Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Голубнича Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Голубнича Л. О. 
Принципи навчання і виховання в педагогічній спадщині С.І.Миропольського : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. О. Голубнича; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 20 c. - укp.

Виявлено витоки педагогічних поглядів С.І.Миропольського. Встановлено та розкрито загальнопедагогічні принципи, покладені в основу педагогічної концепції педагога (демократизм, гуманізм, природовідповідність, народність). У науковий обіг введено нові історико-педагогічні документи, які характеризують особистість С.І.Миропольського: наведено дані, які доповнюють та уточнюють біографічні відомості про педагога. Висвітлено ідеї С.І.Миропольського про загальну освіту народу, його моральне, економічне та правове виховання. Підкреслено, що С.І.Миропольський перший у вітчизняній педагогіці всебічно вивчив педагогічну спадщину Я.А.Коменського та активно використовував її.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Миропольський С.І.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Голубнича Л. О. 
Розвиток дидактики вищої школи Сходу України (друга половина XX - початок XXI століття) : монографія / Л. О. Голубнича; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків : ХНАДУ, 2014. - 371 c. - Бібліогр.: с. 350-370 - укp.

Викладено теоретико-методологічні засади педагогічної історіографії. Проаналізовано особливості розвитку дидактики вищої школи Східного регіону України другої половини XX - початку XXI ст. Простежено еволюцію загальної дидактики середньої школи як основи дидактики вищої школи. Проаналізовано форми та методи організації навчального процесу в ВНЗ східноукраїнського регіону в досліджуваний період. Висвітлено прогностичні тенденції розвитку дидактики вищої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА790557 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Голубнича Л. О 
Розвиток педагогічних технологій у дидактичній науці / Л. О Голубнича // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 45. - С. 14-23. - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Розглянуто виникнення та розвиток проблеми "педагогічні технології" в дидактичної науці. Визначено сутність означеного терміну, встановлено семантичні відмінності словосполучень "педагогічна технологія", "освітня технологія", "технологія навчання", з'ясовано загальні специфічні ознаки педагогічних технологій та їх структурних складових. Зроблено висновок, що розвиток педагогічних технологій відбувається в постійній динаміці від визначення суті дефініції, з’ясування їх специфічних ознак, методичного інструментарію, структурного складу до розробки класифікацій та встановлення джерел нових технологій.

Рассмотрено возникновение и развитие проблемы "педагогические технологии" в дидактической науке. Определена сущность указанного понятия, установлены семантические отличия словосочетаний "педагогическая технология", "образовательная технология", "технология обучения", выяснены общие специфические признаки педагогических технологий и их структурных компонентов. Сделан вывод, что развитие педагогических технологий происходит в постоянной динамике от определения сути дефиниции, выяснения их специфических признаков, методического инструментария, структурного состава к разработке классификаций и установления источников новых технологий.

Reviewed scientific and educational literature, reviewed by the emergence and development of the problem of "educational technology" in the didactic science. The essence of this concept is established semantic differences phrase "educational technology", "educational technology", "educational technology", clarified the general specific features of pedagogical techniques and analysis of their structural components.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Голубнича Л. О. 
Класифікація джерел історіографії педагогічної персоналії / Л. О. Голубнича // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 162-167. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто ступінь розробки української педагогічної історіографії. Визначено ідею розвитку останньої. Досліджено особливості умовної класифікації педагогічно-історіографічних джерел, що містять інформацію про педагогічну персоналію. Надано визначення джерела педагогічної історіографії. Значну увагу приділено характеристиці типів, родів та видів джерел педагогічної історіографії, що є носіями інформації про діячів школи та педагогіки. Висвітлено своєрідність джерел, які слугують основою для дослідження педагогічної персоналії. Встановлено їх значення для педагогічно-історіографічної науки.

Рассмотрена степень разработки украинской педагогической историографии. Представлена идея развития последней. Исследованы особенности условной классификация педагогическо-историографических источников. Дано определение источника педагогической историографии. Значительное внимание уделено характеристике типов, родов и видов источников педагогической историографии, которые являются носителями информации о деятелях школы и педагогики. Выяснены общие черты источников педагогической историографии. Освещено своеобразие тех источников, которые служат основой для исследования педагогической персоналии. Установлено их значение для педагогической историографии.

The article deals with the stage of Ukrainian pedagogical historiography development. The idea of the latter hase been represented. Peculiarities of conditional classification of pedagogical and historiography sources, which include the information about a pedagogical personality have been researched. The pedagogical historiography sources have been defined.Considerable attention is paid to the characteristics of the types, the sorts and the kinds of pedagogical and historiography sources, which have the information about a pedagogical personality. Peculiar features of pedagogical historiography sources which are the foundation for a pedagogical personality research have been cleared up. Their importance for pedagogical historiographyhas been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Голубнича Л. О.  
Регіональний вимір досліджень із педагогічної історіографії / Л. О. Голубнича // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 63. - С. 25-30 . - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Розглянуто методологічні орієнтири регіонального підходу до досліджень із педагогічної історіографії як нової спеціальної історико–педагогічної дисципліни, що знаходиться на стадії формування. Висвітлено погляди науковців на методологічні особливості регіональних досліджень з історії педагогіки. Приділено увагу визначенню поняття “регіональний підхід”.

Рассмотривены методологические ориентиры регионального подхода к исследованиям по педагогической историографии как новой специальной историко–педагогической дисциплины, которая находится на стадии формирования. Освещены взгляды ученых на методологические особенности региональных исследований по истории педагогики. Уделено внимание определению понятия “региональный подход”.

The methodological guide lines of the regional approach to the researches in pedagogical historiography, as a new special historical and pedagogical science which is still forming are examined. The different opinions of scientists are presented relatively methodological specialties of the regional researches in pedagogical historiography. Considerable attention is paid to the definition of the notion “regional approach”.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Голубнича Л. О. 
Становлення і розвиток дидактики в зарубіжній педагогічної науці / Л. О. Голубнича // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 44. - С. 126-136. - Бібліогр.: с. 136 - укp.

Проаналізовано наукову літературу зарубіжних педагогів ХVІІ - ХVІІІ ст. та узагальнено їх внесок у становлення та розвиток дидактики як педагогічної системи. Приділено значну увагу першим авторським дидактичним концепціям зазначеного періоду, висвітлено дидактичні погляди В. Ратке, Я. А. Каменського, Дж. Локка, Ж. Ж. Руссо, Й. Г. Песталоцці Зауважено, що педагогічна спадщина видатних педагогів-гуманістів є унікальним підсумком розвитку дидактичної теорії та практики попередньої історії людської цивілізації, адже увібрала в себе найкращі дидактичні ідеї Античності і Відродження та визначила цілі та завдання освіти для Нового часу: обгрунтування змісту освіти та висунення основних моделей і методів навчання.

Проанализирована научная литература зарубежных педагогов ХVІІ - ХVІІІ в. и обобщен их вклад в становление и развитие дидактики как педагогической системы. Уделено значительное внимание первым авторским дидактическим концепциям обозначенного периода, освещены дидактические принципы В. Ратке, Я. А. Каменского, Дж. Локка, Ж. Ж. Руссо, Й. Г. Песталоцци. Отмечено, что педагогическое наследие выдающихся педагогов-гуманистов является уникальным подтверждением развития дидактической теории и практики предыдущей истории человеческой цивилизации, так как вобрала в себя наилучшие дидактические идеи Античности и Возрождения, определила цели и задачи образования для Нового времени: обоснование содержания образования и выдвижение основных моделей и методов обучения.

Reviewed scientific literature foreign teachers XVII-XVIII centuries and summarized their contribution to the development of didactics as a pedagogical system.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Голубнича Л. О. 
Історіографія дидактики вищої школи Східного регіону України (друга половина XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. О. Голубнича; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2015. - 40 c. - укp.

Подано цілісний аналіз історіографії дидактики вищої школи Східноукраїнського регіону другої половини XX - початку XXI ст. На основі вивчення історико-педагогічних джерел і наукової літератури із суміжних наук (історії, історичної історіографії та джерелознавства) охарактеризовано теоретико-методологічні засади педагогічної історіографії. Розглянуто джерельну базу педагогічної історіографії, подано її класифікацію, визначено особливості регіонального підходу до досліджень із педагогічної історіографії. На основі історіографічного аналізу простежено генезис загальної дидактики як основи вузівської теорії навчання, визначено та сформульовано базові поняття вузівської дидактики. З урахуванням урядової політики, розвитку суміжних наук і динаміки напрямів дидактичних досліджень науково обгрунтовано етапи та провідні тенденції розвитку дидактичних ідей учених Східної України у другій половині XX - початку XXI ст. в галузі вищої школи: І (1954 - 1968 рр.) - пошуково-емпіричний; II (1969 - 1990 рр.) - теоретико-практичний; III (1991 - 2005 рр.) - науково-аналітичний. На підставі вивчення джерел педагогічної історіографії узагальнено досвід реалізації дидактичних ідей науковців досліджуваного регіону у практиці роботи ВНЗ даного періоду. Виявлено провідні тенденції розвитку теорії навчання вищої школи. Окреслено напрями творчого використання цінних надбань із зазначеної проблеми у практиці ВНЗ на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.2 г(4УКР5)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418954 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Голубнича Л. О.  
Досвід організації навчально-пізнавальної діяльності студентів у вищих закладах освіти східноукраїнського регіону (70-ті рр. ХХ ст.) / Л. О. Голубнича // Пед. науки. - 2014. - Вип. 66. - С. 52-57. - Бібліогр.: с. 57 (11 назв) - укp.

Висвітлено досвід роботи вищих навчальних закладів Східного регіону України у 70-ті роки минулого століття. Значну увагу приділено з’ясуванню особливостей використання форм і методів організації навчального процесу у вищій школі зазначеного регіону. Виявлено і представлено тенденції організації навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ Східноукраїнського регіону згаданого періоду (розробка нормативних документів, постійний пошук методик проведення практичних занять, активне впровадження у навчальний процес вищої школи нових технологій навчання, зокрема програмованого навчання).

Раскрыт опыт работы вузов Восточного региона Украины в 70-е годы прошлого века. Значительное внимание уделено выяснению особенностей использования форм и методов организации учебного процесса в высшей школе указанного региона. Выявлены и представлены тенденции организации учебно-познавательной деятельности студентов вузов Восточноукраинского региона упомянутого периода (разработка нормативных документов, постоянный поиск методик проведения практических занятий, активное внедрение в учебный процесс высшей школы новых технологий обучения, в частности программированного обучения).

In this paper we study the experience of higher educational institutions in the Eastern region of Ukraine in the 70-ies of the last century. Special attention is given to clarify the characteristics of the use of forms and methods of the educational process in higher school this region.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Мова та мовлення: фундаментальні парадигми розвитку : колект. монографія / Ю. О. Березіна, Т. П. Бесараб, Т. В. Бондарчук, Л. О. Голубнича, І. І. Густі, О. О. Добринчук, М. О. Желуденко, В. В. Жуковська, Н. А. Загоруйко, Т. В. Зданюк, І. Г. Кулина, О. В. Кульбабська, І. В. Кучеренко, І. Г. Лехнер, Г. А. Луканська, Лутай, І. В. Никифоренко, О. М. Ріба-Гринишин, А. П. Сабітова, А. В. Шишко, О. С. Шмирко, І. М. Яремчук; ред.: Т. В. Калинюк, Т. В. Бондарчук; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільский : Друкарня Рута, 2021. - 262 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ. - нім.

Висвітлено проблеми та перспективи розвитку новітніх тенденцій у сучасній лінгвістичній парадигмі. Досліджено собливості функціонування мови як індикатора моральних цінностей та чинник формування культури нації. Охарактеризовано проблемно-тематичні та стильові домінанти «Українського Палімпсесту» Оксани Забужко. Розглянуто словотвірні особливості термінів нафтової промисловості в німецькій мові. Визначено актуальні проблеми теорії та практики перекладу у міжкультурному аспекті. Визнано переклад як інструмент міжкультурної комунікації. Досліджено граматичні трансформації в художньому перекладі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847784 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського