378
Ковальова, Олена Сергіївна.
Формування інноваційної компетентності майбутніх авіаційних фахівців у процесі вивчення безпілотних повітряних суден [Текст] : автореферат дис. ... к. пед. н. : 13.00.04 / О. С. Ковальова ; керівник Т. С. Плачинда ; Льотна академія Національного авіаційного університету, 2020УДК:
 378 

Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню професійної підготовки майбутніх авіаційних фахівців у профільних закладах вищої освіти. У роботі виконано теоретичне узагальнення та вирішено наукове завдання щодо формування інноваційної компетентності майбутніх авіаційних фахівців у процесі вивчення безпілотних повітряних суден. Сформульовано поняття інноваційної компетентності майбутнього авіаційного фахівця як інтегративної якості особистості, здатності продуктивно виконувати інноваційну діяльність в авіаційній галузі на основі набутих компетенцій: аксіологічно-мотиваційної, процесуально-діяльнісної, організаційно-впроваджувальної, соціальної, інформаційно-комунікативної, здоров'язберігаючої, екологічної, рефлексивно-регулятивної. У структурі інноваційної компетентності майбутнього авіаційного фахівця виділено чотири компоненти (когнітивний, праксеологічний, мотиваційний, особистісний) та конкретизовано відповідні критерії її сформованості (інтелектуальний, практично-діяльнісний, поведінковий та індивідуальний) за визначеними показниками й рівнями (високий, оптимальний, низький), що дозволило запропонувати діагностичний апарат для вимірювання стану її сформованості. Розроблено, обґрунтовано й апробовано структурно-функціональну модель формування інноваційної компетентності авіаційних фахівців у процесі вивчення безпілотних повітряних суден, яка містить організаційний, змістовий, процесуальний, оцінно-результативний блоки, а її ключовим елементом визначено організаційно-педагогічні умови.. The dissertation is devoted to the research of the process of the future aviation specialists' professional training in the institution of higher education. The theoretical generalization is performed in the work and the scientific task on formation of the future aviation specialists' innovative competence in the process of studying unmanned aerial vehicles is solved. The analysis of recent research and publications, standards of higher education and empirical pedagogical experience allowed to formulate the concept of the future aviation specialist's innovative competence as an integrative quality of personality, ability to productively perform innovative activities in aviation, based on acquired competencies: axiological, procedural, organizational implementary, social, information and communication, health, environmental, reflective-regulatory. The structure of the future aviation specialist's innovative competence identifies four components (cognitive, praxeological, motivational, personal) and specifies the relevant criteria (intellectual, practical, behavioral and individual) according to certain indicators and levels (high, optimal, low) of the aviation specialists' innovative competence formation, which allowed to offer a diagnostic apparatus to identify the state of its formation. The structural-functional model of formation of the aviation specialists' innovative competence in the study of unmanned aerial vehicles has been developed, substantiated and tested, the central element of which has become organizational and pedagogical conditions.

Дод. точки доступу:
Плачинда, Тетяна Степанівна (керівник.); Plachynda Tetiana Stepanivna; Kovalova Olena S; Льотна академія Національного авіаційного університету