Бази даних

Юристам - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Юристам - Електронний каталог НБУВ (50)Юристам - Наукова електронна бібліотека (16)
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>K=YEAR<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

1.
Прадід Ю. Ф. 
Юридична лінгвістика / Ю. Ф. Прадід // Мовознавство. - 2002. - № 4-5. - С. 21-25. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто проблему юридичної лінгвістики як нового напряму на стику правознавства та мовознавства. Визначено перспективні напрямки досліджень юридичної лінгвістики: сприяння в розв'язанні теоретичних проблем самої юридичної науки, удосконалення мовного забезпечення законодавчої практики та лінгвістичної підготовки, усного та писемного мовлення працівників правоохоронних і судових органів.

The article is dedicated to the achievements of legal linguistics in the Ukraine for the last ten year period. The perspectives in the development of legal science are outlined: 1) the theoretical problems decision in legal science itself, 2) enhancement of speech provision of legislative practice, 3) enhancement of linguistic practice, oral & written speech of the employees of law enforcement & judicial structures.


Ключ. слова: юридична лінгвістика, мовні проблеми, законодавча практика, правоохоронні та судові органи
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-71 + Х.в4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60238 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Метьолкіна О. М. 
Результати розвідувального експериментального навчання студентів-митників англомовного професійно орієнтованого діалогічного мовлення / О. М. Метьолкіна // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 156-158. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено результати розвідувального експериментального навчання студентів-митників професійно орієнтованого англомовного діалогічного мовлення, проведеного за участю 45-ти студентів ІІ курсу Національного транспортного університету. Розглянуто комплекс вправ з формування у майбутніх митників професійно орієнтованої комунікативної компетенції в діалогічному мовленні та модель формування відповідної компетенції англійською мовою. Проілюстровано етап аудіювання на прикладі фахового діалогу гумористичного характеру. Надано висновки щодо рівня готовності студентів до роботи з електронними засобами навчання і рівня сформованості у майбутніх митників професійно орієнтованого навчання з іноземної мови.

Приведены результаты разведывательного экспериментального обучения студентов-таможенников профессионально ориентированной англоязычной диалогической речи, проведенного с участием 45-ти студентов II курса Национального транспортного университета. Представлен комплекс упражнений по формированию у будущих таможенников профессионально ориентированной коммуникативной компетенции в диалогической речи и модель формирования соответствующей компетенции на английском языке. Проиллюстрирован этап аудирования на примере профессионального диалога юмористического характера. Предоставлены выводы относительно готовности студентов к работе с электронными средствами обучения и уровня сформированности у будущих таможенников профессионально ориентированного обучения иностранному языку.

Shows the results of reconnaissance pilot training students customs professionally-oriented English-language dialogue speech conducted involving 45 students of II year National Transport University. It's presented a set of exercises to build a future customs professionally oriented communicative competence in dialogue speech and model of the respective areas of competence in English. It's illustrated by the example of listening stage of professional dialogue humorous character. It's provided conclusions about students' readiness to work with e-learning and the level of formation of a future customs professionally oriented foreign language teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.371.9 + Х819(4УКР)112.038 р3-3:Ш

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

3.
Podolchak N. 
Problems and prospects of training civil servants in contemporary Ukrainian realities / N. Podolchak, N. Tsygylyk, M. Khim // Econ., Entrepreneurship, Management. - 2021. - 8, № 1. - С. 80-89. - Бібліогр.: 20 назв. - англ.

The purpose of the article is to identify the main problems in the basic and advanced training of civil servants. Using a retrospective review and taking into account the current situation, develop a strategic plan for further action to improve the system of training of civil servants. Outline priority areas and forms of advanced training of existing staff and basic training of new civil servants to meet the needs of highly qualified and competitive staff. In this article, the authors used the literature review method and analytical method to develop a strategic plan for further action to improve the training of civil servants. Based on these two methods, the priority areas and forms of advanced training of existing staff and basic training of new civil servants were outlined. It is established that the existing system of advanced training and basic training of civil servants still needs to be improved without moving towards the reforms carried out by the National Agency for Civil Service Affairs of Ukraine. The main attention in the basic training should be paid to the practical application of the acquired knowledge. The most effective for fulltime students will be the internship of study in public authorities lasting 1 week of each semester. In this case, the topic of internship should correspond mainly to the three subjects studied, and it should take place at the end of the semester as a result before the exam or test. The results of the internship must be evaluated at least 20 % of the total grade for the subject. Part-time students are invited to take an internship before the session. Civil service advanced training is encouraged to take place annually in order to be competitive in times of rapid change. Thus the direction of advanced training is recommended to choose independently and to coordinate with the direct head. The number of hours per year must be at least 7 ECTS credits (210 hours), as 1 ECTS credit is insufficient for the effective acquisition of new knowledge. The results of this research can be implemented in the educational process to meet the needs of highly qualified and competitive staff, namely civil servants of the new generation. Also, the findings may be of interest to the leadership of the National Agency for Civil Service Affairs of Ukraine for further effective civil service reform in Ukraine. This article highlights the main problems of today, developed a strategic plan for further improvement of the existing system of training and retraining of civil servants. This will help to take effective steps towards the existing problems and move in the right direction of further reforms, and thus speed up progress towards the EU.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж43975 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського