Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (29)
Пошуковий запит: (<.>A=Суліма Є$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Суліма Є. М. 
Політична філософія : Підруч. / Є. М. Суліма, М. А. Шепєлєв, В. В. Кривошеїн, В. Ю. Полянська. - К. : Знання, 2006. - 799 c. - укp.

Наведено комплексний аналіз предметного поля політичної філософії як окремої сфери наукового пізнання, а також її основних складових - політичної онтології, гносеології, антропології, праксеології, етики. Вперше концептуально систематизовано фундаментальні проблеми політичної естетики, розглянуто питання політичної символіки та символічної політики в контексті взаємодії символічного та політичного просторів. Значну увагу приділено висвітленню політико-філософського сенсу глобальних процесів сучасності, зокрема, процесу глобалізації владних відносин.

Приведен комплексный анализ предметного поля политической философии как отдельной сферы научного познания, а также ее основных составных - политической онтологии, гноссеологии, антропологии, праксеологии, этики. Впервые концептуально систематизированы фундаментальные проблемы политической эстетики, рассмотрены вопросы политической символики и символической политики в контексте взаимодействия символического и политического пространств. Значительное внимание уделено освещению политико-философского смысла глобальных процессов современности, в частности, процесса глобализации отношений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*666я73 + Ф0я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683088 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Суліма Є. М. 
Глобальний соціальний порядок постіндустріалізму : Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / Є. М. Суліма; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2004. - 44 c. - укp.

Проаналізовано природу, становлення і функціонування глобального соціального порядку постіндустріалізму. Висвітлено постіндустріальні засади глобального соціального порядку. Виявлено вплив науково-технологічних трансформацій, пов'язаних з переходом на постіндустріальний шлях розвитку, зокрема наукової раціональності та процесу інформатизації, на формування рис сучасного соціального порядку, визначено роль глобалізації у процесі його становлення, з'ясовано особливості постіндустріальної трансформації капіталізму. Обгрунтовано значення корпоративної організації у становленні та функціонуванні глобального соціального порядку постіндустріалізму, запропоновано шляхи його гармонізації. Проаналізовано природу, джерела та наслідки глобальної соціальної нерівності та напруження. Визначено соціальний зміст глобалізації владних відносин як чинника становлення та функціонування глобального соціального порядку постіндустріалізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:ж + Ю6*341.1 + Ю6*328.933*31-725

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332733 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Суліма Є. М. 
Глобалістика : підручник / Є. М. Суліма, М. А. Шепєлєв. - К. : Вища школа, 2010. - 544 c. - укp.

Розглянуто особливості застосування системного підходу до вивчення міжнародних відносин. Розкрито природу та тенденції розвитку сучасної світової системи, процесу глобалізації. Проаналізовано фундаментальні аспекти дослідження глобального розвитку, а саме проблеми глобального суспільства, світового порядку, світового лідерства, глобалізації управління та глобальної безпеки. Висвітлено особливості глобальної цивілізаційної конкуренції й альтерглобалістського руху.

Рассмотрены особенности применения системного подхода к изучению международных отношений. Раскрыты природа и тенденции развития современной мировой системы, процесса глобализации. Проанализированы фундаментальные аспекты исследования глобального развития, а именно проблемы глобального общества, мирового порядка, мирового лидерства, глобализации управления и глобальной безопасности. Освещены особенности глобальной цивилизационной конкуренции и альтерглобалистического движения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(0),3 я73 + Ф06 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Наука та освіта в сучасному університеті в контексті міжнародного співробітництва : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 20-ій річниці незалежності України, 23 - 25 трав. 2011 р., Маріуполь / ред.: Є. Суліма; НАПН України, Маріуп. держ. ун-т, Європ. орг. публіч. права. - Маріуполь, 2011. - 565 c. - укp. - рус.

Проаналізовано роль освіти та науки в розвитку міжнародного співробітництва. Висвітлено проблеми забезпечення якості вищої освіти (ВО) та розвитку неперервної професійної освіти в Україні та закордонних країнах. Розкрито особливості співробітництва ВНЗ з закордонними установами та міжнародними організаціями. Визначено місце мови та культури у формуванні міжкультурного діалогу, вплив грецької мови та культури на формування полікультурної особистості. Описано інноваційні процеси та особливості застосування інформаційно-комунікативних технологій в освіті та науці. Увагу приділено питанням інтернаціоналізації як фактору конкурентоспроможності ВО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)ж + Ч214(4УКР)731 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО30406 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Україні ХХІ сторіччя - інтелект і творчість молоді : матеріали І Всеукр. форуму студ., асп. і молодих учен., 14 - 15 квіт. 2011 р., Дніпропетровськ / ред.: Є. М. Суліма; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Д., 2011. - 398 c. - укp. - рус.

Проаналізовано вплив репресивної політики радянської влади у 1917 - 1922 рр. в формуванні тоталітарної диктатури у Російській імперії. Висвітлено питання розвитку людського потенціалу та формування громадянського суспільства в сучасний період. Викладено доктринальні та законодавчі підходи щодо господарської діяльності (ГД) з управління майном. Розкрито проблеми державного регулювання ГД у сфері охорони здоров'я. Визначено шляхи вдосконалення муніципальної системи управління в Україні. Увагу приділено питанням економіки, природничих наук та охорони навколишнього середовища, математичних наук та нових комп'ютерних технологій, а також новітніх технологій, речовин та матеріалів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч21 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА739823 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мешко Н. П. 
Університет у національній інноваційній системі : монографія / Н. П. Мешко, М. В. Поляков, Є. М. Суліма; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Д., 2012. - 432 c. - укp.

Розглянуто проблеми та тенденції розвитку інноваційної діяльності університету як важливої складової національної інноваційної системи. Досліджено еволюцію моделей фінансування університетської науки, розподіл функцій у системі відносин "держава - наука - бізнес". Визначено основні передумови розвитку форм співпраці з міжнародним і вітчизняним бізнесом у сфері трансферу технологій. Проаналізовано вплив сучасного університету на формування інтелектуальної еліти в Україні та за її межами. Узагальнено досвід провідних університетів світу в науково-технічній сфері та визначено пріоритетні напрями розвитку інноваційного менеджменту в університетах України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч484(4/8)711

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА759860 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Губерський Л. В. 
Філософія : підруч. для студ. ВНЗ / Л. В. Губерський, Є. М. Суліма, В. Г. Кремень, В. П. Андрущенко, М. І. Михальченко; ред.: Л. В. Губерський. - Х. : Фоліо, 2013. - 509 c. - укp.

Розглянуто формування світоглядної культури та культури мислення особистості. Простежено становлення філософії та її основних проблем. Розглянуто предмет і методи філософії. Висвітлено спадок видатних філософів світу й особливості сучасних філософських напрямів. Розглянуто філософію як світоглядну систему знання, в якій центральне місце відведено людині та основоположним цінностям її життя. Приділено увагу проблематиці культури та суспільства як об'єктам філософського розгляду. Розглянуто філософію в історичній перспективі - її виникнення, особливості у Стародавньму Сході, античну філософію, та її роль у розвитку світової та європейської культури. Висвітлено ідеї та проблеми філософії епохи Відродження, Просвітництва, російської філософії, класичної та некласичної. Розглянуто українську філософську думку: Києворуської доби, її розвиток Києво-Могилянській академії, вчення Г. Сковороди та Ф. Прокоповича тощо. Висвітлено сутність філософії, філософське осмислення людини, вчення про буття. Простежено свідомість як філософську проблему. Розглянуто філософію пїзнання, філософське осмислення культури. Визначено суспільство як предмет філософського розгляду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ефективні технології навчання та виховання в контексті Болонського процесу : міжнар. наук.-практ. конф. , 18 - 19 квіт. 2013 р., Макіївка / ред.: Є. М. Суліма, Є. В. Горохов, М. В. Данчевська; Акад. пед. наук України, Донец. облдержадмін., Донбас. нац. акад. буд-ва і архіт. - Донецьк. - Макіївка : Промінь, 2013. - 219 с.рис. - укp. - рус. - англ.

Розглянуто різні аспекти реалізації принципів Болонського процесу на сучасному етапі розвитку вищої освіти в країні, а також дистанційну освіту як технологію навчання в контексті даного процесу. Вивчено міжкультурну комунікацію як обов'язкову дисципліну за умов навчання за Болонською системою у ВНЗ України. Приділено увагу впливу рівня розвитку НДР, соціального захисту студентів та викладачів, взаємовідносин з роботодавцями на реалізацію цих принципів. Обговорено розробку і впровадження інновацій в навчальному процесі, а також нові форми практичної підготовки студентів. Досліджено економічні проблеми глобалізації і роль освіти в розбудові держави, інтернаціоналізацію освітніх систем та проблеми забезпечення якості її ефективності за умов України. Обговорено законодавче забезпечення модернізації вищої освіти та складання галузевого стандарту підготовки магістрів з аналітичної хімії. Розроблено концепцію створення ефективного механізму модернізації та розвитку фінансово-економічної освіти в Україні за умов її інтеграції до Європейського простору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 я431(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС54922 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Суліма Є. М. 
Геополітика : енциклопедія / Є. М. Суліма, М. А. Шепєлєв, І. П. Білецький, С. Й. Бобилева, І. М. Варзар; ред.: Є. М. Суліма. - К. : Знання України, 2013. - 919 c. - укp.

Розкрито всі основні аспекти історії, теорії, понятійно-категоріального апарату та напрями розвитку геополітики як науки та виду політики. Широке коло персоналій дозволяє познайомитися з особливостями життєдіяльності, ідейними поглядами, науковими концепціями та політичними доктринами основоположників, класиків і сучасних представників геополітичної науки, а також політичних діячів, що уособлювали собою історично важливі геополітичні стратегії. Значна кількість статей присвячена суб'єктам геополітики - державам і міждержавним організаціям. Увагу приділено висвітленню основних вузлів геополітичних суперечностей у сучасному світі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф087 я20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС54567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Суліма Є. 
Інноваційно-інформаційний розвиток освіти - якісно новий етап модернізації всієї освітньої системи / Є. Суліма // Рідна шк.. - 2010. - № 9. - С. 3-8. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто концептуальні засади щодо впровадження ІКТ у систему освіти в Україні: пріоритет розвитку знань; пріоритет розвитку технологій; пріоритет розвитку інновацій, що повинні конкретизуватися у відповідних проектах. Висвітлено головну мету сучасного етапу розвитку освіти у нашій державі, якою є забезпечення загального доступу до освітніх ресурсів шляхом інтенсивного впровадження новітніх методів навчання, широкої компТютеризації та інформатизації освіти. Виокремлено основні напрями інноваційногорозвитку освіти до 2015 року: комплекс заходів щодо забезпечення якісної загальної освіти шляхом використання ІКТ; забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей та молоді з особливими освітніми потребами; комплекс заходів щодо забезпечення якісної вищої освіти шляхом використання ІКТ; створення методичних центрів підготовки і підтримки вчителів, їх навчання, створення відповідної методичної і нормативно-правової бази. Визначено ініціативи, що сприятимуть виконанню поетапної програми вдосконалення освітньої системи в Україні. Констатовано, що використання ІКТ у всіх сферах суспільного життя забезпечить умови для мобільного оновлення змісту освіти відповідно до світових тенденцій, встановлення взаємозвТязків між людьми різних країн.

Рассмотрены концептуальные основы внедрения ИКТ в систему образования в Украине, а именно: приоритет развития знаний; приоритет развития технологий; приоритет развития инноваций, которые должны конкретизироваться в соответствующих проектах. Освещена главная цель современного этапа развития образования в нашем государстве, которой является обеспечение всеобщего доступа к образовательным ресурсам путем интенсивного внедрения новейших методов обучения, широкой компьютеризации и информатизации образования. Выделены основные направления инновационного развития образования до 2015 года: комплекс мероприятий по обеспечению качественного общего образования путем использования ИКТ, обеспечение равного доступа к качественному образованию для детей и молодежи с особыми образовательными потребностями; комплекс мероприятий по обеспечению качественного высшего образования путем использования ИКТ, создание методических центров подготовки и поддержки учителей, их обучение, создание соответствующей методической и нормативно-правовой базы. Определены инициативы, способствующие выполнению поэтапной программы совершенствования образовательной системы в Украине. Констатировано, что использование ИКТ во всех сферах общественной жизни обеспечит условия для мобильного обновления содержания образования в соответствии с мировыми тенденциями, установление взаимосвязей между людьми разных стран.

In this article conceptual principles concerning introduction ICT in the educational system of Ukraine are observed. The main aim of contemporary period of educational development in our country and principal directions of its innovative development till 2015 are marked. The range of basic initiatives, which will promote the educational system of Ukraine, is opened. The author comes to conclusion that the use of ICT in all areas of social life will provide with condition of quick renovation of keeping of education according to world trends, establishment of the relations between people of different countries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) + Ч30в2:З970

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Суліма Є. 
Вища освіта в контексті національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012 - 2021 роки / Є. Суліма // Вища шк.. - 2012. - № 3. - С. 7-15. - укp.

Проаналізовано роботу, проведену на ниві вищої освіти у 2011 р. Визначено перспективні напрямки діяльності на майбутнє. Зазначено, що сьогоднішнє оцінювання знань учнів загальноосвітніх шкіл здійснюється на роками перевірених методологічній та методичній базах згідно з науково обгрунтованими програмами загальноосвітніх шкільних предметів. Визначено низку проблем, пов’язаних із розвитком сфери університетської науки в Україні. Окреслено напрямки вдосконалення системи оцінювання результатів діяльності зметою сприяння входженню українських ВНЗ до переліку кращих у рейтингу університетів світу.

Проанализирована работа, проведенная на ниве высшего образования в 2011 г. Определены перспективные направления деятельности на будущее. Отмечено, что сегодняшнее оценивание знаний учеников общеобразовательных школ осуществляется на годами проверенныхметодологической и методической базах по научно обоснованным программам общеобразовательных школьных предметов. Определен ряд проблем, связанных с развитием сферы университетской науки в Украине. Представлены направления совершенствования системы оценки результатов деятельности с целью содействия вхождению украинских ВУЗ в список лучших в рейтинге университетов мира.

Аnalyzed the work carried out in the field of higher education in 2011. Perspective directions for the future. It is noted that the current assessment of knowledge of students of secondary schools is carried on for years proven methodology and methodological bases for evidence-based comprehensive programs of school subjects. Identified a number of problems associated with the development of the scope of university science in Ukraine. We present ways of improving system performance evaluation in orderto facilitate the entry of Ukrainian universities in the list of top ranking universities in the world.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Суліма Є. 
Невідкладні завдання системи вищої освіти на новому етапі Болонського процесу / Є. Суліма // Вища шк.. - 2010. - № 11. - С. 5-13. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто першочергові завдання, які стоять перед системою вищої освіти України у межах Болонського процесу, основними серед яких є створення національної рамки кваліфікацій (НРК), проектування стандартів вищої освіти, цілісне впровадження у практику системи забезпечення якості вищої освіти, ЕКТС і додатка до диплома європейського зразка. Висвітлено підстави для створення НРК, визначеної відповідно до практики проектного менеджменту.

Рассмотрены первоочередные задачи, стоящие перед системой высшего образования Украины в рамках Болонского процесса: создание национальной рамки квалификаций (НРК), проектирование стандартов высшего образования, целостное внедрение в практику системы обеспечения качества высшего образования, приложения к диплому европейского образца. Освещены причины для создания НРК, определенной согласно практике проектного менеджмента.

A priority tasks facing the higher education system of Ukraine in the framework of the Bologna process, basic of which is the creation of the National Qualifications Framework, the design standards of higher education, holistic introduction to the practice of the highest quality system of higher education, ECTS and the Diploma Supplement European model. Highlights the reasons for the establishment of national qualification frameworks (NQF).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7 к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Суліма Є. М. 
Постіндустріальна глобалізація: технології та глобальна соціальна нерівність / Є. М. Суліма // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26. - С. 578-582. - Бібліогр.: с. 582 - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*341.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Суліма Є. 
Інноваційні виклики сучасності й динаміка модернізації національної освіти / Є. Суліма // Вища шк.. - 2013. - № 7. - С. 7-12. - укp.

Досліджено вплив процесів становлення інформаційного суспільства на пріоритети державної політики. Вказано на необхідність створення нової законодавчої бази як фундаментальної передумови модернізації вищої освіти в Україні. Розкрито основу освітньої парадигми епохи інформаційного суспільства та глобальні тенденції у світовому просторі освіти. Зауважено про розширення автономії у сфері інституційних, академічних та фінансових прав ВНЗ як одну з передумов модернізації вищої освіти. Аргументовано потребу інтеграції освітньо-наукової діяльності та бізнесу. Підсумовано, що інтенсифікація розвитку та використання наукового потенціалу вищої школи в інтересах економічного і соціального прогресу є важливим пріоритетом її модернізації.

Исследовано влияние процессов становления информационного общества в приоритеты государственной политики. Указано на необходимость создания новой законодательной базы как фундаментальной предпосылки модернизации высшего образования в Украине. Раскрыто основу образовательной парадигмы эпохи информационного общества и глобальные тенденции в мировом пространстве образования. Отмечено, что расширение автономии в сфере институциональных, академических и финансовых прав ВУЗ является одной из предпосылок модернизации высшего образования. Аргументировано необходимость интеграции образовательно-научной деятельности и бизнеса. Подытожено, что интенсификация развития и использования научного потенциала высшей школы в интересах экономического и социального прогресса является важным приоритетом ее модернизации.

The influence of the processes of formation of the information society in public policy priorities. Underlined the need for a new legislative framework as a fundamental prerequisite for the modernization of higher education in Ukraine. Disclosed basis of educational paradigm era of the information society and global trends in the global space education. Noted that the expansion of autonomy in institutional, academic and financial rights of higher education institutions is a prerequisite for the modernization of higher education. Argued the need for the integration of educational-research activities and business. Summed up that the intensification of development and use of scientific potential of higher education for economic and social progress is an important priority of its modernization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Суліма Є. М. 
Джерела глобальної соціальної нерівності та шляхи подолання поляризації глобального суспільства / Є. М. Суліма // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2004. - Вип. 18. - С. 64-67. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено сутність глобального соціального порядку постіндустріалізму, який має за основу глибоку і зростаючу соціальну нерівність, що все більше загрожує самому існуванню даного порядку, але одночасно виступає його істотною рисою. Показано, що в країнах-лідерах глобалізації простежується усталена тенденція, яка полягає в заміщенні товарно-матеріальних запасів інформацією, а основних фондів - знаннями, що, з одного боку, позитивно впливає на рівень соціально-економічного розвитку цих країн, посилює їх глобальну конкурентоспроможність, а з другого боку, саме володіння знаннями виступає основою соціального розшарування.

Исследована сущность глобального социального порядка постиндустриализма, который имеет в своей основе глубокое и растущее социальное неравенство, все более угрожающее самому существованию данного порядка, но одновременно выступающее его существенной чертой. Показано, что в странах-лидерах глобализации прослеживается стойкая тенденция, состоящая в замещении товарно-материальных запасов информацией, а основных фондов - знаниями, что, с одной стороны, положительно влияет на уровень социально-экономического развития этих стран, усиливает их глобальную конкурентоспособность, а с другой - само обладание знаниями выступает основой социального расслоения.

The article analyses the essence of total social order of postindustrialism which is based on deep and increasing social irregularity of all the more threatening the very existence of the present-day social order but at the same time being its significant feature. The countries-leaders in globalization are stated to have a state tendency in replacing material commodities with information and main funds - with knowledge that on the one hand has a positive influence on the level of social and economic development of these countries, increases their global competive capacity, and on the other hand - the very fact of possessing knowledge is the basis of social stratification.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*341.1 + С5*341.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Психологія особистості : навч. посіб. / ред.: Є. М. Суліма; уклад.: Л. А. Весельська, С. О. Дєніжна, Л. М. Клевець, М. Ю. Заушнікова, Р. А. Калениченко, І. О. Пєтухова, О. Г. Льовкіна, Г. Ю. Мустафаєв, І. М. Овдієнко, О. В. Войтенко, Л. В. Романюк, Є. М. Суліма; Університет державної фіскальної служби України. - Ірпінь : УДФСУ, 2021. - 337 c. - (Серія "На допомогу студенту УДФСУ"; т. 80). - Бібліогр. в кінці тем - укp.

Розкрито загальні теоретичні аспекти, принципи та методи психології особистості, основні наукові поняття та їх закономірності. Особливу увагу приділено висвітленню актуальних проблем сучасної психології особистості. Окреслено перспективи та обгрунтовано оптимальні умови всебічного розвитку особистості в умовах трансформаційних змін у сучасному суспільстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847935 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського