4. | Оржеховська В. М. Сучасні проблеми дитячої бездоглядності в Україні та шляхи їх вирішення / В. М. Оржеховська // Постметодика. - 2009. - № 2. - С. 5-6. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Розглянуто сучасний стан подолання проблеми дитячої бездоглядності в Україні та висвітлено шляхи її вирішення. Основну увагу акцентовано на загостренні такої проблеми в суспільстві як "діти вулиці". Розглянуто поняття "бездоглядні діти", "безпритульні діти". Серед причин існування в Україні бездоглядності дітей і підлітків віднесено соціально-економічну та політичну нестабільність, відсутність скоординованих дій міністерств, відомств, установ та організацій, що відповідають за стан роботи з дітьми (сучасною молоддю), негативний вплив соціального середовища, недоліки в організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах та інші. Більше половини випадків девіантної поведінки у підлітковому віці обумовлено недоліками сімейного виховання. Кризу сучасної сім'ї визнано однією з головних причин бездоглядності і безпритульності. Прийняття у січні 1995 року Закону України "Про організацію і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх" по суті дало зворотній ефект. З огляду на критичний стан вирішення проблеми запобігання та подолання дитячої бездоглядності обгрунтовано її стратегічні напрями. Акцентировано внимание на современном состоянии преодоления проблемы детской безпризорности, обозначены пути ее решения. Основное внимание сосредоточено на обострении такой проблемы в обществе как "дети улицы". Рассмотрены понятия "безпризорные дети", "безнадзорные дети". Среди причин существования в Украине безпризорности детей и подростков названы социально-экономическая и политическая нестабильность, отсутствие скоординированных действий министерств, ведомств, учреждений и организаций, которые отвечают за работу с детьми (современной молодежью), негативное влияние социальной среды, недостатки в организации учебно-воспитательного процесса в общеобразовательных учреждениях и др. Установлено, что более половины случаев девиантного поведения в подростковом воздасте обусловлено недостатками семейного воспитания. Кризис современной семьи назван одной из главных причин детской безнадзорности и безпризорности. It is considered conditions of childТs neglect overcoming in Ukraine, outline ways of its solving. Індекс рубрикатора НБУВ: С5*422.71*361.2 + Х879(4УКР)75
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ |
5. | Клепко С. Ф. Понятійно-категоріальний апарат проектів закону України "Про вищу освіту" / С. Ф. Клепко // Постметодика. - 2014. - № 1. - С. 9-16. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.Досліджено понятійно-категоріальний апарат проектів Закону України "Про вищу освіту" (2010 − 2013 рр.), а саме: проект Міністерства освіти, науки, молоді і спорту України, Ю. Р. Мірошниченка, М. З. Згуровського, А. П. Яценюка, С. В. Ківалова. Встановлено, що розробники законопроектів приділяють недостатню увагу визначенню мети національної системи вищої освіти, понять "вища освіта", "система вищої освіти", "структура вищої освіти". Зазначено, що унаслідок цього окремі пропоновані регулятивні заходи виявляються неактуальними і несприятливими для розвитку вищої освіти країни як системи, відповідальної за консолідацію суспільства, його економічний, культурний, освітній та інтелектуальний розвиток. Здійснено розлоге цитування джерел та наведення їх у посиланнях до статті з метою найглибшого обгрунтування тез і полегшення критичного їх розгляду читачем. Звернуто увагу, зокрема на нечіткість наявних дефініцій у невизначеному статусі "післядипломної освіти", яка має бути або частиною вищої освіти, або складовою "освіти впродовж життя". Констатовано, що найповніше систему вищої освіти відображає проект А. П. Яценюка, і це бачення потрібно зберегти в остаточному законопроекті. Исследован понятийно-категориальный аппарат проектов Закона Украины "О высшем образовании" (2010 - 2013 гг.), а именно: проект Министерства образования, науки, молодежи и спорта Украины, Ю. Г. Мирошниченко, Н. С. Згуровского, А. П. Яценюка, С. В. Кивалова. Установлено, что разработчики законопроектов уделяют недостаточное внимание определению цели национальной системы высшего образования, понятиям "высшее образование", "система высшего образования", "структура высшего образования". Отмечено, что в результате этого отдельные предлагаемые регулятивные меры оказываются неактуальными и неблагоприятными для развития высшего образования страны как системы, ответственной за консолидацию общества, его экономическое, культурное, образовательное и интеллектуальное развитие. Осуществлено обширное цитирование источников и приведение их в ссылках статьи с целью глубокого обоснования тезисов и облегчения критического их рассмотрения читателем. Обращено внимание, в частности, на нечеткость имеющихся дефиниций в неопределенном статусе "последипломного образования", которое должно быть или частью высшего образования, или составляющей "образования в течение жизни". Констатировано, что наиболее полно систему высшего образования отражает проект А. П. Яценюка, и это видение нужно сохранить в конечном законопроекте. Studied concepts and categories of the draft Law of Ukraine "On Higher Education" (2010-2013), Namely the project of the Ministry of Education, Science, Youth and Sports of Ukraine, J. R. Miroshnichenko N. S. Zgurovsky, A. P. Yatsenyuk, S. V. Kivalov. Established that the drafters pay insufficient attention to the definition of the purpose of the national system of higher education, the concepts of "higher education", "higher education", "higher education structure." Indicated that as a result of some proposed regulatory measures are irrelevant and unfavorable to the development of higher education in the country as a system responsible for the consolidation of society and its economic, cultural, educational and intellectual development. Done lengthy citation of sources and pointing them in the links to the article for the purpose of profound study author abstracts and facilitate critical consideration readers. Note in particular the lack of clarity in the existing definitions in an uncertain status "postgraduate education" to be part of or higher education, or the 'lifelong learning'. It notes that fully reflects the university system project A. P. Yatsenyuk, and you want to keep that vision in the final draft. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к1 + Х819(4УКР)132.1-321.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
| 6. | Діптан І. І. "Конституція Пилипа Орлика": проблемно-історіографічний вимір / І. І. Діптан // Постметодика. - 2014. - № 2. - С. 26-33. - Бібліогр.: 56 назв. - укp.Проаналізовано ймовірні джерела створення "Конституції" 1710 р.: "гетьманські статті" другої половини XVII ст., польські "Pacta conventa", національна історико-філософська і політико-правова думка у взаємовпливі з європейською культурою. Розглянуто версії причин появи "Конституції": необхідність унормування взаємин між репрезентантами влади в Козацькій державі, вислід дискусій "Бендарської комісії"; протидія московському абсолютизму. З'ясовуються питання дієвості "Конституції": чи стала вона нормативним документом, повністю або частково запровадженим у Правобережній Україні в 1711 - 1714 рр., чи незреалізованим, з огляду на поразку мазепинців, маніфестом. Наголошено, що діапазон поціновування пам'ятки коливається від патріотичної гордості за першу українську (понад те - європейську) Конституцію до скептичного сприйняття її як декларативного акта. Підкреслено навність наукового різноголосся в осмисленні пам'ятки а, відтак, необхідність її комплексного вивченя. Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)46-3 + Т3(4УКР)462
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ |
| 7. | Клепко С. Ф. Понятійно-категоріальний апарат проектів закону України "Про вищу освіту" / С. Ф. Клепко // Постметодика. - 2014. - № 2. - С. 53-59. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Досліджено понятійно-категоріальний апарат проектів Закону України "Про вищу освіту" (2010 - 2013). Зазначено, що нечіткість дефініцій призводить до невизначеного статусу "післядипломної освіти". Щодо неї залишається незрозуміло, є вона частиною вищої освіти чи складовою "освіти впродовж життя". Щоб уникнути такої невизначеності, пропонується послідовно дотримуватися системного підходу, тобто, передусім, оптимізувати усю систему вищої освіти, а не відокремлені її частини. Роглянуто питання щодо моделі переходу "ВНЗ - ринок праці" - "арифметика підготовки кадрів з вищою освітою та питання прирівнювання "спеціалістів" до "магістрів". Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к1 + Х819(4УКР)132.1-321.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
| |