002
Водоп'янов, Сергій В'ячеславович.
Методи побудови автономних комп'ютерних сегментів аеровузлової мережі [Текст] : автореферат дис. ... к. т. н. : 05.13.05 / С. В. Водоп'янов ; керівник В. І. Дрововозов, 2019УДК:
 002 

Анотація: У дисертаційній роботі розроблено методи побудови автономних сегментів інформаційно-обчислювальної системи реального часу для роботи в умовах критичного застосування, значних коливань навантаження та виникнення екстремальних ситуацій в аеровузлових мережах складеного типу з високим степенем гетерогенності.Показано, що при використовуванні статистичного підходу можна виділити залежності між ключовими параметрами мережі, що дає можливість побудови системи управління якістю сервісу. При використовуванні ключових параметрів ефективності комп'ютерної мережі як складної системи із затримками сигнальної і управляючої інформації можна забезпечити прогноз її стану і вирішувати задачі управління якістю сервісу в реальному часі.Розглянуті завдання неперервного доставляння аеронавігаційної інформації до користувачів, організації мовного обміну через безпроводові мережі, що працюють під управлінням протоколів IEEE802.11x, з урахуванням специфіки побудови мобільної бортової мережі, статистичних характеристик мережного трафіку. Розроблено математичну модель бортової локальної мережі з мобільними вузлами та спорадичною зміною структури, коли одні вузли виходять з зони дії мережі, нові вузли з'являються. Виведено розрахункові формули для середнього часу очікування заявок у пам'яті, середньої довжини черги тощо для змішаного – еластичного та нееластичного трафіку.Розраховані можливі розміри черг у буферній пам'яті мережних вузлів за наявністю заявок (сигнальних пакетів) з необмеженим часом очікування та заявок з обмеженим часом очікування у чергах. За результатами розрахунків можна обирати максимально можливий коефіцієнт використання мережі, при якому зростання черги у буферній пам'яті є припустимим.Запропоновані структури сегментів аеровузлової мережі і локальних обчислювальних мереж для систем критичного застосування, які можуть служити в основі побудови інформаційно-обчислювальної підсистеми АС ОрПР, тобто розгалуженої аеровузлової мережі з автономними супутниковими та авіаційними бортовими мережними сегментами.Для забезпечення надійності та відмовостійкості аеровузлової мережі розроблено метод діагностування автономних сегментів аеровузлової мережі. Завдяки цьому забезпечується потрібна живучість мережі як складної системи, зменшуються інтервали між моментом виникнення несправності та моментом її виявлення завдяки регулярному діагностуванню модулів.. The methods of construction of the autonomous segment of information and calculation real-time system for work in the conditions of critical application, considerable vibrations of loading and origin of extreme situations in the air cluster networks of the made type with the high degree of heterogeneity are developed in dissertation work.It is shown that at the use of statistical approach it is possible to select dependences between the key parameters of network, that enables construction of the control system by quality of service. At the use of key parameters of efficiency of computer network as complex system with the delays of alarm and managing information it is possible to provide the prognosis of its state and decide the tasks of quality management of service in real time.Considered tasks of continuous delivery of air navigation information to the users, organization of linguistic exchange through wireless networks which work under the management of the IEEE 802.11x protocols, taking into account the specific of construction of mobile side network, statistical descriptions of network traffic. The mathematical model of side local network with mobile nodes and sporadic change of structure is developed, when one node go out from the area of action of network, new nodes appear. Calculation formulas for mean time of expectation of requests at memory, middle length of turn and others like that for mixed are shown out – elastic and inelastic traffic.The possible sizes of turns in annex memory of network nodes after the presence of requests (alarm packages) with unlimited time of expectation and requests with the limited time of expectation in turns are expected. As a result of calculations it is possible to elect the maximally possible coefficient of the use of network, at which growth of turn in annex memory is possible.The structures of segments of the air cluster network and local area networks for the systems of critical application, which can serve in basis of construction of the information and calculation subsystem of automated traffic management system, are offered, that the ramified air cluster network with autonomous satellite and aviation airborne network segments.For providing of reliability and fault tolerance of the air cluster network the method of self-diagnostics of autonomous segments of the air cluster network is developed. Due to it necessary vitality of network as complex system is provided, intervals between the moment of origin of disrepair and moment of its exposure due to regular diagnostics of the modules diminish.

Дод. точки доступу:
Дрововозов, Володимир Іванович (керівник.); Drovovozov Volodymyr Ivanovich; Vodopianov Sergiy Vyacheslavovich; Національний авіаційний університет