Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>K=VALIDWITHOUT<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

1.
Tucker R. N. 
Have Public Libraries a Responsibility to Provide Access for Handicapped Readers? The relationship between special libraries for the blind and public libraries / R. N. Tucker, I. S. Krauledat // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 9-я Междунар. конф. "Крым 2002". - 2002. - 2. - С. 879-885. - англ.

Розглянуто питання обслуговування в спеціальних бібліотеках та шляхи їх інтеграції з мережами публічних бібліотек. Завдання спеціальних бібліотек для сліпих і осіб з порушеннями зору - не конвертування книги, замовленої читачем, у інший формат, а створення абсолютно нових артефактів, що дуже відрізняються від свого оригіналу, зміст яких може бути прочитаним і зрозумілим користувачу. Це вимагає серйозних знань і значних коштів, необхідних для розповсюдження матеріалів та здійснення інших видів обслуговування читачів. З появою цифрових технологій чимало функцій спеціальних бібліотек почали виконувати публічні бібліотеки. У багатьох країнах змінилося бібліотечне законодавство, і тепер публічні бібліотеки здійснюють також обслуговування читачів з обмеженими можливостями. Стверджено, що суспільний і моральний обов'язок публічних бібліотек - забезпечувати фізичний та інтелектуальний доступ читачів до інформаційних ресурсів. Все це стає неможливим без навчання персоналу та вироблення стратегії безперервного виявлення читацьких потреб. Висвітлено досвід бібліотек Європи і Північної Америки у вирішенні цих питань.

Рассмотрены вопросы обслуживания в специальных библиотеках, а также пути их интеграции с сетями публичных библиотек. Задача специальных библиотек для слепых и людей с нарушениями зрения - не конвертирование книги, затребованной читателем, в какой-то иной формат, а создание совершенно новых артефактов, весьма отличающихся от своего оригинала, содержание которых может быть прочитано и понято пользователем. Это требует серьезных знаний и значительных средств, необходимых для распространения материалов, а также для осуществления других видов обслуживания читателей. С появлением цифровых технологий многие из функций специальных библиотек стали выполнять и публичные библиотеки. Во многих странах изменилось библиотечное законодательство, и теперь публичные библиотеки осуществляют также и обслуживание читателей с ограниченными возможностями. Утверждается, что общественный и моральный долг публичных библиотек обеспечивать физический и интеллектуальный доступ читателей к информационным ресурсам. Все это становится невозможным без обучения персонала и выработки стратегии непрерывного выявления читательских потребностей. Освщен опыт библиотек Европы и Северной Америки в решении даных проблем.

This paper will consider the current provision by special libraries to their client groups and then examine the way in which this might be integrated with the public library network. Special libraries for the blind and visually handicapped are required not only to convert every book that the readers require, into another format, but frequently to create a complete new artefact very different from the original in order to make the content readable and understandable. This demands considerable expertise and investment. On top of this they are required to distribute the materials and often to provide other services to their clients. With the advent of digital technologies, much of what is done by special libraries is also done by the public library sector. Many countries are changing library law and practice to permit access by people with all sorts of handicap. It is argued that public libraries have a social and moral responsibility to provide physical and intellectual access. None of which is validwithout proper staff training and a strategy of sustained awareness of readers needs. It is no good thinking that one has got the system right and it is the customer who has to change. The propositions in the paper will be illustrated with examples from Europe and North America.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.609

Шифр НБУВ: В347001/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського