Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>TJ=Педагогіка та психологія<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 226
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Хлєбникова Т. М. 
Управління впровадженням особистісно орієнтованого навчання / Т. М. Хлєбникова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 4-12. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Охарактеризовано алгоритм управління впровадженням особистісно орієнтованого навчання в навчально-виховний процес закладу освіти. Визначено параметри та критерії моніторингу якості освіти та розроблено кваліметричну модель упровадження особістисно орієнтованого навчання.

Охарактеризован алгоритм управления внедрением личностно ориентированного обучения в учебно-воспитательный процесс образовательного учреждения. Определены параметры и критерии мониторинга качества образования и разработана квалиметрическая модель внедрения личностно ориентированного обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Черновол-Ткаченко Р. І. 
Концептуальні засади управління дисциплінарними відносинами в навчальному закладі / Р. І. Черновол-Ткаченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 13-22. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Досліджено концептуальне осмислення теоретико-методологічних, науково-методичних та правових основ управління дисциплінарними відносинами в навчальному закладі. Обгрунтовано необхідність розробки і застосування методики експертних оцінок рівня управління не тільки через визначення методологічних підходів, а й механізмів реалізації, ступеня впливу на кінцеві результати діяльності навчального закладу.

Исследовано концептуальное осмысление теоретично-методологических, научно-методических и правовых основ управления дисциплинарными отношениями в учебном заведении. Обоснована необходимость разработки и применения методики экспертных оценок уровня управления не только через определение методологических подходов, но и механизмов реализации, степени влияния на конечные результаты деятельности учебного заведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кабанська О. С. 
Оволодіння майбутніми вчителями процедурою педагогічного прогнозування у процесі позааудиторної навчальної діяльності / О. С. Кабанська // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 23-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Охарактеризовано процедуру педагогічного прогнозування, визначено педагогічні умови, знання та вміння, які забезпечують успішне оволодіння майбутніми вчителями цієї процедурою у процесі позааудиторної навчальної діяльності.

Охарактеризовано процедуру педагогического прогнозирования, определены педагогические условия, знания и умения, которые обеспечивают успешное овладение будущими учителями этой процедурой в процессе внеаудиторной учебной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Стяглик Н. І. 
Про можливість використання доробок психологічного консультування в роботі викладача педагогічного ВНЗ / Н. І. Стяглик // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 29-34. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито структуру та принципи консультаційної роботи, визначено та проаналізовано цінні для педагогічної практики можливості використання доробок психологічного консультування в роботі викладача педагогічного ВНЗ.

Раскрыты структура и принципы консультационной работы, определены и проанализированы ценные для педагогической практики возможности использования наработок психологического консультирования в работе преподавателя педагогического ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252 + Ю949.24:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Тихонович В. М. 
Роль консультації у підготовці майбутнього вчителя до роботи у профільній школі / В. М. Тихонович // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 35-44. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Визначено роль консультації як форми організації навчання у вищих навчальних педагогічних закладах у підготовці майбутніх вчителів до роботи у профільних школах. Розкрито функції, які виконують навчальні консультації в процесі підготовки майбутніх вчителів до роботи зі школярами з урахуванням специфіки організації профільного навчання.

Определена роль консультации как формы организации обучения в высших педагогических заведениях в подготовке будущих учителей к работе в профильных школах. Раскрыты функции, которые выполняют консультации в процессе подготовке будущих учителей к работе со школьниками с учетом специфики организации профильного обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дейниченко Г. В. 
Забезпечення змістового компоненту готовності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей до технічного конструювання / Г. В. Дейниченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 45-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Охарактеризовано науково-технологічне забезпечення змістового компоненту готовності студентів природничо-математичних спеціальностей педагогічних ВНЗ до технічного конструювання. Розкрито сутність інтегрованої варіативної технології підготовки майбутніх учителів, яке передбачає фронтальну форму роботи з переважанням словесних та репродуктивних методів.

Охарактеризовано научно-технологическое обеспечение содержательного компонента подготовки студентов естественно-математических специальностей педагогических ВУЗ к техническому конструированию. Раскрыта сущность интегрированной вариативной технологииподготовки будущих учителей, которая предполагает фронтальную форму работы с преобладанием словесных и репродуктивных методов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж2 р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Малихина О. Є. 
Психологічні умови розвитку здібностей молодших школярів до словесної творчості / О. Є. Малихина // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 54-62. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Вивчено психологічні умови, які сприяють оптимізації процесу розвитку здібностей до словесної творчості у дітей молодших класів. Доведено, що розвиток здібностей до словесної творчості здійснюється шляхом вдосконалення окремих структурних компонентів літературних здібностей: творчої уяви, образного мислення та логічної пам'яті. Досліджено вплив цих пізнавальних процесів (окремо та у взаємозв'язку) до формування творчих здібностей у молодших школярів.

Изучены психологические условия, которые способствуют оптимизации процесса развития способностей к словесному творчеству у младших школьников. Доказано, что развитие способностей к словесному творчеству осуществляется путем усовершенствования отдельных структурных компонентов литературных способностей: творческого воображения, образного мышления и логической памяти. Исследовано влияние этих познавательных процессов (отдельно и во взаимосвязи) к формированию творческих способностей младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.221 + Ю984.541

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Іноземцева С. В. 
«Особливі потреби» як проблема навчально-виховної діяльності в спеціальних освітніх закладах / С. В. Іноземцева // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 63-69. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано наукові та історико-педагогічні джерела з проблем навчання й виховання дітей з особливими потребами в спеціальних освітніх закладах, з’ясовано зміст понять: «особливі потреби», «обмежені можливості», «норма» та їх впливу на навчально-виховної процес. Визначено категорії дітей з особливими потребами, які потребують спеціально організованих напрямів, форм, методів і технологій навчально-виховної діяльності у спеціальних освітніх закладах.

Проанализированы научные и историко-педагогические источники с проблем обучения и воспитания детей с особыми потребностями в специальных образовательных учреждениях, выяснено содержание понятий: «особые потребности», «ограниченные возможности», «норма» и их влияние на учебно-воспитательный процесс. Определены категории детей с особыми потребностями, которым требуются специально организованные направления, формы, методы и технологии учебно-воспитательной деятельности в специальных образовательных учреждениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Трофимов О. Є. 
Підготовка студентів до комплексного використання аудіовізуальних засобів навчання та нових інформаційних технологій / О. Є. Трофимов // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 70-77. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито порядок організації та засоби використання аудіовізуальних приладів, визначено особливості вибору та поєднання аудіовізуальних посібників з іншими засобами навчання та словом учителя, з’ясовано зміст поняття та наведено характеристику інформаційних технологій.

Раскрыт порядок организации и способы использования аудиовизуальных приборов, определены особенности выбора и совмещения аудиовизуальных учебников с другими средствами обучения и словом учителя, объяснено содержание понятия и дана характеристика информационных технологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Белозьорова Н. О. 
Вдосконалення методики початкового навчання у діяльності недільних шкіл України наприкінці 50-х - на початку 60-х рр. ХІХ ст. / Н. О. Белозьорова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 78-84. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено діяльність недільних шкіл Україні наприкінці 1850-х – на початку 1860-х рр., розкрито особливості становлення та розвитку вітчизняної методики початкового навчання у початкових школах. Саме у цей час було нагромаджено багатий методичний матеріал навчання щодо учнів грамоти із застосуванням нової прогресивної звукової методики, що одержав розповсюдження у вітчизняних початкових школах різних типів.

Исследована деятельность воскресных школ Украины в конце 1850-х – в начале 1860-х гг., раскрыты особенности становления и развития отечественной методики начального обучения в начальных школах. Именно в этот период был накоплен богатый методический материал по обучению учащихся грамоте с применением новой прогрессивной звуковой методики, что получило распространение в отечественных начальных школах различных типов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ш141.14-911

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ткаченко Л. П. 
Риторика як навчальна дисципліна в українських колегіумах (XVII - XVIII століття) / Л. П. Ткаченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 86-95. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено особливості організації начальних курсів риторики в українських колегіумах XVII – XVIII ст. Визначено зміст цього курсу в навчальних програмах колегіумів, основні форми роботи та взаємозв’язок з іншими дисциплінами. Зроблено висновок, що українські колегіуми багато в чому спиралися на досвід Києво-Могилянської академії, однак напрацьовували і власний досвід, який відбивав не лише освітні, а й суспільно-політичні реалії того періоду.

Исследованы особенности организации начальных курсов риторики в украинских коллегиумах XVII – XVIII вв. Определено содержание этого курса в учебных программах коллегиумов, основные формы работы и взаимосвязь с другими дисциплинами. Сделан вывод, что украинские коллегиумы во многом опирались на опыт Киево-Могилянской академии, однако нарабатывали и собственный опыт, который отображал не только образовательные, но и общественно-политические реалии того периода.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш7 р21(4УКР)18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ткачов С. І. 
Громадянська освіта як багатомірне поняття / С. І. Ткачов // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 96-104. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Висвітлено поняття громадянської освіти, що прийняте в США і Європі, узагальнено дефініції громадянської освіти в українських і російських дослідженнях. Запропоновано й обгрунтовано багатомірне розуміння громадянської освіти на соціальному, загальнопедагогічному й процесуальному рівнях.

Раскрыто понятие гражданского образования, принятое в США и Европе, обобщены дефиниции гражданского образования в украинских и российских исследованиях. Предложено и обосновано многомерное понимание гражданского образования на социальном, общепедагогическом и процессуальном уровнях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Григорова Л. С. 
Соціально-педагогічні ідеї у поглядах зарубіжних педагогів на роботу з обдарованими дітьми (історичний аспект) / Л. С. Григорова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 105-111. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано наукові та історико-педагогічні джерела з питань соціально-педагогічної діяльності зарубіжних педагогів з обдарованими дітьми, визначено зміст та основні напрями виховного впливу, такі як розуміння індивідуальності кожної дитини, розвиток ії природних здібностей. Розглянуто зміст роботи соціального педагога, головним завданням якої було не тільки уважне вивчення здібностей дитини, а й створення умов для розвитку їхніх природних обдарувань.

Проанализированы научные и историко-педагогические источники по вопросам социально-педагогической деятельности зарубежных педагогов с одаренными детьми, определено содержание и основные направления воспитания, такие как понимание индивидуальности каждого ребенка, развитие его природных способностей. Рассмотрено содержание работы социального педагога, главной задачей которого было не только внимательное изучение способностей ребенка, но и создание условий для развития природного таланта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Балацинова А. Д. 
Педагогічна підтримка обдарованих учнів у позакласної роботі загальноосвітніх шкіл України (друга половина ХХ століття) / А. Д. Балацинова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 112-121. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Узагальнено та проаналізовано досвід організації педагогічної підтримки обдарованих учнів у позакласній роботі загальноосвітніх шкіл України у другій половині ХХ ст. Визначено, що розв'язанню цієї проблеми сприяла робота обдарованих учнів у предметних гуртках, наукових товариствах та малих академіях наук, а предметні олімпіади розвивали їхні інтересі та нахили.

Обобщен и проанализирован опыт организации педагогической поддержки одаренных учеников во внеклассной работе общеобразовательных школ Украины (вторая половина ХХ ст.). Определено, что решению данной проблемы способствовала работа одаренных учеников в предметных кружках, научных обществах и малых академиях наук, а предметные олимпиады развивали их интересы и наклонности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Еллис І. О. 
Образ вчителя в контексті актуальних проблем педагогічної науки в період 70 - 80-х рр. ХХ століття / І. О. Еллис // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 123-129. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Вивчено історико-педагогічну літературу періоду 1970 - 1980-х рр., у якій показано образ педагога, проаналізовано наукові тенденції означеного періоду. Встановлено причини підсилення наукової значущості досліджень образу вчителя, особливе місце серед яких посіли проблеми вдосконалення педагогічної підготовки, педагогічної майстерності, гуманістичної спрямованості особистості педагога.

Изучена историко-педагогическая литература периода 1970 - 1980-х гг., в которой представлен образ педагога, проанализированы научные тенденции данного периода. Установлены причины усиления научного значения исследований образа учителя, особое место среди которых заняли проблемы усовершенствования педагогической подготовки, педагогического мастерства, гуманистической направленности личности педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кін О. М. 
Розвиток студентського самоврядування у вітчизняній педагогічної теорії та практиці / О. М. Кін // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 130-138. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Визначено сутність поняття «студентське самоврядування» в контексті соціально-політичного стандарту суспільства та загальних вимог підготовки майбутнього фахівця. Розкрито роль самоврядування в соціалізації студентської молоді, формуванні в неї активної громадянської позиції, організаторських навичок і професійної компетенції.

Определена сущность понятия «студенческое самоуправление» в контексте социально-политического стандарта общества и общих требований подготовки будущего специалиста. Раскрыта роль самоуправления в социализации студенческой молодежи, формировании у нее активной гражданской позиции, организаторских способностей и профессиональной компетенции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Лазарєва К. С. 
К. Д. Ушинський про навчання молодших школярів опису / К. С. Лазарєва // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 139-147. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розкрито роль опису у процесі оволодіння молодшими школярам знаннями, його функції та методики, розроблені у педагогічній спадщині К. Д. Ушинського. Зазначено, що запропонована ним робота над описовими текстами сприяє засвоєнню навчального матеріалу, розвиває у школярів важливі пізнавальні якості: активність, самостійність, зацікавленість, увагу, спостережливість, вміння формулювати свою думку та виділяти головне, порівнювати та класифікувати.

Раскрыта роль описания в процессе овладения младшими школьниками знаниями, его функции и методики, разработанные в педагогическом наследии К. Д. Ушинского. Отмечено, что предложенная им работа по описанию текста способствует освоению учебного материала, развивает у школьников важные познавательные качества: активность, самостоятельность, заинтересованность, внимание, наблюдательность, умение формулировать свою мысль и выделять главное, сравнивать и классифицировать.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-273 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Журкина С. В. 
Генеза розвитку системи тьюторства у Великій Британії / С. В. Журкина // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 148-152. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито історію виникнення і розвиток тьюторскої системи у Великої Британії, починаючи з XIII ст. на прикладі теорії та практики впровадження тьюторства в Оксфорді і Кембриджі. Вивчено зміст, форми роботи тьютора, які дозволяють адаптувати позитивний досвід організації тьюторскої діяльності у закладах освіти України.

Раскрыта история возникновения и развитие тьюторской системы в Великобритании, начиная с XIII в. на примере теории и практики внедрения тьюторства в Оксфорде и Кембридже. Изучено содержание, формы работы тьютора, которые позволяют адаптировать позитивный опыт организации тьюторской деятельности в образовательных учреждениях Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4ВЕЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Назаренко М. Б. 
Групова робота на уроці / М. Б. Назаренко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 153-158. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено становлення та розвиток групової форми навчання, розглянуто ії функцію у навчальному процесі, яка може реалізуватися як самостійна форма навчання, так і в рамках традиційної класно-урочної системи.

Исследовано становление и развитие групповой формы обучения, рассмотрена ее функция в учебном процессе, которая может реализовываться как самостоятельная форма обучения, так и в рамках традиционной классно-урочной системы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.260

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гриньова В. М. 
Обдарованість: суть, види, принципи / В. М. Гриньова, Л. Г. Карпова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 38. - С. 4-13. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто суть поняття «обдарованість», виділено види обдарованості, розглянуто психологічні та загальні особливості обдарованих дітей. Визначено принципи та методи взаємодії вчителя з обдарованими дітьми, приділено увагу здібностям як індивідуально-психологічним особливостям особистості.

Рассмотрена сущность понятия «одаренность», выделены виды одаренности, рассмотрены психологические и общие особенности одаренных детей. Определены принципы и методы взаимодействия учителя с одаренными детьми, уделено внимание способностям как индивидуально-психологическим особенностям личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського