Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (16)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч631.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

   Тип видання:   наукове видання   
1.

Шерель, А.
Аудиокультура XX века [Електронний ресурс] / А. Шерель. - М. : Прогресс-Традиция, 2004. - 331 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Автор рассматривает различные направления аудиокультуры ХХ века – становление художественного и публицистического радиовещания, историю грамзаписи и звука в кино – как в самостоятельном их развитии, так и в общем процессе организации обмена звуковой информации. Впервые рассказывается о работе у микрофона выдающихся мастеров театра и кинематографа – Всеволода Мейерхольда, Александра Таирова, Андрея Тарковского, Анатолия Эфроса, Розы Иоффе, Игоря Ильинского, Эраста Гарина и их коллег. Анализируется история аудиокультуры ХХ века и ее направлений, а также формы искусства звукового отражения действительности, появившиеся на рубеже XX–XXI веков – арсакуaстика и др.



Кл.слова:
радіомовлення -- грамзапис -- звукове кіно

   Тип видання:   словник   
2.

Street, Seán.
Historical dictionary of British radio [Electronic resource] / S. Street. - Lanham : Scarecrow Press, 2006. - 345 p.. - (Historical dictionaries of literature and the arts ; no. 10)
Переклад назви: Історичний словник Британського радіо

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Among all the national radios, British radio has always enjoyed a unique position, probably because of the role of the British Broadcasting Corporation—best known as the BBC. This is partly because of its continuing production of first-class programs of all sorts, whether news, music, or sports. Even more important, in times of crisis or when people abroad cannot trust their own national radio, they tune in to the BBC, which has always proven to be more reliable and still transmits worldwide. But there is more to British radio than the BBC, much more, because it also has a remarkable tradition of commercial radio and public radio, ranging from the early “pirate” stations to more specialized ones of today. This being said, British radio is not without its problems, nor is the BBC, but the industry is adapting to the new technologies, taking on and learning to live with (if not actually defeating) new competitors, and maintaining a distinctive and welcome presence. This Historical Dictionary of British Radio draws a broad picture in several different ways. The chronology traces a long history, from the earliest technical breakthroughs, through the landmark broadcast of Nellie Melba in 1920, and through to the most recent developments. The introduction sums up its role, assessing the many achievements and also the many challenges, from one period to another, with the BBC clearly in charge at first and gradually sharing the field with countless others, and looking toward the future. The dictionary section offers a wealth of detail, with entries on the enabling legislation, the BBC and its many rivals, key persons in the administration and on the creative side, many of the more memorable programs and those who appeared in them, and much of the technical paraphernalia. Last but not least is a bibliography permitting students and radio fans to find further reading.



Кл.слова:
радіоефір -- ЗМІ

   Тип видання:   науково-популярне видання   
3.

Шерель, Александр.
Аудиокультура ХХ века. История, эстетические закономерности, особенности влияния на аудиторию [Електронний ресурс] / А. Шерель. - Москва : Прогресс-Традиция, 2004. - 576 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Автор рассматривает различные направления аудиокультуры XX века - становление художественного и публицистического радиовещания, историю грамзаписи и звука в кино - как в самостоятельном их развитии, так и в общем, процессе организации обмена звуковой информации. Впервые рассказывается о работе у микрофона выдающихся мастеров театра и кинематографа - Всеволода Мейерхольда, Александра Таирова, Андрея Тарковского, Анатолия Эфроса, Розы Иоффе, Игоря Ильинского, Эраста Гарина и их коллег. Анализируется история аудиокультуры XX века и ее направлений, а также формы искусства звукового отражения действительности, появившиеся на рубеже XX-XXI веков - арсакустика и др.



Кл.слова:
звукозапис -- радіомовлення -- арсакустика -- аудіокультура
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського