Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.131-3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Барбараш А. Н. 
Волновые процессы в живом: основы стереогенетики и физиологии мышления / А. Н. Барбараш. - О. : ОМ: Полис, 1998. - 350 c. - Библиогр.: с. 287-299 - рус.

Викладено основи теоретичної біології, принципи функціонування генетичного апарату еукариотів та механізму мислення. Розглянуто механізм формування структури організму, наведено уявлення про гетерохвильову оптику, згідно із законами якої оболонка клітинного ядра, використовуючи електрострикцію, перетворює енергію хвиль хімічних реакцій протоплазми на акустичні хвилі, які вибірково розпушують хроматин. На підставі цього пояснено багато фактів біології, наприклад, трисомії, канцерогенез, гетерозіс, феномен ірідодіагностики, запропоновано метод регенерації втрачених кінцівок у ссавців тощо. Розширено гіпотезу про голографічну природу мислення. Наведено уявлення про інформаційні масиви (образи), що модулюють фронт відокремленої хвилі щільності імпульсації ансамблю нейронів, про існування в мозку людини більш, ніж ста нейрокореляторів, які визначають кореляцію між інформаційними масивами за допомогою перетворень Фур'є в ядрах мозку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*443.3,021 + Е70*739.177.54 в2|Ю9,021 + Ю935.131-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Чуносов М. А. 
Матричное кодирование мнемических процессов при психологическом моделировании деятельности человека в экстремальных ситуациях / М. А. Чуносов // Право і безпека. - 2003. - 2, № 1. - С. 176-181. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Показано можливість застосування матричної форми запису мнемічних процесів під час розробки моделі діяльності людини в екстремальних ситуаціях.

Показана возможность применения матричной формы записи мнемических процессов при составлении модели деятельности человека в экстремальных ситуациях.

The feasibility of a matrix form of a record of mnemic process is rotund at model building of activity of the man in extreme situations.


Ключ. слова: мнемический процесс, психологическое моделирование, экстремальные ситуации
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39 + Ю936.1-69с36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Самойлов О. Є. 
Основи логіко-психологічної теорії мисленнєвого прогнозування : Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.01 / О. Є. Самойлов; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 29 c. - укp.

Проблема теоретизації уявного не має вирішення через традиційно спрощений підхід до процесу пізнання. В основі цього - орієнтація на звичну для раціонального розуміння логічну інтерпретацію дійсності. Однак, навіть за умов очевидної обмеженості такої інтерпретації, сучасний етап культурно-історичного розвитку суспільства не передбачає іншого способу організації пізнання. Зважаючи на це, необхідно усвідомлювати відносність логічного структурування знання. Це дозволило створити гнучку систему організації теоретичних міркувань, в якій логічне конституювання передбачає подальше смислове переструктурування, а також ефективну понятійну систему, що дозволяє не тільки усвідомити суть процесу прогнозування, а й формулювати його теоретично, тобто без звернення до емпіричного досвіду, на основі сформульованих понять, встановлених правил оперування ними і виведених законів організації висновків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39 + Ю421

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ковальчук І. В. 
Психологічні механізми систематизації як засобу оволодіння французькою мовою : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. В. Ковальчук; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2003. - 19 c. - укp.

Розкрито принцип реалізації психологічних механізмів систематизації у процесі оволодіння французькою мовою. Виявлено, що психологічні механізми систематизації, як прийом запам'ятовування, формуються у значенні мислительної дії комплексно та поетапно у процесі спеціально організованого навчання; основою активного запам'ятовування матеріалу є дія механізмів систематизації. Установлено, що для формування алгоритму мислительної дії систематизації у процесі вивчення французької мови є необов'язковим проходження всіх етапів, можлива їх часткова інтеграція. Причому, чим менше розумових операцій виконується для одержання результату, тим вищим є рівень сформованості систематизації. Доведено, що використання систематизації як прийому запам'ятовування у зазначеному процесі ефективно відображається на обсязі відтвореного матеріалу, на змістовності та виразності висловлювань, варіативності лексики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39 + Ю940.321.7 + Ш147.11-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Навоєва Н. І. 
Прояв системності в психології мислення / Н. І. Навоєва // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 17. - С. 90-95. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

На підставі аналізу літературних джерел встановлено основні напрями використання системного підходу в процесах дослідження, опису та визначення характеристик, явищ і процесів у психології мислення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-353.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бісікало О. В. 
Концептуальна модель системи образного аналізу і синтезу природно-мовних конструкцій / О. В. Бісікало // Мат. машини і системи. - 2013. - № 2. - С. 184-187. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Предложен подход к построению концептуальной модели образного анализа и синтеза естественно-языковых конструкций. Получена система предположений для последовательного наращивания в концепции функциональных возможностей известных психофизиологических феноменов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш111.2 + Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23045 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Малафіїк І. 
Рівні сформованості системного досвіду учнів як прояв дії принципу системної диференціації у навчанні / І. Малафіїк // Нова пед. думка. - 2008. - № 1. - С. 7-11. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено проблему співвідношення навчання та розвитку. Проаналізовано принцип системної диференціації в його застосуванні до навчання та виховання. Виділено рівні розвитку системного досвіду, який є підгрунтям розвитку системності мислення.

Освещена проблема соотношения обучения и развития. Проанализирован принцип системной дифференциации в его использовании в обучении и воспитании. Выделены уровни развития системного опыта, который является основой развития системности мышления.

The article deals with the problem of parity of training and develpopment. The principle of system differetiation in its use in training and education is analysed. Levels of development of system experience which underlies development thinking are allocated. Correponding conclusios by resuts of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.204 + Ю935.131-353.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сагайдак Г. Д. 
Електрична активність головного мозку людини під час тестування математичного інтелекту за субтестом "Арифметичні задачі" тесту структури інтелекту Амтхауера / Г. Д. Сагайдак, Н. Б. Філімонова, І. Г. Зима // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Біол. науки. - 2015. - № 19. - С. 90-97. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*739.177.52*715.3 в73 + Ю935.131-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Ліпін М. 
Давньогрецький поліс як простір розвитку мислення / М. Ліпін // Вісн. Київ. нац. торг.-екон. ун-ту. - 2020. - № 1. - С. 14-27. - Бібліогр.: 45 назв. - укp.

Досліджено рефлексивне мислення як приведення себе у відповідність з сутністю справи. Проведений аналіз засвідчує, що мислення виявляється у такому соціальному просторі, який є відкритим, надлишковим і вільним від панування жорстких ієрархічних структур. Обгрунтовано, що розуміння передумов розвитку рефлексивного мислення вимагає звернення до соціально-культурних витоків зародження давньогрецької філософії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)321 + Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Максименко С. Д. 
Системне мислення: формування і розвиток : [навч. посіб.] / С. Д. Максименко, М. Й. Меєрович, Л. І. Шрагіна. - Київ : Києво-Могилян. акад., 2020. - 248, [1] c. - Бібліогр.: с. 244-[249] - укp.

Системне мислення виявляється в усвідомленому вмінні розглядати об'єкти і явища навколишнього світу як системи в їх розвитку й взаємозв'язку з метою пошуку найбільш ефективного вирішення проблемних ситуацій. Узагальнено понад тридцятилітній досвід авторів зі створення технології формування системного мислення в процесі навчальної діяльності за допомогою комплексів вправ, що виконуються за спеціально розробленими алгоритмами на основі функціонально-системного підходу й теорії розв'язування винахідницьких задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА840318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ліпін М. 
Давньогрецький поліс як простір розвитку мислення / М. Ліпін // Вісн. Київ. нац. торг.-екон. ун-ту. - 2020. - № 1. - С. 14-27. - Бібліогр.: 45 назв. - укp.

Досліджено рефлексивне мислення як приведення себе у відповідність з сутністю справи. Проведений аналіз засвідчує, що мислення виявляється у такому соціальному просторі, який є відкритим, надлишковим і вільним від панування жорстких ієрархічних структур. Обгрунтовано, що розуміння передумов розвитку рефлексивного мислення вимагає звернення до соціально-культурних витоків зародження давньогрецької філософії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)321 + Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Терно С. О. 
Критичне мислення: методи та стиль навчання / С. О. Терно // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2019. - Вип. 52 (т. 2). - С. 183-189. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Розглянуто чотири найважливіші чинники розвитку критичного мислення: метод навчання; форма навчання; метод контролю; стиль навчання. Наголошено, що у навчанні критичного мислення слід використовувати проблемні методи, які покликані сприяти пошуку доказів, перевірці теорій, визначенню меж їх дії. Проблемні методи навчання провокують суперечності, підштовхують учнів до сумнівів, розмірковувань і доведення положень. Відзначено, що групова робота сприяє упорядкуванню і координуванню висловлених пропозицій. Під час порівняння думок виникає соціокогнітивний конфлікт, викликаний різноманітністю точок зору. Відзначено, що у процесі вирішення цього конфлікту учні мають координувати різні позиції. Відтак розвивається інтелект у процесі інтеріоризації цього узгодження. Наголошено на важливості письмово викладати розмірковування у вигляді есе та проводити гуртовий аналіз та самоаналіз розв'язування проблемної задачі під керівництвом вчителя. Обгрунтовано необхідність звернути увагу учнів на можливі недоліки та прорахунки під час міркування, винести для уроки на майбутнє.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Пасічник І. Д. 
Психологія операційних структур мислительної діяльності (генезис дії систематизації на математичному матеріалі) : Дис...д-ра психол. наук: 19.00.07 / І. Д. Пасічник; Рівненський педагогічний інститут. - Рівне, 1993. - 261 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Пасічник І. Д. 
Психологія операційних структур мислительної діяльності (генезис дії систематизації на математичному матеріалі) : Дис...д-ра психол. наук: 19.00.07 / І. Д. Пасічник; Рівненський педагогічний інститут. - Рівне, 1993. - 261 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Вахнован М. М. 
Взаємозв'язок мови та мислення у процесі вивчення іноземної мови : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. М. Вахнован; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ, 2019. - 25 c. - укp.

Увагу присвячено теоретичному обґрунтуванню й емпіричному дослідженню психологічних особливостей взаємозв'язку мови та мислення при вивченні іноземної мови студентами медичних спеціальностей та умов, за яких досягається максимальна ефективність їх розвитку. На засадах генетичної психології розроблено модель розвитку мислення студентів-медиків при вивченні іноземної мови. Побудовано модель взаємообумовленості мислення та мовлення при вивченні іноземної мови студентами-медиками, представлену трьома факторами: "гнучка вербалізація - центральна синтагматична мовна асоціативність", "образна активність - асоціативна логічна переферійність", "асоціативна граматичність - аналітичність - парадигматичність". Наведено експрес-методи оцінки активності іншомовного мовлення та мислення за допомогою реєстрації його продуктивності в завданнях різного типу (навчальні завдання з окремих тем на нестандартне вирішення творчих завдань протягом обмеженого проміжку часу). Побудовано моделі асоціативних реакцій на матеріалі рідної та іноземної (німецької) мови, зокрема встановлено особливості логічної (центральна, периферична), та граматичної реакції (синтагматична, парадигматична). Запропоновано експериментальну навчальну програму з розвитку мислення студентів-медиків при вивченні іноземної (німецької) мови. Узагальнено методи оптимізації розвитку когнітивної сфери особистості на основі генетико-моделюючого підходу до проблеми особистісного розвитку в онтогенезі. Доведено переваги когнітивно-комунікативного навчання іноземних мов, що базується на принципі свідомості у викладанні й на теорії соціоконструктивізму, згідно з якою студент є активним учасником процесу навчання. Акцентовано, що упровадження експериментальної навчальної програми засвідчило позитивну динаміку показників мисленнєвої сфери студентів-медиків і показника іншомовного мовлення. Доведено ефективність програми та можливість її використання як психолінгвістичного засобу розвитку пізнавальної сфери студентів у цілому. Запропоновано методичні рекомендації викладачам ВНЗ щодо оптимізації процесу когнітивного розвитку студентів медичних спеціальностей в процесі оволодіння ними іноземною мовою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132-46 + Ю935.131-39 + Ш100.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443769 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського