Бази даних


- результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
 Знайдено в інших БД:Дослідження рукописних та архівних фондів (20)
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>K=ОПАНАС$<.>+<.>K=ЗАЛИВАХ$<.>+<.>K=ШІСТДЕСЯТНИКИ$<.>+<.>K=НАЦІОНАЛЬНЕ$<.>+<.>K=ВІДРОДЖЕННЯ$<.>+<.>K=ЕПІСТОЛЯРІЙ$<.>+<.>K=НОНКОНФОРМІЗМ$<.>+<.>K=ГРАФІКА$<.>+<.>K=ЛИСТІВКИ$<.>+<.>K=OPANAS$<.>+<.>K=ZALYVAKHA$<.>+<.>K=SIXTIERS$<.>+<.>K=NATIONAL$<.>+<.>K=REVIVAL$<.>+<.>K=EPISTOLARY$<.>+<.>K=RECUSANCE$<.>+<.>K=GRAPHIC$<.>+<.>K=POSTCARDS$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
1.

Дослідження рукописних та книжкових фондів


Белічко, Н. Ю.
Українська книжкова графіка 50–70-х років ХХ ст. [Текст] / Н. Ю. Белічко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2003. - Вип. 8. - С.126–141 .

Публікації випуска

  rks_2003_8_9.pdf - 0

2.

Дослідження рукописних та книжкових фондів


Діденко, Л. М.
Інтелігенція Білоцерківщини та українське Відродження другої половини ХІХ – початку ХХ ст. в архівній колекції Білоцерківського краєзнавчого музею [Текст] / Л. М. Діденко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2004. - Вип. 9. - С.88–111 .

Публікації випуска

  rks_2004_9_8.pdf - 0

3.

Публікація документів


Степченко, О. П.
Епістолярій П. Стебницького та Б. Грінченка з фондів Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського як джерело з вивчення національної видавничої справи в Україні [Текст] / О. П. Степченко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2010. - Вип. 14 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
видавнича справа в Україні, листування, П. Стебницький, Б. Грінченко. publishing trade in Ukraine, correspondence, P. Stebnytskyi, B.Hrintchenko.

До публікації запропоновано тематичну підбірку листів П. Стебницького та Б. Грінченка за 1898 - 1907 рр. з фондів Інституту рукопису НБУВ, що висвітлюють стан національної видавничої справив Україні наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст. An issue-related set of letters of P. Stebnytskyi and B. Hrintchenko covering the period of 1898 – 1907 from the archives of the Institute of Manuscripts of the VNLU is submitted to publication. The letters demonstrate the state of the national publishing trade in Ukraine at the end of XIX – beginning of XX cent.

  rks_2010_14_19.pdf - 0

4.

Дослідження в галузі спеціальних історичних дисциплін. Studies in Special Historical Disciplines


Зуб(Руденко), Н. М. (Інститут сходознавства ім. А. Ю. Кримського НАН України).
Епістолярій родини Бібікових про події на Кавказі середини ХІХ ст. (за матеріалами Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / Н. М. Зуб(Руденко) // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2016. - Вип. 20. - С.350-365 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
Д. Г. Бібіков, родина Бібікових, епістолярна спадщина, Інститут рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. D. H. Bibikov, the Bibikov family, epistolary heritage, Institute of Manuscript of V. Vernadsky National Library of Ukraine. Д. Г. Бибиков, семья Бибиковых, эпистолярное наследие, Институт рукописи Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского

Біографія чиновника, це, перш за все, – констатація фактів про займані ним посади та функціональні рішення. Постать Д. Г. Бібікова відома широкому загалові передовсім як Київського, Волинського і Подільського генерал-губернатора. Не оминули дослідники і його військові звитяги та роботу на інших керівних посадах. Проте за лаштунками громадської історії криються подробиці та особливості сімейних стосунків, що тісно переплелися з подіями в державі. Участь у військовополітичних протистояннях на Кавказі поколінь родини Бібікових є одним з таких проявів, що стали відомими завдяки дослідженню їхнього епістолярію. Official’s biography is primarily a statement of the positions he occupied and functional solutions he made. D. H. Bibikov’s personality is known to the public mostly as one of the governor-general of Kyiv, Volyn and Podillia. In the paper, the researchers have also mentioned his military exploits and work at leading positions. However, the details and specifics of family relationship, closely intertwined with the events in the country, remain hidden behind the curtain of the history. The Bibikov family generations’ participation in the military-political confrontations in the Caucasus is one of such occurrences that became known thanks to the research into their epistolary heritage. Биография чиновника это, главным образом, – констатация фактов о занимаемых им должностях и функциональных решениях. Личность Д. Г. Бибикова известна широкой общественности, в первую очередь, как Киевского, Волынского и Подольского генерал-губернатора. Не забыли исследователи и о его военной доблести и работе на руководящих постах. Однако за кулисами общественной истории скрываются подробности и особенности семейных отношений, которые тесно сплелись с событиями в государстве. Участие в военно-политических противостояниях на Кавказе поколений семьи Бибиковых и есть одним из таких явлений, которые стали известными благодаря исследованию их эпистолярного наследия

  rks_2016_20_23.pdf - 0

5.
Batanova, T. (Інститут рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського (Київ, Україна)).
Documents about the activity of the Jewish political parties in the Ukrainian Central Rada in Kyiv archives and the collection of Judaica Department of V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine: custodial history, structure and content [Text] / T. Batanova // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2020. - Вип. 26. - P.311-324 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
документи, архіви, єврейські політичні партії, Українська Центральна Рада, революція, Культур-Ліґа . documents, archives, Jewish political parties, Ukrainian Central Rada, revolution, Kultur-lige

Мета роботи: здійснення огляду історії зберігання та формування, складу і змісту документів про діяльність п’ятьох єврейських політичних партій в Українській Центральній Раді (1917–1918), які зараз зберігаються в декількох державних архівах м. Києва (Центральному державному архіві громадських об’єднань України, Центральному державному архіві вищих органів влади та управління України, Державному архіві Київської області) та відділі фонду юдаїки Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Методологія дослідження включає історико-хронологічний, історико-системний та історико-типологічний методи. Вищезазначені методологічні підходи дозволяють прослідкувати складну історію формування та зберігання комплексу документів і визначити склад, зміст і типи документів. Наукова новизна. Аналіз документів єврейських політичних партій як комплексу залучає рідкісні документи з історії єврейського представництва в Української Центральної Ради та революційної доби в Україні до наукового обігу, а також розкриває розвиток архівознавства, утворення нових архівів і принципів архівної роботи. Висновки. Документи п’ятьох єврейських політичних партій про їхню діяльність в Українській Центральній Раді (1917–1918) зараз розподілені у кількох державних архівах Києва (Центральному державному архіві громадських об’єднань України, Центральному державному архіві вищих органів влади та управління України, Державному архіві Київської області) та відділі фонду юдаїки НБУВ. Аналізуючи історію їх формування та зберігання, склад і зміст, можемо стверджувати, що більшість документів була єдиним комплексом, частиною однієї колекції з архіву Культур-Ліги. Подальша історія зберігання цих документів може стати предметом для тематичного дослідження з історії радянських архівних установ, колекцій і архівної справи вцілому. . The aim of the research is to review custodial history, structure and content of documents about the activity of five Jewish political parties in the Ukrainian Central Rada (1917–1918), which are now preserved in several Kyiv state archives (the Central State Archives of Public Organizations of Ukraine, the Central State Archives of Supreme Bodies of Power and Government of Ukraine, the State Archives of Kyiv Region) and Judaica Department of V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine.The methodology of the research includes historical-chronological, historical-systematic, and historical-typological approaches. The aforementioned methodological approaches allow to trace the complicated custodial history of the complex of documents and to determine structure, content,and types of documents. The scientific novelty of the paper. The analysis of documents of the Jewish political parties as a complex introduces rare documents from the history of the Jewish representation in the Ukrainian Central Rada and revolutionary period in Ukraine into the scientific circulation, also covers development of archival studies, establishment of new archives and principles of archival work. Conclusions. The documents of five Jewish political parties about their activity in the Ukrainian Central Rada (1917–1918) are now distributed in several Kyiv state archives (the Central State Archives of Public Organizations of Ukraine, the Central State Archives of Supreme Bodies of Power and Government of Ukraine, the State Archives of Kyiv Region) and Judaica Department of V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. Analyzing their custodial history, structure and content, it might be argued that the majority of the documents used to be one complex, a part of one collection from Kultur-lige archives. The further custodial history of these documents might be topic for case study in history of Soviet archival institutions, collections and archival studies in general.

  rks_2020_26_22.pdf - 0

6.

Історія книжкових колекцій та зібрань. History of Book Collections and Gatherings


Дундяк, Ірина Миколаївна (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ, Україна)).
Авторські листівки Опанаса Заливахи: смисли, контексти, візуальні образи (на матеріалах приватних архівів) [Текст] / І. М. Дундяк, О. М. Донець // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2021. - Вип. 27. - С.82-97 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
Опанас Заливаха, шістдесятники, національне відродження, епістолярій, нонконформізм, графіка, листівки. Opanas Zalyvakha, sixtiers, national revival, epistolary, recusance,graphic, postcards.

Мета роботи. Надання загальної характеристики епістолярної спадщини відомого художникашістдесятника О. Заливахи та систематизація листівок митця із приватних архівів як текстових та візуальних джерел. Окреслення специфіки авторського подання графічних образів листівок, виявлення смисловихакцентів у тексті за допомогою леттерінгу. Методологія. Застосовано системний підхід і методи дедукції таісторико-типологічний метод для загального аналізу епістолярію митця в контексті дослідження листування шістдесятників. У процесі дослідження було використано структурно-типологічний метод для систематизації та вивчення текстових і візуальних джерел, а іконологічний метод використовувався для окреслення образно-символьного змісту зображень листівок. Наукова новизна. Окреслено значення епістоляріюО. Заливахи як цінного історико-мистецького джерела. Введено до наукового обігу частину авторських листівок митця з приватних архівів та комплексно осмислено історико-культурний контекст доби їхнього створення. Всебічно проаналізовано інтерпретацію графічних образів листівок та акцентування смислів утекстовому матеріалі автографів художника. Висновки. Стаття є першою спробою системно розглянутиестетичні та філософсько-змістові смисли, відтворені в текстах та зображеннях авторських графічних листівок О. Заливахи. Текстова інформація листівок поглиблює інформаційний фактаж щодо персоналій,пов’язаних із шістдесятництвом, та є свідченням глибинної психологічної інтроспекції митця, дозволяє усвідомити особливості існування митців у тоталітарних умовах та специфіку їхньої творчості. Візуальні образилистівок мають потужне духовно-естетичне наповнення, дають змогу глибше осмислити значення інтелектуальної та мистецької спадщини шістдесятників у формуванні культурно-мистецького національного світогляду другої половини ХХ століття. The main goal of the research. Realization of general characteristics of epistolaryheritage of the well-known artist-sixtier Opanas Zalyvakha and arrangement of postcardsfrom private archives as text and visuals sources. Outlining the specifics of the authorialpresentation of graphic images of postcards, identifying of semantic accents in the textwith the help of lettering. Methodology. The author applied a systematic approach, deductionmethods, historical and typological methods for a general analysis of the artist'sepistolary in the context of the research of the sixtiers' correspondence. In the course ofthe research, a structural-typological method was used to systematize and study textualand visual sources, and an iconological method was used to outline the figurative andsymbolic content of postcards images. Scientific novelty. Opanas Zalyvakha’s epistolarywas outlined as a valuable historical and artistic source. A part of the artist's authorialpostcards from private archives was introduced into scientific circulation and the historicaland cultural context of the time of their creation was comprehensively cleared. Theinterpretation of graphic images of postcards and accentuation of meanings in the textualmaterial of the artist's autographs was comprehensively analyzed. Conclusions. Thearticle is the first attempt to systematically consider the aesthetic, philosophical, and semanticmeanings which are reproduced in the texts and images of the authorial graphicpostcards of Opanas Zalyvakha. The postcards’ textual information deepens these informationalfacts about the personalities who lived in the sixties and is a testament of thedeep psychological introspection of the artist. These postcards allow us to understandthe peculiarities of the artist’s existence in totalitarian conditions and the specifics oftheir work. Postcards’ visual images have powerful spiritual and aesthetic contents. Thesepostcards allow us a more accurate understanding of the importance of intellectual andartistic heritage of the sixties in the formation of cultural and artistic national worldviewof the second half of the 20th century.

  rks_2021_27_8.pdf - 0

7.

Дослідження архівних та книжкових фондів. Studies of Archival and Book Fonds


Волосатих, Ольга (Національна музична академія України імені П.І. Чайковського, Україна, Київ).
Епістолярій, програмні назви, присвяти й маргіналії як джерела дослідження творчості композитора (на матеріалі архіву Віктора Косенка) [Текст] / О. Ю. Волосатих // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2024. - № 2. - С.22-37 .

Публікації випуска


Кл.слова (ненормированные):
творчість Віктора Косенка, особовий архів композитора, епістолярій, програмні назви, присвяти, маргіналії, українська музична культура перших десятиліть ХХ століття, Інститут рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського. works by Viktor Kosenko, composer’s personal archive, epistolary, program titles, dedications, marginalia, Ukrainian musical culture of the 20th century first decades, Institute of Manuscript of V.I. Vernadskyi National Library of Ukraine.

Метою роботи є унаочнення використання додаткових елементів авторського рукопису та епістолярного матеріалу як джерел дослідження життєвого і творчого шляху композитора. Методологія дослідження базується на застосуванні історичного та порівняльно-аналітичного методів, джерелознавчого аналізу, структурного й системного методів. Науковою новизною є підтверджена архівними джерелами деталізація відомостей про формування художнього задуму, наявність "внутрішньої програми" багатьох творів Віктора Косенка, уточнення й розширення уявлень про коло спілкування митця, виявлення і наголошення "проблемних зон" сучасної наукової та джерельної бази, пов’язаної з ім’ям композитора. Висновки. Значення матеріалів особового архіву українського композитора, піаніста й педагога Віктора Косенка, що зберігається в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, для майбутнього відтворення цілісної мистецької панорами України 1920—1930-х років досі є ще повною мірою не усвідомленим. До сьогодні друковані версії документів композитора, зокрема його листів, були доступні у здебільшого викривленому цензурним втручанням (купіювалася, зокрема, інформація щодо контактів митця) вигляді. Не буде перебільшенням стверджувати, що їх активна популяризація в такій формі (здійснювана свого часу, швидше за все, з найкращих міркувань, дружиною композитора) сприяла конструюванню досить спрощеного й хибного образу В. Косенка, в аурі якого він, на жаль, перебуває й досі. Подолання цієї ситуації, виправлення спричинених нею похибок і не порозумінь, зрештою цілісне уведення доробку композитора до наукового обігу становлять один із перспективних напрямів подальшої роботи музикознавців. The goal of the research is to visualize the additional elements of the author’s manuscript and epistolary material use as sources of the composer’s life and creativity study. The research methodology is based on the application of historical and comparative analytical methods, source analysis, structural and systemic methods, etc. The scientific novelty is the detailing of information about the formation of the artistic idea, the presence of the "internal program" of many works by Viktor Kosenko, the clarification and expansion of ideas about the artist’s circle of communication, the identification and emphasis of the "problem areas" of the modern scientific and source base related to him, confirmed by archival sources associated with the composer’s name. Conclusions. The significance of the materials of the personal archive of the Ukrainian composer, pianist and teacher Viktor Kosenko (from Institute of Manuscript of V.I. Vernadskyi National Library of Ukraine fonds) for the future reproduction of the complete artistic panorama of Ukraine in the 1920s and 1930s is still not fully understood. Until today, published versions of the composer’s documents, in particular his letters, were available in mostly distorted form due to censorship (in particular, information on the artist’s contacts was stopped). It would not be an exaggeration to claim that their active popularization in this form (performed, most likely for the best reasons, at one time by the composer’s wife) contributed to the construction of a rather simplified and false image of V. Kosenko, in whose aura, unfortunately, he still lives. Overcoming this situation, correcting the inaccuracies and mis understandings caused by it, in the end, the integral introduction of the composer’s work into scientific circulation is one of the promising directions for the further work of musicologists.

  rks_2024_2_4.pdf - 0

 
Інститут рукопису
Імідж-каталоги

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського