Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (29)Наукова електронна бібліотека (2)Книжкові видання та компакт-диски (2085)Журнали та продовжувані видання (1380)
Пошуковий запит: <.>DP=201706$<.>
Загальна кількість знайдених документів : 5229
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Васянович Г. 
Професійні якості майбутніх кваліфікованих робітників сфери обслуговування / Г. Васянович // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 9-16. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Наведено якісний і предметний аспекти професійного мислення. Розкрито суть таких понять, як структура, системна професіографія, психограма. Використано методику «Визначення професійно значущих якостей майбутніх молодших спеціалістів зі спеціальності «Технологія харчування» М. Лобура». Визначено 10 професійно важливих якостей, що мають пріоритетне значення для професійної діяльності зі спеціальності «Технологія харчування»: компетентність, професійна спрямованість, професійна грамотність, професійний досвід, відповідальність, інтерес до професії тощо.Встановлено на підставі порівняння відповідей збіг думок стосовно професійно важливих якостей учнів ІІІ курсів та їх вчителів. Зроблено висновок на основі створеної анкети з переліком якостей, які було запропоновано учням проранжувати у міру важливості, що учні ставлять на перше місце такі якості, як професійна грамотність, відповідальність, компетентність, професійна самореалізація, але мало уваги приділяють таким, як совість, старанність, гідність. Акцентовано увагу на тому, що авторський підхід базується на принципі дихотомії. Перераховано особистісні, соціальні, морально-етичні, емоційно-вольові, комунікативні, ділові і організаційні якості. Підсумовано, що осмислення поняття професійних якостей кваліфікованого робітника сфери обслуговування є у постійному пошуку, професія такого типу вимагає чітко окреслених гуманістичних вимірів, поняття якості віддзеркалює глибинну сутність особистості, водночас поняття якості фахівця є сукупністю властивостей і характеристик.

Приведены качественный и предметный аспекты профессионального мышления. Раскрыта суть таких понятий, как структура, системная профессиография, психограмма. Использована методика «Определение профессионально значимых качеств будущих младших специалистов по специальности« Технология питания»М. Лобура». Определены 10 профессионально важных качеств, имеющих приоритетное значение для профессиональной деятельности по специальности «Технология питания»: компетентность, профессиональная направленность, профессиональная грамотность, профессиональный опыт, ответственность, интерес к профессии и подобное. Установлено совпадение мнений относительно профессионально важных качеств учащихся III курсов и их учителей. Сделан вывод на основе созданной анкеты с перечнем качеств, которые были предложены учащимся проранжировать по мере важности, что ученики ставят на первое место такие качества, как профессиональная грамотность, ответственность, компетентность, профессиональная самореализация, но мало внимания уделяют таким, как совесть, исполнительность, достоинство. Акцентировано внимание на том, что авторский подход базируется на принципе дихотомии. Перечислено личностные, социальные, морально-этические, эмоционально-волевые, коммуникативные, деловые и организационные качества. Подведено итог, что осмысление понятия профессиональных качеств является в постоянном поиске, профессия такого типа требует четко очерченных гуманистических измерений, понятие качества отражает глубинную сущность личности, одновременно понятие качества специалиста является совокупностью свойств и характеристик.

Showed qualitative and substantive aspects of professional thinking. Revealed the essence of such notions as structure, system professorate, psychogram. Used the method of "Determination of professionally significant qualities of future junior specialists in the specialty "Food technology" M. Lobur". Determined 10 professionally important qualities with priority for professional work in the specialty "Food technology", it is competence, professional orientation, professional competence, expertise, responsibility, interest in profession etcetera. It was established by comparing the answers match thoughts about professionally important qualities between third year students and their teachers. The conclusion based on questionnaire created a list of qualities that the students were asked to rank as the importance so students tied for first place qualities such as professional competence, responsibility, competence, professional self-realization, but little attention is paid to such as conscience, diligence, dignity. The attentionthat the author's approach is based on the principle of dichotomy. Listed personal, social, moral, ethical, emotional, volitional, communication, business and management skills. Summed up that understanding of the concept of competencies skilled worker service sector is in constant search of the profession of this type requires clearly defined humanistic dimensions, the concept of quality reflects the deep essence of personality, while the concept of quality specialist is a collection of properties and characteristics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л99 р(4УКР) 2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Литвин А. 
Науково-організаційні основи модернізації професійно-технічної (професійної) освіти України / А. Литвин, Л. Руденко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 17-30. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Акцентовано увагу на таких завданнях професійно-технічної освіти, як забезпечення підготовки молоді до сучасних і майбутніх ринків праці, орієнтація на провідні підприємства, гарантування випускникам конкурентоспроможності здобутої робітничої професії. Висвітлено низку суперечностей, що виникли у системі ПТО в Україні впродовж останніх десятиліть, та проблем у державній і регіональній програмах соціально-економічного розвитку, що вимагають нагальних рішень. Розглянуто європейські науково-методичні підходи до розвитку професійної освіти і навчання та основні принципи модернізації професійно-технічної освіти. Розкрито європейські чинники, які визначають ефективність професійної освіти: адекватне фінансування, якість освіти, продумана національна політикатощо. Відмічено висловлювання Н. Ничкало, що система ПТО вже вимагає не реформування, а трансформації. Перераховано десять базових принципів модернізації ПТО за І. Смірновим, серед яких державні гарантії загальнодоступності та якості початкової професійної освіти, соціальна відкритість і синергетичний розвиток, практикоорієнтованістьтощо, і доних додано повноцінне матеріально-технічне забезпечення та підтримання належної навчально-виробничої бази. Відображено фактори, що дозволять вирішити питання з дефіцитом навчально-методичного забезпечення. Аргументовано необхідність повернення статусу базового підприємства постійним замовникам кадрів і розвитку соціального партнерства. Визначено актуальними питання розроблення проблем навчання і виховання учнів професійної школи, принципів і змісту ступеневої професійної освіти тощо.

Акцентировано внимание на задачах профессионально-технического образования. Продемонстрирован ряд противоречий, возникших в системе ПТО в Украине на протяжении последних десятилетий, и проблем в государственной и региональной программах социально-экономического развития, требующих неотложных решений. Рассмотрены европейские научно-методические подходы к развитию профессионального образования и обучения и основные принципы модернизации профессионально-технического образования. Раскрыто европейские факторы, которые определяют эффективность профессионального образования: адекватное финансирование, качество образования, продуманная национальная политика и тому подобное. Перечислено десять базовых принципов модернизации ПТО по И. Смирновому и добавлено к ним полноценное материально-техническое обеспечение и поддержание надлежащей учебно-производственной базы. Отражены факторы, которые позволят решить вопрос с дефицитом учебно-методического обеспечения. Аргументированно необходимость возвращения статуса базового предприятия постоянным заказчикам кадров и развития социального партнерства. Определены актуальными вопросы разработки проблем обучения и воспитания учащихся профессиональной школы, принципов и содержания ступенчатой профессионального образования и тому подобное.

The attention is focused on objectives vocational technical school. Demonstrated a series of contradictions with a number of contradictions that have arisen in the VE system in Ukraine in recent decades, and the problems of state and regional programs of social and economic development that require urgent solutions. Considered the European scientific and methodical approaches to the development of vocational education and training and basic principles of the modernization of vocational education, european revealed factors that determine the effectiveness of vocational education. Marked N. Nychkalo statements that are VE system requires transformation. Listed ten basic principles for modernizing VE I. Smirnovand added to that full logistical support and maintain proper educational production base. Displayed the factors that will solve the issue of shortage of teaching methods. Reasoned the necessity to return the status of a permanent base of enterprise customers and staff of social partnership. Specified the urgent issues of development problems of training and education of vocational schools, principles and content of grade vocational education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Грицай Н. 
Професійний портрет сучасного вчителя біології / Н. Грицай // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 39-48. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність створення професіограми сучасного вчителя біології. Наведено результати аналізу наукових праць вчених, що дали змогу визначити професійно важливі якості вчителя та першу працю з методики навчання природознавства В. Половцова, де опубліковано вимоги до вчителя біолога, серед яких любов до природи, зацікавлення місцевою флорою і фауною, спостереження за нею тощо. Відзначено, що в підручниках і навчальних посібниках із методики навчання біології, які вийшли друком в радянський період, майже не було висвітлено вимоги до особистості вчителя біології. Розкрито суть поняття професіограми, історію першої професіограми вчителя біології середньої загальноосвітньої школи. Обговорено чотири блоки вмінь учителя біології за В. Кисіль: конструктивні, комунікативні, організаційні, аналітичні. Виведено у контексті проведеного дослідження професійний портрет сучасного вчителя біології, де сказані предмет діяльності, особливості професії, особисті якості, професійно значущі якості, педагогічні здібності, знання, уміння, компетенції, протипоказання до вибору професії і домінуючі види діяльності. Зроблено висновок, що професіограма вчителя є абстрактною ідеальною моделлю особистості фахівця, яка поєднує найсуттєвіші якості, необхідні для виконання професійної діяльності.

Обсуждена необходимость создания профессиограммы современного учителя биологии. Приведены результаты анализа научных трудов ученых, которые позволили определить профессионально важные качества учителя. Наведен первый труд по методике обучения естествознания В. Половцова, где есть требования к учителюбиологии, среди которых любовь к природе, интерес местной флорой и фауной, наблюдение за ней и тому подобное. Определено, что в учебниках и учебных пособиях по методике обучения биологии, которые вышли в свет в советский период, почти не было освещено требования к личности учителя биологии. Раскрыта суть понятия профессиограммы, изложена история первой профессиограммы учителя биологии средней общеобразовательной школы. Приведены четыре блока умений учителя биологии по В. Кисель: конструктивные, коммуникативные, организационные, аналитические. Выведен в контексте проведенного исследования профессиональный портрет современного учителя биологии, где перечислены предмет деятельности, особенности профессии, личные качества, профессионально значимые качества, педагогические способности, знания, умения, компетенции, противопоказания к выбору профессии и доминирующие виды деятельности. Сделан вывод, что профессиограмма учителя является абстрактной идеальной моделью личности специалиста, которая сочетает существенные качества, необходимые для выполнения профессиональной деятельности.

Observed some aspects of the practical application of learning technologies in the context of professional training of future skilled workers. Was paid attention to the methodology of choice of content material, the mechanism of its implementation during the learning process taking into account the interests and abilities of students. Displayed conceptual model of learning technologies in the training of future skilled workers. Noted that this conceptosphere is provided by the “subject-subject” type, that determine the character of individual personality changes of teacher and student. Revealed essence of nextmacro-concepts: “individualized training”, “learning objectives”, “content of education”, “learning types”, “forms of interaction of the learning process” and “learning process”, transferred their components, based on the works of scholars types of learning. Concluded that the individualization of learning, learning objectives, learning content, learning types, forms of interaction studies of the learning process and the learning process areobligated macro-concepts of mega-concept of learning technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Герлянд Т. 
Провідні принципи професійної спрямованості загальноосвітньої підготовки у сучасних ПТНЗ / Т. Герлянд // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 31-38. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

У статті обгрунтовується доцільність впровадження передових принципів у процес загальноосвітньої підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Визначена важливість застосування цих принципів у навчальному процесі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч474(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Авраменко О. 
Визначальні складові концептосфери технологій навчання майбутніх кваліфікованих робітників / О. Авраменко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 49-54. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Простежено окремі аспекти проблеми практичного застосування технологій навчання у контексті професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Звернено увагу на методологію вибору змісту матеріалу, механізм її реалізації під час навчального процесу з урахуванням інтересів і здібностей учнів. Виведено модель концептосфери технологій навчання у процесі професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Зазначено, що така концептосфера забезпечується шляхом побудови суб’єкт-суб’єктних відносин, які зумовлюють характер індивідуально-особистісних змін викладача і учня. Розкрито суть таких макроконцептів, як «індивідуалізація навчання», «цілі навчання», «зміст навчання», «типи навчання», «форми взаємодії навчаннясуб’єктів процесу навчання» і «процес навчання», перераховано їх складові, визначено на основі праць дослідників практично-наслідувальний, пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемний, програмовий типи навчання. Зроблено висновок, що індивідуалізація навчання, цілі навчання, зміст навчання, типи навчання, форми взаємодії навчаннясуб’єктів процесу навчання і процес навчання є обов’язковими макроконцептами мега концепту технологій навчання.

Прослежено отдельные аспекты проблемы практического применения технологий обучения в контексте профессиональной подготовки будущих квалифицированных рабочих. Обращено внимание на методологию выбора содержания материала, механизм ее реализации в учебном процессе с учетом интересов и способностей учащихся. Выведены модель концептосферы технологий обучения в процессе профессиональной подготовки будущих квалифицированных рабочих. Указано, что такая концептосфера обеспечивается путем построения субъект-субъектных отношений, которые предопределяют характер индивидуально-личностных изменений преподавателя и ученика. Раскрыта суть таких макроконцептов, как «индивидуализация обучения», «цели обучения», «содержание обучения», «типы обучения», «формы взаимодействия обучения субъектов процесса обучения» и «процесс обучения», перечислено их составляющие, определены на основе работ исследователей практически-подражательный, объяснительно-иллюстративный, репродуктивный, проблемный, программный типы обучения. Сделан вывод, что индивидуализация обучения, цели обучения, содержание обучения, типы обучения, формы взаимодействия обучения субъектов процесса обучения и процесс обучения являются обязательными макроконцептами мегаконцепта технологий обучения.

Observed some aspects of the practical application of learning technologies in the context of professional training of future skilled workers. Was paid attention to the methodology of choice of content material, the mechanism of its implementation during the learning process taking into account the interests and abilities of students. Displayed conceptual model of learning technologies in the training of future skilled workers. Noted that this conceptosphere is provided by the “subject-subject” type, that determine the character of individual personality changes of teacher and student. Revealed essence of nextmacro-concepts: “individualized training”, “learning objectives”, “content of education”, “learning types”, “forms of interaction of the learning process” and “learning process”, transferred their components, based on the works of scholars types of learning. Concluded that the individualization of learning, learning objectives, learning content, learning types, forms of interaction studies of the learning process and the learning process areobligated macro-concepts of mega-concept of learning technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шаполова В. Вікторія 
Використання педагогічних технологій у формуванні корпоративної культури майбутніх менеджерів у вищій технічній школі / Вікторія Шаполова В. // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 55-63. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто основні педагогічні технології, що допоможуть майбутнім менеджерам оволодіти цілісними та стійкими якостями, необхідними для успішного розвитку їх корпоративної культури. Визначено зміст чотириступеневої емпіричної моделі навчання Д. Колба: безпосереднього досвіду, рефлекторного спостереження, теоретичного узагальнення, експерименту і самостійного застосування нових знань на практиці. Розкрито сутність методів активного соціально-психологічного навчання: кейс-методу (аналізу практичних ситуацій), соціально-психологічних тренінгів і методів впливу (рольова гра, психолог рама, соціограма). Вказано, що пошук і впровадження інноваційних педагогічних технологій навчання на основі використання найкращих зразків вітчизняної педагогічної спадщини з урахуванням загальних тенденцій європейського розвитку освіти, результатів міжнародних досліджень є одним зі способів ефективного вирішення проблем формування корпоративної культури.

Рассмотрены основные педагогические технологии, которые помогут будущим менеджерам овладеть целостными и стойкими качествами, необходимыми для успешного развития их корпоративной культуры. Изложено содержание четырехступенчатой эмпирической модели обучения Д. Колба: непосредственного опыта, рефлекторного наблюдения, теоретического обобщения, эксперимента и самостоятельного применения новых знаний на практике. Раскрыта сущность методов активного социально-психологического обучения: кейс-метода (анализа практических ситуаций), социально-психологических тренингов и методов воздействия (ролевая игра, психодрама, социограмма). Указано, что поиск и внедрение инновационных педагогических технологий обучения на основе использования лучших образцов отечественной педагогической наследия с учетом общих тенденций европейского развития образования, результатов международных исследований является одним из способов эффективного решения проблем формирования корпоративной культуры.

Considered the main educational technologies to help future managers master the holistic and sustainable qualities necessary for the successful development of their corporate culture. Expounded meaning the Kolb four-empirical model of learning, direct experience, reflexive observation, theoretical generalization, experiment and independent use of new knowledge in practice. Revealed the essence of methods of active social psychological studies: case-method (analysis of practical situations), socio-psychological training methods and influence (role-playing game, a psychologist frame sociogram). Concluded that the search and implementation of innovative pedagogical technologies on the basis of the best examples of national educational heritage with the general trends of European development education, the results of international research is one way to effectively address the problems of corporate culture.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)212.14 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шевчук С. 
Кейс-метод як засіб зростання майстерності педагога професійної школи / С. Шевчук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 64-72. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Обгрунтовано ситуаційний метод як одну з технологій проблемно-розвиваючого навчання, розроблено дидактичні засади його застосування у процесі підвищення кваліфікації освітян на основі диференційованого підходу, визначено місце та види кейсів у реалізації курсової підготовки педагогічних працівників професійної школи, умов їх застосування і ефективності. Наведено функціонально-діяльнісну модель кейс-методу, охарактеризовано кейси вибору, кейси-тренінги, конфліктні кейси, інноваційні кейси. Перераховано зміст оптимального комплекту матеріалів кейса і вимоги, яким має відповідати «продуктивний» кейс, відображено структуру типового сценарію організації заняття з курсової підготовки за кейс-методом.

Обоснованно ситуационный метод как одну из технологий проблемно-развивающего обучения, разработаны дидактические основы его применения в процессе повышения квалификации педагогов на основе дифференцированного подхода, определены место и виды кейсов в реализации курсовой подготовки педагогов профессиональной школы, условий их применения и эффективности. Обсуждено функционально-деятельностную модель кейс-метода, охарактеризованы кейсы выбора, кейсы-тренинги, конфликтные кейсы, инновационные кейсы. Перечислено содержание оптимального комплекта материалов кейса и требования, которым должен отвечать «продуктивный» кейс, отображена структура типичного сценария организации занятия по курсовой подготовки по кейс-методу.

Grounded situational method as one of the technology problem-developmental education, developed didactic principles for its use in the training of teachers based on a differentiated approach, defined the place and the types of cases in the implementation of training courses vocational school teaching staff, their conditions of use and efficiency. Showed functionally-activity model of case method described cases of choice, training cases, conflict cases, innovative cases. Enumerated content of optimal set of materials case and the requirements that "productive" case must to have, reflected the structure of typical scenarios of organization course training classes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Міськова М. 
Розробка та застосування інноваційних інформаційних технологій у навчально-виробничому процесі / М. Міськова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 73-80. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Показано розробку педагогічних програмних засобів та програм-тренажерів на основі сучасних уявлень у галузі розробки навчальних програм, психолого-педагогічних і дидактичних вимог до засобів наочності в Козятинському міжрегіональному ВПУ залізничного транспорту, висвітлено основні аспекти їх впровадження в навчально-виробничий процес. Описано електронні програмні засоби навчального призначення, рекомендовані до використання в навчально-виробничому процесі, роботу над створенням керованих анімацій та 3D-зображення, учнівську платформу знань, освітній портал училища, майстерню-лабораторію, оснащену автоматизованою системою «Оформлення проїзду», використання тренажеру з управління локомотивом та усунення несправностей «ZDSimulator» при підготовці майбутніх помічників машиніста електровоза і тепловоза. Зазначено, що дані програми «Автоматизоване робоче місце прийомоздавальника вантажу та багажу» підключені до навчального сервера Укрзалізниці. Зроблено висновок, що використання інноваційних технологій значно підвищує зацікавленість учнів у навчанні, робить процес засвоєння нових знань швидким та різнобічним, сприяє самовдосконаленню та закріпленню старого матеріалу, розвиває логічне мислення тощо, водночас розробка таких технологій забезпечує відповідність рівня професійної підготовки майбутніх фахівців транспортної галузі потребам і вимогам ринку праці. 18 інформаційні технології, інноваційні технології, навчально-виробничий процес, електронні програмні засоби навчального призначення, програма-тренажер, автоматизована система роботи

Показано разработку педагогических программных средств и программ-тренажеров на основе современных представлений в области разработки учебных программ, психолого-педагогических и дидактических требований к средствам наглядности в Козятинском межрегиональном ВПУ железнодорожного транспорта, освещены основные аспекты их внедрения в учебно-производственный процесс. Описаны электронные программные средства учебного назначения, рекомендованные к использованию в учебно-производственном процессе, работу над созданием управляемых анимаций и 3D-изображения, учащуюся платформу знаний, образовательный портал училища, мастерскую-лабораторию, оснащенную автоматизированной системой «Оформление проезда», использование тренажера по управлению локомотивом и устранения неисправностей «ZDSimulator» при подготовке будущих помощников машиниста электровоза и тепловоза. Отмечено, что данные программы «Автоматизированное рабочее место приемосдатчика груза и багажа» подключены к учебному сервера Укрзализницы. Сделан вывод, что использование инновационных технологий значительно повышает заинтересованность учащихся в обучении, делает процесс усвоения новых знаний быстрым и разносторонним, способствует самосовершенствованию и закреплению старого материала, развивает логическое мышление и тому подобное, в то же время разработка таких технологий обеспечивает соответствие уровня профессиональной подготовки будущих специалистов транспортной отрасли потребностям и требованиям рынка труда.

Showed the development of educational software programs and trainers based on modern concepts in the area of curriculum development, psycho-pedagogical and didactic Requirements for clarity in Kozyatyn high vocational school interregional railway transport, highlighted the main aspects of their implementation in educational and production process. Described electronic educational software recommended for use in teaching and production process, work on a controlled animations and 3D-image platform of student knowledge, educational portal of school, workshop-laboratory equipped with the automated system "Making map", using simulator Management engine troubleshooting «ZDSimulator» assistants in the preparation of future electric and diesel locomotive driver. Concluded that the use of innovative technologies significantly increases the interest of student learning, makes learning new knowledge fast and versatile, promotes self-improvement and consolidation of old material, develops logical thinking and so on, while the development of such technologies ensures that the level of training of future specialists of the transport industry needs and the requirements of the labor market.


Індекс рубрикатора НБУВ: О2 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ванівська О. 
Формування іншомовної комунікативно-професійної компетентності засобами інформаційних технологій у студентів вищої школи / О. Ванівська, Р. Преснер // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 81-89. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено можливості формування іншомовної комунікативно-професійної компетентності студентів засобами інформаційних технологій під час вивчення іноземних мов. Наведено переваги використання комп’ютерів у вивченні іноземної мови, серед яких виділено новітні інформаційні технології навчання: комп’ютери, інтернет-ресурси, мультимедійні засоби навчання, а також їх недоліки. Обговорено результати опитування серед студентів нефілологічних спеціальностей, які визнали ряд переваг і недоліків використання комп’ютерів. Запропоновано найперспективніший, практичний і простий спосіб забезпечити програмами певний курс з іноземної мови – це самостійне їх створення. Представлено відео перегляд як один з найефективніших засобів формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Исследованы возможности формирования иноязычной коммуникативно-профессиональной компетентности студентов средствами информационных технологий при изучении иностранных языков. Приведены преимущества использования компьютеров в изучении иностранного языка, среди которых выделены новейшие информационные технологии обучения: компьютеры, интернет-ресурсы, мультимедийные средства обучения, а также их недостатки. Обсуждены результаты опроса среди студентов нефилологических специальностей, которые признали ряд преимуществ и недостатков использования компьютеров. Предложено перспективный, практичный и простой способ обеспечить программами определенный курс по иностранному языку - это самостоятельное их создания. Представлен видео просмотр как один из самых эффективных средств формирования и усвоения новых знаний, умений и навыков.

Researched possibilities of formation of foreign language communicative professional competence of students by means of information technologies in the study of foreign languages. were given benefits of using computers in learning a foreign language, among which highlighted the latest information technology training: computers, Internet resources, multimedia learning tools, as well as their weaknesses. Discussed the results of a survey among students of non-philological specialties that have recognized several advantages and disadvantages of using computers. Offered the most promising, practical and easy way to provide a program course in a foreign language - it is self-reliant creation. Video review was presented as one of the most effective means of formation and assimilation of new knowledge and skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.371.9 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Савченко Р. 
Використання ігрових технологій у формуванні музично-педагогічної компетентності майбутніх педагогів дошкільних навчальних закладів / Р. Савченко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 90-96. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано теоретичні і практичні засади використання ігрових технологій у формуванні музично-педагогічної компетентності майбутніх вихователів і музичних керівників. Наведено алгоритм підготовки, етапи проведення та структурні компоненти ділової гри. Перераховано соціальні відносини, що відображені в рольовій грі. Акцентовано увагу на тому, що хід гри є рішенням великого проблемного заняття, яке включає повний цикл розумових дій. Аналізовано причинно-наслідкові зв’язки у роботі співробітників ДНЗ в кожній ситуації, що була запропонована студентам для ділової гри. Доведено, що загалом педагогічна гра має чітко виражену мету навчання з очікуваним педагогічним результатом.

Обоснованы теоретические и практические основы использования игровых технологий в формировании музыкально-педагогической компетентности будущих воспитателей и музыкальных руководителей. Приведены алгоритм подготовки, этапы проведения и структурные компоненты деловой игры. Перечислено социальные отношения, отраженные в ролевой игре. Акцентировано внимание на том, что ход игры является решением крупного проблемного занятия, которое включает полный цикл умственных действий. Проанализированы причинно-следственные связи в работе сотрудниковдошкольных учебных учреждений в каждой ситуации, которая была предложена студентам для деловой игры. Доказано, что в целом педагогическая игра имеет четко выраженную цель обучения с ожидаемым педагогическим результатом.

Grounded theoretical principles and practical use of gaming technologies in shaping the musical and pedagogical competence of future teachers and musical directors. Reviewed the algorithm of training phases and structural components of the business game. Listed social relations that are reflected in the role-playing game. The attention is based on fact that the game is a great solution to one problem, which includes full cycle of mental activities. Analyzed causal relationships in the kindergarten staff in every situation that was offered to students for the business game. Proved that the whole educational game has a clear goal of training the expected educational outcome.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Проценко О. 
Життєва компетентність учнів центрів професійно-технічної освіти: структурний аналіз / О. Проценко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 97-105. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Аналізовано і структуровано поняття життєвої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів. Вказано фактори складності визначення основних компонентів, що забезпечують плануваннямолодою людиною власної стратегії життя. Наведено таблиці змістів особистісного, професійного і соціального компонентів життєвої компетентності учнів ПТНЗ та взаємозв’язку компонентів життєвої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів із напрямами суспільної самореалізації сучасної молодої людини на основі концепції І. Єрмакова, В. Нищети. Окремо розглянуто і охарактеризовано компоненти життєвої компетентності. Зроблено висновок, що життєва компетентність учнів ПТНЗ є системою взаємопов’язаних компонентів, які грунтуються на засадах життєтворчості, життєздатності та життєстійкості.

Проанализировано и структуризировано понятие жизненной компетентности учащихся профессионально-технических учебных заведений. Указано факторы сложности определения основных компонентов, обеспечивающих планирование молодым человеком собственной стратегии жизни. Приведены таблицы содержаний личностного, профессионального и социального компонентов жизненной компетентности учащихся ПТУЗ и взаимосвязи компонентов жизненной компетентности учащихся профессионально-технических учебных заведений с направлениями общественной самореализации современного молодого человека на основе концепции И. Ермакова, В. Нищеты. Отдельно рассмотрены и охарактеризованы компоненты жизненной компетентности. Сделан вывод, что жизненная компетентность учащихся ПТУЗ является системой взаимосвязанных компонентов, которые основываются на принципах жизнетворчества, жизнеспособности и жизнестойкости.

Analyzed and structured concept of life competence of vocational-technical schools. These factors determine the complexity of the main components that provide young man planning his own life strategies. Showed the table of contents of personal, professional and social competencies vital components of VTS students and relationship components vital competence of students of vocational schools with modern trends of social self-realization of the young man on the concept of I. Ermakov, V. Nyshcheta. Separately considered and described components of vital competence. Considered that vital competence VTS students is a system of interconnected components that are based on the principles of life creativity, viability and vitality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч474(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Стечак Г. 
Шляхи вдосконалення педагогічної підготовки майбутніх сімейних лікарів до професійної діяльності / Г. Стечак // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 106-112. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведеноосновні професійні завдання і обов’язки у кваліфікаційній характеристиці та положенні про лікаря загальної практики / сімейного лікаря. Звернено увагу на введенні до навчальних планів медичних вищих навчальних закладів курсів або спецкурсів із педагогіки як одному із важливих шляхів удосконалення педагогічної підготовки майбутніх лікарів до професійної діяльності. Розглянуто особливості діяльності лікаря сімейної медицини, відмічено готовність до роботи з різними віковими категоріями. Визначено шляхи вдосконалення педагогічної підготовки майбутніх сімейних лікарів у вищих медичних навчальних закладах: професійна спрямованість, зв’язок із практикою, інтеграція педагогіки з медичними дисциплінами, психологією, врахування професійних, психологічних і соціальних аспектів майбутньої діяльності, удосконалення форм, методів і засобів педагогічної підготовки.

Приведены основные профессиональные задачи и обязанности в квалификационной характеристике и положении о враче общей практики / семейного врача. Обращено внимание на введении в учебные планы медицинских вузов курсов или спецкурсов по педагогике как одном из важных путей совершенствования педагогической подготовки будущих врачей к профессиональной деятельности. Рассмотрены особенности деятельности врача семейной медицины, отмечено готовность к работе с различными возрастными категориями. Определены пути совершенствования педагогической подготовки будущих семейных врачей в высших медицинских учебных заведениях: профессиональная направленность, связь с практикой, интеграция педагогики с медицинскими дисциплинами, психологией, учета профессиональных, психологических и социальных аспектов будущей деятельности, совершенствование форм, методов и средств педагогической подготовки.

Showed the basic professional tasks and responsibilities in the qualificational reference of the situation and regulations of the general practitioner / family doctor. Attention is paid to the introduction courses of pedagogy to the curriculum of medical institutions of higher education as one of the most important ways to improve teacher training future doctors to the profession. The features of family medicine physician, observed willingness to work with different age groups. Defined the ways of improvement of pedagogical training of future family doctors in medical schools. It is professional orientation, link with practice, pedagogy integration of medical disciplines, psychology, accounting professional, psychological and social aspects of future activities, improvement of forms, methods and tools for teacher training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Помиткіна Л. 
Трансформація життєвої позиції студентської молоді як психологічна проблема / Л. Помиткіна // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 113-124. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито зміст поняття життєвої позиції. Висвітлено результати теоретичного вивчення й емпіричного дослідження переважаючих видів життєвої позиції студентської молоді та визначено основні умови її трансформації. Вказано різновиди життєвої позиції на основі поглядів різних вчених. Представлено і проаналізовано емпіричне дослідження емоційно-пізнавального компонента як базового у загальній структурі готовності, яке показало нагальну потребу в створенні психолого-педагогічних умов у ВНЗ для трансформації життєвої позиції студентів, що можуть включати розвиток особистісних якостей, навчання активним стратегіям досягнення цілей, координацію взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу ВНЗ.

Раскрыто содержание понятия жизненной позиции. Представлены результаты теоретического изучения и эмпирического исследования превосходящих видов жизненной позиции студенческой молодежи и определены основные условия ее трансформации. Указано разновидности жизненной позиции на основе взглядов различных ученых. Представлены и проанализированы эмпирическое исследование эмоционально-познавательного компонента как базового в общей структуре готовности, которое показало насущную необходимость в создании психолого-педагогических условий в вузах для трансформации жизненной позиции студентов, которые могут включать развитие личностных качеств, обучение активным стратегиям достижения целей, координацию взаимодействия всех участников учебно-воспитательного процесса вуза

Revealed the content of concept of life positions. Considered the results of the theoretical study and empirical research species of prevailing position in student life and the main conditions of its transformation.Listed the specified types of life position based on the views of different scientists. Presented and analyzed the empirical study of emotional and cognitive component as basic in the structure of readiness that showed the urgent need for a psychological and pedagogical conditions in universities to transform vital position of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.42 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шамлян К. 
Дослідження ролі вольових зусиль у життєдіяльності студентів / К. Шамлян // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 125-134. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано і досліджено теоретичні погляди й емпіричні підходи у вивченні вольових зусиль. Наведено погляди на вольові зусилля таких вчених, як В. Калін,І. Петров, В. Іванніков, П. Рудик, Б. Смирнов, Е. Ільїн, В. Селіванов, Е. Ігнатьєв. Обговорено результати проведеного тестування за методикою дослідження вольової організації особистості. Застосовано кореляційний і факторний аналіз, за яким виділено 4 фактори. Виявлено певні діагностичні можливості рефлексивних методів у вивченні вольового зусилля. Знайдено шляхи уточнення підвищення діагностичної чутливості емпіричних показників.

Проанализированы и исследованы теоретические взгляды и эмпирические подходы в изучении волевых усилий. Приведены взгляды на волевые усилия таких ученых, как В. Калин, И. Петров, В. Иванников, П. Рудик, Б. Смирнов, Е. Ильин, В. Селиванов, Е. Игнатьев. Обсуждены результаты проведенного тестирования по методике исследования волевой организации личности. Применен корреляционный и факторный анализ, по которому выделено 4 фактора. Выявлены определенные диагностические возможности рефлексивных методов в изучении волевого усилия. Найдены пути уточнения повышения диагностической чувствительности эмпирических показателей.

Analyzed and studied theoretical views and empirical approaches to the study of willpower. Showed views of volitional efforts of scholars such as W. Kalin, I. Petrov, V. Ivannikov, P. Rudik, B. Smirnov, E. Ilyin, V. Selivanov, A. Ignatiev. Discussed the results of the testing method research organization willed personality. Applied correlation and factor analysis, which highlighted four factors. Defined the definite diagnostic possibilities of reflective methods in the study of volitional effort. Found ways of clarifying increase of diagnostic sensitivity of empirical indicators.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Фаласеніді Т. 
Сутність поняття і зміст педагогічної підтримки дітей з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі / Т. Фаласеніді // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 135-144. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито сучасні підходи до визначення поняття педагогічної підтримки і на цій основі теоретично обгрунтувано потреби впровадження і застосування педагогічної підтримки дітей з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі. Здійснено аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює теоретичні основи педагогічної підтримки, інклюзивного навчання, а також досліджено підходи, покладені в основу педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Обговорено аспекти педагогічної підтримки: адміністративне управління, співпраця з сім’єю, середовище тощо. Вказано три основні види надання педагогічної підтримки залежно від ситуації за Е. Александровою. Зроблено висновок, що у сучасному вітчизняному середовищі концепція педагогічної підтримки ще не сформувалась у чітку наукову теорію.

Раскрыто современные подходы к определению понятия педагогической поддержки и на этой основе теоретически обосновано необходимость внедрения и применения педагогической поддержки детей с особыми потребностями в инклюзивном образовательном пространстве. Осуществлен анализ научно-педагогической литературы, освещающей теоретические основы педагогической поддержки, инклюзивного обучения, а также исследованы подходы, положенные в основу педагогической поддержки детей с особыми образовательными потребностями. Обсуждены аспекты педагогической поддержки: административное управление, сотрудничество с семьей, среда и тому подобное. Указано три основных вида оказания педагогической поддержки в зависимости от ситуации по Э. Александровой. Сделан вывод, что в современном отечественном среде концепция педагогической поддержки еще не сформировалась в четкую научную теорию.

Revealed new approaches to the definition of essence of pedagogical support and on this basis theoretically explained necessities of introduction and application of pedagogical support for children with special needs in inclusive educational space. Analysed scientific and educational literature that highlights theoretical foundations of educational support, inclusive education and researched approaches that underlying educational support for children with special educational needs. Discussed aspects of educational support, administration, cooperation with the family and so on. These three main types provide educational support as appropriate by E. Alexandrov. Concluded that in the modern domestic environment the concept of educational support is not formed in a clear scientific theory.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Савіцька В. 
Зміст і роль фахових дисциплін у контексті підготовки соціальних працівників до професійної діяльності / В. Савіцька // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 145-152. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано взаємозв’язок та роль нормативних і фахових дисциплін при підготовці соціальних працівників у ВНЗ. Наведено і охарактеризовано основні положення дидактичної концепції цілісної дисципліни ВНЗ за Н. Чебишевим і І. Каганом: навчальна дисципліна ВНЗ, головний об’єкт вивчення в кожній навчальній дисципліні, предмет вивчення, методологія, мета. Розкрито зміст навчальних програм таких дисциплін, як «Вступ до соціальної роботи» ТНЕУ, «Соціальна педагогіка» ТНПУ імені В. Гнатюка, «Загальна психологія» ТНЕУ тощо і зроблено висновок, що названі дисципліни прямо чи опосередковано впливають на формування знан, які студенти зможуть використовувати в майбутній професійній діяльності.

Проанализирована взаимосвязь и роль нормативных и специальных дисциплин при подготовке социальных работников в вузе. Приведены и охарактеризованы основные положения дидактической концепции целостной дисциплины вузов по Н. Чебышевым и И. Каганом: учебная дисциплина вузов, главный объект изучения в каждой учебной дисциплине, предмет изучения, методология, цель. Раскрыто содержание учебных программ таких дисциплин, как «Введение к социальной работе» ТНЭУ, «Социальная педагогика» ТНПУ имени В. Гнатюка, «Общая психология» ТНЭУ т.д. и сделан вывод, что названные дисциплины прямо или косвенно влияют на формирование знаний, которые студенты смогут использовать в будущей профессиональной деятельности.

Analyzed the relationship and the role of regulatory and professional disciplines in the preparation of social workers in universities. Showed and described main provisions didactic concept of holistic disciplines of Universities by I. Kagan and N. Chebyshev: the discipline of university, the main object of study in each discipline, a subject of study, methodology, target. Revealed the content of training programs in such disciplines as "Introduction to Social Work" TNEU, "Social pedagogy" Hnatiuk TNPU, "General Psychology" TNEU etc., and concluded that these disciplines directly or indirectly can influence the formation of knowledge that students can use in future careers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Стрілько В. 
Українське національно-патріотичне виховання в нормативно-правових актах України / В. Стрілько // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 153-165. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано законодавчу базу України в питанні українського національного-патріотичного виховання, визначено позитивні і негативні риси. Перераховано стратегічні завдання реформування змісту освіти. Наведено окремі уривки, положення. На основі аналізу зроблено конкретні висновки, серед яких одним з найголовніших є констатація факту, що в Україні певними силами робляться послідовні кроки на знищення української нації та державності України. Зосереджено увагу на тому, що без об’єднання зусиль держави, освітніх установ і громадськості не виховується нове покоління українціів, що є найважливішим завданням на сьогодні. Відзначено, що головним у цьому є зацікавленість усіх у вихованні високоосвіченої патріотичної патріотично налаштованої української нації, без якої Україна може втратити свою державність.

Проанализирована законодательная база Украины в вопросе украинского национального патриотического воспитания, определены положительные и отрицательные черты. Перечислено стратегические задачи реформирования содержания образования. Приведены отдельные отрывки, положения. На основе анализа сделаны конкретные выводы, среди которых одним из главных является констатация факта, что в Украине определенными силами делаются последовательные шаги на уничтожение украинской нации и государственности Украины. Сосредоточено внимание на том, что без объединения усилий государства, образовательных учреждений и общественности не воспитывается новое поколение украинциив, что является важнейшей задачей на сегодня. Отмечено, что главным в этом есть заинтересованность всех в воспитании высокообразованной патриотической патриотически настроенной украинской нации, без которой Украина может потерять свою государственность.

Analyzed the Legal Acts of Ukraine on the issue Ukrainian national-patriotic education, defined positive and negative traits. Listed strategical tasks for the reform of educational content. Showed individual fragments and regulations. Based on the analysis made specific findings, among which the most important is a statement of fact that in Ukraine it makes steadfast steps to destroy the Ukrainian nation and statehood Ukraine. The emphasis is on the fact that the new generation of ukrainians does not educated without the joint efforts of the state, educational institutions and the public, which is the most important task today. Noted that the main thing in all this is interest in the education of a highly patriotic patriotic Ukrainian nation, without which Ukraine could lose its statehood.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13(4УКР) + Х819(4УКР)13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Музалев О. 
Психолого-педагогічні засади формування професійної культури у процесі навчально-виховної діяльності / О. Музалев // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 166-176. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто загальнотеоретичні і методичні засади формування професійної культури фахівця з позицій культурологічного підходу до розуміння загальнолюдських ідей, професійно-ціннісних орієнтацій і якостей особистості, способів пізнання та гуманістичних технологій професійної діяльності. Виділено домінуючою тенденцією для гуманістичної педагогіки орієнтацію на розвиток особистості людини. На підставі наукових досліджень проаналізовано, що учні ВПУ не завжди набувають багатьох важливих якостей, а зазначені недоліки пояснюються тим, що на більшості занять із предметів культурологічного спрямування учні лише пасивно слухають чи репродукують знання.Зроблено висновок, що у ВПУ продовжується орієнтація на вузькофахову підготовку майбутніх фахівців, не приділяється належної уваги формуванню професійної культури, що суперечить програмним документам розвитку освіти. Сформовано цілі, що дозволяють віднести системність і цілісність, співпрацю учнів і викладачів тощо до загальних дидактичних принципів соціально-гуманітарної спрямованості.

Рассмотрены общетеоретические и методические основы формирования профессиональной культуры специалиста с позиций культурологического подхода к пониманию общечеловеческих идей, профессионально-ценностных ориентаций и качеств личности, способов познания и гуманистических технологий профессиональной деятельности. Выделено доминирующей тенденцией для гуманистической педагогики ориентацию на развитие личности человека. На основании научных исследований проанализировано, что ученики ВПУ не всегда приобретают многих важных качеств, а указанные недостатки объясняются тем, что на большинстве занятий по предметам культурологического направления ученики только пассивно слушают или репродуцируют знания. Сделан вывод, что в ВПУ продолжается ориентация на узкопрофессиональных подготовку будущих специалистов, не уделяется должного внимания формированию профессиональной культуры, что противоречит программным документам развития образования. Сформированы цели, позволяющие отнести системность и целостность, сотрудничество учащихся и преподавателей и т.д. к общим дидактическим принципам социально-гуманитарной направленности.

Considered general theoretical and methodological bases of professional culture formation of specialist from positions of cultural approach to understanding human ideas, professional values ​​and personality traits, ways of knowing and humanistic technology profession. Highlighted the focus on the development of the human person as the dominant trend for humanistic pedagogy. Based on the research analyzed that VTS students do not always get many important qualities, and these shortcomings are explained by the fact that in most classes of cultural orientation objects students passively listen or reproducing knowledge. Concluded that in VTS the focus is continuing on the training of future narrow specialists and neglected the formation of professional culture that contradicts educational program documents. Formed goals that can attribute consistency and integrity, cooperation between students and teachers, etc. to general principles of teaching social and humanitarian orientation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940 + Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пазюра Н. 
Психолого-педагогічні аспекти внутрішньофірмової підготовки виробничого персоналу / Н. Пазюра // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 177-187. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розкрито сутність та особливості професійної підготовки персоналу на виробництві, охарактеризовано психолого-педагогічні аспекти внутрішньофірмової підготовки, виявлено сприятливі умови для оволодіння працівниками важливими для компанії компетенціями та для їх використання на робочому місці. Відмічено мотивацію працівників до постійного вдосконалення професійного рівня як важливий психологічний аспект професійної підготовки. З’ясовано, що корпоративна підготовка все більше висвітлюється як критичний чинник продуктивності підприємств, зниження рівня плинності робочої сили, створення сильного внутрішнього ринку праці. На підставі праць проаналізовано, що увага придається інтеграції основної ролі компанії з функцією розвитку працюючого в ній виробничого персоналу. Зроблено висновок про важливість умов робочого місця, завдяки яким навички, набуті під час внутрішньо фірмової підготовки, найбільш повно використовуються у роботі, а також чинників, які сприяють або знеохочують працівників від використання набутих знань і вмінь.

Раскрыта сущность и особенности профессиональной подготовки персонала на производстве, охарактеризованы психолого-педагогические аспекты внутрифирменной подготовки, обнаружено благоприятные условия для овладения работниками важными для компании компетенциями и для их использования на рабочем месте. Отмечено мотивацию работников к постоянному совершенствованию профессионального уровня как важный психологический аспект профессиональной подготовки. Выяснено, что корпоративная подготовка все больше освещается как критический фактор производительности предприятий, снижение уровня текучести рабочей силы, создание сильного внутреннего рынка труда. На основании работ проанализированы, что внимание придается интеграции основной роли компании с функцией развития работающего в ней производственного персонала. Сделан вывод о важности условий рабочего места, благодаря которым навыки, приобретенные во время внутренне фирменной подготовки, наиболее полно используются в работе, а также факторов, способствующих поощрять или отбивать охоту в работников от использования приобретенных знаний и умений.

Revealed the essence and peculiarities of professional training of personnel in the workplace, described the psychological and pedagogical aspects of in-house training, found favorable conditions for mastering important for company staff competencies and for their use in the workplace. Marked the motivation of employees to continuous improvement of the professional level as an important psychological aspect of training. Found that corporate training is increasingly highlighted as a critical factor in the performance of enterprises, reducing labor turnover, creating a strong domestic labor market. Analyzed that attention is giving for integrating the primary role of working with the function of personnel development. Summed up the importance of workplace conditions that make the skills acquired during the training inside the firm best used at work, as well as factors that promote or discourage employees from using the acquired knowledge and skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-640.01 + Ю940

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Робак В. 
Професійна підготовка соціальних робітників в Україні та Росії: порівняльний аспект / В. Робак // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 3. - С. 188-198. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Виконано порівняльний аналіз державних освітніх стандартів підготовки соціального робітника у Російській Федерації та Україні. Наведено особливості підготовки соціального робітника у РФ на основі порівняльної характеристики старого і нового стандартів. Перераховані загальні і професійні компетенції, якими повинен володіти випускник. Представлено предмети, які вивчають учні у циклі загальнопрофесійної підготовки в Україні. Продемонстровано на основі таблиць перелік предметів циклу загальнопрофесійної, професійної і практичної підготовок соціального робітника в Україні та Російській Федерації. Зроблено висновок, що в Україні необхідно розробити і впровадити новий, більш гнучкий державний стандарт професійної підготовки кваліфікованого робітника за професією «соціальний робітник», що мав би бути побудованим на основі компетентнісного підходу.

Выполнен сравнительный анализ государственных образовательных стандартов подготовки социального работника в Российской Федерации и Украины. Приведены особенности подготовки социального работника в РФ на основе сравнительной характеристики старого и нового стандартов. Перечисленные общие и профессиональные компетенции, которыми должен обладать выпускник. Представлены предметы, которые изучают ученики в цикле общепрофессиональной подготовки в Украине. Продемонстрировано на основе таблиц перечень предметов цикла общепрофессиональной, профессиональной и практической подготовок социального работника в Украине и Российской Федерации. Сделан вывод, что в Украине необходимо разработать и внедрить новый, более гибкий государственный стандарт профессиональной подготовки квалифицированного рабочего по профессии «социальный работник», который должен быть построен на основе компетентностного подхода.

Made a comparative analysis of state educational standards of training social workers in the Russian Federation and Ukraine. Showed the peculiarities of training social workers in Russia on the basis of comparative characteristics of old and new standards. Listed general and professional competence which should have a graduate. Submitted items that students learn in the cycle of general professional training in Ukraine. Demonstrated through tables the list with items of cycle of social workers' general professional, professional and practical trainings in Ukraine and the Russian Federation. Summed up that Ukraine needs to develop and implement new, more flexible state standard of training of skilled workers in the profession of "social worker", which would be built on the basis of competence approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: С4 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського