Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Реферативна база даних (1)Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=CABIN<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

   Тип видання:   енциклопедія   
1.

Cull, Nicholas J..
Propaganda and mass persuasion [Electronic resource] : a historical encyclopedia, 1500 to the present / N. J. Cull, D. Culbert, D. Welsh. - Cremona : ABC-CLIO, 2003. - 504 p.
Переклад назви: Пропаганда та масове переконання: історична енциклопедія від 1500 року до наших днів

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book is designed to provide an accessible survey of the history of propaganda from 1500 to the present. After a historical introduction by David Welch outlining the development of propaganda, the encyclopedia presents more than 250 entries. These include geographic entries examining a country such as Britain or Portugal or—where the propaganda history is either less clearly delineated along national lines or the scholarship to date in English is more limited—a region such as Scandinavia or Latin America. We have tried to be as geographically comprehensive as possible. Case-study entries present events or movements, from abolitionism to Zionism. Technique entries deal with a particular method, such as posters, portraiture, or music; film and radio entries both have multiple subdivisions, reflecting the special role of these media in twentiethcentury propaganda. Concept entries define and explain terms used by and about propagandists: black propaganda, brainwashing, and so forth. The long entry “Propaganda, Definitions of ” offers multiple definitions of the term. This encyclopedia includes entries devoted to individuals connected with propaganda, from Martin Luther to Osama bin Laden, as well as entries for some of the key institutions of propaganda—such as the Office of War Information (OWI) in the United States during World War II—and some of the best-known documents and artifacts of propaganda (such as the film Casablanca and the novel Uncle Tom’s Cabin). Each entry contains suggestions for further reading, which generally also served as the chief sources for quotations and factual or other details within the entry. Most propaganda agencies—for example, the CIA or the BBC—are better known by their initials than their full names and are therefore listed that way.



Кл.слова:
пропаганда -- агітація -- навіювання -- цькування
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського