКР)011.013.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Бегаль Л. А. 
Оптимізація структури засадничих документів цифрової трансформації сфери надання адміністративних послуг / Л. А. Бегаль // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 12-19. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено сучасний процес формування правового механізму цифрової трансформації сфери надання адміністративних послуг як напряму реформування державного управління. Розкрито сучасний стан та перспективи розвитку сфери надання електронних адміністративних послуг в Україні у контексті засадничих нормативно-правових актів. Досліджено сучасні тенденції формування правового механізму цифрової трансформації сфери надання адміністративних послуг і діяльності центрів надання адміністративних послуг, їх втілення у законопроєктах. Дотримуючись підходу системності засадничих документів у сфері цифровізації надання адміністративних послуг: доктрина - концепція (закони) - стратегія, проаналізовано процес становлення правового механізму цифрової трансформації зазначеної сфери дослідження у хронологічному вимірі. Визначено засадничі документи, які регламентують питання надання електронних адміністративних послуг в Україні та діяльності центрів надання адміністративних послуг. Встановлено, що основні проблеми тривалий час перебувають у площині правової регламентації надання й одержання електронних адміністративних послуг. Аргументовано необхідність цілісності процесу оптимізації структури засадничих документів цифрової трансформації сфери надання адміністративних послуг та діяльності відповідних центрів їх надання. Розкрито проблеми надання електронних адміністративних послуг, електронної взаємодії органів публічної влади та інші, що виникають у цій сфері. Розроблено висновки і пропозиції щодо унормування питань надання електронних адміністративних послуг в Україні, відповідно до європейських норм і стандартів. Встановлено, що національна політика цифрової трансформації адмінпослуг України є не досить ефективною, оскільки не має єдиної системи правового регулювання, незважаючи на формування та ухвалення країнами ЄС засадничих нормативно-правових актів. За результатами проведеного дослідження обгрунтовано необхідність цілісності системи правового забезпечення національної політики цифрової трансформації адмінпослуг України та діяльності центрів надання адміністративних послуг як важливий складник реформування державного управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.013.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Возна Ю. І. 
Визначальні детермінанти формування державної регуляторної політики: сутність та принципи / Ю. І. Возна // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 20-26. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Сучасне економічне життя держав характеризується боротьбою з кризами, що виникають, та поглибленням нестабільності світової економічної системи. Державна регуляторна політика за умови її ефективності є запорукою здатності держави реагувати на зміни в зовнішньому середовищі та підвищення результативності процесів управління економікою. Регуляторна політика на рівні держави потребує достатнього наукового обгрунтування, оскільки саме теоретичний базис формує підгрунтя для ефективної практичної реалізації. Досліджуючи особливості регуляторної політики та її вплив на розвиток господарської сфери національної економіки, необхідно проаналізувати її суть через порівняльний аналіз думок вчених, положення нормативно-правових актів і систематизацію одержаних результатів. Роботу присвячено розгляду теоретичних концепцій державної регуляторної політики, суті і принципів формування, а також їх реалізації. Автором розглянуто підходи вітчизняних науковців до пояснення суті державної регуляторної політики, а також проаналізовано сфери застосування цієї дефініції. Наголошено на важливості дотримання базових принципів, які визначено у нормативно-правових актах України. Виокремлено різноманітні підходи до формулювання базових принципів державної регуляторної політики. Представлено порівняльний аналіз принципів, що визначені Законом України, і принципів розвинених країн і міжнародних організацій. Запропоновано бачення автора раціональної сукупності принципів, що забезпечить високу ефективність регуляторних процесів (принципи доступності, простоти, доконечності, результативності (економічної ефективності), справедливості, гнучкості, прозорості та простоти регуляторного акта). У висновках наголошено на результатах дослідження та виокремлено напрями покращання державної регуляторної політики.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)21,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кожушко С. П. 
Формування іміджу країни як складник успішної туристичної політики / С. П. Кожушко, Р. М. Ключник // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 27-32. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто особливості формування іміджу країни в контексті створення успішної туристичної політики. Наведено низку дефініцій іміджу та підходів до його інтерпретації. Приділено увагу рівням формування іміджу країни, особливо стереотипам, які на нього впливають. Досліджено основні складники сучасного туристичного іміджу країни. Природно-географічні фактори включають моря, річки, водоспади, гори, пустелі тощо. До культурно-історичних чинників належать музеї, пам'ятники, досягнення науки та техніки, місця історичних подій, залишки стародавніх поселень тощо. Соціально-політичні фактори - це політичний режим, рівень свободи преси, обмеження для громадян та іноземців, наявність чи відсутність політичної опозиції. Соціально-економічні фактори включають структуру зайнятості населення, рівномірність розподілу доходів, злочинність, індекс розвитку людини, освіченість місцевого населення, зокрема володіння мовами. Надзвичайно важливими для іміджу є норми цивільного, адміністративного та кримінального права в країні. Підкреслено, що формування іміджу країни передбачає використання як традиційних, так і нових атракцій. Доведено, що політичні й воєнні фактори часто перешкоджають ознайомленню з історією та культурою. Продемонстровано, що тоталітарні та фундаменталістські режими шкодять культурній спадщині. На прикладах Нідерландів та Великої Британії розкрито роль монархії у створенні привабливого туристичного іміджу. У роботі зроблено спробу умовно виокремити дві парадигми туристичної політики сучасних країн: "відкритості" та "закритості". Вони полягають у максимально необмеженому або, відповідно, частково чи повністю обмеженому доступі до певних об'єктів, міст, регіонів або країни загалом. Це пов'язано з питаннями безпеки, політики, релігії, екології тощо. Розглянуто окремі спроби підвищення ефективності туристичної політики в Україні. Підкреслено, що в умовах пандемії державна політика у сфері туризму має враховувати як необхідність збереження безперервних туристичних потоків, так і вимоги санітарної безпеки.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)424.3-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Король В. М. 
Розвиток централізованого державного внутрішнього аудиту в Україні / В. М. Король // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 33-41. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

В Україні відбувається оновлення нормативно-правового, організаційно-інформаційного та методологічного забезпечення всієї сукупності складників внутрішнього контролю, внутрішнього аудиту та заходів щодо їх гармонізації. Особливої актуальності набуває вирішення цієї проблеми стосовно централізованого державного внутрішнього аудиту, який наразі проводиться Державною аудиторською службою України з метою оцінки ефективності і результативності рішень виконавчої гілки влади. Це передбачає уточнення специфіки об'єктів та визначення перспектив розвитку системи нормативно-правового регулювання провадження відповідної діяльності на державному, регіональному та місцевому рівнях. Досліджено розвиток централізованого внутрішнього аудиту в Україні. Визначено ступінь аналізу обраної тематики роботи вітчизняними науковцями. Розкрито передумови формування централізованого аудиту на теренах нашої держави, а також проаналізовано законодавчі і нормативні акти у зазначеній сфері. Завершальним етапом проведення дослідження є вивчення сучасного стану використання централізованого внутрішнього аудиту, а також з'ясування причин ситуації, що склалася. Досліджено стан реалізації в Україні централізованого внутрішнього аудиту як аудиту адміністративної діяльності, функціонування якого зосереджується на питаннях, що мають ознаки проблем або відхилень у процесі досягнення запланованих цілей, на виявленні причин неефективної діяльності в державному секторі економіки. Запропоновані конкретні заходи спрямовані на вдосконалення централізованого внутрішнього аудиту щодо діяльності органів державного та комунального секторів, бюджетних установ, державних підприємств, вивчення доцільності їх створення та припинення, ефективності процесів управління та досягнення мети їх діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)80 + Х829(4УКР)031

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Мельник К. В. 
Інформаційно-комунікаційне забезпечення розвитку старостинських округів в Україні / К. В. Мельник // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 42-48. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні засади інформаційно-комунікаційного забезпечення розвитку старостинських округів в Україні. Підкреслено, що формування інформаційного суспільства та цифровізації переважно залежить від темпів запровадження інформаційних технологій як в Україні загалом, так і на рівні старостинських округів. Обгрунтовано, що створення передумов для соціально-економічного та інноваційного розвитку, задоволення інформаційних потреб громадян на рівні старостинських округів не може відбуватися окремо від впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено, що до складу інформаційно-комунікаційного забезпечення розвитку старостинських округів входять інформаційні системи, мережі, ресурси та інформаційні технології, що формують умови для забезпечення потреб і реалізації прав громадян та суспільства. Розвинена інформаційно-комунікаційна інфраструктура є одним із найважливіших чинників розвитку держави, за її допомогою провадиться впорядкована взаємодія між державними органами влади та органами місцевого самоврядування, що виникає на основі поєднання інформації в єдиний інформаційний простір. Доведено, що створення ефективного інформаційного простору передбачає активне використання інформаційно-телекомунікаційних систем і мереж інформаційного обміну, широкомасштабну комп'ютеризацію процесів обробки інформації в усіх сферах діяльності, що дуже важливо для розвитку старостинських округів в Україні.Окреслено проблеми інформаційно-комунікаційного забезпечення старостинських округів в Україні та визначено його основні напрями. Серед основних завдань, виконання яких сприятиме якісному інформаційно-комунікаційному забезпеченню старостинських округів, можна виділити: прискорення процесу розробки та впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері публічного управління; підвищення якості електронних послуг; поліпшення організаційної спроможності старостинських округів щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій. Зазначено, що інформаційно-комунікаційне забезпечення розвитку старостинських округів в Україні в умовах цифровізації безпосередньо залежить від нормативно-правового, ресурсно-інфраструктурного та програмно-технологічного забезпечення управлінських процесів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.211 + Х819(4УКР)011 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Пержун В. В. 
Концептуальна модель управлінської культури публічних службовців як чинник змін державного управління у сучасній Україні / В. В. Пержун // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 49-55. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Актуальним і важливим для утвердження міцності Української державності є подальший результативний пошук національної моделі публічного управління, яка базувалася б на гуманно орієнтованій, такій, що опирається на демократичні принципи та застосовує ефективні методи і механізми належного врядування, управлінській культурі публічних службовців та інших представників державного управління. Сам процес формування, становлення й утвердження демократичної управлінської культури як певної концептуальної моделі управління постає як стратегічне завдання життєвості і здатності державного управління до змін і реформ. Основою таких позитивних перетворень має стати публічний службовець, який не тільки вміє працювати, а й хоче працювати за нових обставин, готовий до змін у собі та є вагомою частиною модернізації українського суспільства, складником нового публічного менеджменту. Сьогодні досить актуальними залишаються проблеми управління, зокрема управлінської культури та її ролі і значення у професійній управлінській роботі публічних службовців. Успішно сформована демократична управлінська культура як стратегічна ознака державної управлінської діяльності своїми дієвими можливостями, зокрема компетентністю й управлінським професіоналізмом; вмінням налагодити організаційний складник управлінської роботи; знаннями і виконанням своїх службових обов'язків; контактом і взаєморозумінням у спілкуванні з громадянами, яким надаються адміністративні послуги, створює таку модель, котра безпосередньо стосується і впливає на виконання своїх функцій публічними службовцями. Зазначено, що концептуальна модель управлінської культури українських публічних службовців осмислюється як своєрідне управлінське теоретико-практичне завдання для науковців і практиків. Це завдання характеризує стратегічний підхід до процесів системних змін у галузі державної (публічної) політики та підготовки сучасних державних менеджерів управління. Такі управлінці на часі. Лише державницький погляд, політична воля й успішні соціально-економічні зміни призведуть до оптимізації публічного управління, в якому належне місце посяде сформована демократична управлінська культура публічного службовця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1:Ю7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Ярошенко М. С. 
Нормативно-правове забезпечення реалізації сервісно орієнтованої екологічної політики в Україні / М. С. Ярошенко // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 56-62. - Бібліогр.: 40 назв. - укp.

Здійснено аналіз нормативно-правового забезпечення реалізації сервісно орієнтованої екологічної політики в Україні. З'ясовано, що цілі, напрями та сервісна орієнтованість державної екологічної політики в Україні визначені стратегічними документами (Конституцією України, кодексами, указами Президента, законами, концепціями, стратегіями та планами з їх реалізації тощо) з метою створення сприятливого середовища для розвитку галузі й еколого-збалансованого природокористування. Звернено увагу, що за основними напрямами діяльності Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України виокремлюють понад 15 стратегічних документів, що в комплексі з іншими нормативно-правовими актами надають змогу удосконалити національне екологічне законодавство за допомогою запровадження в екологічній сфері загальноєвропейських цінностей і принципів: "забруднювач платить", екологічної відповідальності, раціонального природокористування, відповідності державної екологічної політики сучасним запитам суспільства і зобов'язанням України перед європейськими партнерами. На сучасному етапі розвитку нормативно-правове регулювання екологічної сфери відбувається в умовах апроксимації (адаптації) національного екологічного законодавства до європейського в частині управління відходами, якістю питної води та атмосферного повітря. Під час аналізу також виявлено, що поняття "інформація про стан навколишнього природного середовища", "інформація про стан довкілля", незважаючи на деяке звуження їх змісту у вітчизняному законодавстві, синонімічні поняттю "екологічна інформація", що використовується в міжнародному співтоваристві. З метою уникнення різного тлумачення цих термінів автором запропоновано закріпити термін "екологічна інформація" в законодавстві України, відповідно до норм Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості у процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля, а також відповідно до інших міжнародних нормативно-правових актів. У межах дослідження забезпечення вільного доступу до екологічної інформації розглянуто як один із обов'язкових елементів формування сервісно орієнтованої державної екологічної політики в Україні. Гарантом цих процесів визначено органи публічної влади, що працюють у сфері екології та потребують розвиненої інформаційно-комунікаційної інфраструктури для прискорення процесів цифровізації в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)280-18 + Х859(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бєліх І. В. 
Досвід публічно-приватного партнерства на прикладі інженерного захисту від підтоплення захисних споруд цивільного захисту та території Вільнянської територіальної громади Запорізької області / І. В. Бєліх // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 63-70. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Мета роботи - опис наявного досвіду публічно-приватного партнерства під час організації проведення робіт із інженерного захисту від підтоплення і затоплення північно-західної частини міста Вільнянськ Запорізької обл. в аспекті експлуатаційного утримання захисних споруд цивільного захисту на зазначеній території. У дослідженні наведено цитати з Конституції України, де зазначено, що кожна людина має невід'ємне право на життя і ніхто не може бути свавільно позбавлений його. Доведено те, що обов'язок держави - захищати життя людини, що кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань. Також наведено цитату з Кодексу цивільного захисту України про те, що цивільний захист - це функція держави. Як приклад розглянуто надзвичайну ситуацію, спричинену обстрілами території населених пунктів Донецької та Луганської обл. сучасними звичайними засобами ураження, починаючи з 2014 р. Акцентовано увагу на нагальній потребі захисту неевакуйованого мирного населення в кризових районах від вибухів боєприпасів, використовуючи для цього пристосовані укриття подвійного призначення 2 звичайні приватні підвали. Однак переховування людей у таких спорудах іноді може бути неможливим, короткочасним і небезпечним через підтоплення та пошкодження підвалів грунтовими водами. Проблема підтоплення й затоплення територій населених пунктів має також негативний вплив і з побутово-господарської точки зору. Адже, окрім небезпеки і можливості описаного вище руйнування конструкцій, грунтові води заважають комфортному проживанню та перешкоджають веденню господарства і за відсутності чинників надзвичайної ситуації. Отже, таким спорудам і територіям, де вони розміщені, також потрібно приділяти достатню увагу та проводити їх інженерний захист. У роботі розкрито особистий досвід автора: описано його дії й оприлюднено листування з органами публічної влади. На думку автора, такі його дії разом із зусиллями інших зацікавлених осіб ініціювали публічно-приватне партнерство на різних рівнях публічної влади та зрушили з місця вирішення проблеми підтоплення й затоплення північно-західної частини м. Вільнянськ Запорізької обл. Водночас до інженерного захисту потрапили і наявні в тій місцевості захисні споруди цивільного захисту різної класифікації. Зазначені роботи розпочато у плановому порядку, наразі вони тривають завдяки публічно-приватному партнерству. Однак викладений механізм публічно-приватного партнерства недосконалий: організаційні заходи проводяться повільно, що разом з іншими недоліками негативно впливає на кінцевий результат. Такий механізм потребує більшої уваги керівництва, детального аналізу недоліків і доопрацювання у процесі його реалізації та є цілком життєздатним за наявності ефективного менеджменту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)204 + Н777.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Надежденко А. О. 
Розвиток інституту старост у системі публічного адміністрування (муніципально-правовий аспект) / А. О. Надежденко, Ю. В. Камардіна // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 71-76. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Досліджено роль інституту старост у функціонуванні системи місцевого самоврядування в сучасній Україні; висвітлено сучасний стан та особливості побудови системи публічного адміністрування на місцях. Доведено, що процес ефективного управління на місцевому рівні потребує пошуку нових форм створення оптимальної конфігурації організаційної основи громад і вдосконалення механізмів та інструментів формування нової системи комунікації місцевої влади і мешканців громади. Визначено, що основною метою муніципальної реформи в Україні є створення правових, матеріальних, фінансових, організаційних, інформаційних та інших умов для забезпечення спроможності місцевих громад та надання місцевим органам влади реальних можливостей із формування дієвої системи публічного управління та адміністрування на місцях за допомогою введення нової самоврядної конструкції - інституту старост. У межах дослідження законодавчого поля інституту старост в Україні доведено, що ця нова конструкція неодноразово зазнавала суттєвих змін, що актуалізує питання деталізації муніципально-правового статусу старости за сучасних умов державотворення та правотворення в Україні. Здійснено порівняльно-правовий аналіз муніципально-правового статусу старости в системі публічного адміністрування; виокремлено його основні елементи, що впливають на функціонал старости. Порівняно особливості правового регулювання інституту старост відповідно до чинного законодавства. Акцентовано увагу на зміні структурних елементів правового статусу старости, які визначають правомочність, особливості процедури затвердження на посаду, механізм реалізації повноважень та гарантії діяльності старости у відповідному старостинському округу. Аргументовано, що позиція старости визнається найважливішим інститутом суспільного життя старостинського округу, що поєднує в собі функції представника як місцевої влади, так і населення. Доведено, що законодавчого регламентування потребує зміна правового статусу старости й обов'язковість встановлення меж його діяльності в інтересах жителів відповідного старостинського округу у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Shershnova O. V. 
Educational component in SDGs implementation in Ukraine: regional aspect = Освітній компонент у впровадженні ЦСР в Україні: регіональний аспект / O. V. Shershnova, V. D. Bondar, K. I. Yakunina // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 77-83. - Бібліогр.: 21 назв. - англ.

Досліджено освітній компонент у впровадженні Цілей сталого розвитку в Україні на прикладі Рівненської обл. Мета дослідження - проаналізувати виконання Цілей сталого розвитку (в контексті освіти) на регіональному рівні в Україні, головні освітні тенденції в країні, рівень реалізації громадянських прав і цінностей у ній. Освітній компонент сталого розвитку суспільства безпосередньо пов'язаний із економічними, соціальними, політичними його складниками. Механізми, за допомогою яких освітній компонент впроваджується в конкретній країні, надаютть змогу простежити загальний рівень освіти у ній та ті проблеми, з якими пов'язана реалізація Цілей сталого розвитку. Відповідно до проведеного порівняльного та контекстуального аналізу Стратегій розвитку Рівненської обл. за 2011, 2015, 2020 рр., звітів і планів реалізації Стратегії, зіставивши досягнуті цілі на регіональному рівні та в Україні за допомогою індикаторів, автори дійшли висновку, що механізмами виконання Цілей сталого розвитку 4 є: співпраця держустанов з освітніми установами, громадськими організаціями, підприємництвом; дотримання принципу співучасті і спільної участі; залучення коштів міжнародних фінансових донорів, грантова діяльність; проведення просвітньої, інформаційної й освітньої кампанії в суспільстві. Заклади вищої освіти стали платформою для накопичення ідей, людських ресурсів і трансляторами ідей сталого розвитку в соціумі. До того ж, місцева влада акцентує увагу на важливості освітнього компонента Цілей сталого розвитку як механізму для реалізації планових оперативних цілей. Водночас ініціативи, розпочаті в контексті СРС 4, залишаються більшою мірою проголошеними, а не повністю реалізованими. Отже, освітній компонент у впровадженні Цілей сталого розвитку на регіональному рівні в Україні лише проходить становлення та є не досить визначеним як у діяльності закладів освіти, так і в системі державного управління сталим регіональним розвитком. Такий стан характерний для держав, що перебувають на етапі перехідної економіки та визначаються як країни, де освіта найбільше підтримується державою з частковим урахуванням світових тенденцій і повільним реагуванням системи управління на флуктацію і невизначеність зовнішніх обставин.


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4РІВ)60-94 + У9(4УКР-4РІВ)497.40-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Луньов О. Ю. 
Методика моніторингу оперативної обстановки за допомогою безпілотних літальних апаратів під час масових заходів / О. Ю. Луньов, Д. В. Бездольний // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 84-89. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Масові заходи - це суспільно-політичні, культурно-просвітницькі, спортивні та інші заходи, такі як збори, мітинги, молодіжні фестивалі, концерти популярних виконавців, міжнародні змагання з різних видів спорту, релігійні ходи тощо. Одним із основних напрямів управління у сфері охорони громадського порядку під час масових заходів є одержання своєчасної інформації про оперативну обстановку в районі щодо проведення зазначених заходів. Із цією метою може організовуватися моніторинг оперативної обстановки з використанням безпілотних літальних апаратів. Однак постійна невизначеність певних факторів, таких як: кількість точок моніторингу, запас ходу різних безпілотних літальних апаратів мультироторного типу, висота споруд у районі проведення масових заходів тощо, заважає швидкому прийняттю рішення про застосування безпілотних літальних апаратів із метою здійснення моніторингу оперативної обстановки. Невірне застосування безпілотних літальних апаратів може призвести до несвоєчасності одержання інформації, а отже, і до невірного управління у сфері охорони громадського порядку під час проведення масових заходів. Для цього розроблено методику моніторингу оперативної обстановки за допомогою безпілотних літальних апаратів під час масових заходів. Ця методика враховує особливості організації моніторингу оперативної обстановки з використанням безпілотних літальних апаратів і надає змогу, залежно від кількості точок моніторингу, визначити необхідну кількість безпілотних літальних апаратів мультироторного типу з урахуванням фактору їх зіткнення. Також визначена методика надає змогу оцінити ймовірність своєчасності одержання інформації і показник оперативності. Така методика допоможе органам управління у прийнятті рішення про застосування безпілотних літальних апаратів мультироторного типу під час здійснення моніторингу оперативної обстановки в районі проведення масових заходів і надасть змогу в подальшому своєчасно одержувати необхідну інформацію та приймати рішення про забезпечення охорони громадського порядку у визначеному районі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.113

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Щербина С. С. 
Механізм державного управління соціальними закладами: недоліки та перспективи / С. С. Щербина // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 2. - С. 90-94. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Визначено, що в сучасному українському суспільстві існує певна проблематика соціальної нерівності серед населення, підвищення безробіття, поступове зниження рівня життя та соціальне розшарування суспільства тощо. Саме ці чинники, з огляду на агресію Російської Федерації (переселення населення з територій, не підконтрольних Україні) та анексію Криму, зумовлюють певне підвищення напруги серед населення. Все це створює підгрунтя для модернізації роботи соціальних закладів. Досліджено термінологічний базис понять "соціальний заклад" та "соціальні послуги". Соціальний заклад - це систематизоване, свідоме об'єднання дій людей для досягнення певних цілей. Соціальні послуги - це діяльність уповноважених органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, яка пов'язана з делегуванням ними суб'єктам, що надають соціальні послуги, права надавати такі послуги на основі проведення конкурсу й укладання соціальних контрактів та формування ринку соціальних послуг. Виокремлено систему соціального управління будь-якого державного закладу, що базується на таких факторах, як: методи управління, методи впливу на соціальні процеси та організаційна структура. Розкрито основні недоліки роботи наявної системи соціальних закладів, до них, зокрема, належать: доволі обмежене фінансування напряму соціальної роботи з безпритульними; монополізація державою надання соціальних послуг; нівелювання залученням громадських, благодійних і релігійних організацій; відсутність інформаційної бази громадян, які одержують та можуть одержати соціальні послуги, тощо. Виокремлено перспективи модернізації роботи соціальних закладів із надання послуг населенню. Серед найактуальніших можна відзначити: налаштування нової системи надання соціальних послуг населенню через поліпшення ринку соціальних послуг; запровадження стандартів якісних соціальних послуг; розробку механізмів державного регулювання системи соціальних послуг на засадах децентралізації державного управління, тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: С441 + Х819(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Геворкян А. Ю. 
Порівняльна інтегральна оцінка рівня діджиталізації суспільства в Україні та країнах світу / А. Ю. Геворкян // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 4-11. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність інтегральної оцінки розвитку інформаційно-комунікаційних технологій і діджиталізації суспільства як пріоритетного компонента при розробці стратегії інформаційної безпеки України. Мета роботи - узагальнення й аналіз сучасних методологічних підходів до інтегральної оцінки розвитку ІКТ та діджиталізації суспільства. Надано характеристику дев'яти найбільш показових інтегральних індексів, які відображають рівень розвитку цифрової трансформації: індексу розвитку інформаційно-комунікаційних технологій IDI; індексу інклюзивного Інтернету 3i; індексу розвитку електронного уряду EGDI; індексу мережевої готовності країн до мережевого суспільства NRI; глобального індексу мережевої взаємодії GCI; індексу цифровий еволюції DEI; індексу світової цифрової конкурентоспроможності WDCI; індексу розвитку сфери відкритих даних ODMI; міжнародного індексу цифрової економіки й суспільства I-DESI. За результатами розрахунку глобальних індексів визначено місце в рейтингу України та сусідніх із нею країн. Відставання України від країн ЄС за рівнем цифровізації є серйозним викликом для інформаційної безпеки держави. Відзначено, що методологія формування більшості міжнародних інтегральних індексів викликає сумнів в адекватності результатів через залучення великого числа показників, зміни набору показників або методики розрахунку індексів, ігнорування методів багатовимірного статистичного аналізу, що провокує зростання похибки. Зроблено висновок про необхідність суттєво змінити методологічні підходи до складу, оперативності збору й обробки інформації, необхідної для здійснення інтегральної оцінки, з використанням відомих міжнародних індексів, що охоплюють основні напрями діджиталізації державного управління, підприємницької та громадської діяльності. Рекомендовано при розробці національних інтегральних індексів для оцінки тенденцій розвитку інформаційного суспільства на рівні регіонів України орієнтуватися на показники, які використовуються в міжнародних індексах, але з урахуванням національних особливостей розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55 + У532.0-55 + У010.242.4 в61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кабанов В. І. 
Публічне управління середньою освітою: досвід Китаю та США / В. І. Кабанов // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 12-17. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Мета роботи - критичний оглядовий аналіз і виявлення особливостей моделей публічного управління середньою освітою в економічно розвинутих державах світу - Китаї та США. Актуальність вибору Китаю та США для аналізу наявного досвіду управління середньою освітою зумовлена різними умовами й підходами до публічного адміністрування соціальної сфери в цілому, а також - схожим високим рівнем організації та функціонування середньої освіти, що має прояв у рейтингових показниках підготовки школярів. Уперше введено у вітчизняний науковий обіг і проаналізовано праці закордонних дослідників, присвячені питанням публічного управління середньою освітою в Китаї (М. А. Гульової, Ці Мінянь, Чень Чжаомін, Лі Сюй, В. А. Штурби й С. С. Васильєва) і США (Н. Г. Типенко, Д. Б. Джон-стоуна, Г. Гранта). Досліджено чинне законодавство, що регулює галузь середньої освіти в Китаї та США: Закон КНР "Про обов'язкове навчання" (1986), Довгострокову програму КНР з реформ і розвитку освіти на 2010 - 2020 рр. (2002), план "Модернізація сільських початкових і середніх шкіл у центральних і західних регіонах країни", проєкт "Сучасне дистанційне навчання в сільських початкових і молодших класах середньої школи", Закон США "Про початкову та середню освіту" (1965) (ESEA), Закон США "Про шкільну реформу" (2001), програму "Освітні центри місцевих громад XXI століття". У результаті дослідження продемонстровано різні підходи до державного регулювання середньою освітою в Китаї та США, наголошено на необхідності дебюрократизації, децентралізації та підвищення ефективності чинних механізмів організаційного та правового регулювання середньою освітою в обох країнах. На підставі проведеного дослідження автором наголошено на можливості досягнення суттэвих успіхів у публічному управлінні середньою освітою виключно в поєднанні централізованого й децентралізованого підходів, державного патронажу та публічно-приватного партнерства й залучення незалежних експертів і науковців до розробки та впровадження освітянських реформ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Kiforenko O. V. 
Public administration for goods exports of Ukraine: case study - Cherkasy oblast = Публічне управління експортом товарів з України: кейс-стаді - Черкаська область / O. V. Kiforenko // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 18-23. - Бібліогр.: 9 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ЧЕК)830.1-803.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
17.

Островий О. В. 
Аналіз рівня цифровізації України в контексті формування державної політики цифрового розвитку / О. В. Островий // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 24-29. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Зазначено, що розвиток інформаційно-комунікаційних технологій значно змінив наявні управлінські підходи й моделі, а процеси цифровізації є джерелом розвитку країн світу. Автором акцентовано увагу на тому, що процеси цифровізації здійснюються на основі відповідної державної політики з урахуванням загальносвітових тенденцій і прогресивних практик. Однак її формування має відбуватися з урахуванням рівня розвитку технологій, інфраструктури, цифрової культури суспільства. Відзначено, що одним із важливих індикаторів цифрових трансформацій у країні є позиції у відповідних глобальних індексах і рейтингах, які надають змогу порівняти власний рівень стосовно інших держав у глобалізованому світі, виявити проблеми та сформувати пріоритетні напрями державної політики. З огляду на те, що цифрові трансформації пов'язані з розвитком мережі Інтернет і забезпеченням доступу до неї, досліджено динаміку частки користувачів у країні. На основі глобальних індексів, які відображають напрацювання та досягнення країн у сфері цифровізації, проаналізовано позиції України за рівнем розвитку цифрової економіки в порівнянні з іншими державами. Ураховуючи особливості розрахунку рейтингових показників, у дослідженні обрано такі індикатори: Глобальний інноваційний індекс, індекс Глобальної конкурентоспроможності, індекс мережевої готовності, індекс цифрової конкурентоспроможності, індекс розвитку електронного уряду. За результатами аналізу виокремлено проблеми, які перешкоджають цифровим трансформаціям у країні та пов'язані з недосконалістю законодавчої бази; розвитком відповідної інфраструктури; недостатньою інвестиційною активністю у сфері цифровізації; низьким рівнем державної підтримки і стимулювання цифрового розвитку тощо. Автором сформовано стратегічні пріоритети державної політики цифрового розвитку, спрямовані на їх вирішення.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-551.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Богомолова К. С. 
Детермінанти формування мотиваційно орієнтованої системи управління персоналом публічної сфери в стратегічному періоді / К. С. Богомолова, О. В. Дудник, М. М. Майборода // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 30-36. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Здійснено обгрунтування потреби вдосконалення управління персоналом як у публічній сфері, так і в інших організаціях різних форм власності, що спричинено високим рівнем безробіття і недостатнім обсягом кваліфікованого кадрового резерву. Наголошено на важливості питання для HR менеджменту в органах публічної влади зміни технології та стимулюванні в управлінні персоналом у сучасних умовах використання технологій штучного інтелекту. На основі доступної статистичної інформації проведено аналіз забезпеченості персоналом за категоріями в державній службі України, кількості населення, що припадає на одного держслужбовця, і досліджено тенденції зміни місця України у світових рейтингах. Акцентовано увагу на кадровому потенціалі як головному складнику ефективності управління HR менеджментом у публічній сфері на сучасному етапі розвитку України, який відіграє головну роль у визначенні та вирішенні головних поточних і стратегічних завдань і цілей щодо проблем і перспектив розвитку всього суспільства. Визначено ключові питання, що варто вирішити при створенні моделі державної служби європейського зразка, і систематизовано основні тенденції в розвитку HR менеджменту в публічній сфері з детальним аналізом характеру їх впливу на розробку стратегій розвитку й управління персоналом в органах публічної влади, ураховуючи єдність HR менеджменту в органах публічної влади, сферу впливу та функціонування, дієвість системи винагород і їх різновид, цінність досвіду й механізм забезпечення кар'єрного розвитку працівників, поєднання досвіду старшого покоління з енергійністю молодшого, соціальний вплив, управління ефективністю персоналу, роль сучасної діджиталізації в публічній сфері управління, розширення засобів організації комунікаційних зв'язків та аналіз на основі використання персональних даних. За результатами роботи встановлено, що стратегічне управління в цьому напрямі має базуватися на активній мотиваційній політиці, спрямованій на ефективну організацію командної роботи держаних службовців, яка буде здатна забезпечити формування дієвої системи управління персоналом з урахуванням знань, умінь, навичок, особистісних якостей державних службовців; зазначених тенденціях розвитку й участі в розробці освітніх програм підготовки майбутніх фахівців.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.1-640-21 + Х819(4УКР)012

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Віхтюк А. В. 
Поняття й сутність інформаційного співробітництва в інтегрованому управлінні кордонами / А. В. Віхтюк // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 37-41. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Інтегроване управління кордонами як комплексний механізм державного управління у сфері прикордонної безпеки впроваджується в Україні на європейських засадах із 2010 р. Потреби, що зростають в інформаційних ресурсах, змушують суб'єкти інтегрованого управління кордонами вдаватися до організації та забезпечення ефективного процесу інформаційної взаємодії на національному й міжнародному рівнях. Сфера прикордонної безпеки держави є надзвичайно динамічною. Вона потребує постійного вдосконалення діяльності суб'єктів інтегрованого управління кордонами, що можливе тільки за умови належної організації системи інформаційного співробітництва. Дослідження актуальних проблем теорії та практики у сфері інформаційних відносин між компетентними суб'єктами державного управління, діяльність яких спрямована на досягнення цілей державної політики щодо забезпечення національних інтересів на державному кордоні, потребують комплексного підходу особливо в контексті виконання задекларованих у державних документах відповідних стратегічних цілей. Насамперед така робота потребує визначення самого поняття й суті процесу інформаційного співробітництва в інтегрованому управлінні кордонами. Але поки що ці питання й досі залишаються нерозкритими, що й зумовило необхідність проведення дослідження. У роботі наведено авторські визначення поняття й суті інформаційного співробітництва в інтегрованому управлінні кордонами. Зазначено, що необхідність модернізації наявних механізмів інформаційної взаємодії суб'єктів державного управління у сфері прикордонної безпеки пов'язана із сучасними соціально-політичними й економічними реаліями в Україні, а також із надмірною перевантаженістю державного апарату, що призводить до дублювання функцій державного управління й ускладнює міжвідомчу взаємодію та міжнародне співробітництво. Такий стан справ особливо негативно впливає на досягнення цілей державної політики у сфері прикордонної безпеки, визначених стратегічними документами. Перспективами подальших досліджень у цьому напрямі можна вважати розроблення науково-практичних підходів до автоматизації процесів інформаційного співробітництва в інтегрованому управлінні кордонами на основі використання сучасних організаційно-правових підходів і програмно-технологічного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4УКР),30 + Х819(4УКР)112.038.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Іноземцева О. Б. 
Підготовка кадрів у сфері цивільного захисту: аудиторський аспект / О. Б. Іноземцева, О. Б. Ружанський // Держава та регіони. Сер. Публ. упр. і адміністрування. - 2021. - № 3. - С. 42-47. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито особливості підготовки кадрів у сфері цивільного захисту в контексті аудиторського дослідження. Узагальнено інформаційні джерела при проведенні аудиту системи підготовки кадрів Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Визначено основні завдання закладів освіти Державної служби України з надзвичайних ситуацій у контексті кадрової політики. На підставі проведених опитувань виявлено певні проблеми в підготовці кадрів у сфері цивільного захисту й запропоновано шляхи їх вирішення. Поряд із першочерговими завданнями щодо зміцнення національної безпеки, подолання економічної та екологічної кризи, реформування державного управління забезпечення прав і свобод людини залишається головним обов'язком держави, має визначати зміст і спрямованість діяльності держави в усіх її зусиллях. У таких умовах зростає актуальність і важливість розвитку служби цивільного захисту як функції держави, спрямованої на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання їм, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час і в особливий період. Забезпечення права на освіту людини є одним зі стратегічних напрямів реалізації Національної стратегії у сфері прав людини, що зумовлено необхідністю вдосконалення діяльності держави щодо утвердження й забезпечення прав і свобод людини, створення дієвих механізмів їх реалізації та захисту, розв'язання системних проблем у зазначеній сфері. Якісна освіта має своїм наслідком підготовку висококваліфікованих кадрів, зокрема, у сфері цивільного захисту. Елементом національної безпеки є безпека протипожежна й безпека перед наслідками інших місцевих загроз. Державна служба України з надзвичайних ситуацій є одним із об'єктів цієї системи, що реалізує завдання в загальній системі безпеки держави й публічного порядку. Запорукою ефективного функціонування системи національної безпеки опосередковано є відповідна підготовка кадрів служби цивільного захисту. Саме тому у зв'язку з вищезазначеним сьогодні дослідження підготовки кадрів для системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій є актуальним і необхідним.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц9 + Х819(4УКР)120.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Держав.упр Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського