Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Бібліотекарям - Електронний каталог НБУВ (12)Каталог залу бібліотекознавчої літератури (40)Дослідження рукописних та архівних фондів (1)Публікації співробітників НБУВ (2003 - 2018) (3)Бібліотекарям - Наукова електронна бібліотека (4)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>K=СТРАТЕГИЧЕСК$<.>+<.>K=ПЛАНИРОВАНИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Воскобойнікова-Гузєва О. В. 
Наукові видання у фонді Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського : Моногр. / О. В. Воскобойнікова-Гузєва; ред.: О. С. Онищенко; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. - К. : НБУВ, 2004. - 178 c. - Бібліогр.: 297 назв. - укp.

Проведено дослідження різних пластів наукових видань як специфічної моделі наукового знання та основи документного фонду усього періоду розвитку Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського. Висвітлено основні етапи розвитку системи комплектування Бібліотеки, розкрито джерела і способи одержання наукових видань. Обгрунтовано стратегічні напрями формування фонду наукових видань, що передбачають реалізацію теоретико-методологічних, науково-прикладних та організаційно-технічних завдань на мікро- та макрорівнях функціонування наукової бібліотеки як соціального інституту і складової науково-інформаційних комунікацій.

Проведено исследование различных пластов научных изданий как специфической модели научного знания и основы документального фонда за весь период развития Национальной библиотеки Украины им. В.И.Вернадского. Освещены основные этапы развития системы комплектования Библиотеки, определены источники и способы получения научных изданий. Обоснованы стратегические направления формирования фонда научных изданий, предусматривающие реализацию теортетико-методологических, научно-прикладных и организационно-технических заданий на микро- и макроуровнях функционирования научной библиотеки как социального института и составляющей научно-информационных комуникаций.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.7(4УКР)511.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658593 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Бібліотечна наука, освіта, професія у демократичній Україні : Зб. наук. пр. Вип. 3 / ред.: М. М. Поплавський; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2001. - 126 c. - укp.

Висвітлено проблеми бібліотечної науки, освіти, професії, а також психолого-педагогічні проблеми дистанційного навчання. Досліджено педагогічні аспекти моди як форми субкультури. Розглянуто планування, координацію й організацію як функції управління сучасної вузівської бібліотеки. Викладено нові бібліотечні засоби міжнародного книгообміну - автоматизованого МБА та електронної доставки. Розкрито роль навчального посібника в системі інформаційного забезпечення професійної підготовки фахівця. Висвітлено діяльність сільськогосподарської інформаційно-консультаційної Служби Російської Федерації.

Освещены проблемы библиотечной науки, образования, профессии, а также психолого-педагогические проблемы дистанционного обучения. Исследованы педагогические аспекты моды как формы субкультуры. Рассмотрены планирование, координация и организация как функции управления современной вузовской библиотеки. Определены новые библиотечные средства международного книгообмена - автоматизированного МБА и электронной доставки. Раскрыта роль учебного пособия в системе информационного обеспечения профессиональной подготовки специалиста. Освещена деятельность сельскохозяйственной информационно-консультационной Службы Российской Федерации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73я43

Шифр НБУВ: В343496 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


3.
Баркова О. В. 
Организационно-технологические аспекты формирования информационных ресурсов электронной библиотеки / О. В. Баркова // Электронные информационные ресурсы: проблемы формирования, обработки, распространения, защиты и использования - 2002. - К., 2002. - С. 21-25. - рус.

Висвітлено напрямки створення системи електронних бібліотек за умов формування телекомунікаційної інфраструктури країни. Серед тенденцій розвитку інформаційних технологій стратегічними визначені організація корпоративних систем та мережеві технології. Представлено засади інтегрованої технології формування електронних ресурсів бібліотеки, організаційні моделі інформаційної взаємодії суб'єктів інформаційної інфраструктури країни. Сформульовано завдання розробки національних бізнес-моделей для забезпечення збалансованого економічного розвитку системи електронних бібліотек і задоволення комерційних інтересів учасників інформаційних взаємовідносин.

Освещены направления создания системы электронных библиотек в условиях формирования телекоммуникационной инфраструктуры страны. Среди тенденций развития информационных технологий стратегическими определены организация корпоративных систем и сетевые технологии. Представлены основы интегрированной технологии формирования электронных ресурсов библиотеки, организационые модели информационного взаимодействия субъектов информационной инфраструктуры страны. Сформулированы задания разработки национальных бизнес-моделей для обеспечения сбалансированного экономического развития системы электронных библиотек и удовлетворения коммерческих интересов участников информационных взаимоотношений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4Укр)759.9

Рубрики:

Видання зберігається у :


4.
Документознавство. Бібліотекознавство. Інформаційна діяльність: проблеми науки, освіти, практики : матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф., 20 - 22 трав. 2008 р., Київ / ред.: М. С. Слободяник; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец. Ін-т держ. упр. та інформ. діяльн. - К., 2008. - 254 c. - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти розвитку соціально-комунікаційних структур в сучасному інформаційному просторі. Визначено стратегічні пріоритети розвитку бібліотекознавства в Україні, його інституціональну та комунікативну складові. Розглянуто етапи становлення та розвитку інноваційної політики бібліотек. Проаналізовано інтелектуалізацію суспільної сфери як визначальний чинник розвитку сучасної інформаційно-аналітичної діяльності бібліотек в системі їх управління. Описано моделі побудови комунікаційно-інформаційного середовища бібліотек для використання електронних ресурсів, методи їх популяризації у наукових бібліотеках. Визначено завдання комп'ютеризації Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського на 2008 - 2010 рр. Викладено методологічні підходи щодо організації внутрішньої бібліотечної системи підвищення кваліфікації кадрів бібліотек ВНЗ.

Освещены теоретические аспекты развития социально-коммуникационных структур в современном информационном пространстве. Определены стратегические приоритеты развития библиотековедения в Украине, его институциональная и коммуникативная составные. Рассмотрены этапы становления и развития инновационной политики библиотек. Проанализирована интеллектуализация общественной сферы как определяющий фактор развития современной информационно-аналитической деятельности библиотек в системе их управления. Описаны модели построения коммуникационно-информационной среды библиотек для использования электронных ресурсов, методы их популяризации в научных библиотеках. Определены задачи компьютеризации Национальной библиотеки Украины им. В.И.Вернадского на 2008 - 2010 гг. Изложены методологические подходы к организации внутренней библиотечной системы повышения квалификации кадров библиотек ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч24я431(4УКР) + Ч23я431(4УКР) + Ч73я431

Шифр НБУВ: ВА697609 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


5.
Малеева О. В. 
Классификация проектной документации по уровню сложности с использованием аппарата нечетких множеств / О. В. Малеева, А. Ю. Гетьманская // Радіоелектрон. і комп'ют. системи. - 2012. - № 2. - С. 134-139. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Отмечено, что в процессах инициации и планирования проекта формируется множество документов, информационное содержание которых обладает различной степенью сложности. Для выделения необходимых признаков, характеризующих сложность проектной документации, сформирована система классификации, основанная на детализации признаков и видов документов. Формализованное представление принадлежности документов к конкретному виду реализуется с помощью нечеткой матрицы принадлежности с учетом классификационных групп. Каждый документ описывается в виде вектора нечетких значений. Множество всех возможных значений векторов функции принадлежности упорядочивается по признакам, определяющих степень сложности документа. Осуществлено лексикографическое упорядочение видов классификационных признаков проектной документации, что позволяет дать им балльные оценки, соответствующие определенным группам сложности проектной документации. Произведено соотношение балльных оценок со шкалой "расстояний", в результате определяется принадлежность каждого документа к одной из групп сложности. Появляется возможность оценить уровень риска возникновения ошибок в документации определенной категории сложности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч242 + У9(4УКР)212.86

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


6.
Малик Г. 
Застосування методу моделювання у реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутнього документознавця / Г. Малик // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 70-85. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

З'ясовано специфіку моделювання як методу осмислення цілісності, багатовимірності й комплексності компетентнісного підходу (КП). Розроблено відповідний аналог для реалізації цього підходу у професійній підготовці майбутнього документознавця. Визначено моделювання реалізації КП у професійній підготовці майбутнього документознавця як дослідження алгоритму зміни чинної педагогічної реальності завдяки встановленню чітких зв'язків між сутнісними (понятійними, концептуальними, процесуальними) характеристиками КП, окремими аспектами навчально-виховного процесу, суб'єктами освітнього процесу й особливостями документно-інформаційної діяльності на різних рівнях соціокультурного простору. Конкретизовано тип означеної макромоделі. Здійснено її опис з деталізацією таких підсистем: цільового, опорно-стратегічного, інституційно-екпериментального, навчально-процесуального, оцінювально-рефлексивного блоків. Деякі з блоків представлено моделями, зокрема, онтологічною моделлю компетентнісного підходу, моделлю документно-інформаційної діяльності, процесуальною моделлю реалізації КП в освітньому просторі ВНЗ, моделлю реалізації КП з погляду формування та виконання індивідуального навчального плану студента. Розкрито особливості моделі. Унаочнено процеси адаптації змісту вітчизняної документознавчої освіти до міжнародних вимог. Констатовано, що реалізація моделі можлива за наявності суспільного консенсусу й усвідомлення суб'єктами освітнього процесу необхідності змін, прозорої, логічно побудованої Національної рамки кваліфікації вищої освіти.

Рассмотрена специфика моделирования как метода осмысления целостности, многомерности и комплексности компетентностного подхода (КП). Разработан соответствующий аналог для реализации этого подхода в профессиональной подготовке будущего документоведа. Определено моделирование реализации КП в профессиональной подготовке будущего документоведа как исследование алгоритма изменения действующей педагогической реальности благодаря установлению четких связей между сущностными (понятийными, концептуальными, процессуальными) характеристиками КП, отдельными аспектами учебно-воспитательного процесса, субъектами образовательного процесса и особенностями документно-информационной деятельности на различных уровнях социокультурного пространства. Конкретизирован тип указанной макромодели. Осуществлено ее описание с детализацией следующих подсистем: целевого, опорно-стратегического, институционально-екпериментально, учебно-процессуального, оценочно-рефлексивного блоков. Некоторые из блоков представлены моделями, в частности, онтологической моделью компетентностного подхода, моделью документно-информационной деятельности, процессуальной моделью реализации КП в образовательном пространстве ВУЗ, моделью реализации КП с точки зрения формирования и выполнения индивидуального учебного плана студента. Раскрыты особенности модели. Наглядно показано процессы адаптации содержания отечественного документоведческого образования с международными требованиями. Констатировано, что реализация модели возможна при наличии общественного консенсуса и осознания субъектами образовательного процесса необходимости изменений, прозрачной, логически построенной Национальной рамки квалификации высшего образования.

The author analyses the possibilities of applying the method of modeling to introducing competence approach into educational practice and presents the macro model of professional training of would-be experts in documentation on the competence basis.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч241 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

7.
Куриленко Т. 
Бібліотека університету: історія, сучасність, перспективи / Т. Куриленко // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 117-125. - укp.

Розглянуто історію та сьогодення бібліотеки Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана (КНЕУ). Висвітлено основні етапи створення сучасної бібліотеки ВНЗ та напрями її діяльності на майбутні роки. Зосереджено увагу на інноваційній діяльності бібліотеки університету в світлі розробленого Стратегічного плану розвитку бібліотеки на 2004 - 2010 рр. „Бібліотека КНЕУ – кроки в майбутнє”. Розкрито сьогоднішню структуру бібліотеки, яка складається з 14-ти відділів, 14-ти читальних залів, 7-ми абонементів. Виокремлено один із пріоритетних напрямів роботи бібліотеки КНЕУ – створення електронної бібліотеки як засобу нагромадження та розповсюдження інформаційних ресурсів, удосконалення обслуговування користувачів. Наголошено на особливому значенні інформаційно-бібліографічного супроводу науково-дослідних робіт університету, який в 2010 р. отримав статус дослідницької установи, що заснований на ретельному вивченні запитів користувачів та диференційованому їх забезпеченню із застосуванням інноваційних технологій.

Рассмотрена история и современность библиотеки Киевского национального экономического университета им. В. Гетьмана (КНЭУ). Освещены основные этапы создания современной библиотеки вуза и направления ее деятельности на предстоящие годы. Сосредоточено внимание на инновационной деятельности библиотеки университета в свете разработанного стратегического плана развития библиотеки на 2004 - 2010 гг. "Библиотека КНЭУ - шаги в будущее". Раскрыта сегодняшнюя структура библиотеки, которая состоит из 14-ти отделов, 14-ти читальных залов, 7-ми абонементов. Выделено одно из приоритетных направлений работы библиотеки КНЭУ - создание электронной библиотеки как средства накопления и распространения информационных ресурсов, совершенствования обслуживания пользователей. Отмечено особое значение информационно-библиографического сопровождения научно-исследовательских работ университета, который в 2010 г. получил статус исследовательского учреждения, основанного на тщательном изучении запросов пользователей и дифференцированном их обеспечении с применением инновационных технологий.

The article is devoted the history and the present day of the university’s library. The main stages of creating a modern library of a higher educational establishment and the directions of its activities in the future have been elucidated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР-2К)757.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

8.
Шрайберг Я. 
Перше десятиріччя інформаційного століття: вплив інформаційно-електронного середовища на роль і позиції бібліотек у суспільстві, що розвивається / Я. Шрайберг // Вища шк.. - 2010. - № 12. - С. 78-103. - Бібліогр.: 91 назв. - укp.

Проаналізовано тенденції історичного розвитку бібліотечно-інформаційної еволюції першого десятиліття XXI ст. Висвітлено актуальні проблеми сучасної бібліотечно-інформаційної науки та практики: розвиток ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) як технологічної платформи бібліотек, розширення відкритого доступу до бібліотек та ін. Охарактеризовано зміни та прогнозування обсягу ІТ-ринку Росії. Подано схему етапів суспільного розвитку в ХХІ ст. Досліджено обсяг інформації та місткість пристроїв зберігання у зростаючому інформаційному потоці. Визначено результати розвитку ІКТ для світу і бібліотечної спільноти, зокрема, у кінці першого десятиліття ХХІ ст. Наведено головні результати десятиліття з розвитку сучасних технологій і засобів нагромадження, обробки та зберігання інформації. Спрогнозовано головні напрямки технологічної еволюції ІКТ на найближчі роки.

Проведен исторический анализ развития тенденций библиотечно-информационной (БИ) эволюции первого десятилетия XXI в. Рассмотрены актуальные проблемы современной БИ-науки и практики: развитие ИКТ как технологической платформы библиотек, развитие социальных сетей и библиотеки, Веб-2.0 и библиотеки, электронные библиотеки и электронные книги, расширение открытого доступа к библиотечным фондам и услугам. Освещены перспективы электронных библиотек (дальнейшее развитие широкополосного и беспроводного Интернета, библиотечных социальных сетей, создание новых условий развития БИ-технологий на платформе Веб-2.0, новая парадигма автоматизации БИ-системы как ядра современной библиотеки, рост популярности систем открытого доступа и открытых архивов и т.п. Суммировано, что книжный рынок перестраивается, традиционные и электронные издания конкурируют, и библиотекам нужно все это учитывать в планировании своих фондов и организации системы обслуживания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 в2:З97 + Ч734(4УКР)8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

9.
Рогова П. І. 
Інноваційна діяльність освітянських бібліотек в епоху цивілізаційних змін / П. І. Рогова // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 1. - С. 115-124. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано діяльність мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України у контексті цивілізаційних змін. Визначено чинники інноваційного розвитку бібліотек, що спрямований на створення умов для їх входження до глобального інформаційного простору. Розглянуто теоретичні, методичні й організаційні напрацювання ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського як головної установи мережі освітянських бібліотек МОН і НАПН України із забезпечення фахових потреб спеціалістів освітянської галузі як первинною, так і вторинною інформацією, зокрема бібліографічною, реферативною та аналітичною. Висвітлено теоретичні та практичні засади формування всеукраїнського галузевого інформаційного ресурсу на базі ДНПБУ в традиційній та електронній формах, окреслено основи співпраці з бібліотеками мережі, шляхи модернізації бібліотек. Визначено напрями стратегічної діяльності освітянських бібліотек різних видів з метою забезпечення інноваційного розвитку педагогічної науки, освіти та практики.

Проанализировано состояние сети образовательных библиотек МОН Украины и НАПН в контексте цивилизационных изменений. Определены факторы инновационного развития библиотек, направленного на создание условий для их вхождения в глобальное информационное пространство. Рассмотрены теоретические, методические и организационные наработки ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского как главного учреждения сети образовательных библиотек МОН и АПН Украины в обеспечении профессиональных потребностей специалистов сферы образования как первичной, так и вторичной информацией, в частности библиографической, реферативной и аналитической. Освещены теоретические и практические основы формирования всеукраинского отраслевого информационного ресурса на базе ГНПБ в традиционной и электронной формах, основы сотрудничества с библиотеками сети, пути модернизации библиотек. Определены направления стратегической деятельности образовательных библиотек по обеспечению инновационного развития педагогической науки, образования и практики.

The author has analysed the state of educational libraries network under the Ministry of Education and Science of Ukraine and the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, for instance the condition of the main library of the network, the V. A. Sukhomlinskyi National Scientific Pedagogical Library of Ukraine, their material provision and staffing, their structure and the dynamics of the development of their funds both traditional and electronic as well as theoretical, methodological and organizational outputs of the V. A. Sukhomlinskyi National Scientific Pedagogical Library of Ukraine in provisioning science and education innovative development and educational specialists' professional needs with primary and secondary information, in particular with bibliographic, reference and analytical one. The article has also defined the theoretical and practical grounds for formation of an All-Ukrainian branch informational resource in a traditional and in an electronic form on the basis of the National Scientific Pedagogical Library of Ukraine as well as the strategy of the development of libraries of different types and the ways of their modernization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

10.
Бровкін А. 
Інформаційна місія бібліотекаря / А. Бровкін, Н. Каліберда // Бібл. вісн.. - 2002. - № 6. - С. 6-9. - укp.

Розглянуто комплекс питань, пов'язаних з визначенням місця та ролі сучасного бібліотечного спеціаліста у процесі постійної трансформації соціальних функцій бібліотек усіх типів і видів. Значну увагу приділено підвищенню ролі бібліотек різних типів в інформатизації суспільства, трансформації соціальних і професійних функцій бібліотекаря за умов упровадження нових інформаційних технологій, збагаченню та наповненню новим змістом професійної терміносистеми. Розкрито значення бібліотеки вищого навчального закладу в освітній та виховній системі держави, у задоволенні потреб науково-педагогічних кадрів і студентів в інформації. Науково обгрунтовано особливості процесу розгортання мережі бібліотек України на сучасному етапі, зокрема, спеціальних педагогічних. Визначено функції, стратегічні завдання та місію зазначених бібліотек у повноцінному забезпеченні інформацією вчителів, педагогів, наукових працівників, їх роль у становленні та розвитку демократичного громадянського суспільства, примноженні цінностей національної культури та вихованні підростаючого покоління. Досліджено вплив автоматизації бібліотечно-інформаційних технологій на умови роботи бібліотекарів, склад функцій, що виконуються ними, вимоги до їх професійних і психофізичних характеристик. Розглянуто основні ознаки онлайнового бібліотечного сервісу (ОБС) та сформульовано критерії класифікації, які є важливими для визначення ОБС як виду бібліотечного сервісу. Подано розгорнуту класифікацію ОБС за видами та формами, наведено приклади, охарактеризовано сучасний стан і перспективи впровадження різних форм ОБС у практику роботи бібліотек.

Рассмотрен комплекс вопросов по определению места и роли современного библиотечного специалиста в процессе постоянной трансформации социальных функций библиотек всех типов и видов. Значительное внимание уделено повышению роли библиотек разных типов в информатизации общества, трансформации социальных и профессиональных функций библиотекаря в условиях внедрения новых информационных технологий, обогащению и наполнению новым содержанием профессиональной терминосистемы. Раскрыто значение библиотеки высшего учебного заведения в образовательной и воспитательной системе государства, в удовлетворении потребностей научно-педагогических кадров и студентов в информации. Научно обоснованы особенности процесса развертывания сети библиотек Украины на современном этапе, в частности, специальных педагогических. Определены функции, стратегические задачи и миссия данных библиотек в полноценном обеспечении информацией учителей, педагогов, научных работников, их роль в становлении и развитии демократического гражданского общества, приумножении ценностей национальной культуры и воспитания подростающего поколения. Изучено влияние автоматизации библиотечно-информационных технологий на условия работы библиотекарей, состав функций, что выполняются ими, требования к их профессиональным и психофизическим характеристикам. Рассмотрены основные свойства онлайнового библиотечного сервиса (ОБС) и сформулированы критерии классификации, которые есть важными для определения ОБС как вида библиотечного сервиса. Представлена розвернутая классификация ОБС за видами и формами, приведены примеры, охарактеризировано

современное состояние и перспективы внедрения разных форм ОБС в практику работы библиотек.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 + Ч23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

11.
Муха Л. 
Збереження бібліотечно-інформаційних фондів: традиційні та нові підходи: [за матеріалами міжнар. наук. конф. "Інтранет/екстранет-ресурси в наукових бібліотеках", 9 - 10 жовт. 2007 р., Київ] / Л. Муха, С. Добрусіна, Л. Затока // Бібл. вісн.. - 2007. - № 6. - С. 39-41. - укp.

Висвітлено проблеми забезпечення збереження документів в епоху цифрових технологій, раритетних документів під час експонування на виставках, захисту бібліотечно-інформаційних ресурсів у державних бібліотеках України. Проаналізовано досвід страхового мікрофільмування та виставкової діяльності у Російській державній бібліотеці. Увагу приділено сучасному формату подавання інформації на дисках. Викладено особливості алфавітного каталогу колишньої бібліотеки Університету св. Володимира НБУВ. Розглянуто системність в обстеженні колекцій НБУВ як базовий складник планування та реалізації консерваційних заходів.

Освещены проблемы обеспечения сохранения документов в эпоху цифровых технологий, раритетных документов во время экспонирования на выставках, защиты библиотечно-информационных ресурсов в государственных библиотеках Украины. Проанализирован опыт страхового микрофильмирования и выставочной деятельности в Российской государственной библиотеке. Внимание уделено современному формату подачи информации на дисках. Изложены особенности алфавитного каталога бывшей библиотеки Университета св. Владимира НБУВ. Рассмотрена системность в обследовании коллекций НБУВ как базовая слагаемая планирования и реализации консервационных мероприятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Добрусина С. 
Обеспечение сохранности документов в век цифровых технологий / С. Добрусина // Бібл. вісн.. - 2008. - № 3. - С. 11-15. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Рассмотрены направления обеспечения сохранности библиотечных фондов - сохранение оригинальных документов и культурного цифрового наследия. Освещена стратегическая задача библиотеки - выбор направления в работе с технологиями копирования. Установлены критерии отбора документов для копирования. Определены обязательные объекты сканирования в большинстве стран мира, в частности, рукописные и старопечатные книги, периодика, коллекции фотодокументов, картографические издания, графика. Особое внимание уделено микрофильмированию газет и журналов конца ХІХ - начала ХХ вв. в связи риском повреждения и разрушения газетной бумаги в процессе использования. Раскрыта роль микрофильмирования в программах сохранения информации на небумажных носителях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

13.
Гончаренко І. 
Періодика у фондах Національної бібліотеки Білорусі: тенденції розвитку колекції у сучасному комунікативному середовищі / І. Гончаренко, В. Мирончик // Бібл. вісн.. - 2008. - № 2. - С. 30-32. - укp.

Розглянуто сучасний стан і особливості розвитку колекції періодичних і продовжуваних видань Національної бібліотеки Білорусі, яка на даний час становить 3 051 389 примірників 50-тью мовами та включає дореволюційну періодику (2 300 найменувань і близько 280 000 одиниць зберігання), національні документи, документи республік колишнього СРСР, країн СНД і далекого зарубіжжя. Увагу приділено стратегічному переорієнтуванню у виборі пріоритетів придбання періодики у друкованому вигляді, забезпеченню доступу до її електронного варіанта. Висвітлено особливості проведення роботи з поцифруванням періодичних видань.

Рассмотрены современное состояние и особенности развития коллекции периодических и продолжающихся изданий Национальной библиотеки Беларуси, которая на данный момент составляет 3 051 389 экземпляров на 50-ти языках и включает дореволюционную периодику (2 300 наименований и около 280 000 единиц хранения), национальные документы, документы республик бывшего СССР и стран СНГ и далекого зарубежья. Внимание уделено стратегической переориентировке при выборе приоритетов приобретения периодики в печатном виде, обеспечению доступа к ее электронному варианту. Освещены особенности работы с оцифровкой периодических изданий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.831.2(4БІЛ)511

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

14.
Макеєва І. 
Форми і методи професійного навчання співробітників бібліотек вищих навчальних закладів / І. Макеєва // Бібл. вісн.. - 2009. - № 4. - С. 37-43. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто основні форми та методи професійного навчання працівників бібліотек ВНЗ за сучасних умов. Описано найбільш поширенні тренінги у галузі бібліотечної справи, зокрема, функціональний і поведінковий, тренінг-менеджменту (навчання у галузі ситуаційного керівництва, основам мотивації персоналу, навичкам планування та контролю). Наведено перелік назв семінарів-консультацій бібліотекам, які планують або щойно підключилися до інтернету. Увагу приділено активним формам навчання співробітників бібліотеки, зокрема, діловим іграм, майстер-класам.

Рассмотрены основные формы и методы профессионального обучения работников библиотек ВУЗ в современных условиях. Описаны наиболее распространенные тренинги в сфере библиотечного дела, в частности, функциональный и поведенческий, тренинг-менеджмента (обучение в области ситуационного руководства, основам мотивации персонала, навыкам планирования и контроля). Приведен перечень названий семинаров-консультаций для библиотек, которые планируют или только подключились к интернету. Внимание уделено активным формам обучения сотрудников библиотеки, в частности, деловым играм, мастер-классам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

15.
Бобров Л. К. 
Методологические подходы и принципы стратегического управления информационной деятельностью библиотеки в условиях рынка / Л. К. Бобров // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 2. - С. 711-714. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розглянуто бібліотеки як суб'єкт світового інформаційного ринку. Підкреслено важливість задач розробки стратегій управління інформаційною діяльністю бібліотеки. Сформульовано основні методологічні підходи та принципи стратегічного управління інформаційною діяльністю бібліотеки.

Рассмотрены библиотеки как субъект мирового информационного рынка. Подчеркнуто важность задач разработки стратегий управления информационной деятельностью библиотеки. Сформулировано основные методологические подходы и принципы стратегического управления информационной деятельностью библиотеки.

The paper examines libraries as subject of the global information market. The importance of tasks of developing the strategy of library information activity management of is emphasized. The working definition of strategy is given. The basic methodological approaches and principles of strategic management of information activity of library are formulated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(0)707 + Ч239.9:Ч

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

16.
Проектно-программная деятельность детской библиотеки - залог успешного развития / Н. В. Сальникова, С. А. Капранова // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 2. - С. 812-815. - рус.

Узагальнено досвід і перспективи програмно-цільової і проектної діяльності дитячих бібліотек міста Севастополя як одного з інноваційних методів планування позитивного розвитку.

Обобщён опыт и перспективы программно-целевой и проектной деятельности детских библиотек города Севастополя, как одного из инновационных методов планирования позитивного развития.

The paper sums up the experience of projecting and programming at Sevastopol children's libraries as one of the innovation methods of positive development planning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.4(4Укр-6Кри)75

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

17.
Василишина В. А. 
Формирование новых концепций управления инновационными процессами / В. А. Василишина, Т. Н. Чернышова // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 3. - С. 1030. - рус.

Висвітлено практичний досвід та ідеї щодо вирішення проблем і перспектив розвитку інформаційно-комунікативних аспектів у галузі співпраці бібліотеки та університету з метою сприяння реалізації стратегічної місії університету: підготовки конкурентоспроможних фахівців і виховання творчих особистостей.

Освещен практический опыт и идеи для решения проблем и перспектив развития информационно-коммуникативных аспектов в области сотрудничества библиотеки и университета с целью содействия реализации стратегической миссии университета: подготовки высококлассных специалистов и воспитания многогранных творческих личностей.

The paper deals with hands-on experience and proposes ideas for problem solution and fostering prospects of cooperation between our library and university in information and communication technologies to facilitate the achievement of the university's strategic goal: training top professionals and bringing up creative individuals.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(0)757.11 + Ч48ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

18.
Brown G. R. 
Components of a Quality School Library Program: What do They Look Like? How Do We Assess Where We Are? / G. R. Brown // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 2. - С. 842-848. - англ.

Розглянуто питання, пов'язані зі зміною сприйняття ролі і програми сучасного шкільного бібліотечно-інформаційного обслуговування (ШБІО). Визначено основні напрями діяльності шкільних бібліотек у всьому світі в минулому десятилітті. Проаналізовано мету та функції ШБІО. Обговорено роль учнів, учителів та вчителів-бібліотекарів як рушійних сил бібліотечних програм. Представлено модель, яка дозволяє аналізувати наступні елементи: спільне планування і навчання, інформаційну грамотність, навички самостійної роботи, ресурси і навчання, вивчення літературної та культурної спадщини, інформаційно-довідкове обслуговування, співробітництво між організаціями, підготовку і редагування матеріалів, навички роботи із засобами масової інформації та електронними технологіями, організаційно-адміністративні функції, науково-дослідну діяльність, навички керівництва. Запропоновано моделі кожного з названих елементів, методи оцінки ефективності програми ШБІО як невід'ємної частини шкільного виховання.

Рассмотрены вопросы, связанные с изменением восприятия роли и программы современного школьного библиотечно-информационного обслуживания (ШБИО). Поданы основные направления деятельности школьных библиотек во всем мире в прошедшем десятилетии. Проанализировано цели и функции ШБИО. Обсуждена роль учащихся, учителей и учителей-библиотекарей как движущих сил библиотечных программ. Представлена модель, позволяющая анализировать следующие элементы: совместное планирование и обучение, информационная грамотность, навыки самостоятельной работы, ресурсы и обучение, изучение литературного и культурного наследия, информационно-справочное обслуживание, сотрудничество между организациями, подготовка и редактирование материалов, навыки работы со средствами массовой информации и электронными технологиями, организационно-административные функции, научно-исследовательская деятельность, навыки руководства. Рассмотрены модели каждого из названных элементов. Для каждого из элементов предложены методы оценки эффективности программы ШБИО как неотъемлемой части школьного воспитания.

This presentation will address the issues of change in perception of the role and program of modern school library and information services (SLIS). A brief review of the various aspects of school librarianship over the past decade will be addressed from the global perspective. The purpose and function of the modern SLIS will be examined. The role of the student, teacher, and teacher-librarian will be central to the discussion for each of these dynamics of a program. A model will be shared that will provide opportunity to examine each of the following components: Cooperative Planning and Teaching, Information Literacy, Independent Learning Skills, Resource-Based Learning, Literary and Cultural Appreciation, Information / Reference Services, Inter-Agency Collaboration, Materials Production and Editing, Media & Electronic Technology Skills, Organization & Administrative Functions, Research Activities, Communication/Interaction Skills, and Leadership Skills. Samples of the kinds of activities that fallinto each component will be discussed. Methods of assessing the success of the SLIS program as an integral part of the school will be considered for each component. Sample material will be shared where appropriate; discussion will be Encouraged.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

19.
Brown G. R. 
Helping Teachers Use the Modern School Library More Effectively / G. R. Brown // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 2. - С. 825-829. - англ.

Проаналізовано методи, що дозволяють учителю-бібліотекарю розробляти об'єднані плани і допомагати учням ставати інформаційно грамотними людьми. Висвітлено роль учителя в цьому процесі і показано, яким чином учитель-бібліотекар може йому сприяти. Обговорено питання методів викладання і навчання. Представлено підручники/посібники для вчителів та учнів, які розроблено спільними зусиллями й опубліковано як у друкованому, так і в електронному форматах. Докладно проаналізовано зміни у програмі ШБІО. Обговорено питання щодо процесів планування, забезпечення доступу до ресурсів, іспитів та їх результатів тощо.

Проанализированы методы, которые позволяют учителю-библиотекарю разрабатывать объединенные планы и помогать учащимся становиться информационно грамотными людьми. Освещена роль учителя в этом процессе и показано, каким образом учитель-библиотекарь может содействовать данному процессу. Обсуждены вопросы методов преподавания и обучения. Представлены учебники/пособия для учителей и учащихся, разработанные совместными усилиями и опубликованные как в печатном, так и в электроном формате. Рассмотрены процессы преподавания и обучения так, как они представлены в классе и библиотеке. Подробно проанализировано влияние изменений в программе ШБИО. Обсуждены такие вопросы, как управление временем, процессы планирования, обеспечение доступа к ресурсам, единые экзамены и их результаты, и т. п.

The purpose of this paper will be to examine tools that a teacher-librarian may be able to use effectively to develop cooperative planning and teaching to develop information literate students. It will address the perspective of the teacher in the learning process, and will show ways that the teacher-librarian can be a collaborative partner in the process. Issues related to teaching and learning styles will be addressed. Samples of "Handbooks / Guides for Teachers and Students" that have been collaboratively developed in both print and electronic formats will be examined. This session is looking specifically at the teaching and learning processes in both the classroom and the library. The opportunity to influence change in the SLIS program will be considered in depth. Discussion of such issues as time management, planning processes, access to resources, central examinations and results, and related matters of interest to the group will be considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.4(0)757.14 + Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

20.
Костинский А. Ю. 
Проект OREL (Открытая Полнотекстовая Электронная библиотека) РГБ / А. Ю. Костинский, Б. С. Перли // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 6-я Междунар. конф. "Крым 99". - 1999. - 1. - С. 285-287. - рус.

Представлены теоретические предпосылки и первые экспериментальные результаты создания открытой полнотекстовой электронной библиотеки при Российской государственной библиотеке. Представлена гипотеза активного и равноправного включения клиента впроцесс планирования, создания и контроля цифровой библиотеки. В ней объединены представления партисипативного планирования и интерактивного управления процессом создания цифровой библиотеки с методиками максимаркетинга. Описаны первые обнадеживающие экспериментальные результаты взаимодействия сотрудников Библиотеки и клиентов (по большей части удаленных, из разных стран) в процессе выработки стратегии, планирования и контроля.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч737.05-569

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343102/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського