Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (9)Реферативна база даних (80)Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕНЕОЛІТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

   Тип видання:   наукове видання   
1.

Шрамко, Б. А.
Древности Северского Донца [Електронний ресурс] / Б. А. Шрамко. - Х. : Изд-во ХГУ им. А.М. Горького, 1962. - 172 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга посвящена исторической судьбе народов, населявших в древности берега Северского Донца.



Кл.слова:
кам'яний вік -- залізний вік -- Енеоліт

   Тип видання:   наукове видання   
2.


Історія українського мистецтва [Електронний ресурс] : у 5 т. / голов. ред. Г. Скрипник ; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. - К. : [б. в.], 2007-2011

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1 : Мистецтво первісної доби та стародавнього світу. - 2008. - 710 с.

Т. 2 : Мистецтво середніх віків. - 2010. - 1296 с.

Т. 3 : Мистецтво другої половини XVI - XVIII ст.. - 2011. - 1088 с.

Т. 5 : Мистецтво XX ст.. - 2007. - 1048 с.


У першому томі автори поставили за мету реконструювати цілісний образ найдавніших етапів мистецького життя на українських землях, переважно на прикладі тих артефактів, що постали на них та збереглися до наших днів. У ній представлено мистецтво пізньопалеолітичного населення України, енеолітичної людності (зокрема, подано неперевершеної майстерності зразки кераміки носіїв трипільської культури; репрезентовано пам’ятки образотворчості народів бронзової доби, кімерійців, скіфів, сарматів (особливо вишукані ювелірні (золоті й срібні) вироби – чаші, пекторалі, амфори, золоті оздоби парадного вбрання, рельєфні зображення сюжетів і сцен зі скіфського життя, кам’яні скульптури тощо). Розлогі розділи тому присвячені образотворчому мистецтву та художнім ремеслам населення античних держав Північного Причорномор’я, культурна традиція яких мала безпосередній вплив на мистецькі процеси на цих територіях у наступні епохи. Чи не вперше розглянуто в контексті історії мистецтва пам’ятки кельтського населення та латенізованих культур. Значно повніше висвітлено культурну спадщину праслов’янського й готського населення українських земель тощо.

Другий том “Історії українського мистецтва” присвячено історії художніх процесів на українських теренах у добу середньовіччя (кінець ІV/VI – XV/середина XVI). Важливим наміром авторів та упорядників стало висвітлення родоводу та стильових особливостей вітчизняного мистецтва, його видової специфіки. У дослідженнях архітектури, монументальної скульптури, мозаїк, фресок, іконопису, оздоблення рукописної книги, художніх ремесел окреслено риси, які й нині маркують процес творення українського світу.

У третьому томі “Історії українського мистецтва” висвітлюються розвиток, жанрове й стильове розмаїття української архітектури, образотворчого та декоративного мистецтва козацько-гетьманської доби, що охоплює фактично три століття – XVI, XVII, XVIIІ, національні варіанти європейських стилів ренесансу й бароко, які стали набутком більшості визначних пам’яток, розглянутих у цьому виданні.

Глибоким філософським осмисленням та форматним осягненням вирізняються розділи праці, присвячені мистецькій спадщині ХІХ ст. – періоду, коли українська національна культура виявила неабияку життєстійкість, витворивши за вкрай складних соціополітичних умов довершені мистецькі твори, «зуміла розвинути більшість сучасних видів мистецтв, а в багатьох із них створити класичні цінності і дати імена світової міри». Автори розділів слушно зауважують, що мистецька спадщина цієї епохи формувалася й визрівала в чужинському культурному середовищі та під тиском нових суспільно-політичних реалій, що спричиняли розмежування між культурою народною та панівних верств, динамічну зміну стильових напрямів – перехід від бароко до романтизму та реалізму. Дослідники чи не вперше в мистецтвознавстві пострадянського періоду залучають до аналізу українського образотворення нові імена художників та архітекторів, нові реалії та здобутки малярської і будівельної спадщини, розглядаючи в контексті українського мистецького процесу як пам’ятки, що виникли в Україні і на питомо українському ґрунті, так і ті мистецькі явища, що хоча й творилися поза Україною, проте тематикою і змістом стосувалися української культурної традиції та історії.

5-й том, присвячений мистецтву ХХ століття, є, власне, першою спробою накреслити і дати об’єктивну оцінку основним процесам, що відбувалися впродовж усього минулого століття в художньому житті на теренах нашої країни, намаганням відтворити цілісну картину мистецького життя, що розвивалося в контексті загальноєвропейського художнього процесу, єдиному річищі світового художнього розвитку.



Кл.слова:
образотворче мистецтво -- монументальна скульптура -- декоративно-вжиткове мистецтво

   Тип видання:   навчальний посібник   
3.

Жураковський, Б.
Господарство і зв'язки трипольских племен Поділля [Електронний ресурс] : навчальний посібник / Б. Жураковський. - Раменское : Поли-Граф, 2002. - 120 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В часи існування трипільської культури кожна людська громада жила, працювала, полювала, відпочивала, тобто жила самостійно. Однак це не могло тривати весь час існування цієї чи іншої групи людей. Проходив час і люди випадково чи з певнимнаміром зустрічалися між собою, тобто з різних племінних груп, поселень. Чи то була військова зустріч, чи нйрна бесіда, чи допомога потерпілому, в обов'язковому порядку під час спілкування люди ділились своїми знаннями, вміннями, запозичували прийоми роботи у виготовленні знаряддя, способи полювання, ловлі риби, часом насінням, окремими тваринами. Поодинокі зв"язки розширялися, охоплювали більшу кількість людей і поступово переростали в тісні економічні, культурні взаємовигідні зв"язки, які приносили користь кожній стороні.



Кл.слова:
трипільська культура -- енеоліт -- архаїчне суспільство
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського