Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (105)
Пошуковий запит: (<.>A=Ваховський Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Харченко С. Я. 
Соціально-педагогічна діяльність у дитячих оздоровчих таборах : навч.-метод. посіб. / С. Я. Харченко, Л. Ц. Ваховський, О. П. Песоцька, М. С. Кратінов, О. Л. Караман, І. В. Бєлецька; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка, НДЦ пробл. соц. педагогіки та соц. роботи АПН України і Луган. нац. пед. ун-ту ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма-матер, 2008. - 284 c. - Бібліогр.: с. 234-237. - укp.

Розглянуто теоретичні аспекти діяльності педагога-організатора у сфері літнього відпочинку й оздоровлення дітей і молоді. Розкрито зміст і завдання літньої практики студентів. Подано розробки типових виховних заходів, зокрема, сценаріїв свят, ігор, змагань, конкурсів, а також зразки основних видів документації (індивідуальний план роботи, щоденник, звіт студента-практиканта). Запропоновано орієнтовну програму підготовки до роботи в дитячих оздоровчих таборах.

Рассмотрены теоретические аспекты деятельности педагога-организатора в сфере летнего отдыха и оздоровления детей и молодежи. Раскрыты содержание и основные задания летней практики студентов. Даны разработки типовых воспитательных мероприятий, в частности, сценариев праздников, игр, соревнований, конкурсов, а также образцы основных видов документации (индивидуальный план работ, дневник, отчет студента-практиканта). Предложена ориентировочная программа подготовки к работе в детских оздоровительных лагерях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.511.385.81р30 + Ч481.511.266.69р30

Шифр НБУВ: ВА698678 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ваховський Л. Ц. 
Філософія виховання західної цивілізації в епоху просвітництва : Автореф. дис...д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. Ц. Ваховський; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2002. - 40 c. - укp.

Висвітлено особливості філософії виховання як форми педагогічного теоретизування, визначено функції філософії у структурі педагогічного знання, а також наведено класифікацію філософсько-педагогічних концепцій. На підставі нових методологічних підходів здійснено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку філософії виховання західної цивілізації в епоху Просвітництва. Подано педагогічну інтерпретацію філософської антропології англійських, французьких і німецьких просвітників. Розглянуто аксіологічні, методологічні та герменевтичні аспекти їх філософсько-педагогічної системи. Проведено порівняльний аналіз розвитку філософії виховання західноєвропейського Просвітництва та української філософсько-педагогічної думки XVII - XVIII ст. Розкрито значення ідей просвітників з метою розробки концептуальних засад реформування сучасної вітчизняної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)464 + Ч30В2:Ю + Ю3(0)5-535 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ваховський Л. Ц. 
Основні напрями соціально-педагогічної діяльності з обдарованими дітьми в Україні у 1918 - 1936 рр. / Л. Ц. Ваховський // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 7, ч. 2. - С. 6-12. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто основні напрями роботи соціального педагога з обдарованими дітьми в навчально-виховних закладах і позашкільних установах України в 1918 - 1936 рр. Зазначено, що в названий період комплексним вивченням обдарованої дитини займалася спеціальна наука - педологія, одним із напрямів роботи якої було обгрунтування методів виховання та навчання обдарованої дитини, увагу приділено діагностиці обдарованості. Зауважено, що особливого значення у роботі соціального педагога з обдарованими дітьми набув охоронно-захисний напрям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Курило В. С. 
Проблеми освіти в контексті сучасних компаративних досліджень (за матеріалами XIV Всесвітнього конгресу з компаративної освіти) / В. С. Курило, Л. Ц. Ваховський // Освіта Донбасу. - 2012. - № 5/6. - С. 5-10. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На основі порівняльного аналізу виокремлено спільне й відмінне в характері й проблематиці сучасних вітчизняних і зарубіжних компаративних досліджень. Виявлено та проаналізовано головні тенденції, проблематику та розташування акцентів у дослідженнях вітчизняних та зарубіжних науковців. Охарактеризовано основні питання, розглянуті на XIV Всесвітньому конгресі з порівняльної освіти, розкрито роль порівняльної педагогіки у формуванні єдиного освітнього простору. Підкреслено необхідність розгляду педагогічних проблем з погляду соціології, філософії, економіки, психології, історії, лінгвістики та інших наукових галузей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хриков Є. М. 
Методологічні засади педагогічного дослідження : монографія / Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило, С. В. Савченко, Л. Ц. Ваховський; ред.: В. С. Курило, Є. М. Хриков; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". - Луганськ, 2013. - 247 c. - укp.

Висвітлено погляди провідних науковців Луганського національного університету імені Т. Шевченка на сучасний стан та напрями розвитку педагогічної науки в Україні. Розглянуто загальні засади педагогічних досліджень: понятійно-термінологічний аналіз, чинники визначення методологічних засад, а також методологію вивчення стану дослідження певної педагогічної проблеми та моделювання експериментальної системи. Розкрито особливості дослідно-педагогічної роботи в соціальній педагогіці. Виокремлено проблемні питання методології історико-педагогічного дослідження, описано новітні підходи, методи та методики такого дослідження. Розглянуто специфіку використання методів наукового пізнання в порівняльно-педагогічних дослідженнях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА771565 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ваховський Л. 
Модернізм як методологічний проект радянської педагогіки / Л. Ваховський // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 61-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто педагогічний зміст модернізму. Визначено основні характеристики модернізму. З'ясовано, що розвиток радянської школи та педагогіки був одним з варіантів втілення модернізму як методологічного проекту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4СОЮ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ваховський Л. 
Наратив у історико-педагогічному дослідженні: методологічний аналіз / Л. Ваховський // Шлях освіти. - 2007. - № 1. - С. 42-45. - укp.

Висвітлено проблему наративу як методологічного конструкту. Акцентовано увагу на співвідношенні наративу з минулим. Визначено причини суб'єктивності наративів. Наведено чинники забезпечення їх об'єктивності. Доведено, що використання наративу створює сприятливі умови для реалізації різних за спрямованістю і змістом дослідницьких програм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Ш

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ваховський Л. 
Ідеї гуманізму у французькій філософії освіти / Л. Ваховський, Т. Харченко // Шлях освіти. - 2010. - № 4. - С. 18-22. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено особливості розгортання нової гуманістичної ідеології у Франції на другому та третьому етапах її розвитку, починаючи з 1940-х рр. Показано, що цей етап ознаменувався зародженням екзистенціалізму, у центрі якого не Бог і не природа, а людина, особистість якої - завойоване нею достоїнство, і для виховання треба повернути істоту до первісної реальності та допомогти їй розвиватися. Наступний етап почався у 1980-ті рр. і триває до сучасності під назвою "постмодернізм", який характеризується питанням: чи потрібно обирати між гуманізацією та соціалізацією. Відзначено, що, на думку французьких вчених, сьогодні в суспільстві панує управлінська ідеологія, яка вимагає розвинутих якостей гнучкості, викликаючи в особистості відчуття непотрібності, відчуженості, і подолати ці тенденції може введення до системи "суб'єкта-творця". Наголошено, що для реалізації ідей гуманізації освіти жодна окрема педагогіка не може претендувати на основну роль.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ФРА)6 + Ю3(4ФРА)6-663

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ваховський Л. 
Ідеї гуманізму у французькій філософії освіти: історико-педагогічний аспект / Л. Ваховський, Т. Харченко, Л. Баско // Шлях освіти. - 2010. - № 3. - С. 39-44. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено виникнення, становлення та розвиток гуманістичної традиції у Франції періоду XVI ст. - остання четверть ХІХ ст., тобто епохи Відродження (Г. Бюде, П. Рамус, Ф. Рабе, М. Монтень), епохи Просвітництва (Ж.О. де Ламетрі, Е.Б. де Кондильяк, К.А.А. Гельвецій, Д. Дідро, Ж.-Ж. Руссо, Ф. Вольтер, П.А. Гольбах), епохи Великої французької буржуазної революції, утопічного соціалізму (А.К. де Ревруа, Сен-Сімон, Ш. Фурьє), епохи "золотого віку" (П. Робен, Е. Клапаред, А. Фер'єр, Р. Кузіне). Проаналізовано генезис філософсько-педагогічних поглядів учених на сутність людини, уявлення гуманізму як цілісного явища, яке має певну історичну логіку розвитку. Розкрито особливості розвитку ідей гуманізму у французькій філософії освіти в історико-педагогічному контексті. Відзначено, що у поглядах французьких філософів-гуманістів, педагогів людина постає як єдність двох світів - духовного та матеріального, а також людина є одночасно як індивідуальною, так і соціальною істотою, підпорядкованою суспільству, соціальній буденності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ФРА)5 + Ю3(4ФРА)4/5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ваховський Л. Ц. 
Психоісторичний підхід до вивчення еволюції дитинства / Л. Ц. Ваховський // Шлях освіти. - 2012. - № 1. - С. 2-5. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З’ясовано можливості використання психоісторичного підходу до вивчення історії дитинства. Зазначено, що психоісторичний підхід, який передбачає вивчення закономірностей історичної мотивації, є перспективним методологічним проектом для дослідження історії дитинства і в нашій країні. Підкреслено, що цей підхід дає можливість простежити й зрозуміти, як характер взаємин між батьками й дитиною, стиль виховання впливали на розвиток дитинства як соціального явища, на формування типу особистості й нових психокласів, які поступово змінювали суспільство. Відзначено, що не можна ігнорувати вплив об’єктивних соціальних чинників на розвиток дитинства на тому чи іншому історичному етапі, національні й регіональні особливості еволюції дитинства, зумовлені специфікою системи соціального наслідування та базисними педагогічними традиціями, що формуються в межах великих і локальних цивілізацій.

Выяснены возможности использования психоисторического подхода к изучению истории детства. Отмечено, что психоисторический подход, который предусматривает изучение закономерностей исторической мотивации, является перспективным методологическим проектом для исследования истории детства и в нашей стране. Подчеркнуто, что этот подход дает возможность проследить и понять, как характер взаимоотношений между родителями и ребенком, стиль воспитания влияли на развитие детства как социального явления, на формирование типа личности и новых психоклассов, которые постепенно меняли общество. Отмечено, что нельзя игнорировать влияние объективных социальных факторов на развитие детства на том или ином историческом этапе, национальные и региональные особенности эволюции детства, обусловленные спецификой системы социального наследования и базисными педагогическими традициями, которые формируются в рамках крупных и локальных цивилизаций.

To investigate the possibility of psychohistorical approach to studying the history of childhood. It is noted that psychohistorical approach, which includes the study of historical patterns of motivation, is a promising project for the methodological study of the history of childhood in our country. It is emphasized that this approach makes it possible to trace and understand the nature of the relationship between parent and child, parenting style influenced the development of childhood as a social phenomenon, the formation of personality types and new psychoclass, which gradually changed society. It is noted that one can not ignore the influence of objective social factors on childhood development at a particular historical period, national and regional peculiarities of the evolution of childhood, due to the specifics of the social inheritance and basic pedagogical traditions, which are formed in large-scale and local civilizations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю98 г(0) + Ю983.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ваховський Л. Ц. 
Аксіологічні характеристики філософії виховання німецького просвітництва / Л. Ц. Ваховський // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2000. - Вип. 6. - С. 245-248. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано механізм зміни ціннісних парадигм, модернізації архаїчних догм та установок у епоху Просвітництва. Розглянуто філософські та освітні погляди І. Г. Гердера, І. Канта та інших німецьких просвітителів.

Проанализированы механизм изменения ценностных парадигм, модернизации архаических догматов и установок в период эпохи Просвещения. Рассмотрены философско-образовательные взгляды И.Г.Гердера, И.Канта и других немецких просветителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Гер)-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Калюжна В. Ю. 
Філософія освіти США як чинник становлення та розвитку американської нації в епоху Просвітництва / В. Ю. Калюжна, Л. Ц. Ваховський // Американська філософія освіти очима українських дослідників : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 22 груд. 2005 р. - 2005. - С. 54-60. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Простежено становлення й розвиток філософії освіти в американському Просвітництві. Проаналізовано світоглядні й аксіологічні аспекти філософсько-педагогічних поглядів американських мислителів другої половини ХVIII - початку XIX ст., показано їх вплив на формування американської нації.

Прослежено становление и развитие американской философии образования в американском Просвещении. Проанализированы мировоззренческие и аксиологические аспекты философско-педагогических взглядов американских мыслителей второй половины XVIII- начала XIX ст., показано их влияние на формирование американской нации.

In the article it is observed the formation and development of philosophy of education in American Enlightenment. It is analyzed the outlook and valuable aspects of American scientists' philosophic and pedagogical ideas of the latter half of the XVIIIth - earlier of the XIX th century, it's shown their influence on the forming of American nation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7СПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС41506 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського