Бази даних

Юристам - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Юристам - Електронний каталог НБУВ (31)Юристам - Автореферати дисертацій (1)
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>A=НЕМЧЕНК$<.>+<.>A=АЛЛА$<.>+<.>A=СЕМЁНОВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

1.
Котвіцька А. А. 
Теоретичне обгрунтування та практичне використання стандартів рецептурного відпуску згідно з вимогами GPP / А. А. Котвіцька, А. С. Немченко, О. В. Неділько // Вісн. фармації. - 2005. - № 1. - С. 47-51. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Представлено модель аптечної практики відповідно до вимог GPP. Розглянуто і проаналізовано законодавчу базу, чинну на сьогоднішній день у сфері обігу лікарських засобів, яка регламентує їх відпуск з аптечних закладів за рецептами. У порядку обговорення висунуто пропозиції до проекту наказу МОЗ України "Про порядок виписування рецептів та відпуску лікарських засобів і предметів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів".

Представлена модель аптечной практики в соответствии с требованиями GPP. Рассмотрена и проанализирована законодательная база, действующая на сегодняшний день в сфере оборота лекарственных средств и регламентирующая их отпуск из аптечных учреждений по рецептам. В порядке обсуждения высказаны предложения по проекту приказа МЗ Украины "О порядке выписывания рецептов и отпуска лекарственных средств и предметов медицинского назначения из аптек и их структурных подразделений".

A model of the pharmacy practice in accordance with the GPP requirements has been presented. A legislative base operating at present in the field of drugs' turnover and regulating the dispensing of medications from the pharmacy establishments by prescriptions has been considered and analysed. The proposals on the project of the order of the Ukrainian Ministry of Public Health "About the order of prescribing and dispensing medications and articles for medical care from pharmacies and their structural subdivisions" have been discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)26л72-39 + Х819(4УКР)148

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14678 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Мельников О. Ф. 
Удосконалення механізмів професійного зростання державних службовців : Моногр. / О. Ф. Мельников, В. Ф. Золотарьов, А. С. Немченко, А. Є. Тамм, В. О. Черепанов, К. І. Мельникова, П. В. Остапенко, Ю. В. Боковікова, О. В. Пастухова, С. О. Головань; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Харк. регіон. ін-т. - Х. : Магістр, 2004. - 231 c. - Бібліогр.: 107 назв. - укp.

Розглянуто актуальні питання кадрової політики держави та її найважливішої складової - професійної підготовки державних службовців. Розкрито наукові засади удосконалення професійного зростання державних службовців та його адаптації до європейських стандартів. Висвітлено питання соціально-етичної культури та професійної компетенції державних службовців. Проаналізовано особливості застосування державних стандартів освіти, планування навчального процесу в системі підвищення їх кваліфікації, визначено шляхи залучення молоді на державну службу.

Рассмотрены актуальные вопросы кадровой политики государства и её важнейшей составной части - профессиональной подготовки государственных служащих. Раскрыты научные основы усовершенствования профессионального роста государственных служащих и его адаптации к европейским стандартам. Освещены вопросы социально-этической культуры и профессиональной компетенции государственных служащих. Проанализированы особенности применения государственных стандартов образования, планирования учебного процесса в системе повышения их квалификации, определены пути привлечения молодежи на государственную службу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659651 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


3.
Немченко А. С. 
Аналіз фармацевтичного законодавства у країнах світу: принципи державного управління галуззю / А. С. Немченко, В. М. Хоменко, І. К. Ярмола // Клініч. фармація. - 2007. - 11, № 3. - С. 36-40. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

На підставі аналізу державницьких засад у фармацевтичному законодавстві 28-ми країн світу виокремлено дві групи критеріїв класифікації фармацевтичних систем державного управління: за ступенем централізації функцій і повноважень органів державної влади в галузі, а також за характером і рівнем впливу державного та суспільного регулювання фармацевтичної діяльності. Визначено базові країни (Франція, Данія, Швейцарія, Польща) за запропонованими класифікаційними ознаками та проведено змістовний аналіз принципових засад і повноважень органів державного управління фармацією в цих країнах. Згідно з об'єктивними тенденціями розвитку галузі встановлено, що ефективність національних систем державного управління фармацевтичною галуззю потребує обгрунтованого поєднання принципів централізму, децентралізму та раціонального впливу державного та суспільного регулювання фармацевтичної діяльності.

В результате анализа государственных основ в фармацевтическом законодательстве 28-ми стран мира выделены две группы критериев классификации фармацевтических систем государственного управления: по степени централизации функций и полномочий органов государственной власти в отрасли, а также по характеру и уровню влияния государственного и общественного регулирования фармацевтической деятельности. Определены базовые страны (Франция, Дания, Швейцария, Польша) по предложенным классификационным признакам и проведен содержательный анализ принципиальных основ и полномочий органов государственного управления фармацией в этих странах. Согласно объективным тенденциям развития отрасли установлено, что эффективность национальных систем государственного управления фармацевтической отрасли нуждается в обоснованном сочетании принципов централизма и децентрализма, а также рационального влияния государственного и общественного регулирования фармацевтической деятельности.

On the basis of analysis of state bases in the pharmaceutical legislation of 28 countries of the world two groups of criteria have been selected for classification of the state management pharmaceutical systems: by the degree of centralization of functions and plenary powers of the state authorities in industry, as well as the character and the level of influencing of the governmental and public control of the pharmaceutical activity. The basic countries (France, Denmark, Switzerland and Poland) havebeen determined according to the classification features and the content analysis of the principal bases and plenary powers of the state management organs in pharmacy in these countries have been conducted. According to the objective progress trends of industry, it has been shown that the efficiency of the national state control systems of the pharmaceutical branch needs the grounded combination of the principles of centralism and decentralism, as well as the rational influencing of the governmental andpublic control of the pharmaceutical activity.


Ключ. слова: фармацевтичне законодавство, класифікаційні ознаки, регулювання фармацевтичної діяльності
Індекс рубрикатора НБУВ: Р282к1 + Х819(4/8)148-30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15836 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


4.
Хоменко В. М. 
Аналіз чинників державного управління в законодавчих актах про лікарські засоби та фармацевтичну діяльність у країнах СНД / В. М. Хоменко, А. С. Немченко, I. К. Ярмола // Вісн. фармації. - 2006. - № 4. - С. 13-18. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Визначено основні недоліки чинного в Україні Закону "Про лікарські засоби" щодо державної політики, а також напрямки, що потребують подальшого доопрацювання. Проведено порівняльний аналіз зазначеного Закону з проектом змін у новій редакції. Досліджено функції, завдання і повноваження органів влади щодо державної регуляції обігу лікарських засобів і фармацевтичної діяльності, наявних у законодавстві країн СНД: Азербайджану, Бєларусі, Вірменії, Казахстану, Киргизії, Молдови, Росії, Таджикистану, Туркменістану, Узбекистану.

Определены основные недостатки действующего в Украине Закона "О лекарственных средствах" в сфере государственной политики, а также направления, требующие последующей доработки. Проведен сравнительный анализ указанного Закона с проектом изменений в новой редакции. Исследованы функции, задачи и полномочия органов власти в сфере государственного регулирования оборота лекарственных средств и фармацевтической деятельности, которые отмечены в законодательстве стран СНГ: Азербайджана, Беларуси, Армении, Казахстана, Киргизии, Молдовы, России, Таджикистана, Туркменистана, Узбекистана.

The basic defects of the Ukrainian Law "About medications" acting in the sphere of the state policy, as well as directions, which need subsequent revision, have been determined. A comparative analysis of this Law with the draft of alterations in a newedition has been conducted. The functions, tasks and plenary powers of authorities in the sphere of the state regulation of medicines turnover and pharmaceutical activity, which are marked in the legislation of the CIS countries such as Azerbaijan, Byelorussia, Armenia, Kazakhstan, Kirghizia, Moldova, Russia, Tadjikistan, Turkmenistan, Uzbekistan, have been researched.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р28к + Х915.22(4/5):Р28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14678 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


5.
Аллан Т. Р.С. 
Конституційна справедливість. Ліберальна теорія верховенства права / Т. Р.С. Аллан. - К. : Києво-Могилян. акад., 2008. - 385 c. - Бібліогр.: с. 368-374. - укp.

Проаналізовано механізми функціонування судової системи у відкритому суспільстві та наголошено на ролі чесного судочинства для демократичного суспільного ладу. Доведено, що суд повинен залишатися незалежним від впливів законодавчої та виконавчої гілок влади. Висвітлено роль свободи слова, совісті та зібрання у забезпеченні належного судового захисту громадянина. Розглянуто головні західні теорії права XIX - XX ст., наведено приклади із практики конституційних судів Великобританії, США й Австралії.

Проанализированы механизмы функционирования судебной системы в открытом обществе, особое внимание уделено роли честного судопроизводства для развития демократии. Доказано, что суд должен оставаться независимым от влияний законодательной и исполнительной ветвей власти. Освещена роль свободы слова, совести и собраний в обеспечении необходимой судебной защиты гражданина. Рассмотрены главные западные теории права XIX - XX вв., приведены примеры из практики конституционных судов Великобритании, США и Австралии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002в + Х809(4/8) + Х0в79

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА698480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


6.
Немченко А. С. 
Дослідження проблеми створення організаційно-правового механізму забезпечення населення лікарськими засобами, обгрунтування системних підходів / А. С. Немченко, А. А. Котвіцька // Фармаком. - 2007. - № 1. - С. 97-102. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Проаналізовано діючу систему нормативно-правових актів (НПА), що складають основу механізму обігу лікарських засобів (ЛЗ). Розглянуто зміст оновленого Національного переліку основних ЛЗ, його практичне значення у відповідності до рекомендацій ВООЗ. Визначено суттєві ознаки, що мають бути притаманні НПА у фармацевтичній галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)26к + Х819(4УКР)148

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68462 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


7.
Немченко А. С. 
Государственный контроль деятельности аптечных учреждений : монография / А. С. Немченко, В. Н. Назаркина, Н. И. Синча; Нац. фармац. ун-т. - Х. : Ависта-ВЛТ, 2010. - 232 c. - рус.

Изложены основы государственного контроля аптечных учреждений в Украине. Приведены основные положения контроля деятельности, связанной с оборотом наркотических средств и прекурсоров, направления проверки аптечных учреждений Государственной санитарно-эпидемиологической службой, Государственной налоговой инспекцией, органами Государственного пожарного надзора. Рассмотрены порядок контроля за формированием цен и тарифов на лекарственные средства и товары аптечного ассортимента, а также основные положения проверок в сфере защиты прав потребителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)148 + Р11(4УКР)26к

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА726079 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


8.
Немченко С. С. 
Договір постачання електричної енергії через приєднану мережу за цивільним законодавством України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.03 / С. С. Немченко; НДІ приват. права і підприємництва Акад. прав. наук України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Визначено поняття й ознаки договору постачання електричної енергії. Досліджено правову природу та місце зазначеного договору в системі договорів енергопостачання та цивільно-правових договорів України. Визначено поняття, правову природу та місце договору постачання електричної енергії через приєднану мережу. Удосконалено положення про доцільність класифікації таких договорів залежно від їх типологічної приналежності (за особливостями предмету договору). Розкрито особливості елементів договору постачання електричної енергії, зокрема притаманний цьому договору специфічний спосіб виконання зобов'язань, який полягає в необхідності передачі енергії абоненту через приєднану мережу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.7 + Х839(4УКР)921.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА374009 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


9.
Немченко О. І. 
Запобігання злочинам, що вчиняються неповнолітніми з психічними відхиленнями: кримінологічні засади : монографія / О. І. Немченко. - Запоріжжя : Дніпр. металург, 2011. - 213 c. - Бібліогр.: 237 назв - укp.

Висвітлено історичне становлення правових норм, що регулюють відповідальність неповнолітніх із психічними відхиленнями, проаналізовано кримінальне законодавство окремих зарубіжних країн щодо відповідальності цих неповнолітніх. Розглянуто поняття кримінальної відповідальності й індивідуалізації покарання неповнолітніх із психічними відхиленнями. Проведено кримінологічний аналіз злочинності цих неповнолітніх, наведено детермінацію злочинів та надано кримінологічну характеристику особи неповнолітнього злочинця, який має психічні відхилення. Запропоновано заходи щодо запобігання злочинності неповнолітніх з психічними відхиленнями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)011.1 + Х883.9(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742848 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


10.
Коломоєць Т. О. 
Внутрішнє переконання судді в адміністративному процесі: теоретико-правовий та праксеологічний аспект формування : монографія / Т. О. Коломоєць, В. О. Немченко; Запоріз. нац. ун-т. - Херсон : Гельветика, 2013. - 179 c. - Бібліогр.: с. 159-179 - укp.

Наведено обгрунтовані положення щодо прийняття рішення суддею в адміністративній справі на основі його внутрішнього переконання. Запропоновано авторське визначення внутрішнього переконання судді в адміністративному процесі як процесуальної категорії. Визначено поняття суддівського розсуду в адміністративному процесі як офіційної, регламентованої нормами адміністративно-процесуального права можливості судді обирати (визначати) найбільш оптимальний варіант рішення (дії) з кількох юридично допустимих його (її) варіантів. Серед підстав застосування суддівського розсуду виокремлено застосування аналогії закону при розгляді та вирішенні справи, застосування альтернативних, ситуаційних або факультативних норм права, принципи права, законодавчі колізії, суперечності, прогалини, а також особливості самої адміністративної справи та норми права, які містять оцінні поняття. Узагальнено інші фактори (внутрішні та зовнішні), які впливають на формування внутрішнього переконання судді.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773432 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


11.
Немченко А. С. 
Аналіз законодавчо-правового регулювання ринку парафармацевтиків в Україні / А. С. Немченко, В. І. Міщенко // Фармаком. - 2013. - № 4. - С. 100-103. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено розвиток вітчизняного ринку парафармацевтичних товарів - додаткового аптечного асортименту, товарів профілактичного призначення та для полегшення стану людини. Проаналізовано законодавчі та нормативно-правові акти стосовно регулювання ринку парафармацевтичних товарів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)148 + У9(4УКР)421.525.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Немченко В. О. 
Формування внутрішнього переконання судді в адміністративному процесі України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Немченко; ДВНЗ "Запоріз. нац. ун-т". - Запоріжжя, 2013. - 15 c. - укp.

Досліджено проблеми формування внутрішнього переконання судді в адміністративному процесі. Визначено поняття, сутність та природу формування внутрішнього переконання судді, а також з’ясовано особливості цього феномену в адміністративному процесі. Проаналізовано категорію "внутрішнє переконання судді" як компонент суддівського професіоналізму в адміністративному процесі, сформульовано особливості механізму його формування. Розкрито функціональне призначення суддівського вибору реалізації владних повноважень, здійснено класифікацію видів поведінкових моделей внутрішнього переконання в структурі професійної надійності судді, обгрунтовано акмеологічні засади професійної майстерності судді та суддівської неупередженості як основних елементів надійності адміністративного судочинства, визначено причини професійних помилок оцінювання доказів у адміністративному процесі, запропоновано перспективні методи розвитку суддівського переконання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА403245 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


13.
Аллахвердян А. Г. 
Реформа Российской академии наук: как она начиналась в 2013 г. (кадровый аспект) / А. Г. Аллахвердян // Наука та наукознавство. - 2017. - № 4. - С. 98-106. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

28 июня 2013 г. на рассмотрение Госдумы РФ вынесен законопроект о реформировании Российской академии наук (РАН). Приведены результаты науковедческого анализа тезисов выступления О. Ю. Голодец, заместителя председателя правительства Российской Федерации по социальным вопросам, направленных на доказательство неэффективности кадрового корпуса РАН: "среди 95 тысяч занятых в Российской академии наук научных работников, тех, кто занимается наукой, всего 45 тысяч"; "сегодня наша молодежь отрезана от системы Академии наук: среди сотрудников, занимающихся научными исследованиями, больше половины исследователей находится в пенсионном возрасте и старше"; "сегодня по данным нашей официальной статистики ежегодно около 2 тысяч молодых ученых покидают Российскую Федерацию для того, чтобы вести исследования в зарубежных институтах"; "Академия наук должна создать условия для развития науки, для реализации потенциала тех людей, которые хотят проявить себя на научном поприще". Показана некорректность использованных ею статистических данных и других аргументов в пользу принятого Госдумой РФ законопроекта о РАН. Сделан вывод, что промежуточные результаты реформы РАН носят неоднозначный и противоречивый характер, подвергаясь активной критике научной общественностью, в то время как власть продолжает игнорировать многочисленные замечания и предложения по реформированию академической науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4РОС)-3 + Ч214(4РОС)711

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

14.
Немченко А. С. 
Державні електронні закупівлі в охороні здоров'я: міжнародний досвід / А. С. Немченко, В. М. Назаркіна, Ю. Є. Куриленко // Упр., економіка та забезп. якості в фармації. - 2019. - № 4. - С. 41-48. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Мета дослідження - порівняння моделей електронних публічних закупівель у системі охорони здоров'я (ОЗ) України та країнах світу. Результати. Проведене дослідження нормативно-правового регулювання та особливостей організації публічних закупівель в ОЗ у країнах Світової організації торгівлі (СОТ) та Європейського Співтовариства (ЄС). З метою спрощення процедур міжнародних торгів країн-членів СОТ відповідно до Переглянутої Угоди про державні закупівлі (GPA), яка набрала чинності 6.04.2014 р., створено єдине правове поле та інформаційний простір, використовуються національні та міжнародні електронні портали. Публічні закупівлі на ринку ЄС регулюються відповідними Директивами (the EU Procurement Directives). Ринок публічних закупівель України динамічно розвивається та реформується з метою забезпечення прозорості, відкритості процедур закупівель, економії коштів та уникнення корупційних порушень. Обсяг державних закупівель в Україні складає близько 13 % ВВП, що відповідає загальноєвропейській практиці. Законодавство в сфері публічних закупівель гармонізоване з міжнародними нормами. Електронна система закупівель ProZorro визнана однією з найкращих у світі, але потребує удосконалення нормативно-правового регулювання щодо підвищення відповідальності та професіоналізації користувачів. Висновки: узагальнення та використання закордонного досвіду дозволить удосконалити систему публічних закупівель у галузі ОЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4/8)495 + Х819(4/8)148

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100134 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

15.
Лебедь С. О. 
Експертна оцінка ефективності боротьби з фальсифікацією лікарських засобів в Україні / С. О. Лебедь, А. С. Немченко // Фармацевт. журн.. - 2020. - 75, № 4. - С. 30-38. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Офіційна статистика щодо обігу фальсифікованих лікарських засобів (ЛЗ) суттєво зменшує рівень довіри не тільки до фахівців фармації, а й до системи охорони здоров'я та навіть до інших державних інституцій. Усі зацікавлені сторони, від науковців до політиків, вказують на значні наслідки такої ситуації для системи охорони здоров'я. Актуальність і складність проблем боротьби з фальсифікацією лікарських засобів потребує експертної оцінки фахівців фармації. Мета роботи - проведення оцінювання ефективності боротьби з фальсифікацією ліків із використанням анкетного опитування фахівців Державної служби лікарських засобів та контролю за наркотиками України та її територіальних органів. Об'єктом дослідження стали наукові публікації, а також вивчення думки фахівців Державної служби лікарських засобів та її територіальних органів щодо проблем боротьби з фальсифікацією ліків. Дослідження проводили з використанням методів анкетного опитування, систематизації та узагальнення. За результатами опитування, роботу Держлікслужби України та її територіальних органів із питань запобігання обігу фальсифікованих ЛЗ респонденти оцінили як ефективну, але є окремі проблеми - 67,16 і 76,12 %; в цілому, як ефективну - 31,34 і 20,90 % відповідно. Оцінювання напрямів інспектування аптек свідчить, що більшість респондентів на перше місце поставили скасування попередження про планові інспекційні перевірки (86,57 %), на друге та третє - спрощення процедури перевірок за наявності скарг споживачів (без додаткових погоджень, 64,18 %) й запровадження права проведення "контрольних закупівель" ЛЗ інспекторами (56,72 %) відповідно. До ефективних методів, які доцільно застосовувати для виявлення фальсифікованих ЛЗ було занесено: сканування 2-d штрих-кодів за допомогою спеціального обладнання та програмного забезпечення (79,10 %), детальне вивчення супровідних документів (53,73 %), уважний візуальний огляд упаковок (47,76 %). За результатами експертної оцінки встановлено найбільш важливі інструменти, які надають змогу мінімізувати проблему обігу фальсифікованих ліків: суттєве посилення повноважень регуляторного органу (за прикладом FDA) - 70,15 %, посерійний незалежний контроль якості ввезених і вирощених ЛЗ і активних фармацевтичних інгредієнтів - 64,18 %, посилення відповідальності за допуск на фармацевтичний ринок ЛЗ із недоведеною ефективністю - 59,70 %. За результатами експертної оцінки фахівців фармації було встановлено найважливіші пріоритети зержавної політики, що надають змогу підвищити ефективність боротьби з розповсюдженням фальсифізваних ліків, а саме удосконалення системи державного контролю якості та посилення відповідальності за фальсифікацію ЛЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)261 + Х881.9(4УКР)117.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28227 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

16.
Аллахвердов С. Ю. 
Государственно- национальное строительство Турции: Внешняя и внутренняя политика (1919-1923 гг.) : Дис... канд. ист. наук: 07.00.02 / С. Ю. Аллахвердов; Днепропетровский государственный университет. - Днепропетровск, 1996. - 201 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(5ТУЕ)61-5 + Х2(5ТУЕ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС49996 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


17.
Лебедь С. О. 
Контент-аналіз офіційних документів щодо обігу фальсифікованих ліків в Україні за 2017 - 2020 роки / С. О. Лебедь, А. С. Немченко // Фармацевт. журн. - 2021. - 76, № 4. - С. 3-15. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Мета роботи - виконання контент-аналізу розпоряджень Держлікслужби щодо заборони обігу фальсифікованих ліків та інформаційних повідомлень правоохоронних органів у 2017 - 2020 рр. Об'єктом дослідження були розпорядження Держлікслужби щодо заборони обігу фальсифікованих лікарських засобів, інформаційні повідомлення правоохоронних органів щодо виявлення фактів підпільного виробництва та фальсифікації, публікації щодо проблем їх розповсюдження. В дослідженні використовували методи контент-аналізу, систематизації та узагальнення. Для недопущення обігу фальсифікації ліків у країнах світу запроваджують різні методи протидії фальсифікату, однак тільки в Україні було введено обмеження заходів державного нагляду (контролю) у фармацевтичному секторі, як елемент дерегуляції. У зв'язку з цим було досліджено, як саме такі обмеження, що вводились тричі, вплинули на виявлення та розповсюдження фальсифікованих лікарських засобів. З метою проведення дослідження було запропоновано методику контент-аналізу офіційних документів щодо обігу фальсифікованих ліків у країні за 2017 - 2020 рр. У більшості розпоряджень Держлікслужби було наведено виявлені ознаки фальсифікації ліків, які стосувалися маркування упаковок. Запровадження мораторію на проведення планових заходів державного нагляду негативно вплинуло на роботу органів контролю якості лікарських засобів щодо виявлення фальсифікату. У 2010 -2014 рр. (до запровадження першого мораторію) Держлікслужбою було видано 326 розпоряджень про заборону обігу фальсифікованих ліків, натомість після запровадження мораторію кількість розпоряджень за 6 років суттєво зменшилася - до 118. Так, у 2020 р. Держлікслужбою було видано усього 4 розпорядження на заборону обігу фальсифікованих ліків (для порівняння у 2017 р. - 18), хоча правоохоронцями виявлено 6 фактів підпільного їх виробництва та реалізації. За результатами дослідження встановлено, що необхідна уніфікація та стандартизація управлінських документів Держлікслужби щодо заборони обігу фальсифікату, а також вказано на доцільність впровадження "польового скринінгу" ліків, що часто фальсифікують, для встановлення реальної частки фальсифікованих ліків. Інформаційні повідомлення правоохоронних органів не мають обмежуватися лише фактами виявлення підпільних виробництв, але й містити результати судових рішень щодо вказаних фактів. Доцільною є активізації взаємодії з регуляторними органами інших країн для більш ефективного обміну інформацією щодо виявлених фальсифікованих ліків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)112.4 + Р11(4УКР)26

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

18.
Лебедь С. О. 
Аналіз ефективності нормативно-правових актів із питань фальсифікації лікарських засобів в Україні / С. О. Лебедь, А. С. Немченко // Актуал. питання фармацевт. і мед. науки та практики. - 2021. - 14, № 1. - С. 133-141. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Проблема фальсифікації лікарських засобів (ЛЗ) актуальна для всіх країн світу. Ефективність боротьби з поширенням фальсифікованих лікарських засобів (ФЛЗ) у різних країнах різна, як і обсяги медичної продукції, яку підробляють. Будь-яка держава, котра прагне до забезпечення високоефективного контролю над обігом ЛЗ, має розв’язати проблему комплексно, передусім через ухвалення якісного національного законодавства, а органи виконавчої влади повинні не тільки звернути увагу на проблему боротьби з ФЛЗ, але й взяти в ній найактивнішу участь. Провідну роль мають відігравати правоохоронні органи. Необхідна узгоджена робота силових відомств із розслідування випадків фальсифікації ЛЗ і підпільних виробництв, а також контролювальних органів із виявлення такої продукції. Потрібна систематизація слідчої та судової практики з цього питання, створення єдиної системи обліку фактів виявлення ФЛЗ. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю систематичного моніторингу та аналізу нормативно-правових актів (НПА) щодо протидії обігу ФЛЗ для оцінювання їхньої ефективності та ухвалення уповноваженими органами відповідних заходів. Мета роботи – аналіз законів і НПА з питань фальсифікації ЛЗ, що ухвалені в Україні після проголошення незалежності, та оцінювання їхньої ефективності в аспекті притягнення винних осіб до відповідальності за підроблення фармацевтичної продукції. Проаналізували наукові публікації з проблеми фальсифікації ліків, а також Закони України та НПА, ухвалені різними органами влади для боротьби з поширенням фальсифікованих ФЛЗ, звітність правоохоронних органів, Генеральної прокуратури, Державної судової адміністрації (ДСА) та судові рішення, внесені в Єдиний державний реєстр судових рішень за статтею 321-1 Кримінального кодексу (КК) України. Проаналізували норми законодавства, що ухвалене протягом 1991–2020 рр., з питань фальсифікації ЛЗ, а також визначили проблеми та перспективи у процесі реалізації відповідних правових норм. Зі звітів правоохоронних органів, ДСА та Генпрокуратури встановили: жодна з засуджених за статтею 321-1 КК України особа після набрання чинності обвинувального вироку не перебувала в місцях позбавлення волі, всі особи були звільнені від відбування покарання. Є безліч інформаційних ресурсів, що подають різні форми статистики, але розібратися в них дуже складно. Велику кількість кримінальних проваджень розслідують протягом тривалого часу, а оскільки доступ до Єдиного реєстру досудових розслідувань закритий і дозволений тільки органам досудового розслідування та прокуратури, то переглянути інформацію про завершення досудового розслідування тих чи інших справ пересічні користувачі інформації не можуть. Незважаючи на великий масив НПА, ухвалених в Україні для запобігання поширення ФЛЗ, на суворість санкції статті 321-1 КК України, якою встановлена кримінальна відповідальність за фальсифікацію та обіг ФЛЗ, а також на важливість для здоров’я населення, питання фальсифікації ЛЗ, ефективність заходів боротьби з цим явищем доволі низька.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л66-98 + Х819(4УКР)148

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69485 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського