Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.451.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Немцова В. С. 
Визуальные парадоксы: группа "буриме" / В. С. Немцова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 2. - С. 134-147. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Розкрито історію виникнення та творчі принципи групи "Слобожанське буриме", життєздатного й плідного союзу харківських архітекторів, дизайнерів і живописців. Висвітлено індивідуально яскраві форми "екологічного", "поліфонічного" та "духовного" живопису провідних майстрів групи, які у своєму прагненні до універсальних соціокультурних і естетичних розробок приходять до такого оригінального синтезу живопису й дизайну, як "painting design".

Раскрыта история возникновения и творческие принципы группы "Слобожанское буриме", жизнеспособного и плодотворного союза харьковских архитекторов, дизайнеров и живописцев. Освящены индивидуально яркие формы "экологической", "полифонической"и "духовной" живописи ведущих мастеров группы, которые в своем стремлении к универсальным социокультурным и эстетическим разработкам приходят к такому оригинальному синтезу живописи и дизайна, как "painting design".

Article opens a history of occurrence and creative principles of group "Slobozhanskoe a bouts-rimes", the viable and fruitful union of the Kharkov architects, designers and painters. Individually bright forms of "ecological", "polyphonic" and "spiritual" painting of leading masters of group which in the aspiration to universal cosio-cultural and to aesthetic development come to such original synthesis of painting and design as " painting design " are consecrated.


Ключ. слова: "экологическая", "полифоническая" и "духовная" живопись, синтез живописи и дизайна, формотворчество, визуальные парадоксы
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ128.05 + Щ103(4УКР-2ХАР)6-29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мархайчук Н. В. 
Онтологічно-естетичні особливості вітчизняного нефігуративного живопису 90-х років ХХ століття (на прикладі ненаративного живопису) / Н. В. Мархайчук // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 5. - С. 59-72. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Висвітлено метафізичну проблематику абстрактного живопису радянських часів. Наголошено на необхідності дослідження процесу нефігуративної творчості, зокрема онтологічно-естетичних особливостей.

Метафизическая проблематика абстрактной живописи в советское время, по известным причинам, не могла быть предметом научных исследований. Сегодня сложные современные художественные процессы диктуют новые правила. Для более точного понимания процесса нефигуративного творчества изучение его онтологично-эстетических особенностей является необходимой задачей.

The metaphysical problematics of abstract painting in the Soviet time, on the known causes, could not be a subject of scientific examinations. Today composite modern art processes dictate new rules. For more precise comprehension of process of unimaging creativity the study of its ontological aesthetic singularities is an indispensable problem.


Ключ. слова: нефігуративний живопис, ненаративність, духовність, онтологічна рефлексія, маніфестарна естетика, метафізична проблематика творчості, міфореальність, "відкриті системи"
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)63-239 + Ю812.451.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Цао Гуанюй 
До проблеми формування й канонізації естетичних норм китайського тушевого живопису / Цао Гуанюй // Сходознавство. - 2008. - № 41/42. - С. 168-181. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ154.573(5КИТ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69560 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Мороз Я. С. 
Естетика українського іконопису XIV - XV ст. : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Я. С. Мороз; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2005. - 22 c. - укp.

Досліджено естетичний аспект українського іконопису XIV - XV ст. Проаналізовано естетичні категорії прекрасного та піднесеного, хронотопу, образу, символу, канону, світла, літургійної естетики, які становили світоглядно-естетичні засади ікони. З використанням цих категорій розглянуто стилістику палеологівського ренесансу та його української транскрипції, висвітленої на прикладі пам'яток українського іконопису XIV - XV ст. Зазначено, що українська ікона відображала духовні пошуки середньовіччя, у ній втілювалися актуальні ідеї палеологівської доби, її філософсько-естетичні концепції. Виявлено вплив духовно-естетичних пошуків на формування іконографічних принципів іконопису, зокрема ранньопалеологівської естетики та естетики ісихазму. На підставі аналізу творів українського середньовічного мистецтва визначено взаємозв'язок між естетичними концепціями та іконографічними системами, формотвірні філософсько-естетичні концепції та особливості середньовічного світогляду, а також стилістичні відмінності між українським і візантійським іконописним мистецтвом періоду XIV - XV ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ146.563(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338314 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Рибалко С. Б. 
Культурно-естетичні універсалії класичної Японії та їх відбиття в образотворчому мистецтві доби Токугава (живопис, графіка) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / С. Б. Рибалко; Харк. держ. Акад. культури. - Х., 2001. - 20 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(5Япо)4 + Ю812.451.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Рудик Г. Б. 
Культурологічно-естетичні параметри українського нефігуративного живопису (90-ті роки ХХ століття) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 17.00.01 / Г. Б. Рудик; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Розглянуто нефігуративний живопис України 1990-х рр. у контексті естетико-культурної традиції абстракціонізму та філософсько-теоретичного дискурсу сучасного мистецтва. Досліджено світоглядно-естетичні програми п'ятнадцяти художників-нефігуративістів. Визначено ключові культорологічні та естетичні параметри українського нефігуративу 1990-х рр. у світлі системного уявлення про теоретичну традицію абстракціонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ143 (4Укр)64-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Матицин О. І. 
Художньо-естетичні особливості українського іконопису XV - XVІ століть : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / О. І. Матицин; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2013. - 19 c. - укp.

Досліджено феномен української ікони періоду XV - XVI ст. в контексті духовно-естетичних та художньо-естетичних концепцій поданої епохи. Вперше доведено, що художніми та богословсько-естетичними витоками українського іконопису XV - XVI ст. стали духовна та художня спадщина іконопису Київської Русі, богословсько-естетичні ідеї візантійського ісихазму, художні засади православного іконопису Балканських країн та ренесансні традиції релігійного мистецтва Західної Європи. Розглянуто взаємозв'язок давньоруського, а, згодом, і українського іконопису з давньоруською житійною літературою та з апокрифічними Євангеліями і літературою богумілів. Визначено, що під впливом європейської ренесансної літератури та праць представників тогочасної української філософської думки в українському іконописі XV - XVI ст. з'являються чітко виражені ренесансні мотиви. Доведено, що історичний взаємозв'язок України з країнами християнського світу, зокрема, Візантії та Балкан, надає поштовх не тільки для стилістичних, а й для богословсько-естетичних пошуків. Вперше визначено вплив української іконописної традиції на формування та розвиток естетики сакрального простору в духовній культурі України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)4-4 + Ю812.451.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА396512 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Узікова О. В. 
Творчість М. К. Чюрльоніса як мистецько-філософський феномен : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства (д-ра філософії) : 26.00.01 / О. В. Узікова; Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ, 2018. - 16 c. - укp.

Досліджено особливості художньої творчості Микалоюса Константінаса Чюрльоніса (1875-1911) - унікального представника литовської та європейської культури кінця XIX - початку XX ст. Висвітлено феномен художньої творчості митця, втілений через притаманну йому образну полісемантичність та світоглядну багатовекторність. З'ясовано різні аспекти творчого феномену М. Чюрльоніса, розглянутих в їхній синтетичній взаємопов'язаності. Проаналізовано музичну, живописну та літературну творчість митця. Висвітлено особливості філософського світогляду, образно-асоціативного сприйняття та духовної сфери музичної творчості композитора. Охарактеризовано один з оригінальних мистецько-філософських напрямів розвитку європейської культури кінця XIX - початку XX ст. - космізм як концептуальне втілення художнього світобачення М. Чюрльоніса. У контексті висвітлення теургічного аспекту мистецького світосприйняття композитора досліджено асоціативно-образні та смислові паралелі музично-філософської творчості М. Чюрльоніса та О. Скрябіна як прояв зв'язку митців із законами Всесвіту. Проаналізовано прояви музичної, живописної та літературної сонатності М. Чюрльоніса як комплексного музично-художнього явища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА432257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Goncharova O. M. 
Anthropology of visual self-objectification of the painter (based on works by Artemisia Gentileschi) = Антропологія візуальної самооб'єктивації художника (на матеріалі творів Артемізії Джентілескі) / O. M. Goncharova // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 17. - С. 144-155. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Мета роботи - на базі антропоцентричного підходу до аналізу візуальних самопрезентацій Артемізії Джентілескі у творах живопису представити художню творчість як самооб'єктивації мисткині, що, породжуючи нову культурну реальність, виступають водночас засобами пізнання сутності людини. Використано принципи та методи філософсько-антропологічного дослідження у поєднанні з хронологічним, іконографічним та образно-стилістичним методами. З поміж філософсько-антропологічних використано принцип антропологічної редукції, керуючись яким проаналізовано творчість Артемізії Джентілескі як її самооб'єктивація, принцип екстраполяції окремого факту життя художниці та антропологічної інтерпретації еволюції творчості, коли крізь низку хронологічно послідовних творів як образних об'єктивацій, здійснюється спроба пізнання їхнього творця. Іконографічні та образно-стилістичні методи (прийоми композиції, сюжети, колористичні характеристики) - при аналізі художнього відеоряду: автопортретів, алегорій і сюжетних картин. Аналітичну роботу здійснено поетапно як перехід від іконографічної інтерпретації картини з поступовою елімінацією художньостильових характеристик як позаантропологічних культурних констант із подальшою антропологічною редукцією культурного образу. Наукова новизна полягає в авторській методиці аналізу творів візуального (образотворчого) мистецтва з точки зору антропоцентричного підходу, а також у розгляді художньої творчості Артемізії Джентілескі як її самооб'єктивацій як таких, що, породжуючи нову культурну реальність, виступають водночас засобами пізнання сутності людини. Творчість Артемізії Джентілескі в діахронічному розгортанні можна розглядати як самооб'єктивацію художниці, в якій простежується еволюція самовиявлення від особистості з традиційним самосприйняттям за соціальними гендерними стереотипами (1610 р.) до феномену особистого життя, який визначатиме подальшу еволюцію її самоідентифікування (згвалтування 1611 р.) і викорінення почуття сорому через віртуальну помсту (самовиявлення в циклі Юдиф), каяття (цикл Марії Магдалини), провини (цикл Лукреції) та формування складової ідентичності художниці як звільнення від соціальних гендерних забобонів і стереотипів щодо соціально приписаних жінці ролей і стандартів поведінки (цикл Сусанни).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського