
Daily Sabah.- 01.04.2019

BBC to pay damages to Ukraine's Poroshenko for false report on 'paid'
Trump meeting

BBC вибачилася перед Порошенком за новину про його зустрічі з
Трампом

Британська радіомовна корпорація BBC за два дні до президентських виборів в Україні,
принесла вибачення чинному главі держави Петру Порошенко за публікацію матеріалу,

що стосувалося організації його зустрічі з американським лідером Дональдом Трампом. Як
говориться в заяві, компанія «приносить вибачення пану Порошенку за будь-які

незручності», доставлені в зв'язку з публікацією некоректного матеріалу, і згодна
«виплатити йому компенсацію, відшкодувати судові витрати». У травні 2018 року BBC

повідомила, що адвокат президента США Майкл Коен отримав від посередників, що
діють від імені Порошенко, не менше 400 тисяч доларів за організацію його зустрічі з

Трампом.

https://www.dailysabah.com/europe/2019/03/28/bbc-to-pay-damages-to-ukraines-poroshenko-for
-false-report-on-paid-trump-meeting

ANADOLU AGENCY
LONDON
In this file photo dated Tuesday, Jan. 29, 2019, Ukrainian President Petro Poroshenko gestures

while speaking at a meeting with supporters in Kiev, Ukraine. (AP Photo)
Britain's BBC on Thursday apologized to Ukraine's president and agreed to pay damages over

an incorrect report last year about him.
The report on Petro Poroshenko, published last May but since removed from the BBC's

website, claimed that a $400,000 payment was made to set up a meeting with U.S. President Donald
Trump.

"We apologise to Mr Poroshenko for any distress caused and have agreed to pay him damages,
legal costs and have participated in a joint statement in open court," the BBC said on its corrections and
clarifications webpage.

The national broadcaster explained: "In our News at Ten bulletin and in an online article
published on 23 May 2018 we incorrectly reported that Petro Poroshenko, the President of the
Ukraine, had procured or authorised a corrupt payment of $400,000 to be made to Michael Cohen,
the personal lawyer of Donald Trump, to extend a brief meeting between Mr Poroshenko and President
Trump, that had already been agreed, into more substantial talks."

"We believed that the publications made a less serious allegation against Mr Poroshenko, but in
the light of a finding by the High Court that the allegation was as set out above, we are happy to accept
that this allegation was untrue," it added.


