Бази даних


- результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
 Знайдено в інших БД:Дослідження рукописних та архівних фондів (4)
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=ЗІНЧЕНКО$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
1.

Кодикологія та кодикографія


Зінченко, С. В.
Унікальний вид інтролігаторства (іконопис на українських книжкових оправах) [Текст] / С. В. Зінченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 1998. - Вип. 4. - С.113-118 .

Публікації випуска

  rks_1998_4_9.pdf - 0

2.

Інноваційні технології в бібліотечній та архівній справі


Зінченко, С. В.
До питання уніфікації спеціальної термінології для створення електронної пошукової бази суперекслібрисів [Текст] / С. В. Зінченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2004. - Вип. 9. - С.217–231 .

Публікації випуска

  rks_2004_9_18.pdf - 0

3.

Кодикологія та кодикографія


Гальченко, О. М.
Оздоблення оправ рукописних Євангелій XVI ст. [Текст] / О. М. Гальченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2010. - Вип. 14 .

Публікації випуска


Представлено короткий огляд видів оздоблення, що зустрічаються на рукописних Євангеліях XVI ст. При аналізі оправ автори спиралися на фонди трьох найбільших рукописних збірок України: Інституту рукопису національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, Львівської національної наукової бібліотеки імені Василя Стефаника НАН України та Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького. Статистичний аналіз списків Євангелій із зазначених зібрань показав, що відсоток первинних оправ досить незначний. Автори детально зупиняються на причинах, що це пояснюють. Основна увага була приділена видам та характеру оздоблення, яке застосовувалося при оправленні та переоправленні рукописних Євангелій XVI ст. The article presents a brief survey of the types of decorations found on the book-bindings of sixteenth-century manuscript copies of the Gospels. The authors examined items from the collections of the three largest manuscript repositiories of Ukraine: the Vernadsky National Library of Ukraine, the Stefanyk National Library of Ukraine inLviv, and the Sheptyts'ky national Museum in Lviv. The statistical analysis of the copies of the Gospels shows that very few original bindings have survived. The authors offer a detailed discussion of the causes of this phenomenon. The focus of the article is on the types and character of the decorations applied in the process of binding and subsequent rebinding of sixteenth-century manuscript copies of the Gospels.

  rks_2010_14_11.pdf - 0

4.

Кодикологія та кодикографія


Гальченко, О. М.
Сюжети середників шкіряних оправ з майстерні Києво-Печерської лаври: спроба іконографічного вивчення [Текст] / О. М. Гальченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2012. - Вип. 16. - С.268-304 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
шкіряні оправи Києво-Печерської Лаври, українські шкіряні оправи другої половини XVI–XVIII ст., сюжетні середники на книжкових оправах. Kiev-Pechersk Lavra leather book-covers, Ukrainian leather book-covers of the second half of sixteenth - eighteenth centuries, subject centerpieces on book-covers.

Здійснено спробу іконографічного вивчення сюжетів на середниках, якими оздоблювалися шкіряні оправи, створені в інтролігаторській майстерні Києво-Печерської Лаври, розглядаються основні сюжети, характерні для її оправ, та окреслюються подальші перспективи вивчення в Україні сюжетних середників. Визначено також коло проблеми, з якими стикаються сучасні дослідники при вивченні оздоблення і оформлення шкіряних оправ рукописних книг. . An attempt of iconography study of centerpieces subjects from Kyiv-Pechersk Lavra book binder workshops leather book-covers was realized; the main subjects characteristic to its book-covers were observed, and the prospects for further centerpieces subjects study in Ukraine were determined. As well as the circle of problems faced by the scholars in the study of decoration of manuscripts leather bindings were designated.

  rks_2012_16_20.pdf - 0

5.
Зінченко, С. В.
Рецензія на книгу: Чуба Г. Українські рукописні учительні Євангелія: Дослідження, каталог, описи. – К. ; Л. : "Свічадо", 2011. – 223 с. [Текст] / С. В. Зінченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2012. - Вип. 16. - С.543-544 .

Публікації випуска

  rks_2012_16_36.pdf - 0

6.

Кодикологія та кодикографія. Кодикология и кодикография


Зінченко, С. В.
Малярська оправа Євангелія-тетр 1631 р. зі збірки Російської національної бібліотеки в Санкт-Петербурзі [Текст] / С. В. Зінченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2014. - Вип. 18. - С.316-327 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
малярська оправа, декоративне оздоблення, рукопис, іконографія, іконописна школа. picturesque binding, decorative ornaments, manuscript, iconography, icon painting school. живописный переплёт, декоративные украшения, рукопись, иконография, иконописная школа.

У статті на прикладі дослідження стану та характеру оздоблення оправи Євангелія-тетр 1631 р. зі збірки РНБ розглянуто коротку історію виникнення унікального типу оздоблення оправ, виконаних у техніці темперного та олійного живопису. За технікою оздоблення подібні оправи отримали назву малярських. Свій родовід оправи з малярськими зображеннями розпочинають від давніх коптських оправ. Вперше вони з’явилися у східному регіоні Середземноморського басейну і в подальшому, як унікальний вид інтролігаторства, побутували як у Західній, так і в Центрально-Східній Європі. Проаналізовано характер та особливості оздоблення малярських оправ у різних країнах. Особливу увагу приділено оправам, створеним на території сучасної України та Польщі. Розглядаючи історію побутування малярських оправ в Європі, побіжно визначено стан наукового вивчення оправ зазначеного виду в світовій історіографії. In the article via examples of Tetra-Gospel of 1631 from the gathering of the RNL bindings decoration state and characteristics research we have examined the short history of appearance of the unique type of bindings decoration, performed in the technique of temper and oil painting. Due to the decoration technique such bindings were called picturesque. The bindings with picturesque images originate from ancient Coptic bindings. For the first time they had appeared in the Eastern region of the Mediterranean basin and subsequently prevailed as a unique kind of binding industry both in Western and Central-Eastern Europe. The author has emphasized the characteristics and specifications of artistic bindings decoration in different countries. The particular attention is paid to the bindings, created on the territories of contemporary Ukraine and Poland. While examining the history of picturesque bindings existence in Europe,the author has made a passing mention of the state of the mentioned kind of bindings scientific research in the world historiography. В статье на примере исследования состояния и характера отделки переплётов Евангелия-тетр 1631 г. из собрания РНБ рассматривается краткая история возникновения уникального типа отделки переплётов, выполненной в технике темперной и масляной живописи. По технике отделки подобные переплёты получили название живописных. Свою родословную переплёты с живописными изображениями ведут от древних коптских переплётов. Впервые они появились в восточном регионе Средиземноморского бассейна и в дальнейшем, как уникальный вид переплётного дела, бытовали как в Западной, так и в Центрально-Восточной Европе. Автор останавливается на характере и особенностях отделки художественных переплётов в разных странах. Особое внимание уделяется переплётам, созданным на территории современной Украины и Польши. Рассматривая историю существования живописных переплётов в Европе, автор вскользь коснулся состояния научного изучения переплётов указанного вида в мировой историографии.

  rks_2014_18_25.pdf - 0

7.

Кодикологія та кодикографія. Codicology and Codicography


Зінченко, С. В.
Малярська оправа: спроба класифікації [Текст] / С. В. Зінченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2015. - Вип. 19. - С.254-282 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
інтролігаторство, кришки оправи, малярська оправа, оправа, пергамент, мініатюра. bibliopegy, binding covers, pictorial binding, book binding, parchment, miniature. переплётное дело, крышки переплёта, живописный переплёт, книжный переплёт, пергамент, миниатюра

Присвячено унікальному виду шкіряних оправ І–ХІХ ст. – т. зв. малярським оправам, для яких характерною є незвична для інтролігаторства техніка енкаустики, темперного і олійного живопису, графічного малюнка. Запропоновано класифікацію цього виду оправ за матеріалом покриття та технікою виконання оздоблення. Репрезентовано невідомі західноєвропейським дослідникам малярські оправи XV–XIX ст. східнослов’янського походження. The article is devoted to the classification of bindings of the 1–19th centuries with a unique and untypical book binding decoration technique (encaustic, tempera and oil paintings). Analysis of design features, materials and techniques of art decoration made it possible to identify them as a separate type – pictorial bindings and divide them into four groups. The first group consists of Coptic bindings, decorated with icon-painting images in encaustic technique. The second group is made up of leather Western bindings of the 13–14th centuries, which have the decoration and technique of ornamentation close to iconography. The third group involves parchment bindings, ornamentation technique of which is closer to the miniature. The last group comprises bindings of East Slavic origin of the 15–19th centuries, decorated with icon-painting pictures made in the technique of tempera or oil painting. The proposed classification requires further basic research as several specific kinds of bindings have not yet been investigated. Статья посвящена классификации переплётов І–ХІХ вв. с уникальной и нетипичной для книжных переплётов техникой художественного оформления (энкаустика, темперная и масляная живопись). Анализ конструктивных особенностей, материалов и техники художественного украшения позволил выделить их в отдельный вид – живописные переплёты и разделить на четыре большие группы: 1) коптские переплёты, украшенные иконописными энкаустическими изображениями; 2) кожаные западноевропейские переплёты XIII–XIV вв., оформление и техника украшения которых близка к иконописи; 3) пергаментные переплёты, техника украшения которых ближе к миниатюре, чем к иконописи или станковой живописи; 4) переплёты восточнославянского происхождения XV–XIX вв., украшенные иконописными изображениями в технике темперной или масляной живописи. Предложенная классификация требует дальнейших фундаментальных исследований, поскольку без внимания остались еще несколько специфических разновидностей переплётов

  rks_2015_19_20.pdf - 0

 
Інститут рукопису
Імідж-каталоги

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського